Tyranid patrol 500 pts
Tyranid patrol 500 pts
Tyranid army list 500 p
Troops
Tyranid Warrior brood
• 3 models
• Lash-whip and bonesword
• Toxin sacks
• Scything talons
150
Ryntää vastustajan pahimman yksikön/sankarin kimppuun ja kurmottaa. Toistaa tarvittaessa.
Genestealer brood
• 9 models
• Broodlord
170
Randomoi ympäriinsä ja tulee outflankista mehuikkaimman kohteen kimppuun.
Termagant brood
• 16 models
80
Istuu omalla puolella coverissa IB:n takia ja pitää objectiveja, killpoint-scenussa lähietäisyydelle ja tulittaa.
Hormagaunt brood
• 16 models
96
496
Lihamuuria Warruille, sitoo ja hoitelee isommat yksiköt.
Mikä ei toimi, mitä kannattaa muutta jne. Heittäkää settiä. Myös taktiikkaehdotuksia otetaan vastaan. Ja kyllä, omistan battleforcen battleforcen. Näkeekö sen muka jostakin? ;)
Troops
Tyranid Warrior brood
• 3 models
• Lash-whip and bonesword
• Toxin sacks
• Scything talons
150
Ryntää vastustajan pahimman yksikön/sankarin kimppuun ja kurmottaa. Toistaa tarvittaessa.
Genestealer brood
• 9 models
• Broodlord
170
Randomoi ympäriinsä ja tulee outflankista mehuikkaimman kohteen kimppuun.
Termagant brood
• 16 models
80
Istuu omalla puolella coverissa IB:n takia ja pitää objectiveja, killpoint-scenussa lähietäisyydelle ja tulittaa.
Hormagaunt brood
• 16 models
96
496
Lihamuuria Warruille, sitoo ja hoitelee isommat yksiköt.
Mikä ei toimi, mitä kannattaa muutta jne. Heittäkää settiä. Myös taktiikkaehdotuksia otetaan vastaan. Ja kyllä, omistan battleforcen battleforcen. Näkeekö sen muka jostakin? ;)
Viimeksi muokannut Drakojan, Su 25.04.2010 13:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Tyranid 500 pts
Nojoo,
minun ei pitäisi kirjoittaa tähän mitään. Ei todellakaan. Onneksi etanolipitoisen aineen vaikutuksen alaisena jopa minä kehtaan avartaa sanaisaa arkkuani.
Elikkä siis: kaverini omistaa Nidien Battleforcen, ja itse pelaan ihanilla örkeillä. Jos jonkinlaista settiä olen koittanut haasteeksi pistää, vaan kovin harvoin voitokkaana olen tantereelta palannut. Täytyy huomioida tässä se että pistemäärät taisteluissamme ovat juurikin tuota 500 (tai joissain tapauksissa jopa alle) luokkaa.
Ja sitten asiaan.
Hormagaunteilla ei nuilla modelien määrällä tuon pisteisissä mätöissä yleensä tee yhtään mitään. Termiksetkin ovat nk. "nerffattuja" verrattuna vanhaan codexiin, kun living ammunition poistettiin. Toisaalta taas genestealerit ovat äärimmäisen häiritseviä infiltraten ansiosta (syövät useasti meissin arvokkaat killa kanit *nyyh*).
Warrioreista en osaa sanoa, synapse-olentojahan ne ovat olevinaan eivätkä lähistelyyn ole vielä peleissämme kerenneet, mutta en muista tilannetta jossa kyseisten möllien ampuminen olisi saanut mitään kovin ratkaisevaa aikaan. Edes örkkien trukkeja vastaan, lol.
Elikkä summa summarum, ainoat asiat mitä sain aikaan oli sekä terma- että hormagaunttien häpäisy (kyseisessä kokoonpanossa), ehkä myös (jopa örkkipelaajana) warrioireiden ampumisen tehon totaalinen kyseenalaistaminen.
Mikäli taas pelaat jotain muita armeijoita vastaan, ohita tyystin säälittävä tekstini. Se saattaa olla suositeltavaa joka tapauksessa kuitenkin.
Parannusehdotuksia? Niitäkään en pysty antamaan. Taktiitkoista? Syö geneillä kaikki tärkeät. Piste. Riippuen luonnollisesti tehtävän tavoitteesta.
minun ei pitäisi kirjoittaa tähän mitään. Ei todellakaan. Onneksi etanolipitoisen aineen vaikutuksen alaisena jopa minä kehtaan avartaa sanaisaa arkkuani.
Elikkä siis: kaverini omistaa Nidien Battleforcen, ja itse pelaan ihanilla örkeillä. Jos jonkinlaista settiä olen koittanut haasteeksi pistää, vaan kovin harvoin voitokkaana olen tantereelta palannut. Täytyy huomioida tässä se että pistemäärät taisteluissamme ovat juurikin tuota 500 (tai joissain tapauksissa jopa alle) luokkaa.
Ja sitten asiaan.
Hormagaunteilla ei nuilla modelien määrällä tuon pisteisissä mätöissä yleensä tee yhtään mitään. Termiksetkin ovat nk. "nerffattuja" verrattuna vanhaan codexiin, kun living ammunition poistettiin. Toisaalta taas genestealerit ovat äärimmäisen häiritseviä infiltraten ansiosta (syövät useasti meissin arvokkaat killa kanit *nyyh*).
Warrioreista en osaa sanoa, synapse-olentojahan ne ovat olevinaan eivätkä lähistelyyn ole vielä peleissämme kerenneet, mutta en muista tilannetta jossa kyseisten möllien ampuminen olisi saanut mitään kovin ratkaisevaa aikaan. Edes örkkien trukkeja vastaan, lol.
Elikkä summa summarum, ainoat asiat mitä sain aikaan oli sekä terma- että hormagaunttien häpäisy (kyseisessä kokoonpanossa), ehkä myös (jopa örkkipelaajana) warrioireiden ampumisen tehon totaalinen kyseenalaistaminen.
Mikäli taas pelaat jotain muita armeijoita vastaan, ohita tyystin säälittävä tekstini. Se saattaa olla suositeltavaa joka tapauksessa kuitenkin.
Parannusehdotuksia? Niitäkään en pysty antamaan. Taktiitkoista? Syö geneillä kaikki tärkeät. Piste. Riippuen luonnollisesti tehtävän tavoitteesta.
"In Ork Waaagh!, it takes more courage to retreat than attack." -Ork Strategist.
-
chematrich
Re: Tyranid 500 pts
Olen taas hirveän pahoillani kun tulen viilaamaan pilkkua mutta en näe yhtään hq:ta.Jos teillä on peleissänne joku sopimus että ei tarvi olla hq:ta niin ei sitten mitään.Noita warruja ei tosiaan enää saa Hq:ksi, joten tuosta puuttuu moinen.En pidä tätä suurena puutteena jos vastapelaaja hyväksyy ilman sitä pelaamisen, mutta kun tyranid prime on sen verran kova pistehintaan nähden niin en näe mitään syytä kerätä jostain sen verran pisteitä ja vaikka liittää se tuohon warru poppooseen.Pisteitä saa vaikka halventamalla noita valmiita warruja ja ehkä pudottamalla muutaman genun tai jopa gauntteja, oman mielen mukaan.
Re: Tyranid patrol 500 pts
Sori, unohtui mainita että kyseessä on Combat Patrol -armeija. Oma moka. Eli HQ:ta ei tarvita. Lisäksi korvaan devourerit Scything taloneilla kun lähikseen kuitenkin ollaan menossa. Ulkomaalaisislta foorumeilta olen lukenut aika pelottavia juttuja warru-poppoista juuri tällä kokoonpanolla primen kanssa (mm. yksi mennyt läpi 20 mariinista + EC), ja lisäksi tyyllikkäimpiä valintoja sekä sääntöjen että figujen osalta. Kun nostan pistekokoa niin täysi ryhmä primen kanssa.
-
chematrich
joo, sori en tainnut edes lukea otsikkoa ajatuksella.Mutta ehdotan silti sitä primeä, kun on varmaan niitä kustannus tehokkaimpia yksiköitä noin pieneen peliin.Kuittaan.
Primea ei muuten saa patrol-peleihin koska sillä on enemmän kuin kaksi woundia. Independent charecter nääs. Tämä ei ilmeisesti koske ryhmiä, ainakin näin olen ymmärtänyt.
-
chematrich
Aivan..Drakojan kirjoitti:Primea ei muuten saa patrol-peleihin koska sillä on enemmän kuin kaksi woundia. Independent charecter nääs. Tämä ei ilmeisesti koske ryhmiä, ainakin näin olen ymmärtänyt.