"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Markerlight (Jos se noin kirjotetaan)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
WarBoss

Markerlight (Jos se noin kirjotetaan)

Viesti Kirjoittaja WarBoss »

Niin kun nyt oon Taulla alottanu ja selaillu kodeksii paljon, nii kun siellä on monta kertaa esille sana markerlight nii mikäs se itse asias ees on? Ja jos tiedätte nii voisitteko samalla kertoo minkä näkönen se on ja minne se kuuluu laittaa ku mulla ei oo tarpeeks hyvä enkun taito. Mutta sen on saanu selville, että se kuuluu laittaa palomieheen, mutta muuta tietoo ei sit ookkaa...
Turku, Suomen persereikä
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Marketlight on laserkynä. Eli se on "ase", jolla voi maalata viholliskohteita, jolloin niihin on helpompi osua. Samoin seekerit toimivat marketlight avulla.
WarBoss

OK kiitti toi täydensi mun tyhjää tietovarastoa :D
Turku, Suomen persereikä
Pjotr

Viesti Kirjoittaja Pjotr »

Kannattaa myös huomioida että nykyään on kahdenlaisia markerlighteja: networkatut ja ne tavalliset. Erona se että networkattujen markerlightien osumia voi käyttää hyödyksi sama yksikkö jossa markerlighti on. Esim: suitilla mukana markerlight-drone, jossa (muistaakseni kyllä) networkattu markerlight, näin kyseinen suitti voi käyttää hyväkseen markerlight dronen osumia, jotka heitetään ennen muun yksikön to hit-heittoja. Toinen esimerkki: Firewarrior squadin pomolla on markerlight, tavallinen sellainen, tällöin kyseinen FW-squad ei voi käyttää hyväkseen pomon markerlightia.
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Markerlightit ovat siis maalinosoituslasereita, joilla on tarkoitus avustaa muita omia yksiköitä esim. antamalla bonuksia osumiseen tai haittaamalla vihollisyksikön toimintaa esim. vähentämällä niiden coveria tai leadershippiä. Lisäksi ne ovat ainoa konsti ampua Seeker Missileitä vihollisiin.
Markerlightin voi laittaa mille hyvänsä Taun jv-yksikölle, joka saa ostaa wargearia. Yleensä näitä ovat yksiköiden johtajat. Markerlight-erikoisyksikkönä toimivat Pathfinderit, joilla on vakiovarustuksena jokaisella sotilaalla Markerlight.
Sotilaiden pulssikarbiinien piipun päällä oleva kaksireikäinen pikkukapine on Markerlight.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
DJ Affena

Re: Markerlight (Jos se noin kirjotetaan)

Viesti Kirjoittaja DJ Affena »

WarBoss kirjoitti:Niin kun nyt oon Taulla alottanu ja selaillu kodeksii paljon, nii kun siellä on monta kertaa esille sana markerlight nii mikäs se itse asias ees on? Ja jos tiedätte nii voisitteko samalla kertoo minkä näkönen se on ja minne se kuuluu laittaa ku mulla ei oo tarpeeks hyvä enkun taito. Mutta sen on saanu selville, että se kuuluu laittaa palomieheen, mutta muuta tietoo ei sit ookkaa...
Palomieheen sitä ei varsinaisesti "kuulu" laittaa, eikä hinta/laadultaan edes kannata. Uuden Tau Empire-codexin mukaan uudistetun markerlightin saa tungettua jos mihinkä rakoon, mutta kannattavin paikka on ne vakiona omaavat Pathfinderit. Lyhyesti Markerlight on Wargear, jota käytetään samaan tapaan kuin normaalia asetta. Ensin yritetään osua ja sen jälkeen voidaan valita jokin markerlightin tuomista efekteistä / hyödyistä / tempuista. tämän tempun saa sitten kohdistaa mihinkä tahansa omaan tai juuri siihen kohdistettuun vihuyksikköön. Markerlightin säännöt sekä kaikki sen temput löytyvät uuden codexin sivulta 29 ja vanhassa siitä on selitetty sivulla 19.

Markerlightillä ei tähän mennessä ole ollut fyysistä muotoa jolla sitä figulla esitetään muuta kuin juuri näillä Pathfindereillä. Tosin ne sitten pitäisi fiilata ja höylätä irti metallifigusta ja kaikkihan me tiedetään kuinka ttumaista se on... Fluffillisesti Markerlight on omanlaisensa laserpointteri jolla sohitaan vihuyksikkö näkyviin ja koordinaatit lähetetään kavereille lähettimen kautta. Näin ammunta kohdetta kohti on helpompaa ja peliteknillisesti myös rutkasti naamaa hajottavampaa. Suosittelen lämpimästi.
"I´m being.......Moderated!" - Grond
WarBoss

Jos ymmärsin niin Pathfinderit on siis aika ostettava yksikkö koska niil on markerlightit. Ja kiitos vastauksista nyt sekin ongelma on ratkaistu :)
Turku, Suomen persereikä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”