"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Own Nation, Own Army. FOW.

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Sotahullu

Own Nation, Own Army. FOW.

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

Tämmöstä olen ajatellut eli tekisin ohjeen miten tehdään oma maa ja armeija flames of wariin. Ideana on ihan se että kaikki itse keksityt maat voisi tapella keskenään ilman mitään epärealistisuutta mutta samalla se olisi hauskaa. Tosin ongelma on se että kun kaikilla on itse keksityt maat ja sitä kautta saavat valita minkä tahansa armeijan mistä tahansa kirjasta niin kaikilla on kuitenkin se saksalainen tankki armeija ja sillä tavalla idea kuolee liialliseen toistavuuteen. Joten tämän ongelman ratkaisu on se että luodaan omat armeijat sille omalle maalle. Miten tämä kaikki kaikki toimisi on se toinen juttu ja tämmöstä olen ajatellut vaiheiksi.

1. Armeijatyyppi.
Elikkä sen armeija pääasiallinen joukkotyyppi. Nämä olisi jaettu Jalkaväki-, Mekanisoitu- ja Tankki Armeijoiksi.

2. Vaikuttujat.
Eli tässä määritellään tankkien ja muiden semmoisten asioiden alkuperää eli heitetään nopalla alkuperää.
Eli ne olisi jaettu 3 osapuolen (Liittoutuneet, Akselivallat ja Neuvostoliitto) mukaan.
Mutta jotkin aseet voi ottaa alkuperästä riippumatta.

3. Doktriini.
Tämä on ihan armeijan määrittelevä osa eli tässä päätellään armeijan erikoisuudet. Tämä olisi jaettu Armeijatyyppien mukaan ja antaisi erilaisia bonuksia. Esim. Voit vaikka kierrättää kokonaisen jalkaväki yksikön tai olisi enemmän ilmatukea.

4. Tykit ja Tankit.
Eli tässä päätellään mitä ottaisi armeijaan. Tässä merkitään valmiiksi myös se mitä tykkejä ja tankkeja tulisi armeijaan.
Tässä olisi sääntönä että tankkeja ei saisi olla erityyppisiä mutta voi olla siihen samaan alustaan rakennettuna.
Esim. Sinulla ei voi olla T-34 ja Panzer III armeijassa mutta voi olla Stug G Panzer III kanssa koska Stug G on tehty samalle alustalle.

5. Valtio.
Tässä luot nimen ja taustan valtiollesi.

6. Tavoite.
Tässä määritellään armeijan moraali ja sen pistehinnat.

Joten tällästä olen ajatellut ja ideoita otetaan vastaan.

Edit: Ja kommentoida saa.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Silveri

Re: Own Nation, Own Army. FOW.

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Anteeksi nyt vain, mutta oletko TÄYSIN missannut historiallisten pelien pointin?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Silveri kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta oletko TÄYSIN missannut historiallisten pelien pointin?
Hei, onko muka oikeasti väliä millaisia pelejä FoW:n järjestelmällä pelataan? Vaihtoehtohistoriat on hauskoja... Etenkin FoW:n järjestelmä on sen verran lupsakkaa arcadea verrattuna niihin todella tosikkomaisiin historiallisiin, että sen luulisi sopivan tällaiseen kuin kuula silmien väliin.

Aloittajalle: En tunne FoW:ia varsinaisesti, mutta lähtisin ekkana kehittämään vain yhtä uutta armeijaa, vaikka ruotsalaisia maahanlaskujoukkoja, jotka tulisivat ottamaan Oolantia takaisin... ja jos se kokeilu onnistuisi, hankkisin sen avulla näppituntumaa jonkinlaiselle pistejärjestelmälle, jolla ominaisuuksia voisi valkkailla uusille armeijoille.

Tai millainen olisi valkoisen Venäjän armeija v. 1939 kun se lähtee vyörymään Eurooppaan. Tai tai. Vitsi, melkeinpä alkoi jo historialliset kiinnostaa tässä...
Sotahullu

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

Kuoppaisin tän hankkeen jo aikoja sitten joten ihan sama.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”