Marineiden elinikä

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

tneva82 kirjoitti:Keisari ei ole ihminen vaan jumaltapainen olento. Hän loi Primarchit tyhjästä. Marinet luodaan niiden geeniperimästä jolloin hän saa OSAN primarchin voimista mutta VAIN murto-osan. Tämä johtuu tavasta millä ne tehdään. Marine EI ole primarch klooni...
Eikös Keisari kuitenkin ihmiseksi syntynyt?

Ikääntyminenhän johtuu ilmeisesti hormonituotannon loppumisesta(vähenemisestä ainakin) johtuvasta lihasten rappeutumisesta sekä aivosolujen tuhoutumisesta(niitä kun ei synny lisää) johtuvasta hidastumisesta, dementiasta yms. Marineilla on ilmeisesti joku hormonia tuottava laite/geeni, sekä jokin keino synnyttää lisää aivosoluja, tai sitten joku niiden kuolemista estävä/hidastava vempele(joka kyllä kuulostaa ristiriitaiselta heidän työnsä huomioon ottaen, koska jokaisessa päähän kohdistuvassa iskussa kuolee tietty määrä aivosoluja).

Primarcheilla(unohdetaan se Keisari sitten suosiolla) ilmeisesti nämä molemmat nuoruutta ylläpitävät tekijät ovat paljon voimakkaampia kuin marineilla. Jostain kuitenkin kuulin, että iäkäs marine voisi "korjata" itseään jotenkin, esimerkiksi uudistaa näitä nuoruutta ylläpitäviä vempeleitä(vaihtaa kulunut hormonipumppu/hormonigeeni uuteen esimerkiksi).
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

AnlaShok kirjoitti: Eikös Keisari kuitenkin ihmiseksi syntynyt?
Paha sanoa kun kaveri käveli planeetallamme jo ennen Jeesuksen aikoja.

AnlaShok kirjoitti: Ikääntyminenhän johtuu ilmeisesti hormonituotannon loppumisesta(vähenemisestä ainakin) johtuvasta lihasten rappeutumisesta sekä aivosolujen tuhoutumisesta(niitä kun ei synny lisää) johtuvasta hidastumisesta, dementiasta yms. Marineilla on ilmeisesti joku hormonia tuottava laite/geeni, sekä jokin keino synnyttää lisää aivosoluja, tai sitten joku niiden kuolemista estävä/hidastava vempele(joka kyllä kuulostaa ristiriitaiselta heidän työnsä huomioon ottaen, koska jokaisessa päähän kohdistuvassa iskussa kuolee tietty määrä aivosoluja).
Eipä pidä paikkaansa tuo aivosolujen ei-uusiutuminen.
On jo jonkun aikaa tiedetty, että kaikki solut ihmisessä uusiutuvat jatkuvasti. Esim sinussa (tai minussa tai kenessäkään) ei ole yhtään solua joka oli syntyessä, kaikki menevät vaihtoon solusta riippuen eri aikoihin.

AnlaShok kirjoitti: Primarcheilla(unohdetaan se Keisari sitten suosiolla) ilmeisesti nämä molemmat nuoruutta ylläpitävät tekijät ovat paljon voimakkaampia kuin marineilla. Jostain kuitenkin kuulin, että iäkäs marine voisi "korjata" itseään jotenkin, esimerkiksi uudistaa näitä nuoruutta ylläpitäviä vempeleitä(vaihtaa kulunut hormonipumppu/hormonigeeni uuteen esimerkiksi).
Tiedä häntä, en ole näin paljon flufiin tutustunut :|
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
AnlaShok

On jo jonkun aikaa tiedetty, että kaikki solut ihmisessä uusiutuvat jatkuvasti. Esim sinussa (tai minussa tai kenessäkään) ei ole yhtään solua joka oli syntyessä, kaikki menevät vaihtoon solusta riippuen eri aikoihin.
Hmm..tähän olisi ilmeisesti loogisempi selitys sitten että aivosolut uusiutuvat hitaammin kuin monet muut solut. Vanhoilla ihmisillä, joilla esim sydän toimii huonommin, uusiutuminen hidastuu entisestään(verenkierto päässä hidastuu). Marineilla, joilla sydämet kierrättävät tehokkaammin verta aivoissa, aivosolutkin siis uusiutuisivat nopeammin-->myös henkinen vanhentuminen hidastuisi.

Disclaimer:Yllä oleva lääketieteellinen päätelmä oli täysin omaa teoriaani, jolla yritän Nobelin palkintoa muutaman vuoden sisällä, joten siihen kannattaa suhtautua melko kriittisesti
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Keisari on ihminen ja hän ei kävellyt tällä planeetalla vaan muulla planeetalla toisessa ulottovuudessa. Huom EARTH ei ole se maapallo jonka tunnemme. Jeesus lisättiin kai vain ajanlaskemisen helpottamiseksi.

Keisari ei luonut marineita tyhjästä (Vrt Raamatullinen luominen) vaan omista geeneistään teknologian avulla.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
ankara halla
Valvoja

manmangler kirjoitti:Keisari on ihminen ja hän ei kävellyt tällä planeetalla vaan muulla planeetalla toisessa ulottovuudessa. Huom EARTH ei ole se maapallo jonka tunnemme. Jeesus lisättiin kai vain ajanlaskemisen helpottamiseksi.
Kyllä vielä RT:n and 2nd edikan aikaisessa fluffissa aika selvästi sanottiin, että Keisari on aina kävellyt ihmisten joukossa. En pysty mitään siteeraamaan kun olen parhaillaan töissä mutta tarvittaessa voin kyllä johonkin väliin kaivaa tekstiäkin.
Eikä Keisari kyllä ole ihminen. Kaaosjumalat tunnistivat hänet olennoksi joka oli voimiltaan heidän veroinen ja jolle eivät realistisesti voineet mitään.
manmangler kirjoitti: Keisari ei luonut marineita tyhjästä (Vrt Raamatullinen luominen) vaan omista geeneistään teknologian
avulla.
Väärin, hän loi mariinit Marsin tietopankkien avulla eikä heissä ole yhtäkään Keisarin geeniä.
Primarkit hän vain loi (tietääkseni missään fluffissa ei ole tämän tarkemmin asiasta kerrottu)

Kaikki tämä perustuu jo vuosia vanhaan fluffiin joka on hyvinkin jo voinut muuttua. Sitä on tiedettävästi tapahtunut GW:n peleissä ennenkin :)
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Logan Grimnar on 500 vuotta vanha, eli vanha speis wulffiksi. Marinet voivat elää miten pitkään vaan mutta harvoin selviävät yli kolomesataa vuotiaaks. Melkein joka päivä taistellaan sentään. Dante on kyllä tosi asia äijä.

Dredit ovatko niitten kuskit siis staasiksessa?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
ankara halla
Valvoja

AnlaShok kirjoitti:
Hmm..tähän olisi ilmeisesti loogisempi selitys sitten että aivosolut uusiutuvat hitaammin kuin monet muut solut. Vanhoilla ihmisillä, joilla esim sydän toimii huonommin, uusiutuminen hidastuu entisestään(verenkierto päässä hidastuu). Marineilla, joilla sydämet kierrättävät tehokkaammin verta aivoissa, aivosolutkin siis uusiutuisivat nopeammin-->myös henkinen vanhentuminen hidastuisi.

Disclaimer:Yllä oleva lääketieteellinen päätelmä oli täysin omaa teoriaani, jolla yritän Nobelin palkintoa muutaman vuoden sisällä, joten siihen kannattaa suhtautua melko kriittisesti
Ei yhtään huonompi teoria, ja todennäköisesti paljon pidemmälle mietitty kuin mitä GW:n pojat ajattelivat mariinifluffia luodessaan! :D
ankara halla
Valvoja

Andromedus kirjoitti: Dredit ovatko niitten kuskit siis staasiksessa?
Kyllä, silloin kun eivät palvele Keisarin tahtoa heitä säilytetään staasissa.
ankara halla
Valvoja

Tuplapostaus, saa tuhota.
Viimeksi muokannut ankara halla, Ma 07.04.2003 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Keisari EI ole ihminen (ainakaan sen mukaan mitä minä ajattelen), ja hän syntyi joskus 3000 E.Kr (korjatkaa jos luku meni väärin, olen hieman väsynyt) shamaanien (tjsp.) toimesta. Ne ennustivat kaikenlaista pahaa, ja ne jotekin loivat Keisarin.

Jesus oli kyllä olemassa, mutta se ei ollut Keisari. Keisari ei myöskään ollut Hitler, Churchill, tai mikään muukaan tunnettu henkilö historiassamme (tästä olemme kait puhuneet ennenkin). Ja Primarchit ovat luotuja Keisarin geeneistä, mutta se ei ole yhtä "suora" luominen kuin Space Marinen luominen Primarkin geeniperimästä...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
ankara halla
Valvoja

Aacheron kirjoitti:Keisari EI ole ihminen (ainakaan sen mukaan mitä minä ajattelen), ja hän syntyi joskus 3000 E.Kr (korjatkaa jos luku meni väärin, olen hieman väsynyt) shamaanien (tjsp.) toimesta. Ne ennustivat kaikenlaista pahaa, ja ne jotekin loivat Keisarin.
Käsittääkseni silloin 3000 ekr. oli ensimmäinen "havainto" Keisarista tai jotain... eli kaveri oli jo silloin olemassa.
Tosin en ole kuullutkaan tuosta shamaani syntymisestä, onko se mistä?
Ihan vilpittömästi tekisi mieli lukea.

Ja voimiltaan (siis psyykkisiltä) Keisari on kaaosjumalien tasoa joka kyllä heittää hänet ainakin minun kirjassani pitkälle ohi ihmisten aina jumalten joukkoon.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Keisarille ei saa KOSKAAN tehdä sääntöjä.LIIAN legendaarinen.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Egi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Egi »

Aacheron kirjoitti: Jesus oli kyllä olemassa, mutta se ei ollut Keisari. Keisari ei myöskään ollut Hitler, Churchill, tai mikään muukaan tunnettu henkilö historiassamme (tästä olemme kait puhuneet ennenkin).
quote stoorista jossa Emperor syntyy ja elää (sama jossa shamaanit "luovat" Emperorin)...

"Over the millennia the Emperor watched the human race develop. He travelled the entire globe, watching and helping, sometimes adopting the persona of a great leader or advisor. In times of trouble he became a crusader, a religious leader or messiah, at other times he remained a back-stage contributor to events, an advisor to kings, a court magician, a pioneering scientist. Many of the guises he adopted were humble, others became monumental figures of world history or religion. At times of crisis he would be there, steering the human race along a narrow survival path that he alone could see."
- Egi
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

heh! missähän hän oli kun tserno posahti.. ilmeisesti sen posahtaminen oli sitten pienempi paha kuin jokin juttu joka olisi muuten tapahtunut :D
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Missäköhän se nytte on? Paavi olis vähän liiian vanhan näköne, keisarihan on vielä nuori mies, ties vaikka asuis naapurissa :)
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

totta pitääkin tarkkailla ympäristöä tosin toinen naapureista käy aamuisin hakemassa lehden kalsereissa en usko että hän ainakaan on empperor.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Egi kirjoitti:[

quote stoorista jossa Emperor syntyy ja elää (sama jossa shamaanit "luovat" Emperorin)...
Missä Stoorissa tuo on WD, CODEX vai sääntökirja. Ainakin vanhoissa kirjoissa kerrottiin keisarin syntyneen Ihmisvanhemmista ja omanneen lahjana pitkän iän. Keisari piilotteli ja vahvisti sekä kehitti voimiaan usean ihmisiän ennenkuin astui johtajaksi.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
AnlaShok

Veikkaan WD:tä
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

tneva82 kirjoitti:
tiipou kirjoitti:Tämä ompi juuri se kirja jota tarkoitin.
Siinä vaan ei ollut mitään staasis juttua :D Fallenit vain revittiin pois universumista ja heiteltiin ympäri paikkaa ja maailmaa kun Calidan tuhoutui.
Sitten se ei ilmeisesti olekkaan sama kirja, ja/tai minä sekoilen taas jotakin.

Mulla on ainakin sellanen käsitys että Keisari on syntynyt noin 3000 ekr. ja seuraillut taustalta meininkiä. Ja aina suuren hädän/tarpeen vaatiessa hän on ottanut jonkun hahmon ja tullut auttamaan.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

manmangler kirjoitti:Keisari on ihminen ja hän ei kävellyt tällä planeetalla vaan muulla planeetalla toisessa ulottovuudessa. Huom EARTH ei ole se maapallo jonka tunnemme. Jeesus lisättiin kai vain ajanlaskemisen helpottamiseksi.
Kai se sama planeetta on kun Keisarin palatsi käsittää Ison Britannian ja Suuren osan Eurooppaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”