Blokkien liikuttelu ja manööverit olisi itsellekin kova juttu, niitähän ei AoSissa ole, mutta Fabassakin ne osuvat omaan realismihermoon. Siis siinä mielessä, että jos pöydällä on vaikka suurensuuri 16 soturin blokki, niin ne tarvitsevat rumpalin ja lippumiehen ja komentajan ollakseen toimintakykyisiä ja siltikään he eivät pysty havaitsemaan, jos sivustasta tai takaa tulee joku vihollisyksikkö kimppuun. Vanhoissa edikoissahan tätä selitettiin sillä, että näitä tyyppejä on tässä vaan paljon enemmän, mutta figuina vain muutama. Uudemmissa versioissa tämmöistä ei ole, vaan yksi figu vastaa yhtä sotilasta. Sen jälkeen mittaillaan, että kuka näkee kenetkin ja mihin kaikkialle yltää ja maastosta katsotaan line of sightit, niin oma hermosto pettää. :) En väitä, että joku muu peli tekisi tämän paremmin, mutta Faba ei ainakaan. Ehkä pitäisi perehtyä Warmasteriin...Tyrisalthan kirjoitti: ↑Ma 11.01.2021 21:41Itsellenihän suurin juttu siinä oli blokkien poistuminen ja pyöreät baset. Yksi syy siihen että tykkään fabasta enemmän kuin 40k:sta on juuri blokkien liikutus. Vanha viidakon sananlasku (jostain 2000-luvun alkuvuosilta) on että fabassa voitetaan pelit liikevuorolla, nelkkarissa ampumavuorolla. Toki kummassakin pelissä on armeijoita jotka on poikkeuksia tähän, mutta suuremmalti se pitää (tai ainakin piti) kuitenkin paikkansa. Age of sigmar ei sovi siihen formulaan ollenkaan. Ja sitten kun kaikki muukin pistettiin uusiksi samalla, niin ei oikeastaan ollut yhtään syytä siirtyä age of sigmarin pelaajaksi, mutta aika monta (tässäkin ketjussa mainittua) syytä olla sitä pelaamatta.Vader kirjoitti: ↑Pe 08.01.2021 12:18 Tämä uusi maailma ja uusi säännöstö ei kuitenkaan kaikille kelvannut, suurilta osin ymmärtääkseni siksi, että koska figuille tai yksiköille ei ollut pisteitä, niin ei pystytty tekemään armeijoita. GW pahasti yliarvioi asiakaskuntansa henkisen kapasiteetin ja noin vuotta myöhemmin julkaisikin sitten pisteet, jotta kaikki pääsivät pelaamaan.
AoSissa edelleen jokainen figu on oma sotilaansa, mikä tekee skirmish-hommasta järkeenkäypää, mutta kyllä siellä silti pärjättäisiin ilman lippumiehiä ja musikantteja sekä isompia hirviöitä. Maastokin saisi olla samassa skaalassa, niin los olis järkevämpää ja ampuma-aseiden kantamat olisivat järjellisiä. En siis väitä, että AoS olisi hyvä, se vain "huijaa" vähän vähemmän. Ja tietenkin, kuten tässä on mainittu, niin eri ihmisillä on eri syitä minkä takia he jotakin pelaavat tai ovat pelaamatta.