Örkkejä
-
artuudiituu
Örkkejä
Tässä olis mun armeija suunnitelma:
1x Warboss
50x boyz
6x warbike
1x trukk
1x Big Mek with shokk attack gun
10x kommandos
10x tankbustas
2x orks in mega armour
1x Warboss
50x boyz
6x warbike
1x trukk
10x kommandos
10x tankbustas
2x orks in mega armour
For the Emperor! Muahhahhaa!!!!!!!!!!!!!!
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
Re: Örkkejä
joo muuten hyvä, enemmän polkupyöriä ja en suosittele tankbustia. tohon tankbustien tilalle hankkisin ite nobseja powerklaveilla. tekee pahaa jälkeä lähiksessä. nobsit sitten mekin kanssa hengailee. voit lisätä armeijaasi myös lootas an burnas pakkauksen. siinä tulee ainakin massamurhaajia. juu, lykkyä vaan.
Se on täysin totta mitä kirjoitin äsken.
Bossille tulee varmaan powerklawi, eavyarmori, ja cyborkbody. Boyzit menevät ilmeisesti kahteen ryhmään joista toisessa on 30 sluggaboyta kolmella rokkitlauchalla ja toisessa 20 shootaboyta kahdella bigshootalla. Molemmissa ryhmissä luonnollisesti klawinobi. Yksi bikeistä on luultavasti nobi powerklawilla. Trukki tulee luultavasti warbossin ja mega-armornobien ajoneuvoksi. Unohdit ilmeisesti mainita nämä pikku yksityiskohdat? Tuo luettelo on lähinnä kauppalappu eikä armeijalista.POTTU kirjoitti:Tässä olis mun armeija suunnitelma:
1x Warboss
50x boyz
6x warbike
1x trukk
10x kommandos
10x tankbustas
2x orks in mega armour
Mopojen määrä on ihan sopiva. Ne ovat kuitenkin lähinnä häirintäyksikkö eikä niiden ole tarkoitus pystyä yksinään tappamaan kuin korkeintaan pieniä tulitukiryhmiä. Itse pelaan viiden mopon ryhmää (4+klawinobi) ja se pääsee yleensä lähitaisteluun parin kaatuneen jälkeen. Klawinoppien mukaan tulee tai ei tule tappoja.hakka kirjoitti:joo muuten hyvä, enemmän polkupyöriä ja en suosittele tankbustia. tohon tankbustien tilalle hankkisin ite nobseja powerklaveilla. tekee pahaa jälkeä lähiksessä. nobsit sitten mekin kanssa hengailee. voit lisätä armeijaasi myös lootas an burnas pakkauksen. siinä tulee ainakin massamurhaajia. juu, lykkyä vaan.
Tankbustat ovat hieman hankalia käyttää. Tuppaavat ampumaan hölmöjä kohteita eikä tankhammereista useinkaan ole apua. Bombsquigien vuoksi voisi harkita testaavansa.
Nobien ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA kannata hengailla shock attack gunin kanssa. SAG pysyy paikallaan ja ampuu, nobit juoksevat lähitaisteluun. Yhdistelmä ei toimi.
En ole ihan varma mitä tuo lootas&burnas paketti sisältää, mutta kannattaa muistaa kyseisten ryhmien minimikoko ja aseoptiot. Yhdestä paketista ei taida saada kasaan kumpaakaan ryhmää. Itselläni ainakin on uuden kirjan tultua jäänyt burnaörkit peluuttamatta.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
- mursunaatio
armeijasi on vajaa POTTU. Tarvitset vielä yhden mahtavimman soturin koko armeijassasi; ja seon codex!
Uusi tarinani (FB) on ilmestynyt nyt ensi-illassa 'tarinat ja novellit' alueelle.
Että simmosta...
Että simmosta...
Itse olen huomannut burna boyzit varsin voimmakkaiksi, kunhan vaan pääsevät käryyttämään vastustajat. Ja tämä onnistuu helposti, ostat 10shootaboyzin squadin (jotka häiritsevät vastustajaa tavalla tai toisella) ja niille trukin. Mutta pelin alussa depota boyzit ja trukki erikseen, tämän jälkeen depota burnat base-to-baseen trukin kanssa ja vuorosi alussa hyppäävät iloisesti trukkiin (vaikkei ole heidän oma, uudet säännöt sallivat tämän) ja koska truk on opentopped sieltä saa ampua. Kukaan ei tykkää jos 11 flameria osuu viiteen tyyppiin edes. sama toimii myös rokkiteilla jos osuvat johonkin. Lootia en ole vielä ehtinyt kokeilla, kannattaa kokeilla eri yhdistelmiä. Sillä tavalla pääset selville parhaista taktiikoista ja kokemusta kertyy.
- Da Big Boss
Miten sen nyt ottaa. Kymmenen burnan squadi grillaa kaikenlaista heikkoa, massaa omaavaa, kun taas lähitaistelussa kovan inin ja monen iskun(ravenerit,fiendit) omaavat joukot vetävät näitä turpaan heti. Ja vielä varsin kallis yksikkö.Fihtimi kirjoitti:Itse olen huomannut burna boyzit varsin voimmakkaiksi, kunhan vaan pääsevät käryyttämään vastustajat.
Ota kolme, muuten squadi jää vajaaksi ja on laiton. Battlewagon olisi todella kiva lisä, varsinkin nobeille on varsin toimiva transportti.POTTU kirjoitti:2x orks in mega armour
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Itse olen peluuttanut joskus 10-15 hengen burna ryhmää kahdella KMB:llä ja warphedillä. Hauska deep strikettävä härö yksikkö, hintalaatusuhde on toki huono.Da Big boss kirjoitti:Miten sen nyt ottaa. Kymmenen burnan squadi grillaa kaikenlaista heikkoa, massaa omaavaa, kun taas lähitaistelussa kovan inin ja monen iskun(ravenerit,fiendit) omaavat joukot vetävät näitä turpaan heti. Ja vielä varsin kallis yksikkö.Fihtimi kirjoitti:Itse olen huomannut burna boyzit varsin voimmakkaiksi, kunhan vaan pääsevät käryyttämään vastustajat.
Burnahan on mitä mainioin ase MEQ ja 5+ armeijoita vastaan.
En kai missään vaiheessa väittänyt burnan olevan huono ase? Templatesäännöt ovat nykycovereita vastaan entistä paremmat eikä powerweaponoptio ole lainkaan huono furious chargen kanssa. Menettivät tosin toisen panssarinläpäisynopan, mutta takapeltiin lyödyt S4 hitit riittänevät ajoneuvoja vastaan.DaBandito kirjoitti:Itse olen peluuttanut joskus 10-15 hengen burna ryhmää kahdella KMB:llä ja warphedillä. Hauska deep strikettävä härö yksikkö, hintalaatusuhde on toki huono.Da Big boss kirjoitti:Miten sen nyt ottaa. Kymmenen burnan squadi grillaa kaikenlaista heikkoa, massaa omaavaa, kun taas lähitaistelussa kovan inin ja monen iskun(ravenerit,fiendit) omaavat joukot vetävät näitä turpaan heti. Ja vielä varsin kallis yksikkö.Fihtimi kirjoitti:Itse olen huomannut burna boyzit varsin voimmakkaiksi, kunhan vaan pääsevät käryyttämään vastustajat.
Burnahan on mitä mainioin ase MEQ ja 5+ armeijoita vastaan.
Ongelma on kuitenkin burnien saatavuudessa. Burnaboyzejä on pakko ottaa iso ryhmä että kestäisivät kantamalle vihollistulituksessa. Silloin ryhmästä tulee kallis. Outflankkaavat burnakommandot ovat toinen vaihtoehto, mutta näillekin tulee hintaa tuplasti perusörkkiin verrattuna. Jälleen kerran tullaan siihen lopputulokseen että perusmassa on niin halpaa ettei erikoisörkkejä kannata ottaa. Liekinheittäminen kannattaa suosiolla jättää trakeille ja kävelijöille.
Tarkotatko sitten että burnaboyzeja ei kannattaisi käyttää? No, voinkin sitte heittää purnapoikani roskii. Oon kuullu myös puhuttavan, että killa kaneille ei edes kannattais ottaa burnaa. Joten onko järkeä jättää liekinheittämistä pelkille ajoneuvoille? Mielestäni, ei.Jälleen kerran tullaan siihen lopputulokseen että perusmassa on niin halpaa ettei erikoisörkkejä kannata ottaa. Liekinheittäminen kannattaa suosiolla jättää trakeille ja kävelijöille.
mursunaatio kirjoitti:MITÄ SE GREEN STUFFI ON? oho anteeksi unohdin caps lockin päälle, anteeksi. niin mistä sitä saa?
Jotain sen suuntaista olen hienovaraisesti yrittänyt vihjailla.kytsä kirjoitti:Tarkotatko sitten että burnaboyzeja ei kannattaisi käyttää?
10 burnaboyziä maksaa saman verran kuin 25 sluggaboytä. Tai parikymmentä sluggaa klawinobilla. Burnilla on huomattavasti parempi tulivoima kun pääsevät templatekantamalle. Niin lähelle pääseminen vaatii yleensä monen örkin hengen. Esimerkiksi bolttereita vastaan olet käytännössä aina yhden kierroksen rapidfirekantamalla ennenkuin pääset burnilla ampumaan. Sama koskee luonnollisesti sluggaörkkejä, mutta isompi ryhmäkoko antaa paremman varmuuden selviytyä vihollistulesta.
Lisäksi burnat eivät scoraa, eivätkä saa transporttia. Ainoa hyvä puoli on etteivät vie troopslottia joltain paremmalta yksiköltä. Uusilla trasportsäännöillä burnille voi tietysti kikkaila trukin joltain toiselta ryhmältä. Tai sitten kerätä ryhmän battlewagoniin ja huristella grillaamaan vihollisia. Nopeasti liikkuvien liekinheittimien toivossa kääntäisin kuitenkin katseeni scorchatrakkeihin niiden halvemman hinnan ja paremman sijoittumisen force organizationissa vuoksi. Trakeilla saat kuitenkin kolme templatea yhteen fast-slottiin siinä missä wagon vie yhden tärkeä heavyslotin.
Joku taisi kokeilla burnaryhmää weirdboyn kanssa. Ajatuksena oli joka kierroksella deepstrikettää uuteen paikkaan liekittämään vihollisia. Idea kaatuu kuitenkin psyykkisten voimien arpomiseen. Hyvällä säkällä toimii hienosti, mutta ei sen varaan pelein voittamista voi laskea.
Walkkereille burnien laittaminen on ihan toimiva ajatus. Siis jos pyrkii niillä lähitaisteluun muutenkin. Killakaneilla on kuitenkin kodeksin paras ballistic skill, joten templateaseen laittaminen sellaiselle tuntuu potentiaalin tuhlaamiselta. Tietysti nykysäännöillä voit juosta joka kierroksella kohti vihollista ja juuri ennen chargea ampua liekinheittimellä. Kerran.
Kertokaa ihmeessä jos olette saaneet burnaboyzit toimimaan pelissä. Tai keksittyä niille jonkin järkevän roolin. Itse en ole sellaista onnistunut löytämään. En käytännössä enkä teoriassa.
No, minulla on kaapin nurkassa loota/burnalaatikko, kokoamattomana. Lootaboyzitkin on kuulemma 'hupi-unit.'
Samoin näköjään burnat, joten mitä kyseiselle laatikolle teen? Korvaan big shootat lootalla?
Samoin näköjään burnat, joten mitä kyseiselle laatikolle teen? Korvaan big shootat lootalla?
mursunaatio kirjoitti:MITÄ SE GREEN STUFFI ON? oho anteeksi unohdin caps lockin päälle, anteeksi. niin mistä sitä saa?
Eikun nämä siis kykkivät piilossa niin kauan kunnes saadaan se syvä isku.Scoundrel kirjoitti: Joku taisi kokeilla burnaryhmää weirdboyn kanssa. Ajatuksena oli joka kierroksella deepstrikettää uuteen paikkaan liekittämään vihollisia. Idea kaatuu kuitenkin psyykkisten voimien arpomiseen. Hyvällä säkällä toimii hienosti, mutta ei sen varaan pelein voittamista voi laskea.
Eikä se mikään pelin voittaja tosiaan ole. Hauska yksikkö pelata ja kahden kustom mega blasta mekin toimii tankkejakin vastaan.