Tohtorin vastaanotto
Re: Aloittelijan kehitysvaiheet. (Ja violetit örkit).
Mites näyttävät kauhean rakeisilta, niinkuin maaliin olisi sekoitettu hiekkaa?
Wut.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Huomasin sen itsekin kuvan ottamisen jälkeen.Emp kirjoitti:Mites näyttävät kauhean rakeisilta, niinkuin maaliin olisi sekoitettu hiekkaa?
Osa rakeisuudesta johtuu surkeasta kamerasta, mutta enimmäkseen siitä, että jossain vaiheessa washiin oli eksynyt tilkka kultaista metallimaalia. Ne on ne hiutaleet mitkä kersantin kuvassa näkyvät.
Otin opikseni ja hommasin toisen pesupurkin pelkästään metalliväreille ja maalasin myöskin kersantin panssarin uusiksi.
Tältä se näyttää nyt:

Viimeksi muokannut Dr. Icchan, To 20.08.2009 21:42. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
No rakeisuus lähti. Ihan vinkkinä, nuo kuvat ei näy ellet ota tuosta JPG päätteestä capsia pois.
Elikkä ei .JPG vaan .jpg
EDIT: Anteeksi vain, ei ollut tästä kiinni. Kaikille joilla kuvat eivät näy: Klikatkaa hiiren oikealla -> Näytä kuva -> sitten päivittäkää sivu jolla kuvan PITÄISI olla.
Elikkä ei .JPG vaan .jpg
EDIT: Anteeksi vain, ei ollut tästä kiinni. Kaikille joilla kuvat eivät näy: Klikatkaa hiiren oikealla -> Näytä kuva -> sitten päivittäkää sivu jolla kuvan PITÄISI olla.
Viimeksi muokannut Emp, La 15.08.2009 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wut.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Nyt sai molemmat pojat taas vähän päivitystä.
Ensin kapteeni:

Sitten kersantti:

Ensin kapteeni:

Sitten kersantti:
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, To 20.08.2009 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koodi: Valitse kaikki
Google
Error
Not Found
The requested URL /_Pr0Dv44Mccs/SoXZx-xfjDI/AAAAAAAAAuM/o7SKWl_ifbY/DSCN0265.jpg was not found on this server.Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
^Kun tuo tulee esiin, klikkaat vaan URLia ja entterillä yrität uudestaan. Minulla ainakin toimii.
Wut.
- ThiefGarrett
Eiih, miksi violettisia örkkejä. Olen aina unelmoinut Ihonvärisistä örkeistä Ogren päällä tai Vihreistä Ogreista Örkin päällä.
Yksi postaus on milli lisää kikkeliin.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Nazgúl kirjoitti:Murh!Koodi: Valitse kaikki
Google Error Not Found The requested URL /_Pr0Dv44Mccs/SoXZx-xfjDI/AAAAAAAAAuM/o7SKWl_ifbY/DSCN0265.jpg was not found on this server.
Tää menee kyllä multakin yli hilseen, ekalla sivulla olevat kuvat toimii mulla toisella koneella (eri verkosta jopa), mutta toisen sivun kuvat ei toimi. Ne on kuitenkin samanlailla linkitetty samalla hostilla. Jos jollain on suurempaa insightia tähän miks tää ei toimi, olisin kiitollinen.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Armeija on vähän päivittynyt viime päivinä. Puolet niistä suunnilleen on vielä jollain asteella vaiheessa, ainakin 10 marsua on vasta pohjamaaleissa, muissa on jo vähintään pari väriä käytetty ja ehkä jotain detaliakin maalattu. Laitoin tällaiset ryhmäkuvat niin näkee vähän miten tuo väriteema toimii armeijakoossa.

Kuvia klikkaamalla pääsee Picasa galleriaan jossa vähän isommat versiot (leveys 1024, nuo on 800 pixeliä).
Onko kellään muuten hyvää vinkkiä mihin tuossa Predatorissa kannattaisi se Searchlight tunkea vai onko se edes välttämätöntä?
Kuvia klikkaamalla pääsee Picasa galleriaan jossa vähän isommat versiot (leveys 1024, nuo on 800 pixeliä).
Onko kellään muuten hyvää vinkkiä mihin tuossa Predatorissa kannattaisi se Searchlight tunkea vai onko se edes välttämätöntä?
- Dr. Icchan
- Viesti:
Tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivat ylemmästä kuvasta, että yhdeltä tactical squadilta puuttui special weapon.
No minulla ei sellaista ollut, mutta muutama ylimääräinen bolter kyllä oli. Mutta ei se kelpaa, halusin flamerin joten sellainen piti siis tehdä itse:

Osat aseeseen saatu neljästä eri lähteestä. 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka spottaa kaikki.
No minulla ei sellaista ollut, mutta muutama ylimääräinen bolter kyllä oli. Mutta ei se kelpaa, halusin flamerin joten sellainen piti siis tehdä itse:
Osat aseeseen saatu neljästä eri lähteestä. 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka spottaa kaikki.
-
Fierysigil[FIN]
Bolter, flamer ja autocannon, neljättä en keksi...
- Dr. Icchan
- Viesti:
Laskin itseasiassa itse väärin osat, siinä on viidestä lähteestä:

-
Fierysigil[FIN]
Luulin tuota spruen bitziä, joka esittää kahvaa Flamerin osaksi ja Vanupuikkoa ja sen päätä Autocannonista ryöstetyksi... Boltgunin erottaa kuitenkin aina.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Jos mulla olis ollu flamer mistä ottaa se osa, niin eihän mun olis tarvinnu sellaista itse rakentaa, vai kuinka? ;)Jope kirjoitti:Luulin tuota spruen bitziä, joka esittää kahvaa Flamerin osaksi ja Vanupuikkoa ja sen päätä Autocannonista ryöstetyksi... Boltgunin erottaa kuitenkin aina.
Voisin epäillä, että convaus on jotenkin onnistunu jos se näyttää siltä kuin siihen olisi käytetty oikeidein asebitzien osia.
Ekat maalikerrokset on saatu sen päälle ja se alkaa jo vähän muistuttamaan oikeaa tavaraa. Varmuuden vuoksi testasin jopa oikean flamerin kanssa vierekkäin vähän tota skaalaa ja paljaalla silmällä näyttäs olevan vaan millin pidempi kuin originaali.
Pistetään vielä kuva parista WIP ukosta flamereilla, yrittäkää arvata kumpi on oikea.
PS. Vanupuikon tikku on aika liukasta tavaraa, oli melkosen hankalaa saada siihen maali tarttumaan.
-
Fierysigil[FIN]
Oikeanpuolimmainen on aito (kopio). Ihan nätti vekotin siitä tuli, mutta kannattaisikohan porata reikiä tuohon suuttimeen, niinkuin aidossakin versiossa?
- Dr. Icchan
- Viesti:
Jeps, reikiä olisi tarkoitus porata kunhan saan hankittua riittävän pienen terän. 0,5 - 1,5 mm väliltä pitäis sopia. Pienin minkä löysin kotoa tällä hetkellä on 2,5 milliä, aivan liian iso.
-
Fierysigil[FIN]
Et siis ole vielä pinnannut mitään? Niinno ei noista mikään ollut metallinen... Sitten kun sellaisen ostat, niin suosittelen pinnaamaan sen, eli poraat reiät molemmille puolille liitosta, liimaat väliin pätkän rautalankaa ja sitten liimaat loppuroskan. Reiän saat tarkalleen oikeaan kohtaan, kun teet pienen jäljen siihen askartelu veitselläsi. 1mm halkaisijan poranterä sopii tähän hommaan hyvin.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Tuli muuten tuossa Assemblyillä Puolenkuunpelien ständillä maalattua kans pari ukkoa, sieltä kun maalatut ukot sai viedä kotiin.
No jossain vaiheessa keksin kokeilla kaikennäköisiä yhdistelmiä eri väreillä ja muita tekniikoita joita en omiin ukkoihin uskaltanut kokeilla. Maalasin jonkun kappaleen tälläsiä ja neljä niistä päätyi kaverille ja tuttaville lahjoiksi, muistoiksi tai miksikä sellaisia nyt haluaa kutsua.
En sitten itse niistä muistanut kuvia ottaa, joten piti kaverilta pyytää kuvat ja nyt ne viimein sain (toisin kuin meillä nörteillä, normi-ihmisillä on sellanen juttu kuin elämä viemässä suurimman osan vapaa-ajasta, ne raukat):

Vasemmanpuolinen kaveri oli ensimmäisenä maalattu ja siihen onkin kokeiltu vähän kaikennäköistä, mm. blendi vasemmassa polvessa ja freehandit toisessa polvessa, raita oikean silmän yli ja punainen keisarin kotka vasemmassa olkapanssarissa.
Oikeanpuolinen kaveri tuli toisena, lähtökohtana vain sininen väri, se kun sattui olemaan vastaanottajan lempiväri. Ukko on itseasiassa ensin maalattu sinisellä, washattu vihreällä (tuloksena turkoosi) ja highlightattu uudestaan sinisellä jossa vähän valkoista. Vasemmassa olkapanssarissa freehandillä maalattu salama, joka blendaa punaisesta keltaiseen ja on rajattu mustalla reunuksella. Kypärä on boltgun metallia ja washattu badab blackillä.

Nämä oli myöskin lempivärien pohjalta maalattu, eli kumpikin on jossain määrin punainen. Mustat ja valkoiset yksityiskohdat keksin itse kummemin kyselemättä.
Vasemmanpuolinen ukko on ensin maalattu boltgun metallilla, washattu baal redillä ja olkapanssariin maalattu freehandillä Maltan risti.
Oikeanpuolinen on ihan normipunaista, tosin siinä kokeilin vähän tarkemmin freehandejä. Oikeassa sääressä menee jalan ympäri tuollainen rengas/ketjukuvio ja vasemmassa olkapanssarissa valkoinen ruusu viidellä terälehdellä joiden ulkoreunassa vielä kolme ylimääräistä terälehteä. Siinä olkapanssarissa oli itseasiassa valujälki keskellä sitä ruusua, semmonen pieni nuppi. Maalasin sen kärjen sitten valkoisella, niin se näyttää sen kukan keskukselta.
Kaikkien ukkojen pohjassa on vielä kullalla kirjoitettu omistuskirjoitus, ensin saajan nimi ja sitten maalaajan nimi.
Näistä en oikeastaan tarvitse ehostusvinkkejä, koska ne on jo lahjaksi annettu enkä niihin enää koske. Sen sijaan käytetyistä tekniikoista, maalausjäljestä jne. voi antaa kritiikkä, vinkkejä, ehdotuksia ja kommenttia.
No jossain vaiheessa keksin kokeilla kaikennäköisiä yhdistelmiä eri väreillä ja muita tekniikoita joita en omiin ukkoihin uskaltanut kokeilla. Maalasin jonkun kappaleen tälläsiä ja neljä niistä päätyi kaverille ja tuttaville lahjoiksi, muistoiksi tai miksikä sellaisia nyt haluaa kutsua.
En sitten itse niistä muistanut kuvia ottaa, joten piti kaverilta pyytää kuvat ja nyt ne viimein sain (toisin kuin meillä nörteillä, normi-ihmisillä on sellanen juttu kuin elämä viemässä suurimman osan vapaa-ajasta, ne raukat):
Vasemmanpuolinen kaveri oli ensimmäisenä maalattu ja siihen onkin kokeiltu vähän kaikennäköistä, mm. blendi vasemmassa polvessa ja freehandit toisessa polvessa, raita oikean silmän yli ja punainen keisarin kotka vasemmassa olkapanssarissa.
Oikeanpuolinen kaveri tuli toisena, lähtökohtana vain sininen väri, se kun sattui olemaan vastaanottajan lempiväri. Ukko on itseasiassa ensin maalattu sinisellä, washattu vihreällä (tuloksena turkoosi) ja highlightattu uudestaan sinisellä jossa vähän valkoista. Vasemmassa olkapanssarissa freehandillä maalattu salama, joka blendaa punaisesta keltaiseen ja on rajattu mustalla reunuksella. Kypärä on boltgun metallia ja washattu badab blackillä.
Nämä oli myöskin lempivärien pohjalta maalattu, eli kumpikin on jossain määrin punainen. Mustat ja valkoiset yksityiskohdat keksin itse kummemin kyselemättä.
Vasemmanpuolinen ukko on ensin maalattu boltgun metallilla, washattu baal redillä ja olkapanssariin maalattu freehandillä Maltan risti.
Oikeanpuolinen on ihan normipunaista, tosin siinä kokeilin vähän tarkemmin freehandejä. Oikeassa sääressä menee jalan ympäri tuollainen rengas/ketjukuvio ja vasemmassa olkapanssarissa valkoinen ruusu viidellä terälehdellä joiden ulkoreunassa vielä kolme ylimääräistä terälehteä. Siinä olkapanssarissa oli itseasiassa valujälki keskellä sitä ruusua, semmonen pieni nuppi. Maalasin sen kärjen sitten valkoisella, niin se näyttää sen kukan keskukselta.
Kaikkien ukkojen pohjassa on vielä kullalla kirjoitettu omistuskirjoitus, ensin saajan nimi ja sitten maalaajan nimi.
Näistä en oikeastaan tarvitse ehostusvinkkejä, koska ne on jo lahjaksi annettu enkä niihin enää koske. Sen sijaan käytetyistä tekniikoista, maalausjäljestä jne. voi antaa kritiikkä, vinkkejä, ehdotuksia ja kommenttia.
-
Fierysigil[FIN]
Tuolla täysin punaisella kaverilla on korokkeena pullonkorkki? Ainakin se näyttää siltä. Noh, parhaiten onnistui, jos meinaat koko armeijan tuollaista maalata, ylemmän kuvan vasen kaveri. Vain kypärä on sellainen, joka ei tod. sille sovi. Sama kuva, oikean puolimmainen, maalaa sellainen kypärä vielä koko armeijalle ja se olisi oikeasti hieno. Muuten ei voi muuta sanoa kuin ehkä hieman suttuista jälkeä ja liian huolettomasti käytetyt värit. Eldareille ne vielä sopisivat.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Todennäköisesti mitään noista ukoista ei tulla käyttämään pohjana armeijan väriteemaan, kyseessä oli vain kokeiluja. Suttuisuuden voi myös osittain aiheuttaa se, että omia työvälineitä ei ollut siellä käytössä ja kokemattomammat maalarit sai useimmat pensseleistä melko nopeasti surkeaan kuntoon (yhtä jopa oli käytetty sivelemään erikeeperiä sen kummemmin sitä sen jälkeen pesemättä).
Vaalean beigen ukon kypärän väristä olen samaa mieltä, sekin luultavasti olisi näyttänyt paremmalta jollain toisella värillä.
Yhtään armeijaa tuskin noilla sävyillä tuskin tulen maalaamaan, koska olen valinnut jo armeijalleni väriteeman. Jos silti noista pitäisi valita, ottaisin tuon alemmasta kuvasta vasemmanpuolisen, koska punaisella washattu metalli oli aika hot.
Vaalean beigen ukon kypärän väristä olen samaa mieltä, sekin luultavasti olisi näyttänyt paremmalta jollain toisella värillä.
Yhtään armeijaa tuskin noilla sävyillä tuskin tulen maalaamaan, koska olen valinnut jo armeijalleni väriteeman. Jos silti noista pitäisi valita, ottaisin tuon alemmasta kuvasta vasemmanpuolisen, koska punaisella washattu metalli oli aika hot.