Elikkä minkä kokoisia detuja kanattaa käyttää ja missä muodostelmissa?
Monet käyttävät(tai olen kuullut ja nähnyt) halberdirejä 3x3 muodostelmissa, mutta miksi? Miksi ei saman tien 5x2 tyypin muodostelmissa koska saavat enemmän attakkajeä.
Sitten Free companyn käyttö kanssa detuina. Itse olen miettinyt että kanattaako ottaa 5x2 ryhmää?
Ja kanattaako ottaa 1 ampuvaa ja 1 lähis vai 2 ampuvaa vai 2 klosis ryhmää detuiks?
Ps. Pelaan enimmäkseen örkkejä vastaan
Detachmenttejen koko
Detachmenttejen koko
Gandalf wants to exterminate the human race.
-Gandalf
-Gandalf
Re: Detachmenttejen koko
9 miehen vahvuinen detu free companylla on kai jonkinlainen vakio, kun muodostelmaksi laitetaan 3x3riviä. Hyökätessään, tai counteroidessaan sivustaan vie rivit, antaa kuusi hyökkäystä ja vain viisi miesta maksimissaan perinteisellä jaklaväkibasella pääsee iskemään takaisin, örkkejä vielä vähemmän. Hintaakaan ei ole liikaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Re: Detachmenttejen koko
Detachmenttien muodostelma ja modelien määrä yleensä määräytyvät tehtävän mukaan. 3x3 muodostelma vie kentältä vähemmän tilaa, joka empirellä on joskus lopussa, etenkin TVI-taktiiikalla pelaavilla. toki 5x2 muodotelma on myös hyvä, jolloin saat ne lisäiskut. Itse käytän lähisdetuja viemään viholliselta rivit ja bonuksena saa sen +1 resoa kyljestä, joloin hommaan parhaiten soveltuvat miekkamiehet. Tappoja näillä ei haeta, ja kuten Kapu joskus mainitsikin, 3x3 muodostelma korostaa tätä tehtävää. Halberdien käyttöä en suosi, sillä tappojen sijasta ne voivat kuolla helpommin kuin miekkamiehet ja antaa viholliselle resoa. Keihäsmiehistä puhumattakaan. Free company on ihan ok lähisdetuna, ja näitä itse käytänkin joskus. Ne kannattavat huonosti armoroituja t3 vastuksia vastaan, kuten skaveneita. Ja 5x1 muodostelmassa niitä voi käyttää huoletta syöttinä halvan hintansa vuoksi.
Ampuvista parhaita ovat varmaankin crossarit. Niiden kantama on hyvä, ja voimakin riittää useisiin kohteisiin. Kiväärit taas ovat hyviä kovan armour saven omaavia heeboja vastaan, mutta itse valitsen nämä yleensä tyyli/wysiwyg syistä. Archerit ovat myös hyödyllisiä, vaikka tapot voivat jäädä vähemmälle. Niillä vois screenata parent-yksiköitäsi, ja härnätä vihollista muutenkin. Syöttinä menevät hyvin myös, vaikka maksavatkin enemmän kuin free companyt, ottavat ne takaisin hinnan liikkuvuudessaan ja ampumismahdollisuudellaan.
Tiivistettynä valitsi detut tehtävien mukaan. Örkkejä vastaan ottaisin yksiköille yhden 9 miekkamiehen detun ja yhden 5 crossarin detun. Miekkamiehet varmistavat örkkiblokkien ahdingon, ja crossarit voivat tiputtaa vihollisislta rivejä, ampua nopeita yksiköitä pois, kuten susiratsastajia jne.
Ampuvista parhaita ovat varmaankin crossarit. Niiden kantama on hyvä, ja voimakin riittää useisiin kohteisiin. Kiväärit taas ovat hyviä kovan armour saven omaavia heeboja vastaan, mutta itse valitsen nämä yleensä tyyli/wysiwyg syistä. Archerit ovat myös hyödyllisiä, vaikka tapot voivat jäädä vähemmälle. Niillä vois screenata parent-yksiköitäsi, ja härnätä vihollista muutenkin. Syöttinä menevät hyvin myös, vaikka maksavatkin enemmän kuin free companyt, ottavat ne takaisin hinnan liikkuvuudessaan ja ampumismahdollisuudellaan.
Tiivistettynä valitsi detut tehtävien mukaan. Örkkejä vastaan ottaisin yksiköille yhden 9 miekkamiehen detun ja yhden 5 crossarin detun. Miekkamiehet varmistavat örkkiblokkien ahdingon, ja crossarit voivat tiputtaa vihollisislta rivejä, ampua nopeita yksiköitä pois, kuten susiratsastajia jne.
Awake O Dead, for there can be no rest for ye beneath the earth. - Spell of d00m
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth