"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PK-seudun figumaalausmeetin satoa, 2.4.

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Day
Valvoja
Viesti:

PK-seudun figumaalausmeetin satoa, 2.4.

Viesti Kirjoittaja Day »

Heippa.

PK-seudun figunmyynti- ja -vaihtotapaaminen järjestettiin taas. Siellä oli jopa yksi maalattu figuuri, joka oli kyllä varsin yllättävää - yleensä maalattuja figuureita ei ole yhtään, ainakaan viime aikoina...

Raportti löytyy verkosta:

http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/maalaus/

-> kuvia -> dwarf slayer - Eino.

Figusta löytyy muutama parempikin kuva, jotka otin eilen. Ne ovat galleriassani, osoitteessa:

http://www.hut.fi/~ejpartan/galleriat/day.html (aivan sivun alalaidassa,WIP-osiossa).

Kommentteja saa taas esittää aivan vapaasti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Noi tatuoinnit on kyllä todella hienosti tehty ja tykkään figun yleisilmeestäkin paljon.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Miuta tossa eniten häiritsi se, ettei tuo näytä hirveen luonnolliselta. Koska oikean jalan kantapää ottaa vaan tohon kalloon kiinni siitä tulee sellanen illuusio, että tuo leijuu tossa. Ainakin minulle... Muuten ihan makee äijä.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä en oikein tykkää tuosta sun tavasta maalata, käytät aika paljon pastelli sävyjä ja mielestäni maalaat liian pienellä kontrastilla (siis mun makuun toki vain). Sinänsä ärsyttävää mutta kaunista.
Tulee jotenkin Jen Haley mieleen kun noita kattelee, ettet vain yrittäs kopioida palettia? :)
Silti upeita figuja, etenkin toi yks lippua kantava enkeli on mun mielestä hienoin figu mitä sulta oon nähnyt (tosin tunnelma latistu vähän kun näin close upin), sen NMM jutut on tosi upeita.

[EDIT:] Voisit koittaa maalata jonkun figun suurella kontrastilla ihan vaikka vain mun mieliks, olis kiva nähä millasta jälkeä tulee!
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Kommentoidaanpa hieman :)

@bonesripper: olet kyllä ihan oikeassa, ukko näyttää leijuvan. Vasen jalka näyttää suht´ mielekkäältä, oikea ei ollenkaan - kun vain kantapää koskettaa kalloa, kuten sanoit. Huomasin itsekin ongelman ja koetin muuttaa sitä (siis ennen maalausta), mutta kaksi tuntia sahan, viilan ja pihtien kanssa leikittyäni onnistuin vain repimään figun varpaat rikki. Ennen säheltämistäni figulla oli siis varpaankynnet joka varpaasa. Vaan eipä ole enää. Sitten luovutin, valitettavasti. Haavemaailmassani se seisoi hienosti kallon päällä, mutta todellisuus iski minut kanveesiin.

@Machiavelli: olet sinäkin oikeassa. Tykkään Haleyn paletista ja kirkkaista väreistä, ennenkaikkea pastelleista. Tykkään myös maalata siivekkäitä (mielellään vähäpukeisia) tyttöjä, mutta se on toinen asia... Ja joo, varmasti koetan kopioida palettia, mutten aivan suoraan. Koetan vain maalata kirkkailla väreillä ja pastelleilla. Mun tyylissä näkyy paljon myös Ninnun kommenttien vaikutus, PK-seudun maalausmiiteistä johtuen. Olen helposti johdateltavissa.

Mutta joo, koetan parin kuukauden päästä tehdä jotain, jossa on voimakkaampi kontrasti. Tällä hetkellä mulla on työn alla 15mm-koon bysanttilaisia, voit Machiavelli sitten kommentoida niitä.

Mutta. Teen parhaani, jotta kehittyisin. Kommenttinne auttavat siinä, olivat ne sitten LAndEn kahden rivin kommentteja tai Machiavellin, bonesripperin tai Ninnun pitkiäkin jaarituksia. Kiitokset, koetetaan mitä saan aikaiseksi ensi kerralla...

*kiittää ja kumartaa*

edit: toki kommentteja saa lähettää lisääkin, kaikki palaute on tervetullutta.
Viimeksi muokannut Day, Ma 07.04.2003 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Hieno figu.
Kulta NMM on minusta ehkä liian terävää horisonttirajoiltaan. Jotenkin sellainen sumeampi olisi minusta toiminut paremmin. Muuten periaatteessa sylinterinmuotoisten esineiden pitäisi kääntää horisontti kulkemaan sen sylinterin suuntaisesti suuntaisesti (figun vasen käsi), ainakin farp-artikkelin mukaan. Enpä sitten tiedä tuon tiedon oikeellisuudesta, mutta ainakin minusta se näyttäisi luonnollisemmalta niin.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”