"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Superliimaa siveltimessa!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Raivo

Superliimaa siveltimessa!

Viesti Kirjoittaja Raivo »

Niin, tänään ihanaan siveltimeeni (drybrushing) meni muutama pisara OHO:n superliimaa (fast, kuivuu kolmessa sekunnissa). Tuo tapahtuma sai siveltimeni kärjen näyttämään nuolen kärjeltä (ja tuntuu olevan yhtä kova).
Mitä minun pitäisi tehdä? Ostanko uuden vai pystynkö vielä pelastamaan rakkaan siveltimeni?

EDIT: Sanaa "sivellin" oli käytetty kolmesti, jos se ärsyttää sinua niin ole hyvä ja ilmoita minulle.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Osta uusi ja siirrä kyseinen sivellin johonkin vähempiarvoiseen tehtävään (vaikkapa liimatikuksi). Pikallima tuhoaa siveltimen hetkessä. Varovaisuutta vaan kehiin.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Ei tuolla enää oikein kunnolla maalata, mutta sen sijaan, jos se kerran muistuttaa nuolenkärkeä, niin ehkä freenhandien yksityiskohtiin ja hammastikkujen tilalle?
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ainakin synteettiset ja ei-detailisudit saa huoletta viskata asetoniin. Kevyellä painelulla ja pyörittelyllä liiman pitäisi lähteä. Kannattaa muistaa, että monien maalityyppien kanssa sudit pestään joka tapauksessa liuottimessa kymmeniä kertoja päivässä. Eivät kaikki maalit ole akryylia. Siksi ennuste on jopa hyvä, mutta varovaisuus on toki tarpeen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Asetoni minullakin tuli ensinnä mieleen. Koko pensseliä ei kuitenkaan kannata sinne dipata, koska joidenkin pensselien varsi on päällystetty muovintapaisella aineella joka voi ottaa osumaa asetonista.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

En tiedä toimiiko minun ehdotukseni, mutta kerrompa sen silti. Eli Useimmat pikaliimat mureneevat sadan asteen kuumuudessa, joten jos pidät jonkin aikaa sen pensselin kärkeä kiehuvassa vedessä, niin se voisi lähteä irti. En kylläkään tiedä, mitä pensselille käy kiehuvassa vedessä mutta luulen, että se kestää sen.
Raivo

Viesti Kirjoittaja Raivo »

Aziz the combat fighter kirjoitti:En tiedä toimiiko minun ehdotukseni, mutta kerrompa sen silti. Eli Useimmat pikaliimat mureneevat sadan asteen kuumuudessa, joten jos pidät jonkin aikaa sen pensselin kärkeä kiehuvassa vedessä, niin se voisi lähteä irti. En kylläkään tiedä, mitä pensselille käy kiehuvassa vedessä mutta luulen, että se kestää sen.
Jep, kiehuvalla vedellä ja saippualla sain siveltimeni pelastettua.
Kiitos kaikille vastauksista.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Luonnonkarva pensselit ei ainakaan kestä 100 asteen lämpötilaa, näin muistan jostain lukeneeni. Enkä tiedä varmaksi kestääkö muutkaan. Paras särmä siitä auttamatta kyl menee tollases onnettomuudessa.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

itse olen silponut pikaliiman pois pensselistä mattopuukolla, pensseli kyllä kärsii mutta maalailee sillä sitten vain hieman erilaisia paikkoja kuin ennen.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Itseasiassa olen pelastanut yhden saman kohtalon kärsineen pensselin. Murensin liimaisen siveltimen kärjen niin hyvin kun pystyin ja pistin yöksi tinneriin. Aamulla sain kaavittua liiman lähes kokonaan pois.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”