VC hommat
VC hommat
pelailen VC:eellä niin mitä pitäsi tehdä heti pelin alussa siis on kaksi vaihtoaehtoa istua ja nostaa lisää mömmöjä tai sitten vaan painaa päällle ja nostaa samalla ukkoja itse olen todennut hyväksi istua ja nostaa mömmöjä ellei kaveri omista paljon ampujia.
No mietin vaan että miten niitä perkeleitä pelataan kun ne eivät voita kunnolla odottamalla ja kuolevat jos päälle menen enkä pääse kunnolla flankkaamaan no miten oikeastaan pystyy sellaisella hitaamman puoleisella VC armeijalla päästä flankkii kun siinä on yksi dire wolf ryhmä jota voi käytää flankkii mutta sekään ei pääse sinne.
No mietin vaan että miten niitä perkeleitä pelataan kun ne eivät voita kunnolla odottamalla ja kuolevat jos päälle menen enkä pääse kunnolla flankkaamaan no miten oikeastaan pystyy sellaisella hitaamman puoleisella VC armeijalla päästä flankkii kun siinä on yksi dire wolf ryhmä jota voi käytää flankkii mutta sekään ei pääse sinne.
Kimppuun vain niin pian kuin pääsee, älä anna vastustajalle aikaa tehdä ansoja yksiköillesi vaan käy päälle. VC:lla voittaminen perustuu siihen että ne saavat lähitaistelun ensimmäisellä kierroksella mahd. paljon lämää aikaiseksi ja tämä tapahtuu chargella. Riittää kun voitat yhden kierroksen, sen jälkeen vastustajat juoksevat.
Keskelle kolme 30-40 hengen lurkki/zombie unittia boostattuna charactereilla on aika kova vastus kelle vain. Sivustaan sitten nopeampia yksiköitä kuten ghouleja (jotka voi aina marssia), lepakkoja sun muita vastustajan mahdollisia flankkaajia härnäämään tai itse flankkaamaan.
Keskelle kolme 30-40 hengen lurkki/zombie unittia boostattuna charactereilla on aika kova vastus kelle vain. Sivustaan sitten nopeampia yksiköitä kuten ghouleja (jotka voi aina marssia), lepakkoja sun muita vastustajan mahdollisia flankkaajia härnäämään tai itse flankkaamaan.
Niin, VC.llä kantsii käyttää suuria yksiköitä ehdottomasti koska fear maksaa ainakin puolet yksiköiden hinnasta.
Itse olen huomannut ihan käyväksi taktiikaksi iskeä ensin armottoman shokin ritareilla, koirilla ja taioilla. sitten vain tuo pari lurkkisquadia käsittävän "jarruaallon" sinne missä vastustaja ei oikein meinaa hajota. yleensä käy niin, että knightit puskee vastustajan laidasta vieden n-§ vastustajasta mukanaan ja siten 3.-4. vuorosta eteenpäin tasitellaan rippeitä vastaan. ainoan suuren ongelman muodostavat raskaamman luokan flyerit, mutta kyllä niistä aina jotenkin selviää...tulee vaan tappioita.
Itse olen huomannut ihan käyväksi taktiikaksi iskeä ensin armottoman shokin ritareilla, koirilla ja taioilla. sitten vain tuo pari lurkkisquadia käsittävän "jarruaallon" sinne missä vastustaja ei oikein meinaa hajota. yleensä käy niin, että knightit puskee vastustajan laidasta vieden n-§ vastustajasta mukanaan ja siten 3.-4. vuorosta eteenpäin tasitellaan rippeitä vastaan. ainoan suuren ongelman muodostavat raskaamman luokan flyerit, mutta kyllä niistä aina jotenkin selviää...tulee vaan tappioita.
Ei se oo niin justiinsa
-
bonesripper
Kääpiöita vastaan kannattaa olla pieniä dire wolf unitteja juoksemassa pää viidentenä jalkana sotamasiinoiden kimpuun ja jos mahdollista, vielä fell batteja samaa tekemässä, jos ei niillä nyt peliä voita niin ainakin pisteitä kalastavat ihan mukavasti.
Isoja kääpiöblokkeja taas on äärimmäisen hankala voittaa, mutta ainakin ne voi melko tehokkaasti sitoa isoilla zombieläjillä siksi aikaa että saa jotain jouksutettua sivustaansa rankki bonuksia vähentämään. Ilman rankkeja eivät kääpiötkään kauaa mätössä kestä.
Isoja kääpiöblokkeja taas on äärimmäisen hankala voittaa, mutta ainakin ne voi melko tehokkaasti sitoa isoilla zombieläjillä siksi aikaa että saa jotain jouksutettua sivustaansa rankki bonuksia vähentämään. Ilman rankkeja eivät kääpiötkään kauaa mätössä kestä.
Hummmm hummm hammm en kai havaitse täällä valta-asemaani itäisen vanhan maan kuninkaana horjuttavia suunnitelmia
.
Juu ei noista bonusreaperin fellbateist oo viel ainakaa mitää häiriötä ollu, nekun yleensä kuolee yhden varsijousi laidallisen johdosta. (tai lumpin croopin puolituis poikien toimesta, kauan kirottu olkoon se ilkeä necromonger joka aiheuttaa aina tiettyä vähentymistä halflingieni piirissä.)
Juu ei noista bonusreaperin fellbateist oo viel ainakaa mitää häiriötä ollu, nekun yleensä kuolee yhden varsijousi laidallisen johdosta. (tai lumpin croopin puolituis poikien toimesta, kauan kirottu olkoon se ilkeä necromonger joka aiheuttaa aina tiettyä vähentymistä halflingieni piirissä.)
-
bonesripper
-
bonesripper
Sellasella sopivalla pöydällä ei tuo 20" hyökkäysmatka riitä hirveesti piilotteluun. Ja eikös niitten pidä nähdä kohde jos ne hyökkää. Eli eivät voi suoraan sieltä piilosta hyökätä. Sillonhan ne on ainakin yhen vuoron avoimella ottamassa osumaa.
Joo pitää ruveta kokeilemaan niitä bat swarmeja. Kiitos neuvosta Ari.
Joo pitää ruveta kokeilemaan niitä bat swarmeja. Kiitos neuvosta Ari.
Yks 'dörti trik', minkä countit voi tehdä gobboja vastaan on laukaista night goblin fanaatikot Invocation of Nehekillä! Kun vihollinen taianomaisesti ilmestyy 8" etäisyydelle (tai lähemmäs) goboista, niin fanaatikot lähtee samantien scatterilla 8O !
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
factordunk
Silloin polvistutaan, suljetaan silmät, rukoillaan ja odotetaan misfirea.factordunk kirjoitti:Muuten hyvä toi Fell Bateil linjojen taakse mutta kun jollain hillillä on joku Hellblaster tms. niin mitäs sitten kun se päättää sieltä jostain tempaista täyden laidallisen nahkahiiriä kohti.
Tuohon auttaa tietty myös jos on useampi yksikkö niitä koneita härnäämässä. Dire wolfit toimivat silloin kun toimivat.
Ja vaikka lepakot menisivätkin, on vastustaja tuhlannut yhden helblaster täyslaidallisen johonkin muuhun kuin ritareihisi. Se on aina hyvä asia.
-
factordunk
Kyllähän ne ritarit vähän silpoo. Pelatessani kaverin empireä vastaan tiputin ekalla roundilla kaikki 16 handgunneria (ensin hakkasin 11 ja sitten loppujen perässä metsään). hetsi sen jälkeen Huntsmanien kimppuun jotka lähtivät karkuun ja tietenkin painoin perään, mutta enpäs saanut kiinni
No eihän siinä vielä mitään mutta kun edessä muutaman tuuman päässä hillillä jumitti hellblaster jolla sitten ammuttiin kohti nihtejä, ekalla heitolla misfire ja silmäluvuksi 2 ja tykki tippui... Knihtejä olen itse boostannut blood dragon vampirellä jolla on bloodlinesta otettu Strength of steel ja heart piercing, lisäksi enchanted shield. Toimii hyvin chariotteja vastaan kun vamppyyrin strength nousee lancen kanssa kasiin hyökätessä ja saa vielä re-rollata epäonnistuneet to hitit.... Chariotit tippuu heti jos yksikin vamppyyrin iskuista menee läpi :twisted: [/quote]