Olen ajatellut muutamia värejä ja miten niitä loisi.
Otetaan esimerkiksi messinki. Miten voisi normaalista kullan väristä alkaa vääntämään sellaista harmahtavaa messinkiä?
Tai luonnollisen näköinen musta iho. Sillä se ei ole musta tai ruskea, ja en ole löytänyt tapaa, jolla sen saisi hyvin maaleilla esille.
Värien luonti
Värien luonti
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Re: Värien luonti
Hilemaaleilla eri metalleja on suht hankalaa lähteä mallintamaan, kun taasen epämetallitekniikalla maalattuna homma on helpompaa (katsoo vain jostain kuvasta millaista messinki on ja käyttää siinä näkyviä sävyjä). Itse lähtisin varmaan ihan perus kullasta/hopeasta jota sävyttäisin todella ohuilla maalilitkuilla, kuten vihreällä, harmailla sekä ruskeilla. Kokeilemalla löytyy itseään miellyttävä sävy.
Tummaa ihoa on montaa lajia, joko todella tummaatummaa tai sitten enemmän rusehtavaa. Valaistus vaikuttaa voimakkaasti ihon sävyyn ja sen varjoihin, joten jälleen kerran kokeilemalla löytyy varmaan se paras sävy. Itse lähtisin jostain keskiruskeasta, jota varjostaisin kylmillä sävyillä (sinistä, violettia, punaista) ja korostaisin ihan tavallista ihonsävyä kohti varovaisesti.
Kantsii kanssa selailla muita maalivalmistajia kuin Citadelia. Privateer Press valmistaa monia mielenkiintoisia maaleja, joista itse olen löytänyt yllättävän sävykkäitä yksilöitä. Rackhamilta löytyy kanssa muutamia todella hienoja maaleja, esimerkiksi ruskeat ovat mainioita. Reaperin maaleihin en ole koskenut, mutta moni on näitä kehunut.
Tummaa ihoa on montaa lajia, joko todella tummaatummaa tai sitten enemmän rusehtavaa. Valaistus vaikuttaa voimakkaasti ihon sävyyn ja sen varjoihin, joten jälleen kerran kokeilemalla löytyy varmaan se paras sävy. Itse lähtisin jostain keskiruskeasta, jota varjostaisin kylmillä sävyillä (sinistä, violettia, punaista) ja korostaisin ihan tavallista ihonsävyä kohti varovaisesti.
Kantsii kanssa selailla muita maalivalmistajia kuin Citadelia. Privateer Press valmistaa monia mielenkiintoisia maaleja, joista itse olen löytänyt yllättävän sävykkäitä yksilöitä. Rackhamilta löytyy kanssa muutamia todella hienoja maaleja, esimerkiksi ruskeat ovat mainioita. Reaperin maaleihin en ole koskenut, mutta moni on näitä kehunut.
en tunne kipua
Kultaan voi kokeilla sekoittaa lämpimiä värejä ja hopeaan kylmiä värejä. Kannattaa kuitenkin olla hyvin hillitty, koska efekti on voimakas. Olen joskus tehnyt pronssia, laittamallla ihan vähän punaista kultaan, mutta todella vähän ja tuli siitä ihan pronssin näköistä. Kokeilemalla se selviää.
Oikein tummaihoista voi yrittää saada aikaan, sekoittamalla mustaa ruskeaan ja hailaittimalla ruskealla, mutta sävyt pitää taas löytää yrityksen ja erehdyksen kautta. Kyllä minä mielestäni sain melko hyvän afrikkalaisen shamaanin joskus aikaseksi.
Tuollaisia omia kokeiluja.
Oikein tummaihoista voi yrittää saada aikaan, sekoittamalla mustaa ruskeaan ja hailaittimalla ruskealla, mutta sävyt pitää taas löytää yrityksen ja erehdyksen kautta. Kyllä minä mielestäni sain melko hyvän afrikkalaisen shamaanin joskus aikaseksi.
Tuollaisia omia kokeiluja.
Luumumehu on soturien juomaa
Auttaisiko tämä artikkeli alkuun?Hän itse kirjoitti:Tai luonnollisen näköinen musta iho. Sillä se ei ole musta tai ruskea, ja en ole löytänyt tapaa, jolla sen saisi hyvin maaleilla esille.
http://coolminiornot.com/article/aid/310
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Suht helpolla saa vetämällä ihon ensin scorched brownilla ja badab black washia päälle, higlightit maun mukaan.Hän itse kirjoitti: Tai luonnollisen näköinen musta iho. Sillä se ei ole musta tai ruskea, ja en ole löytänyt tapaa, jolla sen saisi hyvin maaleilla esille.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Paljon erilaisia tummia sävyjä saa ihosta esille, kun maalaa normaaleilla ihonvärimaaleilla vaaleasta tummaan, ja niiden päälle musta wash.
Tämän lopputuloksen sitten highlightaa valkoisella. Luonnollisuutta lisäävä elementti.
Jos maalaa yksittäisen mallin, niin voi energiaansa käyttää enemmänkin.
Tämän lopputuloksen sitten highlightaa valkoisella. Luonnollisuutta lisäävä elementti.
Jos maalaa yksittäisen mallin, niin voi energiaansa käyttää enemmänkin.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu