"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Renegade Chargerista - onko laillinen

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Kaapelikala

Renegade Chargerista - onko laillinen

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Haulla löytyi jotain, mutta en omasta mielestäni saanut riittävän tyhjentävää vastausta linkkejen/sivunumeroiden kanssa.

Elikkä tilanne on seuraava: Magnus Petturin battlegroup on tulossa, mutta Renegadeja ei ollut saatavilla lisää. Battlecollege sanoo, että Renegadet ovat sen verran herkkua (ja itsekin kun olen vähän tutustunut, niin näin on), joten niitä tarttee kaksi. Heräsikin kysymys, että onko laillista/sääntöjen mukaista/jne. muokata Cygnarin Chargerista Renegade?

Kuva
Charger

Kuva
Renegade

Yhtäläisyydet ovat melkoiset, mutta toisaalta ei ole mieltä mennä hommaamaan jotain, jolla sitten en jostain kosmeettisesta syystä pelata.

Kommentteja ja jos moisen voi tehdä, ideoitakin voi heittää.
Tom_Gore

Re: Renegade Chargerista - onko laillinen

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Virallinen vastaus: Ei ole.

Epävirallinen: Riippuu turnausjärjestäjästä.

PP:llä lähtökohta on, että konvaukset sallitaan niin kauan, kuin lähdemateriaalina on se nimenomainen figu, jota konversio esittää. Et siis esim. saa konvata Haleystä Sorschaa tai päinvastoin. Tämä sääntö tietty pätee vain PP:n virallisissa turnauksissa, joita tosin on Suomessa verrattain harvoin. Muissa turnauksissa turnausjärjestäjä on se, joka päättää saatko moista käyttää vai ei.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Kaapelikala

PP:n politiikka taitaa olla muokkausten suhteen ehkä pikkuisen turhan tiukka :/. No, taitaa jäädä projekti ikuisuusprojektiksi, tuskin edes teen loppuun, kun en voi turnauksiin viedä noin pääsääntöisesti.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

No itse sanoisin, että Suomessa kyllä voi viedä pääsääntöisesti, mikäli konversio on tehty hyvin. Tapauskohtaisia kuitenkin kaikki. Toki jos varman päälle haluaa pelata, niin eiköhän niitä Renegadeja taas kohtapuoliin saatavilla ole.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kaapelikala

Vähän kuin battlegroup, jota tilailin ko. putiikista. Ei varastossa kun 10.7. tilasin, vielä ei ole tullut lisää :D. Purin tilauksen kolmen viikon päästä.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Tosiaan PP:en virallinen kanta on: Ei käy.
Ja samaan syssyyn mokoma kanta joutaa aasin aanukseen. Itse olen pelannut turnauksessa jossa vastustaja käytti Mannekineinä Dryadeja eikä kukaan tietääkseni valittanut. Ja hyvä niin.
Nothing to see here move along noob.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Mää pitäisin itse kiinni tosta ei proxy-linjasta siitä syystä, että se on selvä rajanveto. Kuten tossa edellä mainittiin, tää on kuitenkin kiinni järjestäjästä. Ei mulla henkilökohtaisesti oo ollu mitään esim dexterin "proxy" kiviä vastaan :) Tää on aika hankala kysymys koska esim. tässä esitettyä jakin käyttämistä toisena en välittäs nähdä kentällä ja periaatteessa on hirmu vaikeeta päättää mihin raja vedetään jos proxyja sallitaan. Senpä vuoksi kannatan itse tiukkaa linjaa.
Celebdae

Kaapelikala kirjoitti:Vähän kuin battlegroup, jota tilailin ko. putiikista. Ei varastossa kun 10.7. tilasin, vielä ei ole tullut lisää :D. Purin tilauksen kolmen viikon päästä.
Ilmeisesti Magnuksen battlegroup on lakkautettu tuotannossa, joten ei ihme jos sitä ei enää tule varaston ollessa tyhjä. Yksittäisinä figuja pitäisi kuitenkin olla saatavilla, mutta paha toimitusajoista sanoa mitään.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Celebdae

finmirage kirjoitti:Tää on aika hankala kysymys koska esim. tässä esitettyä jakin käyttämistä toisena en välittäs nähdä kentällä ja periaatteessa on hirmu vaikeeta päättää mihin raja vedetään jos proxyja sallitaan. Senpä vuoksi kannatan itse tiukkaa linjaa.
Rajan voi yksinkertaisesti vetää siihen, että turnausjärjestäjä sanoo kiitos tai kiitos mutta ei kiitos. Konversiolla/vaihtoehtoisella figulla turnauksessa pelatessaan alistuu järjestäjän mielivallan alle, joten jos siltä osin on pelko perseessä, niin kannattaa toki käyttää vain oikeita figuja. Mulle itelle ne esim. riittää hyvin, mutta taas oonkin enemmän pelaajatyyppiä. Toisaalta en osaa sanoa Suomessa yhtäkään turnausta, jossa mitään "proxyjä" ei olisi sallittu. Ja hirveän todennäköisenä en pidä tuollaisten järjestämistä tulevaisuudessakaan, tietäen hyvin rajoittuneen järjestäjäporukan.

Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Itse olen ainakin tähän asti, ja toivon mukaan jatkossakin, saanut käyttää (tai ainakin kukaan ei ole vielä meikäläistä turneesta pihalle heittänyt) Rackhamin Varghar-figua (kuva napista CMON:ssa, kun Rackhamin sivuilta sitä ei enää löytynyt: http://www.coolminiornot.com/213806) pienillä muokkauksilla toisena warppi sutena, koska en vain haluaisi mahduttaa armeijaan 2 samanlaista susi-figua. Tosiaan ainakaan vielä ei kukaan ole valittanut, ettei olisi tunnistanut mitä hahmoa nappi esittää. Toki PP:n virallisiin turnauksiin tuolla ei olisi asiaa, mutta Suomessa ainakin tähän asti ollaan oltu suvaitsevia.

-Sopuli
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Tämmöisessä tapauksessa, kun jakki napataan toisesta armeijasta toiseen, ei pitäisi olla IMO mitään ongelmaa. (Paitsi jos on 1000p+ peli, ja Magnus toisena casterina, voi vastustaja luulla Renegadea Chargeriksi, jos konversiot on pieniä, ja siten jättää sen melkeen kokonaan huomioimatta (vertaa Chargerin vs Renegaden tehot ;)). Saman faktion sisällä en kauheasti lähtisi vastaaviin temppuihin (jotain juttua oon kuullu Soolon pelaamisesta casterinä ja sitten vastustajan villinä casterkillyrityksenä siihen sooloon). Faktioitten ulkopuolelta, ja muilta valmistajilta voi IMO hyvinkin ottaa figuja käyttöön, jos ovat kivoja.

Eli käytännössä tosiaan, jos teet konversion hyvin ja selkeästi, saat helposti käyttää. Jos puolestaan vaan maalaat Chargerin Renegadeksi, voi olla vähän nihkeempää.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

TheEmu kirjoitti:Eli käytännössä tosiaan, jos teet konversion hyvin ja selkeästi, saat helposti käyttää. Jos puolestaan vaan maalaat Chargerin Renegadeksi, voi olla vähän nihkeempää.
Tällä kannalla itse olen, näin kotimaassa. Kumminkin aina olen suosinut paljon kaikenlaisia konversioita ja itsensä toteuttamista tässä lajissa (siis figupeleissä yleensä), niinpä mielelläni haluankin nähdä tälläisiä jatkossa. Tietenkin jos moista figua käyttää turnauksissa tai vastaavissa, niin silloin näkisin velvollisuudeksi vaan ilmoittaa mikä figu on "rankalla kädellä konvertoitu" toiseen tarkoitukseen tahi "count as" figu. Muita tuon lisäksi olevia "sääntöjä" en näkisi, paitsi että sillä on a) oikeanlainen ja kokoinen base, b) sääntökortti itse kuvatusta figusta (ja joku kohta arpoo jotain randomia kirjasta, mutta mielelläni itse ainenkin tutkin nopsaan sen kortin, kuin alan selaamaan kirjoja etsien kyseisen/kyseiset figun/figut) ja c) on lojaali alkuperäiskappaleelle tavalla tahi toisella. Vaikka hyvinkin paljon olen tutkinut lähes kaikki PP:n linjan figut mitä vaan on julkaistu ja niin edespäin, mutta en mie oikeasti ala muistella mille se random nappi piti näyttää (tosin ne pelissä "pahat" ja yleisimmät napit jostain kumman syystä jää aina mieleen), vaan kysyn aina vastustajalta mikäs hemmo tuo olikaan ja tarpeentullen tarkistan mitä se osasi. Tosin tähän voi myös vaikuttaa se, etten ole päässyt aktiivisesti pelailemaan viimeaikoina.

Mutta yeah, anyway, thumbs up vaan jos alkaa oikeasti konvertoimaan renegadea tuosta chargerista. Melkoisen helpohkoilla kikoilla voisikin saada ihan hienon ja erillaisemman tehtyä, kerran tässä aloin omaa Chargeria pyörittelemään hyppysissä.

Niin ja siinä vaiheessa jos on se tiukka ei linja konversioille ja count as figuille turnauksissa tai vastaavissa, niin suositeltavaahan on turnauksen/tapahtuman järjestäjän hihkaisevan asiasta, niin tietää allekirjoittanutkin jäädä suosiolla kotia tumputtamaan ^_^ Koska melkoisen monella WM/H pelaajalla täällä kotimaassa tuppaa olemaan se yksi tahi kaksi kriittistä nappia tällaisia.

EDIT: Niin ja unohtuihan se tietysti hihkaista, että suorannaisia proxyja en itsekään sallisi turnauksissa. Se vaan on jotenkin retardisminlaista ja väärin jos on kyseessä enemmän tahi vähemmän virallisesta turnauksesta kyse. Kaveripelithän nyt on asia erikseen...
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Kaapelikala

Celebdae kirjoitti:Ilmeisesti Magnuksen battlegroup on lakkautettu tuotannossa
Kyseessä olikin Cryxin boksi, jäi mainitsematta...

Itse konversiosta tarkoituksenani oli siis sahailla, kittailla ja laitella Chargerista Custom-jack aivan kuten pörrössäkin annetaan ymmärtää. Proxyjä vastaan itsekin olen, mutta taiteellista luovuutta haluaisin päästä käyttämään - PP vaan kieltää sen tässä tapauksessa. Jos oletetaan, että olisin menossa jonnekin kotosuomen rajojen ulkopuolelle, voidaan minut jos ei muuta niin haukkua pahasti jostain. Pahimmassa tapauksessa monoa ja nähdään ja kiitos kaloista. Ja silloin olisi sijoitus mennyt aivan täysin hukkaan. Ja olis turha figu, jolle ei löydy käyttöä ja joutuisi ostamaan toisen rumiluksen kaveriksi rikkoen jengin teeman (ragtag horde random jackeja).

Miten No Quarter #3:n viimeisellä sivulla (Poop Box tms.) olevat konversiosäännöt ovat voimassa/laillisia/PP:n suosiossa? Luin Brushthrallissa tuosta otuksesta.
CaptusMente

Viesti Kirjoittaja CaptusMente »

NQ kolmosta en ole lukenut, mutta jokaisessa turneessa jossa olen käynyt on ollut voimassa SR4 konversiosäännöt. Ei proxeja, eikä julkaisemattomia figuja. Ei muiden vamistajien figuja. Konversioiden tulee pohjautua selkeästi WM/H figuihin. Konversioiden tulee esittää samaa figua, kun esittäisi konvertoimattomana. Aseita saa vaihdella, mutta asetyyppejä ei saa muuttaa. Miekan tilalle saa vaihtaa vain miekan, esimerkiksi. Warjack-aseita ei sovi sekoitella keskenään. Pelaajalla tulee olla myös konvertoimaton nappi matkassa, siltä varalta että konversio ei mene läpi.

Jos siis Suomen rajojen ulkopuolella aiot turnauksissa käydä (tai en minä tiedä kun Englannista, mutta varsin yleisiltä nämä säännöt vaikuttavat), ainoa laillinen Renegade-konversio on toisesta Renegadesta ja omilla aseilla.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Suomessa on suhtautuminen korvaaviin figuureihin varsin aikuista kautta linjan. Minä taidan vielä toistaiseksi pelata kaikkein epäortodoksisimmilla armeijoilla, joissa on runsaasti convertoituja ja muiden valmistajien figuureja. Niin pitkään, kun korvaavat figut vastaavat jollain tavalla alkuperäistä ja pelin alussa selkeästi kertoo mikä mikin on, ei käytännössä tule mitään ongelmia.

Itse tykkään puhua juuri konvertoimisen ja vaihtoehtojen puolesta, koska ne ovat yksi harrastuksen osa-alue siinä missä maalauskin. Samalla se mahdollistaa pelaamisen napeilla, joista pitää. Lisäksi toisinaan on vain tyhmää ostaa ylihinnoiteltuja figuureja, kun markkinoilla sattuu olemaan vastaavia kohtuuhinnallakin. 40K puolellahan on hyvin mallikas konversio kulttuuri, josta mielestäni olisi syytä ottaa mallia myös muihin peleihin.

Ymmärrettävää on, että firma ei turnauksissaan salli muita nappeja. Sillä periaatteellahan myös kilpailijat toimivat näillä markkinoilla. Muuta syytä kuin palkka ja osakkeiden omistus ei mielestäni puritanismille ole. Vaihtoehtoiset figut, kun eivät ole keneltäkään pois. Figut ovat loppupeleissä vain pelissä esiintyvien asioiden symboleja samalla tavoin kuin kirjaimet ovat kielen symboleja. Jos alkuperäistä symbolia korvaava symboli on kuitenkin merkitykseltään vastaava, ei ymmärtämiselle tule estettä.
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

Kun esim. SR4-formaatti on niin puritaaninen konversioiden suhteen, niin odotan suorastaan milloin sama tulee myös maalaamiseen. Eli figut tulee olla maalattu PP:n väriteemaan, ja mitään muuta ei sallita. Nek...anteeksi, tummaihoisten ei-hetero-röllieni takia minut tulevaisuudessa varmaan bannitaan koko turnaus-skenestä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Diogenes kirjoitti:Kun esim. SR4-formaatti on niin puritaaninen konversioiden suhteen, niin odotan suorastaan milloin sama tulee myös maalaamiseen. Eli figut tulee olla maalattu PP:n väriteemaan, ja mitään muuta ei sallita.
En kyllä ihmettelisi ;-) Tekisikin sitten cygnareistani laittoman. Niiden pääväri kun on luunvalkoinen :D

Noh toivottavasti Suomen turnausjärjestäjät eivät noudata orjallisesti PP:n $$$-pohjaista linjausta. Vapaampi linja toimii GW pelien puolella, miksei myös PP:n pelien?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
CaptusMente

Viesti Kirjoittaja CaptusMente »

Koska PPn turnauksissa pelataan tiukan aikarajan kanssa ja yksittäisillä napeilla on huomattavasti suurempi rooli kun GWn turnauksissa. Yksi tai kaksi konversiota voisi vielä mennäkin, mutta jos alkaa tulemaan vastaan jotain count as -listojen tapaista niin minulta alkaisi hajota pää kaiken muistamisessa. Raja on siis vedettävä, ja minusta tuntuu että on sekä järjestäjille että pelaajille helpointa vetää se sen verran tiukaksi, että rajatapauksia ei juuri ole.

Ihan eri asia on sitten vähemmän "vakavat" turnaukset, joissa ei välttämättä pelata kellon kanssa. Mutta ne nyt ei ole Steamrollereita enää muutenkaan, joten luulisi olevan helppo pudottaa konversiorajoitukset.
Celebdae

Kohtuus toki kaikessa. Joka tapauksessa lyhyesti voinee keskustelun vetää yhteen niin, että turnausjärjestäjä tekee mitä haluaa ja toistaiseksi Suomessa pienehköt määrät hyvin kuvaavia vaihtoehtofiguja on aina sallittu.

Muuten mainittakoon, että ihan JENKEISSÄ PP:n päämajan tuntumassa Seattlessa turnausjärjestäjä alueen suurimmassa turnauksessa antoi meikäläisen pelata eCainen figua nCainena. Eli ei se ihan niin ehdotonta siis ole...

Kaapelikala

Kattoo nyt, mitä tekee asian suhteen. Suomessa siis voin ulkoiluttaa moista ihan vapaasti, mutta ulkomaille ei juuri ole menemistaä tämän kanssa. Taitaa jäädä ainakin vähäksi aikaa jäihin moinen projekti, kun ei viitsi hommata kolmea (2 aitoa+modi) Renegadea, kun ei voi kuin kahta ajaa kerrallaan.

Kiitos kommenteista ja selvityksistä, laitan tietoja galtsuun, jos jossain vaiheessa saan mitään tehtyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”