"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Morks want You??

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Nekku
Viesti:

Morks want You??

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Morks want You..mites tämä nyt toimii chariottiin käytetäänkö kuskin Iniativea testissä??entäs war machinet(esim.Bolt thrower) Ku kyseisen taian pystyy heittää ihan mihin huvittaa niin tulee vähän epäselvyyksiä!!
Nekku on paljon parempi ky loknes..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Sotakoneeseen tulee autohittiä ja niin taisi olla myös chariotin kohdallakin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Nekku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Vai niin oletko varma..O@G armybookissa ei lue mitään asiasta.
Nekku on paljon parempi ky loknes..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

No siis, sotakoneella ei ole I arvoa, joten se epäonnistuu automaattisesti ja sama juttu chariotin kohdalla.
- Sinitähti
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

El Capitan kirjoitti:No siis, sotakoneella ei ole I arvoa, joten se epäonnistuu automaattisesti ja sama juttu chariotin kohdalla.
Chariotilla on tietääkseni useita I arvoja. Sanooko kyseisen taian kuvaus jotain tällaisesta tilanteesta, tai lukeeko jossain muualla että pitäisi käyttää pienintä arvoa?

En yritä väittää mitään suuntaan tai toiseen, vaan haluaisin itsekin tietää miten tämä tai vastaavat pitäisi pelata. Löytyykö selkeä vastaus jostain vai joudunko odottamaan FAQia? Sotakoneen tapauksessa ei ole epäselvyyttä, se menee kuten El Capitan totesi.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Morks wants ya! kirjoitti:The victim must pass an iniative test or suffer d6 strength 10 hits.
Kärryähän siinä yritetään tuhota eikä crewiä, joten minun mielestäni se on autohitti.
- Sinitähti
Höpöttiuhka

Viesti Kirjoittaja Höpöttiuhka »

El Capitan kirjoitti:
Morks wants ya! kirjoitti:The victim must pass an iniative test or suffer d6 strength 10 hits.
Kärryähän siinä yritetään tuhota eikä crewiä, joten minun mielestäni se on autohitti.
No tästä voitaisiin riidellä aika kauan. Kun kärryä lyödään meleessä, niin silloinhan katsotaan crewin ws:ää ja I:a, vaikka lyödään kärryä.
Minun mielestäni siis otetaan Crewin Iniative.
Älk'ää ottako minua vakavasti. Olen vain basisti
Rotten sound

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Höpöttiuhka kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:
No tästä voitaisiin riidellä aika kauan. Kun kärryä lyödään meleessä, niin silloinhan katsotaan crewin ws:ää ja I:a, vaikka lyödään kärryä.
Huom meleessä, muttei tässä taijassa sanotaa mitään crewista. Miten katapultti väistää ison sormen taivaalta? eli autohittiä
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
Höpöttiuhka

Viesti Kirjoittaja Höpöttiuhka »

Rotten sound kirjoitti:
Höpöttiuhka kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:
Huom meleessä, muttei tässä taijassa sanotaa mitään crewista. Miten katapultti väistää ison sormen taivaalta? eli autohittiä
Miten kärry väistää bloodthirsterin kirveeniskun?

Mutta muistakaamme nyt, että puhumme FaBa maailmasta, jossa tavalliset luonnonlait ei päde, vaan GW:n Ihmelait.
Älk'ää ottako minua vakavasti. Olen vain basisti
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Rotten sound kirjoitti: Huom meleessä, muttei tässä taijassa sanotaa mitään crewista. Miten katapultti väistää ison sormen taivaalta? eli autohittiä
Älä sekoita katapulttia ja chariottia. Chariot on (ehkä) moniosainen tai yksiosainen single model, jolla on useita stattirivejä. Kuten tiedämme, chariotia vetävät otukset lyövät omalla WS:llään, S:llään ja I:llään, kärryä lyödään korkeinta WS:ää vastaan.

Chariotilla on I-arvo. Itse asiassa kaksi I-arvoa. Sen yhdellä osalla ei ole I-arvoa, mutta tähän yhteen osaan ei ole mahdollista kohdistaa erikseen hyökkäyksiä. Örkkien taika ei yksilöi, minkä osan (ratsun vai ratsastajan, crewin, vetojuhdan vai kärryn) I-arvoa käytetään.

On siis turha väittää, että asia olisi yksiselitteisen selvä chariottien tapauksessa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Ogrejen Siegebreaker lyö ws:n sijasta initiativeä vastaan. Silloin kun foorumifaqqeja vielä oli, siellä sanottiin että tämä ase lyö chariottien tapauksissa miehistön initiativea vastaan.

Tämä ei tarkoita mitään, mutta onpahan triviaa.

6. edikassa vaikutti siltä, että chariotit tyhmensivät vastustajansa väliaikaisesti. Myrkyllä piti hakata sitä puista runkoa, joten eihän niihin mikään myrkky toiminut. Siegebreakkerillä aseistettu ogre taas näytti lyövän ketterää haltiamiehistöä lähes immobiilin vaunun sijaan. >_<
The Captain
Valvoja

Amazing Slug kirjoitti: 6. edikassa vaikutti siltä, että chariotit tyhmensivät vastustajansa väliaikaisesti. Myrkyllä piti hakata sitä puista runkoa, joten eihän niihin mikään myrkky toiminut. Siegebreakkerillä aseistettu ogre taas näytti lyövän ketterää haltiamiehistöä lähes immobiilin vaunun sijaan. >_<
Niin se kehitys kehittyy. Myrkyttäjät osaavat seiskassa tähdätä hevosiin ja haltioihin, joten Siegebreakeria heiluttavan tosinuijan kaiketi tulisi osata tähdätä lankkuihin, jotka eivät suotta väistele.

...Ehkä.
DeathWizard
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja DeathWizard »

Eikös se kärry kutenkin liiku niiden ratsujen vetämänä? Eikö tällöin pitäisi käyttää ratsujen initiate arvoa vaikka miehistöllä olisi suurempi initiave? Tämä siis ihan järjellä ajateltuna, vaikka GW ei taida tuntea sellaista käsitettä.
-Mikäpä pahan tappaisi?
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Siinä taidettiin sanoa myös että kohteella jolla ei ole I arvoa tulee autohitti. Chariotilla on I arvo, joten on aika turha lähteä edes kiistelemään. Target on kuitenkin se modeli, ei pelkästään chariotin runko jolta puuttuu puolet stateista.

Tai jos väitätte muuta niin voitte kertoa mulle miten ne hevoset tai crew:t ammutaan tai taiotaan hengiltä sieltä.
DeathWizard
Peliporukkavalvoja

Ja jos ei tule selvyyttä niin heittäkää noppaa. Itse kuitenkin olen niiden ratsujen iniative-arvon käyttämisen kannalla...
-Mikäpä pahan tappaisi?
Mayhemia

DeathWizard kirjoitti:Ja jos ei tule selvyyttä niin heittäkää noppaa. Itse kuitenkin olen niiden ratsujen iniative-arvon käyttämisen kannalla...
No ratsujen I arvo taitaa olla ainoa jota ei varmasti käytetä. Käytetään joko korkeinta I arvoa, tai chariotin viivaa. Chariotille ei ole laitettu I arvoa, koska sitä ei tarvita. Näin ollen väitän ettei tässäkään käytetä chariotin viivaa, vaan crew:n I:tä.

Sotakoneista muistaakseni sanottiin jotain spellissä ittessään, chariotista ei (Muisti tosin saattaa pettää).
DeathWizard
Peliporukkavalvoja

Heitä noppaa onko se autohit vai ei...
-Mikäpä pahan tappaisi?
opootti
Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)

Viesti Kirjoittaja opootti »

Säännöissä ei puhuta kohteesta vaan yksittäisestä arvosta, jonka arvot ovat normaalisti 0-10. Viiva(dash) on sääntöjen mukaan nolla. Eli kyllä kärryllä on kolme täyttä statti riviä.
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Tai jos väitätte muuta niin voitte kertoa mulle miten ne hevoset tai crew:t ammutaan tai taiotaan hengiltä sieltä.
Kärryillä on yksi yhteinen W arvo joka on chariot rivin profiilissa. Kun kärry menettää viimeisen woundin poistetaan koko modelli. Eli ei niitä hevosia tai crewejä erikseen tapeta. ;)

Tässä muutama väite ja jotka perustuvat 7ed sääntökirjaan:

Characteristics of 0/- + characteristic test = automatical failure
eli ominaisuuden tai kyvyn ollessa nolla tai - seuraa siitä automaattinen epäonnistuminen kyky tai ominaisuutta vastaan testatessa.

Chariots in combat
Lähitaistelussa miehistö ja eläimet lyövät normaalisti käytteän omia ws,s,i arvojaan. Kärryä lyödään sen miehistön tai eläinten korkeimman ws mukaan.

Chariot model
Toinen kappale: ...osaa kyvyistä tai ominaisuuksista ei ole sisällytetty profiiliin, koska niitä ei koskaan käytetä.

Ja tässä on oma väiteeni:

Koska mikään sääntö ei sano että käytettäisiin korkeinta, huonointa, eläinten, miehistön tai rungon iniativea käytetään ensim mäistä riviä eli kärryn arvoja (samaan tapaan kuin ratsuväellä). Koska rungon iniative on - eli 0, epäonnistuu se automaattisesti testissä. Sääntö jonka mukaan stattia ei ole laitettu on totta, mutta merkityksetön. Normaalisti iniativella ratkaistaan lyöntijärjestys. Koska kärry ei lyö normaalisti ei iniativea ole merkattu. Iniativen ollessa nolla, ei testiä tule vaan siinä epäonnistutaan automaattisesti ilman nopanheittoa, joten arvoa ei ole tämänkään takia ole merkattu. Sääntö on vain sanahelinää jolla selitetään miksi kaikkia arvoja ei ole sisällytetty profiiliin. Lisäksi OnG armeijakirja on tullut sääntökirjan jälkeen ja siinä sanotaan että pitää ottaa iniative testi. Aiemminkin GW on erratoinut sääntöjään kun uusi armeija kirja on tullut, eivätkä säännöt toimineet enää samointavoin kuin ennen armeija kirjaa.
...ja sit siel oli muitakin ja mä ajattelin...
Mayhemia

opootti kirjoitti:
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Tai jos väitätte muuta niin voitte kertoa mulle miten ne hevoset tai crew:t ammutaan tai taiotaan hengiltä sieltä.
Kärryillä on yksi yhteinen W arvo joka on chariot rivin profiilissa. Kun kärry menettää viimeisen woundin poistetaan koko modelli. Eli ei niitä hevosia tai crewejä erikseen tapeta. ;)
Kas, sääkin huomasit. No sitten mun pointti varmaan tuli selväksi. :P

Mikään ei myöskään käske käyttämään chariotin initiativea. Joten en näe loogista syytä siihen miksi chariot sääntöjen mukaan ottaisi autohitin. Kai kannattaa käyttää GW:n Errata chartin viimeistä ratkaisua. Heitä nopalla, mä kyllä käyttäisin crew:n inikkaa ja antaisin vastustajan käyttää.
The Captain
Valvoja

opootti kirjoitti: Chariot model
Toinen kappale: ...osaa kyvyistä tai ominaisuuksista ei ole sisällytetty profiiliin, koska niitä ei koskaan käytetä.

Ja tässä on oma väiteeni:

Koska mikään sääntö ei sano että käytettäisiin korkeinta, huonointa, eläinten, miehistön tai rungon iniativea käytetään ensim mäistä riviä eli kärryn arvoja (samaan tapaan kuin ratsuväellä). Koska rungon iniative on - eli 0, epäonnistuu se automaattisesti testissä. Sääntö jonka mukaan stattia ei ole laitettu on totta, mutta merkityksetön.
Etkö juuri puhunut itsesi pussiin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”