"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

työympäristö/asento

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Varjonkutoja

työympäristö/asento

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

En oikein keksinyt mihin tämän pistäisi mutta kumminkin...millaisissa asennoissa maalaatte...suurin osa veikkaisin että tuolilla pöydän ääressä mutta esim minä :) maalaan makoillessani sohvalla tai noja tuolissa ja figu käsissäni ja maalit lattialla tai läheisellä pöydällä(...tosin maalit myös pari kertaa pitkin sohvaa :( ...äiskä ei tykänny)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
topuzi

Viesti Kirjoittaja topuzi »

juup.. mä itte maalaan pöydän ääressä kummatki kyynärpäät pöydäs kiinni niin saa tukevan otteen ukosta ;)
jos vika on päässä se on sitten pieni

grimgor on terästä muut tulee perästä
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

topuzi kirjoitti:juup.. mä itte maalaan pöydän ääressä kummatki kyynärpäät pöydäs kiinni niin saa tukevan otteen ukosta ;)
sama täällä.
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

topuzi kirjoitti:juup.. mä itte maalaan pöydän ääressä kummatki kyynärpäät pöydäs kiinni niin saa tukevan otteen ukosta ;)
onko muut asennot sitten mahdollisia?
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Pöydällähän sitä maalaillaan, kyynärpäät ilmassa tosin.
Varjonkutoja

Quetzl kirjoitti:
onko muut asennot sitten mahdollisia?
No, katoppa mun teksit..se ensimmäinen ;)
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Minä rönötän työpöydän tuolilla. Perä penkin etureunalla, selkä selkämystä vasten, figu kädessä ja sivellin toisessa. Sillä tavalla valo sattuu hyvin eikä valu tukka silmille.
Varjonkutoja

Largo kirjoitti:Minä rönötän työpöydän tuolilla. Perä penkin etureunalla, selkä selkämystä vasten, figu kädessä ja sivellin toisessa. Sillä tavalla valo sattuu hyvin eikä valu tukka silmille.
jeah....hiukset ovat usein onKelmana....käytän yleensä ponnaria tai pantaa...jos ne nyt tuppaa menemään silmille
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

Hiukset ponnarilla kiinni ja maalaamaan.
Pöydän ääressähän sitä maalataan, joko tietokonepöydällä tai ihan työpöydällä. Probleemana on kylläkin tilanpuute, pöytä ihan täynnä figuja.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Maalauspöytä on täälläkin kovassa käytössä. Eli siinä pöydän vieressä muovisella tuolilla istuskelen ja sudin. Kuvakin löytyy; täsä
Nykyisin hankin vielä 32-lokeroisen laatikoston ja heivasin takana olevan pahvilaatikon pois; Tilaa ei tullut lisää, mutta järjestys on nykyisellään parempi.

Maalauspisteen varustuksista kirjoitin muuten artikkelinkin joskus aikoinaan: Tässä linkki, jos jotain kiinnostaa. Aloitteleville maalareille/harrastajille saattaa jopa olla hyödyllinen.
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

No, minulla on suurinpiirtein samanlainen työpiste kuin Nostralla.
Ikkunan alla on yksinkertaisesti paras maalata. Eniten valoa ja naapurin kersat voi katsoa ikkunasta. Tulee samalla hieman happea, kun pitää ikkunan auki.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
Varjonkutoja

Entäs muuta....kuunteletteko esim musaa samalla?
Mulla se ainakin on ihan must!
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

no kylhähän tuota jozkuz kuuntelee
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Sellainen pieni, usein laiminlyöty pikku vihje maalauskalustoon:
Hankkikaa päivävalolamppu. Se on sellainen sininen, muuten tavallisen näköinen hehkulamppu, sillä pienellä erolla, että sen säteilemän valon spektrin on paljon lähempänä luonnonvalon spektriä. Seurauksena puhtaammat, luonnollisemmat värit, jotka näyttävät hyvältä vielä luonnonvalossakin. Usein tava hehkulampun alla maalatut figut näyttävät väreiltään kovin tukkoisilta, johtuen siitä, että ko. lampun valo on pääasiassa keltaista.

60 wattisen päiviksen hinta on siinä 3 ja 4 euron välillä,joten kovin kummoisesta investoinnista ei ole kyse. Näitä saattaalöytää joskus jopa isommista prismoista ja vastaavista supermercadoista, mutta viimeistään valaisinliikkeestä, tilaamalla jos ei muu auta.
Set fire to the family tree.
vorlooni

Viesti Kirjoittaja vorlooni »

Darkstar kirjoitti:Sellainen pieni, usein laiminlyöty pikku vihje maalauskalustoon:
Hankkikaa päivävalolamppu. Se on sellainen sininen, muuten tavallisen näköinen hehkulamppu, sillä pienellä erolla, että sen säteilemän valon spektrin on paljon lähempänä luonnonvalon spektriä. Seurauksena puhtaammat, luonnollisemmat värit, jotka näyttävät hyvältä vielä luonnonvalossakin. Usein tava hehkulampun alla maalatut figut näyttävät väreiltään kovin tukkoisilta, johtuen siitä, että ko. lampun valo on pääasiassa keltaista.

60 wattisen päiviksen hinta on siinä 3 ja 4 euron välillä,joten kovin kummoisesta investoinnista ei ole kyse. Näitä saattaalöytää joskus jopa isommista prismoista ja vastaavista supermercadoista, mutta viimeistään valaisinliikkeestä, tilaamalla jos ei muu auta.
Tuota, pääsetkö useinkin katselemaan figujasi luonnonvalossa?
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Maalaan pöydän ääressä selkä kyyryssä ja oikean jalan nilkka vasemmalla polvella jolloin oikea jalka menee aikaajoin tunnottomaksi kun veri ei kierrä. Helvetin tuskallinen asento mutta auttaa keskittymään.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Vasemmalla kädellä figusta kiinni ja oikealla pensselistä. Selkä kyyryssä, jalat 20+ senttiä toisistaan pöydän alla. Kyynerpäät reisillä antamassa tukea. Figu suunnilleen rinnan tasolla, nokka melkein kiinni figussa.

Eli aika perusta, tuskin kukaan nyt kovin eri tavalla maalaa. Jotain käsien ja jalkojen asentoeroja tietysti on, mutta ei varmaan mitään isompaa.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Sisius

Viesti Kirjoittaja Sisius »

Ei mitään ihmeellista vasen figua pitävä käsi nojaa tuolin käsi tukeen tai mikä lie. Ei muuten sen ihmeellisempää.
Elrondin Fight Paremmaksi!

Minut tunnettiin? nimellä SacC.
Omenapoika

Viesti Kirjoittaja Omenapoika »

Ranteet pöydän reunassa kiinni, figu vasempaan kouraan, suti oikeaan ja selkä sellaiseen kyyryyn että eläkeläisiä pelottaa. Yleensä toinen jalka polvella kunnes se puutuu ja täytyy laskea lattialle. Tuoli on suuri selkänojallinen yhtiöpomo-tuoli. Työskentelen pöydän ja lipaston ääressä. Pöydällä on flokki- ja hiekka-astiat, paljon keskeneräisiä, väliaikaisesti tarpeettomia tai rikkinäisiä figuja, osia kuin metsässä sammalta, siveltimiä, hammastikkuja, leatherman, puukkoja ja sakset, pokemon kortteja - näköjään, laatikko jossa pidän baseja ja muuta turhaa, maalausalusta, noppia, muovipusseja, blisterin pehmusteita, blisterin kansia sekoitusalustoina, maalit ja pöytälamppu. Lipaston kolmanneksi alimmassa laatikossa on bits-box ja muutama sprue, toiseksi alimmassa laatikossa on muutama minas tirithin sotilas. Pöydän alla on terrain piecejä, pari roskakoria, sprueja ja laatikoita. Lattialla on hiekkaa, flokkia, kovalevyn palasia, figuista irronnutta moskaa. Siellä minä puuhastelen. Muovia työstän saksilla, neulalla ja puukoilla, metallia saksilla ja leathermanin pihdeillä(ei kaunista). Maalaan pensseleiden ja hammastikkujen sopivalla sekoituksella ja minulla on erikseen kultamaalille varattu pensseli koska se ei ole vesiliukoista. Basetukseen ja hellään työhön käytän All-plast nimistä liimaa ja muoviin ja metalliin yleensä riittoisaa locititen turboliimaa. Metalliosat kiinnitän aluksi levittämällä pinnoille locititeä, sitten sovitan väliin green stuff nokareen. Kun figu on kasattu otan esiin bits-boxini ja alan miettiä voisiko sitä konvertoida. Usein jopa ennen figuun kasaamista. Sitten autotallissa mastonin tai GW:n mattamusta spray ja maalaamaan. Nyt tiedätte kaiken no-life figuttamisestani.
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”