Liian iso kenttä?
Liian iso kenttä?
Alettiin tässä kaverin kanssa keräämään war hammereita, ja tietysti keksittiin että tehdään oma kenttä.
Aloin miettiin että minkä kokonen sen kuuluu olla, kaveri on harrastanut kauvemin ja sanoi että sen pitäis olla 3m x 1,5 m.. no uskoin koska hänhän on harrastanut kauvemmin ja varmaan ottanut asiasta selvää. No tehtiin alusta sit sellaselle kentälle. Sitten hommattiin WH 40k sääntö kirja jota aloin lukee ja huomasin et tämä kaveri on keksiny ne luvut ihan omasta päästään. Että normaali kenttä olis noin joku 1,5m x 1m.
Voiko näin järkyttävän isolla kentällä edes pelata?
Ja minkä laista maastoasettula suosittelette?
Aloin miettiin että minkä kokonen sen kuuluu olla, kaveri on harrastanut kauvemin ja sanoi että sen pitäis olla 3m x 1,5 m.. no uskoin koska hänhän on harrastanut kauvemmin ja varmaan ottanut asiasta selvää. No tehtiin alusta sit sellaselle kentälle. Sitten hommattiin WH 40k sääntö kirja jota aloin lukee ja huomasin et tämä kaveri on keksiny ne luvut ihan omasta päästään. Että normaali kenttä olis noin joku 1,5m x 1m.
Voiko näin järkyttävän isolla kentällä edes pelata?
Ja minkä laista maastoasettula suosittelette?
"Virallinen" kentän kokohan on 6 jalkaa kertaa 4 jalkaa (eli 6' x 4'), joka on tuumissa 72" x 48". Senttimetreissä tämä taas on noin 183 x 122.
Koska yleensä tavallisia pöytiä ja pelipöytien tekoon käytettäviä metariaalia ei juuri tuossa koossa saa, on 180cm x 120cm se yleisin käytetty koko, jota näkee turnauksissakin. Nuo uupumaan jäävät sentit eivät vain ole lisävaivan arvoisia, joten yleensä ne jätetään pois.
Eli 180cm x 120cm on se mitä suosittelen FaBaan ja 40K:hon. Pienenpiin Patrol-peleihin ja melkein kaikkiin LOTR-peleihin riittää sitten jo 120 x 120 (eli 48"x48") pöytä.
Koska yleensä tavallisia pöytiä ja pelipöytien tekoon käytettäviä metariaalia ei juuri tuossa koossa saa, on 180cm x 120cm se yleisin käytetty koko, jota näkee turnauksissakin. Nuo uupumaan jäävät sentit eivät vain ole lisävaivan arvoisia, joten yleensä ne jätetään pois.
Eli 180cm x 120cm on se mitä suosittelen FaBaan ja 40K:hon. Pienenpiin Patrol-peleihin ja melkein kaikkiin LOTR-peleihin riittää sitten jo 120 x 120 (eli 48"x48") pöytä.
Phil Kelly says "No!"
- puolisukeltaja
Vähän turhan isolta kuulostaa, 1,5m on turhan pitkä matka vaikka jollekin lähitaistelevalle armeijalle ampuvaa armeijaa vastaan käveltäväksi. Normaali kentän kokohan on senteissä n. 120cm x 180cm, tuumissa sen 48''x72''. Kannattaa jotenkin pienentää tota kenttää, tai sitten vaan tehdä uusi kenttä ja käyttää tota isommissa peleissä.
Re: Liian iso kenttä?
taisi olla kaverilla iigeetä?Armoletti kirjoitti: Aloin miettiin että minkä kokonen sen kuuluu olla, kaveri on harrastanut kauvemin ja sanoi että sen pitäis olla 3m x 1,5 m..
mutta joo tosiaan aika turhan isolta kuulostaa, eihän se tietenkään "pidä" olla minkään kokonen, teette sen kokosen että se passaa teidän armeijoille
The devil you say, is on his way, To collect his pay on your dying day...
Re: Liian iso kenttä?
No minulla on TAU ja kaverilla Necronit.. eli kyllä se minulle sopiiettä se passaa teidän armeijoille
Tuskin sillä koolla nyt älyttömän hirveästi väliä loppupeleissä on. Pienemmillä pöydillä tulee vaan helpommin ahdasta ja isoja pöytiä on hankala varastoida.
Unohtakaa ne viralliset mitat, ellette ole turnauksia järjestämässä ja keskittykää pelaamiseen.
Unohtakaa ne viralliset mitat, ellette ole turnauksia järjestämässä ja keskittykää pelaamiseen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!