"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Welffi kotkan00ble?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
halko

Welffi kotkan00ble?

Viesti Kirjoittaja halko »

Mä mietin , että onkos järkevää laittaa WE noblea kotkan selkään. Tai mä kyllä laitan sen tyylin vuokse sinne, oli siinä järkeä tai ei. Mutta minkäslaiseen tehtävään tuollainen pitäisi laittaa/millainen varustus? Mä itse mietin HotH + Keihäs + Stone of the Crystal Mere/HoDA ja ettimään pikkuyksiköitä ja sotakoneita. Olisikos muilla jotain hyviä/hyväksitodettuje neuvoja kotkalle ja n00bille (ei mulle vaan ratsastajalle)?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Runt

Re: Welffi kotkan00ble?

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itselläni ei minkään laista kokemusta peluuttamisesta, mutta voisin hyvin kuvitella noblen myös tukiyksikkönä hakien flankkejä ja reareja. Muuten sitten tuolla voisikin häröillä ja yrittää sekoittaa vastustajan peliä sen kummempaa tarkoitusperää. Toisin sanoen sama mitä se siellä tekee kunhan liikkuu ja ampuu sotkien vastustajan taktiikkaa samalla tehden tilaa muille omille yksiköille. Lähitaistelussa tosin ei mikään mahtipakkaus ole joten tuskin ihan jokaiseen mahdolliseen flankkiin/reariin sitä ei ajella.

Varusteiden osalta varmaan kaikki hyödyllinen tulikin jo lueteltua, varuste valintaa lähtisin miettimään itse siltä pohjalta onko tätä tarkoitus edes viedä lähikseen. 20" liike mahdollistaa suht hyvin ampumiselta piilossa pysymisen, tosin en tiedä onko tämä se ensimmäinen kohde mitä vihollinen lähtisi edes tulittamaan. Pisteitä tästä toki vastapuoli saisi ehkäpä suht helpostikkin keskittämällä ampumisensa, vastapainona taas muut yksiköt pääsevät ehjänä etenemään hakien parempia iskupaikkoja. Kannattaako siis vihollisen lähteä noblea metsästämään vai ei?

Sekoittamaan vihollisen peliä itse tällä lähtisin ja toki sotakoneita pois hakien, kun kaikki tarpeellinen olisi tehtynä iskettäisiin flankkiin/reariin sopivan heikkoon yksikköön, tukien muita welffi yksiköitä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Eipä tuolla mitään kovin sneakya kikkaa WElf-kirjan esineillä saa aikaan, mutta tässä nyt pari. Peruskamoina aina kilpi, light armour ja keihäs, jos ei maagisia vastineita ota.

Perussetti on Hail of Doom Arrow + Helm of the Hunt, mutta tuon duunin alter hoitaa vissiin aika paljon paremmin.

Lähitaisteluun varmaan ainoa oikeasti käytännöllinen paketti on Helm of the Hunt + Spear of Twilight, jolla voi sitten käydä kokeilee killing blowta johonkin kivaan paikkaan.

Ampumiseen, ja erityisesti snaippailuun, Pageant of Shrikes + Hunter's Talon toiminee tyydyttävästi. Mahdollinen toimintasuunnitelma voisi olla ekalla vuorolla maagibunkkerin championin snaippaaminen ja toisella vuorolla itsemurhat maagiin. Tosin tämänkin kai alter tekee paremmin. Jos tiedät pelaavasi liskoja vastaan, Hunter's Talon + Arcane Bodkins voisi olla vaihtoehto. Snaippaat engine of the gods pappia 2+ hitillä ja 3+ woundilla ilman armour saveja.

Häröilyyn Wraithstone / Blight of Terrors. Toimivuudessaan aika armeijasidonnainen, mutta oikeassa paikassa (night goblin horde) potentiaalisesti tuhovoimainen. Jotain humoristista arvoa voisi olla myös Fimbulwinter Shardilla kikkailussa. Lentelet puumiehen metsäpiilon taakse ja yrität saada sen stupidoimaan itsensä ulos puskasta. Huono puoli on se, että ensimmäinen dryad-yksikkö joka passaa stupiditynsa käy syömässä härönoblen pois pöydältä. Häröilyyn on joku kai joskus käyttänyt Horn of the Asraitakin, mutta en muista miten yrityksessä kävi...
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

GobbladasSquig kirjoitti:Eipä tuolla mitään kovin sneakya kikkaa WElf-kirjan esineillä saa aikaan, mutta tässä nyt pari. Peruskamoina aina kilpi, light armour ja keihäs, jos ei maagisia vastineita ota.
Juu, tuon minäkin mielsin perussetiksi
Lähitaisteluun varmaan ainoa oikeasti käytännöllinen paketti on Helm of the Hunt + Spear of Twilight, jolla voi sitten käydä kokeilee killing blowta johonkin kivaan paikkaan.
Tätä olen kokeillut, ja ihan iloisen lopun sai kun vedin kamikazeiskun vamppikenraalin yksikköön. Ehkä ihan kiva.
Ampumiseen, ja erityisesti snaippailuun, Pageant of Shrikes + Hunter's Talon toiminee tyydyttävästi. Mahdollinen toimintasuunnitelma voisi olla ekalla vuorolla maagibunkkerin championin snaippaaminen ja toisella vuorolla itsemurhat maagiin. Tosin tämänkin kai alter tekee paremmin. Jos tiedät pelaavasi liskoja vastaan, Hunter's Talon + Arcane Bodkins voisi olla vaihtoehto. Snaippaat engine of the gods pappia 2+ hitillä ja 3+ woundilla ilman armour saveja.
Pageants ja Talon on kyllä pirun siisti yhdistelmä, sillä vois olla ihan kiva sniputella champpoja ja maageja. (Mulla) Alter ei tee tätä hommaa paremmin kun mun Alter menee HotH+HoDA yhditelmällä. Olisko mitään Joku + Starfire Arrows? Ei ehkä paras yhdistelmä, mutta low-LD armeijaa vastaan voisi olla hauskaa. Lissuja kyllä luultavasti tulee olemaan vastassa, niin voisi bodkinseja harkita.

Hunter's Talon + Joku ja lähissetti varmaan lähtee pelitestailuun.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

ite olen 1k peleissä peluuttanut noblea kotkalla HoDA:lla, HotH:illa keihäällä,kilvellä ja valohaarniskalla.

hakee vihun sotakoneet, hoda pyyhkii pienet yksiköt poies ja lähiksessäki olis se chargessa 4 str 5 ws7 iskua+ kotkan 2x str 4 iskua. yleiseen häröilyyn oikein sopiva setti.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Tupsu

Viesti Kirjoittaja Tupsu »

Hunter's Talon + Arcane Bodkins voisi olla vaihtoehto. Snaippaat engine of the gods pappia 2+ hitillä ja 3+ woundilla ilman armour saveja.
Muistakaa että hunter's talonin targetoimiskyky toimii vain kun ammutaan ei-maagisia nuolia.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Noniin, sen siitä saa kun myy armeijakirjan ja lähtee sit keksii jotain über comboja. Pahoittelen.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Olen itse peluuttanut light armor + shield + HoTH + sword of +1A mikälie - varustuksella, hakien pieniä yksiköitä ja sotakoneita. Se että on +1A +1S:n sijasta on vähän niin ja näin, mutta koska noble ei aina vedä vaan yhden roundin combatteja, kasvaa tuon +1A:n merkitys. On se 5 S4 iskua ihan tarpeeksi omasta mielestäni, mutta dwarffien sotakoneet vaativat keskimäärin sen 2combat roundia, oli aseistus kumpi tahansa joten puollan siinäkin kohtia tuota lisä atackin merkitystä. Ja vielä sellainen sananen että älä ota noblea eaglella, mikäli se tulee olemaan ainoa characterisi, äläkä sellaiseen armeijaan joka on "hidas" (welffien asteikolla hidas). Mieluusti peluuta nobel palkinnon kanssa WW yksikköä, tai eaglea.
2
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

santso kirjoitti:ite olen 1k peleissä peluuttanut noblea kotkalla HoDA:lla, HotH:illa keihäällä,kilvellä ja valohaarniskalla.

hakee vihun sotakoneet, hoda pyyhkii pienet yksiköt poies ja lähiksessäki olis se chargessa 4 str 5 ws7 iskua+ kotkan 2x str 4 iskua. yleiseen häröilyyn oikein sopiva setti.
Onnistuu, kunhan se HoDA vain päästäis joskus ampumaankin : P
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

HoDA:n olen itse pyrkinyt aina käyttämään heti ensimmäisellä vuorolla, tämän jälkeen ei ole enää harteilla mietteitä ehtiikö sitä käyttämään vai ei. HoDA soveltuu hyvin sotakoneiden poistamiseen tai vaikkapa isomman yksikön alku pehmennykseen. Molemmat kun on hyvä tehdä pelin alkuvaiheilla niin ensimmäisellä vuorolla se on hyvä käyttää, jolloin saadaan HoDA:n tuoma etu heti pelin alusta asti. Toki jos sen myöhemmillä vuoroilla käyttää kuten 4-6 saattaa se tulla viholliselle hieman puskista ja sekoittaa pasmoja vielä enemmän.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Runt kirjoitti:HoDA:n olen itse pyrkinyt aina käyttämään heti ensimmäisellä vuorolla, tämän jälkeen ei ole enää harteilla mietteitä ehtiikö sitä käyttämään vai ei. HoDA soveltuu hyvin sotakoneiden poistamiseen tai vaikkapa isomman yksikön alku pehmennykseen. Molemmat kun on hyvä tehdä pelin alkuvaiheilla niin ensimmäisellä vuorolla se on hyvä käyttää, jolloin saadaan HoDA:n tuoma etu heti pelin alusta asti. Toki jos sen myöhemmillä vuoroilla käyttää kuten 4-6 saattaa se tulla viholliselle hieman puskista ja sekoittaa pasmoja vielä enemmän.
Joo, lähinnä tossa tarkotettiin vain tuota että santson peleissä sillä noblella on hassu tapa kuolla ykköskiekalla johonkin ihan randomiin.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Dod

Viesti Kirjoittaja Dod »

Omalla kohdallani olen totaalisen ihastunut kotkanobleen BSB:nä, asyendillä ja hodalla varustettuna. Kamikaze yksikköjen käyttöä en itse yksinkertaisesti jaksa suvaita, sillä lottochargen tekeminen ilman varmaa hyötyä, mutta käytännössä varmalla hengenlähdöllä ei vaan toimi pelattaessa laskelmoidusti. Harvoin on kovin +ev touhua. Lentävä BSB antaa lipun käyttöön käytännössä aina sinne missä sitä tarvitaan ja on mielestäni aivan lyömätön.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”