Kun kerran toi örkkiketju on pysynyt noin asiallisena, uskallan tehdä demoneistakin vastaavan. Eli mikä demoneilla on turnauskelpoista, hyvää tai sitten ihan kuraa.
Troopeissa Letterit tuntuu päteviltä, pari power weapon iskua per lärvi 16 pisteellä ei voi olla kovin väärin? Horrorit on ainoo keino saada perusdakkaa, joten lienevät pelattavia? Plaguebearerit on varmaan hyviä hallitsemaan omaa objektiiviä, jos ei muuta? Daemonettet on nopeahkoja (Fleet), ja lyövät semikovaa (monesti ainakin), mutta kestävät kehnosti. Saako pelata? Mitkä on sitten oikeita yksikkökokoja milläkin?
Eliteistä Flamerit näytti pätevältä, 4+ woundaavaa, ei armoria tai coveria, templaattia jump infantryltä aika halvalla. Fiendit lyö kovaa ja liikkuu nopeesti, jotain vieläpä kestävätkin. Mites sitte Crusherien ja Beastien tilanne? Mitkä on parhaita yksikkökokoja täälläkin?
Fastissä Screamerit on halpoja meltapommeja / viime rundin contestoijia, lienee pelattavaa? Seekereillä rupee olee jo nopeutta ja lyöntivoimaa, mutta kesto on vielä tosi heikkoa.
Heavystä saa varmaan pelata kumpaa vaan? Soul Grinderille Phlegmi kyytiin ja roiskimaan lättyjä? Mitkä on pätevät kombot Demoniprinssille?
HQ:ssa sitten vasta valintoja onkin. Khorne Heraldi juggerilla tai kärryllä, ja Unholy Mightillä? Slaaneshin Heraldi kärryllä, Muskilla ja Unholy Mightillä? Tzeentch Herald pelkällä Discillä/kärryllä vetämään AP3-dakkaa? Tz Heraldi kärryllä, We are Legionilla, Master of Sorceryllä, Boltilla ja Breathilla? Onko ihan toivottomia komboja, mitkä on oikeat kombot? :)
Entäpä Greater Daemonit sitte? LoC melkeen kaikilla kamoilla? Tirsterille Unholy Might melkeen pelkästään? Mitä KoSille tai GUOlle?
Mikä on Heraldien tehosuhde Greatereihin? Mikä on Demonien tehosuhde muihin armeijoihin? Pelataanko Chaos Iconeita? Jos pelataan, missä yksiköissä (HQ:issa?) ja kuinka paljon?
Joo semmosta. Kai näistä jo jotain keskustelua saa aikaseksi.
Demonien tehoyksiköt
Demonien tehoyksiköt
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Re: Demonien tehoyksiköt
Noniin, nyt sitä puhetta kehiin jo! Täytyyhän jonkun nyt pelata näilläki, vaikka eivät marineita olekaan?
Demoniprinssejä olen nyt viime ajat pohtinu. Siivet on aika härskin kallis uppi, mutta toisaalta härskin hyväkin. Ulkomaan peelojen foorumilla toiset kehuu maasta taivaisiin, toiset pitää ylikalliina pökäleenä. Muutamat kombot mitä mä nyt olen aatellu testailla, kunhan saan napit kuntoon:
Slaaneshi, Wings, Iron Hide, Aura, Musk, Pavane, (Mahd. Breathi): 235p (265p Breathilla)
- Hit&Runilla pääsee pois jos jää johonki isoon läjään jumiin, sekä aina vastustajan vuorolla irti, että pääsee roiskasemaan Pavanen. Pavanella taas saa uusia chargemahdollisuuksia, taikka synergiat Breathin kanssa.
Nurgle, Flight, Iron Hide, Cloud, Noxious Touch: 215p
- Kestävyys, 2+ Woundit kaikkeen, halvahko.
Tzeentch, Wings, Bolt, Gaze, (Mahd. Master of Sorcery ja Breathi, ehkä Iron Hide): 220p (MoS+Breath 260p, Iron Hide 290p).
- Ampuu aika miehekkäästi, mutta kallis ku synti.
Khorne tuntuu vähän orvolta. Jos haluaa pelkkää mättövoimaa, ja on siihen valmis uhraamaan aika monta pistettä, kannattaisko jo nipistää ne pisteet Thirsteriin. Tietty, jos ei osta lentoa, ni ei se maksa kuin 125p Iron Hiden kanssa. Pääseekö se sitten koskaan taisteluun, onkin eri asia.
Demoniprinssejä olen nyt viime ajat pohtinu. Siivet on aika härskin kallis uppi, mutta toisaalta härskin hyväkin. Ulkomaan peelojen foorumilla toiset kehuu maasta taivaisiin, toiset pitää ylikalliina pökäleenä. Muutamat kombot mitä mä nyt olen aatellu testailla, kunhan saan napit kuntoon:
Slaaneshi, Wings, Iron Hide, Aura, Musk, Pavane, (Mahd. Breathi): 235p (265p Breathilla)
- Hit&Runilla pääsee pois jos jää johonki isoon läjään jumiin, sekä aina vastustajan vuorolla irti, että pääsee roiskasemaan Pavanen. Pavanella taas saa uusia chargemahdollisuuksia, taikka synergiat Breathin kanssa.
Nurgle, Flight, Iron Hide, Cloud, Noxious Touch: 215p
- Kestävyys, 2+ Woundit kaikkeen, halvahko.
Tzeentch, Wings, Bolt, Gaze, (Mahd. Master of Sorcery ja Breathi, ehkä Iron Hide): 220p (MoS+Breath 260p, Iron Hide 290p).
- Ampuu aika miehekkäästi, mutta kallis ku synti.
Khorne tuntuu vähän orvolta. Jos haluaa pelkkää mättövoimaa, ja on siihen valmis uhraamaan aika monta pistettä, kannattaisko jo nipistää ne pisteet Thirsteriin. Tietty, jos ei osta lentoa, ni ei se maksa kuin 125p Iron Hiden kanssa. Pääseekö se sitten koskaan taisteluun, onkin eri asia.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Vasta harkitsemassa näiden aloittamista, eli ei välttämättä kaikkein asiantuntevinta neuvoa, mutta mun yleinen mielipide on, että siipien otto pitää harkita tarkkaan, ei mikään auto-include. Noi sun prinssit näyttää mun silmiin kaikki ylivarustetuilta, paitsi ehkä toi Nurglen ukko voisi olla hyvä jos haluat vain lentävää kovaa mättäjää.
Itse oon kokeillut vain Tzeentchin prinssiä boltilla ja gazella. 160p ja vaikutti ookoolta mariineita, IG:tä, WH:ta ja eldareita vastaan, örkkejä vastaan oli aika susi. Ellei deep striken kanssa käy hassusti, niin pitäisi päästä ainakin ampuman joka vuoro, ainostaa eldarien fast grav-tankit pääsi karkuun. Tämän perusteella en missään nimessä olisi valmis maksamaan siivistä.
Itse oon kokeillut vain Tzeentchin prinssiä boltilla ja gazella. 160p ja vaikutti ookoolta mariineita, IG:tä, WH:ta ja eldareita vastaan, örkkejä vastaan oli aika susi. Ellei deep striken kanssa käy hassusti, niin pitäisi päästä ainakin ampuman joka vuoro, ainostaa eldarien fast grav-tankit pääsi karkuun. Tämän perusteella en missään nimessä olisi valmis maksamaan siivistä.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Jees, en itekään pitäis siipiä minään auto-includena, tupsahti vaan noihin mukaan, kun figulla sattuu olemaan siivet. Tzeentchiltä voi pudottaa ainaki sen pois ja varmaan vielä Iron Hidenki, samaten Slaaneshilta lienee helposti pudotettavissa. Se 60p on vaan tosiaan aika törkyisen paljon.
Yksi mitä joku huuteli jossain ulkomaan foorumilla oli, että hän pelaa ihan alastomia demoniprinssejä. Kolme alastonta DP:tä maksaa kuitenki vaan 240p ja kerää kivasti dakkaa muilta pois. Tietty ne Soulgrinderitki ois ihana saada listaan...
Yksi mitä joku huuteli jossain ulkomaan foorumilla oli, että hän pelaa ihan alastomia demoniprinssejä. Kolme alastonta DP:tä maksaa kuitenki vaan 240p ja kerää kivasti dakkaa muilta pois. Tietty ne Soulgrinderitki ois ihana saada listaan...
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Haizelhoff
- Valvoja
Oman kokemukseni mukaan Daemonettet ja bloodletterit kuolee helposti sillä vuorolla kun ne deepstrikeaa. Bolterit kuitenki rapid firee aika kivasti niitä. Tottakai jos sulla tupsahtaa niitä 60 samaan aikaan kentälle, niin sillä ei ole niin paljon väliä, mutta niissä kannattaa joko oikeesti ottaa paljon, tai jättää ottamatta. Epidemius lista on myös aika kova, mutta kärsii meqiä vastaan. Jos sä onnistut yllättämään kaks tacticalia jalkasin parilla DP tai GuO, niin yks kaks sun armeija woundaa kaks plussilla, ignoraa armourit ja vieläpä saa 3+ FNP.