"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

chainswordin teko.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Nazgúl

Re: chainswordin teko.

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Mitä yhteistä löydät telamiinasta ja miekasta? Sotavälineitä eri ajoilta?
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Nazgúl kirjoitti:Mitä yhteistä löydät telamiinasta ja miekasta? Sotavälineitä eri ajoilta?
Telamiina on semmoinen kapistus, mitä melkeenpä kaikki on kannellut tai pääsee kantelemaan jossain vaiheessa, niin sen painoon on helppo verrata?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Mutta oman tietämyksen mukaan sitä kuljetetaan selässä, miekkaa yritetään heilutella käsillä. Paino siis menee hieman eri pisteisiin, IMO toimivampi vertauskuva nuo rautakangit on... Voit heilutella niitä käsissäsikin ;)
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Telamiina selässä :D Hehhehe!

Jos pioneeri pudottaa jotain maahan, niin hänen ei tarvi kumartua sitä poimimaan. Pioneerilla on nimittäin niin pitkät käsivarret. Telluja kannetaan käsissä ja tetsareissa ja muutkin kuin pioneerit. ...telamiinat yhteen hakkaa... Koska molemmissa käsissä on kaksi kappaletta noita armaita ryhtinappeja. Sitäpaitsi niiden kanssa juostaan parhaimmillaan minun aikana oli 6 kappaletta mukana ja enempikin varmaan voisi olla. Selässä on reppu. Yleisesti tiedetään, kuinka paljon tellu painaa, joten siihen on helppo verrata. Jos joku painaa 40 kiloa, niin se on sama kuin tellulaatikko. Tietenkin miekka on erin muotonen, mutta karkean arvion siitä saa.

edit. Pointti siis oli se, että miekka on täysin käyttökelvoton, jos se painaa noin paljon. Siksi se vertaus. Rautakangen painokin olisi liikaa ja se on sentään tellua kevyempi.
Luumumehu on soturien juomaa
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

niponiponipo... Harjoitustelamiinan viralliseksi painoksi oli ainakin muutamia vuosia sitten ilmoitettu 12,5kg. Aito telamiina painaa sen 10kg, mutta niitä harvemmat kai pääsivät intissä hiplaamaan. Noh, onneksi ei ole noihinkaan tarvinnut aikoihin koskea.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No sitä paremminhan se keltainen harjoitustellu kuvaa tuota esitetyn miekan painoa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
thamus

Viesti Kirjoittaja thamus »

No kyllä minulla on onneksi ollut tiedossa tuo oikean miekan paino.
Mutta tuo 12kg miekka onkin vain voimaharjoitteluun koska sen jäkeen se minun kahdenkäden 5-6kg miekka ei paina mitään.
Ja se on mukava kirjanpaino ja muutenkin hauska liikuntamuoto.

Ei tarvii kuin 5 min ja olet yhtä lihastesi kanssa.
(tosin nykyisen terveydentilan takia en käytä sitä jurikaan)

Sitten se kevyempi ei paina juuri mitään ja sillä tulee tekniikka harjoittelu.
Tein kerran yhdelle tyypille pölkkymiekan
Sen kokopituus oli noin 80cm ja kahvaa oli 30cm.
Joten se 50cm oli 1 cm paksuinen, 20cm leveä, teräväksi taottu, molemmilta puolin.
Se oli hauska peli, kiva oli halkoja hakata.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Silveri

Onko sulla edes ketään/mitään opettamassa sitä miekkailua vai heilutko vaan ihan huviksesi takapihalla? (20 cm leveä miekka sitäpaitsi kuulostaa kohtuullisen liioitellulta)
thamus

No ei minusta 20cm levee, 1cm paksunen ja reilu 50cm pitkä terä ole liioittelua.
Heikommillehan sekin on liikaa.

Meillä ei ole takapihaa jossa heilua.
ja 5 kerroksessa se on aika vaikeaa, vaikka parveke ois.

Ihan oikeaoppisesti miekkaillaan.
plus omaa tyyliä harjoittelen.

Tossa kaverin kanssa ollaan naureskeltu, et kun aina valitetaan että 10kg on painava niin missä ihmeen pumpulissa inmiset oikein kasvaa.
Eihän 10 kg ole mitään mietitään vaikka tetsaria joka painaa 25-30 kg + reppu ja runkky ja muuta sälää. ja sen kanssa pitää päivä elää toisensa jälkeen metsässä. Hyppii, pomppii ja loikkia kun joku nuppiinkilahtanut käskee niin tehdä.

Jos kymppi on liikaa, on varmisti työelämä vaikeaa, kaikki kun ei tiskin takana istu kokopäivää ne tekee töitäkin.

Rakkaudella thamus ;)
Noin nyt ei kukaan pahastu, enkä ees snonut pahalla. ;)
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

thamus kirjoitti:Tossa kaverin kanssa ollaan naureskeltu, et kun aina valitetaan että 10kg on painava niin missä ihmeen pumpulissa inmiset oikein kasvaa.
Eihän 10 kg ole mitään mietitään vaikka tetsaria joka painaa 25-30 kg + reppu ja runkky ja muuta sälää. ja sen kanssa pitää päivä elää toisensa jälkeen metsässä. Hyppii, pomppii ja loikkia kun joku nuppiinkilahtanut käskee niin tehdä.
Ai siis se miekka on tarkoitettu koristeeksi selkään? No siihen se varmaan sopii ihan ok (vai ajattelitko kenties, että tetsarilla on tarkoitus roimia vastapuolen sotilaat hengiltä lähitaistelussa?). Kai sulla on myös 20 kiloa painava lapio, jolla kaivat ojaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
thamus

No mulla on sellanen kirves lapio yhdistelmä. ei ihan 20 kiloa.
Eihän tetsarilla lyödä, siinä kannetaan kaikki henkilökohtaiset tarvikkeet. Lippaat, kenttäpullo, lapio jne..
Armeijassa oppii tuonkin sitten joskus.

Siis tarkoitin sitä että tottakai kun käytetään jotain pitkiä aikoja niin se pitää olla kevyt.
Mutta ei siihen hirveesti tarvii et saa 10 kiloo täyteen. Miettii noita haarniskoita ja rengaspaitoja.
Ihan kevyttä 10 täyteen, sen verran pitää varastaa kun jaksaa kantaa.
Onhan katana kevyt ja kätevä kuin mikä, mutta mie siltä haluaisin sen vähän leveempänä.
Minusta miekan pitää olla kuin devil may cry miekat.
Jokaisella paheensa.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

thamus kirjoitti:No mulla on sellanen kirves lapio yhdistelmä. ei ihan 20 kiloa.
Eihän tetsarilla lyödä, siinä kannetaan kaikki henkilökohtaiset tarvikkeet. Lippaat, kenttäpullo, lapio jne..
Armeijassa oppii tuonkin sitten joskus.

Siis tarkoitin sitä että tottakai kun käytetään jotain pitkiä aikoja niin se pitää olla kevyt.
Mutta ei siihen hirveesti tarvii et saa 10 kiloo täyteen. Miettii noita haarniskoita ja rengaspaitoja.
Ihan kevyttä 10 täyteen, sen verran pitää varastaa kun jaksaa kantaa.
Edelleen haarniska tai reppu tai tetsari ei liity tähän mitenkään, ellet käytä niitä lyömävälineinä. Ei pitäisi olla kauhean vaikea konsepti.

14 kiloa painava miekka on todella huono lyömäväline verrattuna oikeaan miekkaan, joka painaa tyyliin neljä kiloa (lähes) raskaimmillaan.
Onhan katana kevyt ja kätevä kuin mikä, mutta mie siltä haluaisin sen vähän leveempänä.
Mistä joku katana tähän nyt tuli? Eikös kyseessä ollut kahdenkäden eurooppalaistyyliset miekat?
Minusta miekan pitää olla kuin devil may cry miekat.
Jokaisella paheensa.
Ihan vapaasti, mutta hieman epäilen, ettei mistään kovinkaan oikeasta miekkailusta taida olla kyse noilla vempeleillä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Niin... Kymmenen kiloa tiukasti torsoon sidottuna on hieman eri asia kuin se puolentoista metrin rautakeppi käden päässä. Kyllähän sillä viuhtoa jaksaa, mutta ihmiset nyt ovat kai lähinnä miettineet miekan käyttökelpoisuutta mikäli sattuisi kohdalle oikea taistelu. Tuolla 12kg miekalla on vähän pakko osua ensimmäisellä iskulla ja kunnolla, tai painavan miekan pyörittelijä on täynnä reikiä ennen toista iskua. Samalla pitäisi kuitenkin myös varmistaa ettei se kaverin ensimmäinenkään isku pääsisi kovin pahaa jälkeä tekemään.

Niin kauan kuin miekkaa haluaa vain omaksi ilokseen heilutella tai harjoittaa lihaskuntoa, painon ei ole niin väliä. Mikäli taas on tarkoitus kokeilla ihan oikeaa miekkailua, niin tuo 12kg on vain auttamattoman hidas ase. Hienoltahan se voi varmasti näyttää, ei siinä mitään.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kuva

On se hienoa kun lapselle tarjotaan tällästä.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Silveri

thamus kirjoitti:Ihan oikeaoppisesti miekkaillaan.
plus omaa tyyliä harjoittelen.
Kuule kerrotkos tuon "oikean miekkailun" tyylisuunnan nimen, seuran nimen tai miekkailunopettajasi nimen, niin saan tälle häröilyllesi jotain perspektiiviä.

Sitäpaitsi mistä lähtien tst-vyö on painanut 20-30 kg? Ehkä parin tellun kanssa..
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Lievästi huvittaa aina nää keskustelut jossa jengi kertoo tetsailevansa päivät pitkät mettässä niin ja niin ison tavaramäärän kanssa. Totuushan kuitenkin on se, että siellä ollaan 6-12kk (ja te kapparitkaan tuskin kanniskelette hirveesti varusmiespalveluksen jälkeen :), jonka jälkeen suurin osa istuu toimiston penkillä tai vastaavalla loppuikänsä. Figupelaajat tuntien väittäisin, että tämän foorumin käyttäjät lisäksi tuskin edustavat kansakuntamme martiaalista huippua, vaan huippu on todennäköisemmin vatsan seudulla.

Mää kävin itte intin joskus 12 vuotta sitten ja muistan kyllä miten silloin piti itteensä kovana jätkänä. Muutama vuos myöhemmin kun tuli kertauskutsu oli rinkan, rynkyn ja radion roudaus suunnilleen yhtä hauskaa ku alokasaikana. Näin siviilissä ollaan tehty erämaavaelluksia täyspakkausten kanssa. Yleensä rinkan paino lähtiessä viikon reissuun on about 22-26 kg ja se on pojat raskas kantaa, kun sitä ei tee joka päivä (Siis tarkoitan, että olen väsynyt ja kipeä illalla). Armeijassa varustus tiedusteluryhmällä oli about 40-45kg/taistelija mutta semmosen tavaramäärän roudaus ei onnistu millään ilman jatkuvaa treenausta.

Eipä muuta tällä kertaa. Mielipide kai se on tämäkin :)
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

ITT: Joku tahtoo tehdä Chain Swordin ja jengi kinaa siitä kuinka käytännöllinen se on ja kenellä on minkäkinlaiset miekat ja tappajahabat niiden heiluttamiseen?
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Runic kirjoitti:ITT: Joku tahtoo tehdä Chain Swordin ja jengi kinaa siitä kuinka käytännöllinen se on ja kenellä on minkäkinlaiset miekat ja tappajahabat niiden heiluttamiseen?
Tervetuloa internetiin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
thamus

Joo mie olen menetteny mielenkiinnon tätä porukkaa kohtaan.
Aina pitäs olla selittämässä ja vakuuttelemassa porukkaa, en ala.
Sitä ei siis saa tehdä mitään enää et joku puuttuu asiaan.
Mukava toisinaan seurata kun miten eripuraa kaikki on.

Eiköhän tämä ollu tässä. Menenkin tonna tekemään jotain tähellistä.
kiitos.

Voi lukottaa jos haluaa, tai seurata huvittuneena miten porukka tappalee ihan kaikesta.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Elä nyt suutu. Minua ainakin kiinnostaa nähdä tuo vehje valmiina.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”