no niin. eli mulla on marsuja ja vastustajalla on marsuja kanssa.
toivoisin tässä neuvoja kokeneilta, että kun... no odotas kerron ensin listat. pelit on usein tiheässä kaupungissa.
mulla;
HQ - sm captain + power sword
Elite - terminator squad, 5 term. neljällä storm boltterit ja power fistit ja kessulla power sword
Troop - tactical squad, 10 marsua siihen yksi kessu chainswordilla
Vechicle - sm dreadnought, multimelta, storm boltteri
Fast attack - sm, Assult squad, kessu power axen kanssa, muut neljä chainswordeilla, kaikilla jetpackit
siinä oli mun, nyt kaverin;
HQ - ultramarines capt. Sicarius
Elite - veteran squad
Troop - tactical squad, 10 marsua, sama kun minulla
Vechicle - rhino
Fast attack - 2 land speederiä
niin eli kun kaveri hyökkää rhinon kanssa, tuhoaa ( on jo tuhonnut kahdessa pelissä ) mun dreadnoughtin ekalla vuorolla, niin miten pidän sen suojassa? haluan silti käyttää sitä.
sitten se hyökkää land speedereillä, kärkkää mun jalan kulkevaa armeijaani ja hidastaa ( tappaa ) mun terminaattorijoukon. sen veteran squad hyökkää, yrittää olla kaukana mun assault squadista ja tappaa termostaatteja.
eli miten pidän armeijani hyvin suojassa/ silti täydessä taistelussa?
ultramarines vs. ultramarines
- mursunaatio
ultramarines vs. ultramarines
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Katsotaanpas. Tämä kyseinen lause hyppäsi silmilleni. Eli jos kenttä on normaalin kokoinen (4' * 6') ja sielä on todellakin edes kohtuullisesti maastoa. Niin vain ensimmäisen vuoron ajan pidät dredin suojassa (pois näköyhteydestä) ja se riittää helposti. Rhino ei pääse kuin puoleen kenttään ensimmäisen vuoron aikana (tai ei oikeastaan sitäkään) ja tämän jälkeen ei ukkoja saa ulos eikä niillä saa ampua kattoluukusta, jolloin se rhino ei auta mitään ensimmäisen vuoron tuhoamista yrittäen. Kun rhino kerron kaahaa kohti niin jollain ryhmällä on varmaan AT-tulta (missile riittää), jolla voit korkata kyseisen vaunun ja ukot ovat sitten kyykyssä sen luona vuoron.mursunaatio kirjoitti:niin eli kun kaveri hyökkää rhinon kanssa, tuhoaa ( on jo tuhonnut kahdessa pelissä ) mun dreadnoughtin ekalla vuorolla, niin miten pidän sen suojassa? haluan silti käyttää sitä.
Mutta yleisesti lähtisin lisäämään listaan vähän enemmän erikoisaseita, koska ne tuovat suurimman osan tapoista. Nykyisin plasma voi olla kohtalaisen turha, mutta sen sijaan heavy bolter on noussut uuteen kunniaan.
Jotenkin silmääni iski myös noi sanomasi joukot, koska en saanut niistä pikaisella päässä laskulla samankokoisia armeijoita pisteissä (en lähtenyt oikeasti laskimella laskemaan). Jolloin siinä voi olla myös yksi aloittelijan moka.
Re: ultramarines vs. ultramarines
Mitäs aseita veteran squadeilla on? Suosittelen kuitenkin dreidin deployata johonkin nurkan taakse ettei pääse ampumaan ja jakamaan mariinit 2 ryhmään ellei ole combat patrol. 2 Ryhmää mariineita missileillä lahtaavat rhinoa tai land speedereitä heti ekalla vuorolla. Toisella vuorolla ei pidä ampua kuin korkeintaan rhinoa (land speederit ovat nyt pannassa) ja vastustajan jalkaväki joukkoja. Terminaattoreilla keskittäisin kaiken tulen pelkkiin jalkaväkeen. Land speederiä sitten ei tarvitse pelätä, koska h-boltter vain vähän kutittaa siihen power armouri päällä ja multimelta rokottaa korkeintaan 1 henkilön vuorossa (2 laukausta aiheuttaa 1,111 tappoa), joten vastus heittää suuria summia hukkaan jos vain 6 kuolee 6 vuorossa. Assault squadit pistäisin juoksemaan suojassa kimppuun, sillä jos tiheää talo maastoa se on, niin ei siinä kovin vastus voi ampua. Dreidi sitten deploin jälkeen liikkuu pois nurkan takaa ja lasauttaa rhinoa tai ekalla vuorolla sitä land speederiä. Kun rhino on hajalla voisit keskittää tulen pahimpiin vastustajiin, eli veteraaneihin. Muista, että koveri on kaveri, joten pidä taktikaalit ja termikset kovereissa, ellet välttämättä yritä puhkoa land speederiä 4 power fistillä. Lisäksi ensimmäisellä vuorolla jos saat land speederin tajuttomaksi tai liikunta kyvyttömäksi niin ilman muuta seuraavalla vuorolla tulitat täydeltä laidalta siihen.
Viimeksi muokannut O'snobba, La 08.11.2008 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Re: ultramarines vs. ultramarines
Btw, mitäs se Codexi ja sääntis sanookaan minimi ryhmistä? Vai peluutatteko kahta 5 hengen ryhmää?
Ör? Miten meinasit ampua kahta kohdetta samalla vuorolla? Ja miksi kehotat häntä laittamaan yhden squadin ampumaan jotain landspeederiä, jos se kerran vain kutittaa ja dredi tuhoaa sen ekalla vuorolla? Totta kai ammut sen jos siihen on lyöty jotain ilkeämpää kuten assault cannon tai H.flamer, mutta muuten kyllä etsisin jotain tähdellisempää ammuttavaa.O'Snobba kirjoitti:Dreidi sitten deploin jälkeen liikkuu pois nurkan takaa ja lasauttaa rhinoa ja ekalla vuorolla sitä land speederiä.