The Call of The Hunt - Kysymys
- Stormdaemon
The Call of The Hunt - Kysymys
Tämä Wood Elfien 6. Taika voi vaikuttaa ensimmäisellä silmäyksellä aivan yhtä huonolta, kuin muutkin, mutta tämä SAATTAA muuttaa kaiken... Loitsun heitettäessä lähitaisteluun ei nimittäin ole mainittu mitään sen aikarajasta... Toisin sanoen tämä antaa yksikölle lopullisesti +1 A ja vastustaja ei voi asialle mitään... Mitä siis tehdä tällä? Luultavastikin Wardancerit, Wild Riderit ja Tree kinit hyötyvät tästä eniten, mutta toisaalta 5 A Dryads? + Cause Terror= Ei kiva... Myös BoL lordi jossain helpossa lähiksessä voi saada pienen nostatuksen, jolloin BoLista hyötyy entistäkin enemmän... Mutta ehtona on, että tämä todellakin pitää paikkansa ja tätä ei korjata jossain... Kysymys löytyy myös Welf listastani: 2K WelfMagiaa: Moonlight Sentinels...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
-
Pancake
Jos aikarajaa ei ole niin saat attackin koko loppupelin ajaksi ellei FAQ:ia ilmesty muuttamaan asiaa.
Toisaalta, ei siinä sanota että sen saisi vain vuoroksi, mutta ei toisaalta että loppupelin ajaksikaan... Itse tekisin (ja teenkin) näin:
Missään ei sanota aikarajaa, eli sitä ei ole. Tosin gw todennäk. tarkoitti taian kestävän vain vuoron ajan mutta mutta... mennään nyt porsaanrei'istä läpi kun kerran pystyy, eihän siinä mitään menetä, eihän? Ja welffien magiasta vielä, luovuta se on täyttä kuraa.
Mutta varmaa tietoa asiasta ei saada ennen kuin moderaattori ilmestyy paikalle, sillä moden sana on laki.
Toisaalta, ei siinä sanota että sen saisi vain vuoroksi, mutta ei toisaalta että loppupelin ajaksikaan... Itse tekisin (ja teenkin) näin:
Missään ei sanota aikarajaa, eli sitä ei ole. Tosin gw todennäk. tarkoitti taian kestävän vain vuoron ajan mutta mutta... mennään nyt porsaanrei'istä läpi kun kerran pystyy, eihän siinä mitään menetä, eihän? Ja welffien magiasta vielä, luovuta se on täyttä kuraa.
Mutta varmaa tietoa asiasta ei saada ennen kuin moderaattori ilmestyy paikalle, sillä moden sana on laki.
Viimeksi muokannut Pancake, Ma 26.09.2005 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Stormdaemon
Ehkäpä, mutta ainakin siinä on tyyliä ja tarpeeksi voimaa minun tarpeisiini (yhdyn muute Thorpeen siinä vahingoittamisjutussa: eivät vahingoittavat taiat ole niitä tärkeimpiä [lisäksi myös minä olen Slaaneshin palvoja]). Siltikin: Olisivat tehnet nistä edes remains in play loitsuja, niin oltaisiin kaikki ilosempia... (Paitsi ehkä aiheessa, jota tämä keskustelu käsittelee...)
Miten sydämesi kutsuu,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
-
Pancake
No jaa, thropen mielestähän huonoja yksiköitä ei olekaan ja warhammer on erittäin tasapainoinen peli...
Mutta atheln loresta, luovu siitä, se vain on paska. No ei, mutta huono kuitenkin. Ongelma on sama kuin lore of metalin kanssa, taiat eivät tee suoraa vahinkoa, mutta ''auttavat voittamaan taistelun''. Onhan se coolia jos taivaalta sataa sammakoita ja viholliset saavat -1 Intiative yhden vuoron ajaksi tms, mutta se perus magic missile on vaan niin paljon parempi.
Kommentoinpas vielä nyt vähän listaasikin, ota ihmeessä archamagelle se life ja jätä muut maagiit antamaan noppia tälle. Mikäli noppia jää niin tree singin on se ainoa oikea taika mitä pitää heitellä mahdollisimman paljon yhdellä nopalla. Ja scrolleja, niitä pitää aina olla, oli paljon dispel noppia tai ei. Yhden magen voisi itse asiassa vaihtaa vaikka alter gw nobleen ja ottaa lopuilla pisteillä pari rullaa.
Ai niin, ja itse taiasta, jos se kerran antaa attackin koko loppu pelin ajaksi niin sen kun taiot treemanille sen 20 attackia... Sehän ei ole remains in play taika, ja saa tehdä yhteen yksikköön niin monta kertaa kuin haluaa... Harmi vain että saman taian saa tehä vain kerran vuorossa per maagi.
Mutta atheln loresta, luovu siitä, se vain on paska. No ei, mutta huono kuitenkin. Ongelma on sama kuin lore of metalin kanssa, taiat eivät tee suoraa vahinkoa, mutta ''auttavat voittamaan taistelun''. Onhan se coolia jos taivaalta sataa sammakoita ja viholliset saavat -1 Intiative yhden vuoron ajaksi tms, mutta se perus magic missile on vaan niin paljon parempi.
Kommentoinpas vielä nyt vähän listaasikin, ota ihmeessä archamagelle se life ja jätä muut maagiit antamaan noppia tälle. Mikäli noppia jää niin tree singin on se ainoa oikea taika mitä pitää heitellä mahdollisimman paljon yhdellä nopalla. Ja scrolleja, niitä pitää aina olla, oli paljon dispel noppia tai ei. Yhden magen voisi itse asiassa vaihtaa vaikka alter gw nobleen ja ottaa lopuilla pisteillä pari rullaa.
Ai niin, ja itse taiasta, jos se kerran antaa attackin koko loppu pelin ajaksi niin sen kun taiot treemanille sen 20 attackia... Sehän ei ole remains in play taika, ja saa tehdä yhteen yksikköön niin monta kertaa kuin haluaa... Harmi vain että saman taian saa tehä vain kerran vuorossa per maagi.
- Stormdaemon
- Lihamestari
Sivunumero ja lainaus sääntökirjasta, kiitos.Stormdaemon kirjoitti:Niinpä... Niinpä... ja käsittääkseni 10 A on maksimi, ihan vain näin muistutukseksi... (Ja kyllä kuudessa vuorossa kerkeää, jos vastustaja ei tajua/pysty dispellaamaan tätä...)
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- Stormdaemon
Älä kuule. Mikä tahansa massakkaampi armeija kuin haltiat tai hautakuninkaat ei kauheasti kärsi mistään taika-ammuksesta. Mahdollisena poikkeuksena panssarin läpi iskevät paukut.Pancake kirjoitti:Ongelma on sama kuin lore of metalin kanssa, taiat eivät tee suoraa vahinkoa, mutta ''auttavat voittamaan taistelun''. Onhan se coolia jos taivaalta sataa sammakoita ja viholliset saavat -1 Intiative yhden vuoron ajaksi tms, mutta se perus magic missile on vaan niin paljon parempi.
'Taistelua voittamaan auttavia' loitsuja pitää vain osata käyttää, pelkkä uhan tunnistaminen ja noppien heittely ei riitä niiden kanssa.
Viimeksi muokannut Lassek, Ma 26.09.2005 20:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Lihamestari
Virhe. Logiikkaa ei saa koskaan, EI KOSKAAN sekoittaa Warhammeriin.Stormdaemon kirjoitti: kun ajatellaan, että WS, S, T ja BS ovat max. 10, niin kaipa se on loogista ajatella niin muillekin...
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- GobbladasSquig
Olet siis sitä mieltä että Slaaneshin lorella ei tee mitään, koska siinä on vain yksi suoraa vahinkoa tekevä loitsu? Mietipäs uudelleen, itse olen juuripa kyseisellä lorella voittanut/tasapelittänyt useita pelejä.Pancake kirjoitti:Mutta atheln loresta, luovu siitä, se vain on paska. No ei, mutta huono kuitenkin. Ongelma on sama kuin lore of metalin kanssa, taiat eivät tee suoraa vahinkoa, mutta ''auttavat voittamaan taistelun''. Onhan se coolia jos taivaalta sataa sammakoita ja viholliset saavat -1 Intiative yhden vuoron ajaksi tms, mutta se perus magic missile on vaan niin paljon parempi.
Juuripa näin. Yhdyn tuohon sataprosenttisesti.Largo kirjoitti:'Taistelua voittamaan auttavia' loitsuja pitää vain osata käyttää, pelkkä uhan tunnistaminen ja noppien heittely ei riitä niiden kanssa.
Ja siitä call of the huntista. Ihan kiva porsaanreikä, mutta ottakaa huomioon että sen casting value on 11+. Eikä se paljoa sitä Bow of Loren -hyypiötä auta, ellei satu lähitaistelussa sillä hetkellä olemaan.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
-
Pancake
- GobbladasSquig
(lihavoinnit minun omia) Kyllä sitä nyt ollaan sitkeitä. Ja väärässä. Minkäs takia esimerkiksi tzeentchin lorea pidetään yleisesti huonompana kuin slaaneshin, jos suoraa vahinkoa aiheuttavat olisivat niin paljon parempia?Oikea sanamuoto kuuluisi: "Jeps, tuki- ja muista epäsuorista loitsuista saa eniten irti kun niitä osaa käyttää, magic missileitä osaa jokainen käyttää, mutta ei välttämättä saa juuri mitään irti."Pancake kirjoitti:Jeps, näillä voi pärjätä mikäli osaat pelata, mutta missileillä pärjäät vaikket osaisikaan.
Oikeassa paikassa magic missile voi olla hyödyllisempi kuin juuri mikään muu. Magic missilet myös sopivat edes jotenkuten melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen, kun taas tuki(sun muut)loitsut ovat usein tilannekohtaisempia. Mutta oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan heitetty "taistelua voittamaan auttavaa" -loitsua ei päihitä mikään suoraa vahinkoa aiheuttava loitsu. Piste.
Eli suomeksi, magic missilet ja muut suoran vahingon loitsut ovat joustavampia ja toimivat lähes aina, siinä missä muut loitsut vaativat vähintään kohtalaisen pelisilmän.
Pahoittelen alkuperäiseen topicciin liittymätöntä viestiäni. Pancake voi laittaa minulle privaattipostia jos on yhä eri mieltä. Kiitos.
Pitää jatkaa vielä raivoavaa keskustelua, tosin viitaten kyseessä olevaan loitsuun. Lore of Athel Lorenista löytyy se yksi loitsutyyppi, joka on ainakin minun mielestäni se kaikkein pelätyin, nimittäin ns. liikutusloitsu joka siis on juurikin kyseinen Call of the Hunt. Juuri liikutusloitsut tekevät Slaanesh-loresta ja osittain myös Necromancysta niin voimakkaita kuin mitä ne ovat ja harvoin olen kuullut kenenkään ottavan Shadow:ta muuten kuin Steed of Shadowsin ja Unseen Lurkerin takia.
Seikka, että Beastin kutostaika (Wild jotain) tekee lähes saman asian matalammalla casting valuella vähän romuttaa Athel Loren -loren hyödyllistyyttä, kuten myös seikka, ettei (arkki)maageille saa lisää loitsuja tai mahdollisuutta valita loitsuja, eli todennäköisyys saada ko. taika on vain 2/3 4. tason maagille ja 1/3 2. tason maagille, laskee myös Loren potentiaalia, mutta siltikin. Minä en pitäisi Lifea oletusasetuksena 4. tason maagille.
Seikka, että Beastin kutostaika (Wild jotain) tekee lähes saman asian matalammalla casting valuella vähän romuttaa Athel Loren -loren hyödyllistyyttä, kuten myös seikka, ettei (arkki)maageille saa lisää loitsuja tai mahdollisuutta valita loitsuja, eli todennäköisyys saada ko. taika on vain 2/3 4. tason maagille ja 1/3 2. tason maagille, laskee myös Loren potentiaalia, mutta siltikin. Minä en pitäisi Lifea oletusasetuksena 4. tason maagille.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
-
Pancake
Eli magic missilet ovat melkein aina parempia ja joustavia, mutta jos osaat pelata hyvin niin ehkä jopa joskus liikutustaiat voivat harvoin ollakin parempia kuin missilet... sitähän minäkin. Eli life vaan oletusasetukseksi lvl 4 maagille.GobbladasSquig kirjoitti:(lihavoinnit minun omia) Kyllä sitä nyt ollaan sitkeitä. Ja väärässä. Minkäs takia esimerkiksi tzeentchin lorea pidetään yleisesti huonompana kuin slaaneshin, jos suoraa vahinkoa aiheuttavat olisivat niin paljon parempia?Oikea sanamuoto kuuluisi: "Jeps, tuki- ja muista epäsuorista loitsuista saa eniten irti kun niitä osaa käyttää, magic missileitä osaa jokainen käyttää, mutta ei välttämättä saa juuri mitään irti."Pancake kirjoitti:Jeps, näillä voi pärjätä mikäli osaat pelata, mutta missileillä pärjäät vaikket osaisikaan.
Oikeassa paikassa magic missile voi olla hyödyllisempi kuin juuri mikään muu. Magic missilet myös sopivat edes jotenkuten melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen, kun taas tuki(sun muut)loitsut ovat usein tilannekohtaisempia. Mutta oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan heitetty "taistelua voittamaan auttavaa" -loitsua ei päihitä mikään suoraa vahinkoa aiheuttava loitsu. Piste.
Eli suomeksi, magic missilet ja muut suoran vahingon loitsut ovat joustavampia ja toimivat lähes aina, siinä missä muut loitsut vaativat vähintään kohtalaisen pelisilmän.
Pahoittelen alkuperäiseen topicciin liittymätöntä viestiäni. Pancake voi laittaa minulle privaattipostia jos on yhä eri mieltä. Kiitos.
- GobbladasSquig
En viitsi enää kiistellä magic missile vs. muu loitsu aiheesta, koska se on selkeästikin hyödytöntä. Se, että ottaakko Spellweaverille Life vai Athel Loren, on selkeästikin retorinen kysymys. Tietenkin Life. Ensinnäkin siksi että kaikki sen loitsut sopivat WElf-armeijaan kuin nyrkki silmään. Toisekseen siksi että se on todella hyvä lore. Se on täynnä magic missileitä, jotka eivät edes oikeasti ole magic missileitä. Vaan vallan paljon parempia suoraa vahinkoa aiheuttavia loitsuja. Listasta löytyy myös howler wind ja mistress of marsh, jotka ovat myöskin loistavia loitsuja keskiverto WElf-armeijalle. Ei muuta.
Jos taas olisi muita vaihtoehtoja, niin valinta voisi olla hyvinkin eri.
Jos taas olisi muita vaihtoehtoja, niin valinta voisi olla hyvinkin eri.
-
keinekleineprobleme
Tee kaikille ja itsellesikin palvelus opettelemalla ottamaan väittelytoverien viesteistä huomioon muutkin osat kuin ne, joista pidät.Pancake kirjoitti:Eli magic missilet ovat melkein aina parempia ja joustavia, mutta jos osaat pelata hyvin niin ehkä jopa joskus liikutustaiat voivat harvoin ollakin parempia kuin missilet... sitähän minäkin.
Sikäli totta, että ilman taktista silmääkin paukkuloitsuilla tulee jotenkuten toimeen. Pärjäät vielä paljon paremmin kun opettelet käyttämään liike- ja tukiloitsujakin, usko pois vaan.Jeps, näillä voi pärjätä mikäli osaat pelata, mutta missileillä pärjäät vaikket osaisikaan.
Tietysti vahinkoloitsuilla on paikkansa valveutuneen kenraalin suunnitelmissa, mutta sanasi "perus magic missile on vaan niin paljon parempi" ovat karkeaa valetta, paitsi kenties life seer council vastaan reilupelipuskatontut -matseissa.
- The Captain
- Valvoja
Perus-magic missileillä on tuskaa pelata Empiren, Brettien tai Kaaoksen ritarihordeja vastaan, ne kun eivät juuri hätkähdä muutamasta S4 -osumasta. Sen sijaan pari kikkailutaikaa voi muuttaa pelin ihan täysin.
Magic missileille on paikkansa, mutta useimmiten niitä pitää olla paljon ollakseen merkityksellisiä.
Magic missileille on paikkansa, mutta useimmiten niitä pitää olla paljon ollakseen merkityksellisiä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.