Uusi 40K liiga syksylle?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Uusi 40K liiga syksylle?
Jyrkkä ja ehdoton ei Samin idealle. Ei toimi millään, enkä ainakaan itse osallistuisi liigaan, jossa ajankohdat arvottaisiin, koska on juurikin ne mainitut kymmenen muutakin elämää.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
Kaverilla ukot lainassa, kokeilee niitä ja tutustuu uudelleen pelaamiseen 40k:lla että pääsee taas uudestaan pelaamaan tätä peliä. Puuttuu osalla ukoista vielä kokonaan maalit päältä.... :S Pitäs neki ennen pelejä saada valmiiksi.
Hei mites on, jos toi kimppatilaus tuolta Maelstromista tulee jossain välissä (aikarajaa en todellakaan osaa sanoa!! Koukku varmaan tietäis parhaiten), nii saisiko mitenkään vaihtaa kesken matsin Tyranideihin? Tietenkin vaikuttaa miten nopeasti saan ne koottua ja maalattua. Olen muutenkin siirtymässä niihin dark angeleiltani, kun kiinnostavampi rotukin oisi. Jos kerkeisin vaikkapa pari matsia oteltua speissuillani, niin siinäkin on jo mennyt kuukausi.
Hei mites on, jos toi kimppatilaus tuolta Maelstromista tulee jossain välissä (aikarajaa en todellakaan osaa sanoa!! Koukku varmaan tietäis parhaiten), nii saisiko mitenkään vaihtaa kesken matsin Tyranideihin? Tietenkin vaikuttaa miten nopeasti saan ne koottua ja maalattua. Olen muutenkin siirtymässä niihin dark angeleiltani, kun kiinnostavampi rotukin oisi. Jos kerkeisin vaikkapa pari matsia oteltua speissuillani, niin siinäkin on jo mennyt kuukausi.
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
Eipä ole mullakaan armeija maaleissa kokonaan, mutta tuskimpa se ketään satuttaa =). Kampanjan aikana ehtii mukavasti maalailla, kun on sitten motivaatiotakin.^^Anzku kirjoitti:Puuttuu osalla ukoista vielä kokonaan maalit päältä.... :S Pitäs neki ennen pelejä saada valmiiksi
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Dark Servant
Sami Jumppanen:
Jos sinä haluat tuollaista, niin järjestä itse seuraava turnaus niin näet kuinka "mukavaa" ja "helppoa" tuollainen toisten ajankäytön organisointi on. Voi olla, ettei kovin moni näkisi tuota kovin "kivana" tai haluaisi osallistua liigaan kun ei voi itse vaikuttaa peliaikoihin mitenkään. Fantsua sitä paitsi käyttävät muutkin kuin vain me, joten pitäisi vielä sekin ottaa huomioon organisoinnissa.
^^Anzku:
Sitten tuosta armeijan vaihdosta kesken turnauksen: En salli. Sillä armeijalla, jolla on ilmoittauduttu liigaan, myös pelataan loppuun asti. Menee hirveäksi säätämiseksi sekä epäreiluksi muita kohtaan, jos yksi saa vaihtaa armeijan toiseen kesken liigan.
Minä en todellakaan rupea noin tekemään. Kuten on todettu, minulla ja muilla on muuta elämää, kuten opiskelu, työ, sosiaaliset velvoitteet ja muut harrastukset ja ajanviete. Minä en todellakaan rupea vaatimaan ihmisiltä, että heidän tulisi valita joko työpäivä/tentti/luento/vierailu/urheilu/<your choice here> tai figupeli.Saanko ehdottaa: Jakele vielä niin, että kumpikaan ei etukäteen tiedä kuka on tulossa vastaan, vaan sinä hoidat ajankohdan organisoinnin.
OK. Tuo menee hieman työlääksi, mutta kivaa se varmana olisi.
Jos sinä haluat tuollaista, niin järjestä itse seuraava turnaus niin näet kuinka "mukavaa" ja "helppoa" tuollainen toisten ajankäytön organisointi on. Voi olla, ettei kovin moni näkisi tuota kovin "kivana" tai haluaisi osallistua liigaan kun ei voi itse vaikuttaa peliaikoihin mitenkään. Fantsua sitä paitsi käyttävät muutkin kuin vain me, joten pitäisi vielä sekin ottaa huomioon organisoinnissa.
^^Anzku:
Maalaamattomuus ei haittaa, itselläkin suurin osa armeijasta vailla maalipeitettä. Nämä liigat on yksi hyvä motivaattori maalailuun, ainakin itsellä. Eikä tarvitse välttämättä olla edes ihan wysiwyg, mutta tässä ei pidä liikaa venyttää toisten hermoja ja kärsivällisyyttä. Jos joku alkaa nillittämään siitä, ettei joka nappi ole maaleissa tai ihan wysiwyg, niin aika pikkusielu saa olla.Kaverilla ukot lainassa, kokeilee niitä ja tutustuu uudelleen pelaamiseen 40k:lla että pääsee taas uudestaan pelaamaan tätä peliä. Puuttuu osalla ukoista vielä kokonaan maalit päältä.... :S Pitäs neki ennen pelejä saada valmiiksi.
Sitten tuosta armeijan vaihdosta kesken turnauksen: En salli. Sillä armeijalla, jolla on ilmoittauduttu liigaan, myös pelataan loppuun asti. Menee hirveäksi säätämiseksi sekä epäreiluksi muita kohtaan, jos yksi saa vaihtaa armeijan toiseen kesken liigan.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
-
Sami Jumppanen
Huomaa että en todellakaan ollut tosissani tuota kirjoittaessani.Entrooppi kirjoitti:Jyrkkä ja ehdoton ei Samin idealle. Ei toimi millään, enkä ainakaan itse osallistuisi liigaan, jossa ajankohdat arvottaisiin, koska on juurikin ne mainitut kymmenen muutakin elämää.
-
Sami Jumppanen
Saattaa mennä hieman hankalaksi, mutta näkisin, että vähintään sinun pitäisi toimittaa armeijalista samalla kun se toinenkin.^^Anzku kirjoitti: Hei mites on, jos toi kimppatilaus tuolta Maelstromista tulee jossain välissä (aikarajaa en todellakaan osaa sanoa!! Koukku varmaan tietäis parhaiten), nii saisiko mitenkään vaihtaa kesken matsin Tyranideihin?
Peikot sillan alle, metsiin ja pelipöydille Sami.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
-
Dark Servant
Tämä asia on jo loppuunkäsitelty liigan järjestäjän (eli minun) osaltani pari viestiä sitten. Sen saa kyllä lukeakin.Sami Jumppanen kirjoitti:Saattaa mennä hieman hankalaksi, mutta näkisin, että vähintään sinun pitäisi toimittaa armeijalista samalla kun se toinenkin.^^Anzku kirjoitti: Hei mites on, jos toi kimppatilaus tuolta Maelstromista tulee jossain välissä (aikarajaa en todellakaan osaa sanoa!! Koukku varmaan tietäis parhaiten), nii saisiko mitenkään vaihtaa kesken matsin Tyranideihin?
Asia tällä selvä =) Koitetaan juntata tää peli jollain tasolla pystyyn. Jokos niitä ottelupareja on sovittu?
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
-
Dark Servant
Ei vielä, sillä ilmoittautuminen päättyy 1.9. ja pelit alkavat seuraavana maanantaina. Tuona aikana minä sitten heitän skenut, deplot ja peliparit.^^Anzku kirjoitti:Asia tällä selvä =) Koitetaan juntata tää peli jollain tasolla pystyyn. Jokos niitä ottelupareja on sovittu?
Tuota tuota, itsekkin kävin ilmottautumassa liigaan ja nytkun lukujärjestykset on amk:hon paljastettu näyttää olevan melko kiireinen ensi jakso puhumattakaan tulevista. ainut päivä milloin voisin oikeastaan pelata olisi perjantai iltapäivä ja lauantai, mutta yleensä nuokin mahdollisuudet tulee yleensä kulutettua pullon pohjan etsimiseen perjantaina ja migreenin paranteluun lauantaina.
Joten taitaa jäädä liiga tällä kertaa välistä vaikka haluja olisikin ollut pelailla näin hiljaisen figuilu kesän jälkeen.
-Juha-
Joten taitaa jäädä liiga tällä kertaa välistä vaikka haluja olisikin ollut pelailla näin hiljaisen figuilu kesän jälkeen.
-Juha-
Vai että tämmöstä toimintaa Joensuussa. Kyllähän tähän voisi mukaan lähteä, jos vain ehdin huomenna käymään Fantasiapelissä. Liigakokemusta ei ole ja uusimman edikan säännöillä ei ole tullut vielä montaakaan peliä pelattua. Pitääkö lista toimittaa huomiseen mennessä? Antti Hiltunen, IG.
-
Dark Servant
Huomenna olisi tosiaan viimeinen ilmoittautumispäivä, mutta jos 110% varmasti tulet mukaan liigaan ja maksat osallistumismaksun, niin minun puolestani voit osallistua vaikket kerkeä huomenna käymään fantsussa rustaamassa nimeä paperiin.Tunen kirjoitti:Vai että tämmöstä toimintaa Joensuussa. Kyllähän tähän voisi mukaan lähteä, jos vain ehdin huomenna käymään Fantasiapelissä. Liigakokemusta ei ole ja uusimman edikan säännöillä ei ole tullut vielä montaakaan peliä pelattua. Pitääkö lista toimittaa huomiseen mennessä? Antti Hiltunen, IG.
Listalla ei ole niin kiire, kunhan tällä viikolla tulee. Tietenkin mitä aiemmin niin sitä parempi.
Hieno homma! Nyt nappeja maaleihin ja listaa miettimään.
Hei, mie tänään ilmottauduin tohon vielä mukaan. Tosin maksua en vielä pystynyt suorittamaaan kun ei ollut rahaa käteisenä. Eli siis Pekka Myller ja (neliöbase-) Demonit.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
-
Dark Servant
Ilmoittautumisaika päättyy nyt!
Kaiken kaikkiaan ilmoittautuneita on mukavat 17 kappaletta! Armeijoista löytyy mukavasti vaihtelevuutta ja vain 6 marsupelaajaa (jos ei lasketa 2 petturimarsuarmeijaa) loppujen ollessa eldaria, WH:ta, IG:tä, Tauta, 'nidiä ja demonia.
Sitten vähän ilmoitusluontoista asiaa. Pelaamme kuusi (6) kierrosta. Yhden kierroksen kesto on kaksi (2) viikkoa. Ensimmäinen kierros alkaa 7.9. Arvon skenariot ja deploymentit tällä viikolla jokaiselle kierrokselle. Lisäksi arvon ensimmäisen kierroksen pelaajaparit. Jossain vaiheessa viikkoa perustan uuden ketjun, johon tulee kaikki tarvittavat tiedot pelaajapareista, deploymenteistä ja skenaarioista jokaiselle kierrokselle sekä armeijalistat ja muu tarvittava tilpehööri.
Tarkimmat huomaavat, että pelaajia on pariton määrä. Mutta ei huolta, minulla on ollut koko ajan suunnitelma sen varalle. Eli yksi pelaaja pelaa kaksi ottelua ensimmäisen kierroksen aikana muiden pelatessa yhden. Sitten tämä yksi pelaaja ei pelaa seuraavalla kierroksella ollenkaan (kun alla on jo se kaksi peliä). Kolmannella kierroksella toistetaan. Lopussa kaikki ovat pelanneet sen kuusi ottelua. Olen ajatellut itseäni siksi yhdeksi pelaajaksi, joka säheltää tuon yllä olevan homman, niin ei tarvitse teidän muiden sitä sitten stressata.
Siitä päästäänkin seuraavaan, eli armeijalistoihin. Toivon armeijalistoja tällä viikolla, mutta erittäin painavasta syystä sen voi lähettää minulle myöhemminkin. Olen sen verran ilkeä, että mikäli minulle ei ole lähetetty armeijalistaa jonkun pelaajan toimesta, en katso kyseisen pelaajan pelaamia pelejä valideiksi liigaa ajatellen. Eli liigapeliä on turha pelata jos ei ole armeijalistaansa lähettänyt. Tämä ihan reiluuden ja tasapuolisuuden nimissä.
Katselin näitä maksaneita ja koska olen nyt kohtuullisen hyvällä tuulella, en evää keneltäkään osallistumista liigaan sen takia että rasti puuttuu. Odotan, että seuraavat henkilöt hoitavat maksunsa mahdollisimman pian (ilmoittakaa kun olette maksaneet):
Lauri Lattu
Antti Martikainen
Pekka Myller
Antti Hiltunen
Palkintorahoina on nyt sitten 85 euroa ja olen ajatellut seuraavanlaista palkintojakoa:
1. sija - 40 euron lahjakortti
2. sija - 25 euron lahjakortti
3. sija - 15 euron lahjakortti
Viimeinen sija - 5 euron lahjakortti (saa ostettua sen pari chaos black:ia)
Onko jotain mitä olen unohtanut?
Kaiken kaikkiaan ilmoittautuneita on mukavat 17 kappaletta! Armeijoista löytyy mukavasti vaihtelevuutta ja vain 6 marsupelaajaa (jos ei lasketa 2 petturimarsuarmeijaa) loppujen ollessa eldaria, WH:ta, IG:tä, Tauta, 'nidiä ja demonia.
Sitten vähän ilmoitusluontoista asiaa. Pelaamme kuusi (6) kierrosta. Yhden kierroksen kesto on kaksi (2) viikkoa. Ensimmäinen kierros alkaa 7.9. Arvon skenariot ja deploymentit tällä viikolla jokaiselle kierrokselle. Lisäksi arvon ensimmäisen kierroksen pelaajaparit. Jossain vaiheessa viikkoa perustan uuden ketjun, johon tulee kaikki tarvittavat tiedot pelaajapareista, deploymenteistä ja skenaarioista jokaiselle kierrokselle sekä armeijalistat ja muu tarvittava tilpehööri.
Tarkimmat huomaavat, että pelaajia on pariton määrä. Mutta ei huolta, minulla on ollut koko ajan suunnitelma sen varalle. Eli yksi pelaaja pelaa kaksi ottelua ensimmäisen kierroksen aikana muiden pelatessa yhden. Sitten tämä yksi pelaaja ei pelaa seuraavalla kierroksella ollenkaan (kun alla on jo se kaksi peliä). Kolmannella kierroksella toistetaan. Lopussa kaikki ovat pelanneet sen kuusi ottelua. Olen ajatellut itseäni siksi yhdeksi pelaajaksi, joka säheltää tuon yllä olevan homman, niin ei tarvitse teidän muiden sitä sitten stressata.
Siitä päästäänkin seuraavaan, eli armeijalistoihin. Toivon armeijalistoja tällä viikolla, mutta erittäin painavasta syystä sen voi lähettää minulle myöhemminkin. Olen sen verran ilkeä, että mikäli minulle ei ole lähetetty armeijalistaa jonkun pelaajan toimesta, en katso kyseisen pelaajan pelaamia pelejä valideiksi liigaa ajatellen. Eli liigapeliä on turha pelata jos ei ole armeijalistaansa lähettänyt. Tämä ihan reiluuden ja tasapuolisuuden nimissä.
Katselin näitä maksaneita ja koska olen nyt kohtuullisen hyvällä tuulella, en evää keneltäkään osallistumista liigaan sen takia että rasti puuttuu. Odotan, että seuraavat henkilöt hoitavat maksunsa mahdollisimman pian (ilmoittakaa kun olette maksaneet):
Lauri Lattu
Antti Martikainen
Pekka Myller
Antti Hiltunen
Palkintorahoina on nyt sitten 85 euroa ja olen ajatellut seuraavanlaista palkintojakoa:
1. sija - 40 euron lahjakortti
2. sija - 25 euron lahjakortti
3. sija - 15 euron lahjakortti
Viimeinen sija - 5 euron lahjakortti (saa ostettua sen pari chaos black:ia)
Onko jotain mitä olen unohtanut?
-
Sami Jumppanen
Kirjoitan tämän kirjaston koneelta: Minulla ei ole nettiyhteyttä! ADSL aukeaa ehkä 15 päivä, joten jos on asiaa, niin valmistautukaa viiveeseen.
Olen hieman uuno tässä, jos tarkoitat marsuarmeijalla speissuja nii mun laskujeni mukaan niitä on 8, joista kaksi on pettureita =D (Mitä katoin etusivulta) blood angelit ja dark angelit ovat speissuja, mutta hieman eri säännöillä.Dark Servant kirjoitti:Ilmoittautumisaika päättyy nyt!
pilkun nussintaa....
Ja sitten muuta puhetta joka ei liity mitenkään tähän juuri ollenkaan:
Eniten mua ärsyttää se et jos tavan speissuilla pelaa (esim. ultrat), joilla ei ole erikoisempia sääntöjä, kuten esim. blood angeleilla ja dark angeleilla, niin ne maksavat pisteissä vähemmän kuin esim. minun dark angelit. Katsoin siitä uudesta (paksusta) sääntökirjasta, kun siellä on se Eldareiden ja Ultramarineiden ottelu (s. 244-245). Matkin siitä Dark angeleille listaa.... Mie en saa predatoria siihen listaan mahtumaan.... -.-' Mitä tavan tactical 10 ukkoa, flame ja missile maksaa jtn 170pst niillä ja darkeilla maksaa sama määrä 180pst. Tuo ei ole paljoa tiedetään, mutta sitten 10 assault ukkoa, sergeant power fistillä: ultrilla 235 ja darkeilla 260.... Predator on myös halvempi ultrilla kuin angeleilla.....
Turhaa auoin suutani, mutta piti jossain valittaa "ääneen"..... =D
-
Dark Servant
Marsuarmeijalla tarkoitan ihan lojalisteja. Kaaoskätyrit lasken erikseen. Eli jos on 6 marsupelaajaa ja kaksi kaaosmarsupelaajaa, niin siitä saadaan 8 pelaajaa. Eli vain 6 marsupelaajaa, jos ei lasketa kahta kaaosmarsupelaajaa mukaan.^^Anzku kirjoitti:Olen hieman uuno tässä, jos tarkoitat marsuarmeijalla speissuja nii mun laskujeni mukaan niitä on 8, joista kaksi on pettureita =D (Mitä katoin etusivulta) blood angelit ja dark angelit ovat speissuja, mutta hieman eri säännöillä.Dark Servant kirjoitti:Ilmoittautumisaika päättyy nyt!
pilkun nussintaa....
Sitten hieman uutisia skenu- ja deploarvonnasta. Koskaan ei ole noppatuuri ollut niin tasaista, viisi skenua tuli annihilaatioiksi ja neljä deploa dawn of wariksi (eli noppa heitti pääasiassa kuutosta). Otin sitten vapauden ja jätin tuon huomiotta, kun tulisi muuten aika tylsä liiga. Lisäksi huomasin yhden ongelman siinä upeassa suunnitelmassani parittoman pelaajamäärän suhteen, joten skenut ja deplot on nyt tehty kahden sarjoissa, jottei se ylimääräinen pelaaja saa mitään etua muihin nähden. Eli kierrokset 1. ja 2. ovat samat skenun ja deplon suhteen, samoin 3. ja 4. sekä 5. ja 6.. Vaihtelevuuttakin pyrin luomaan edellistä yritystä enemmän (itse asiassa toinen noppa heitti siten, että nyt pelataan kaikkia skenuja ja deploja). Listaan nämä sitten jossain vaiheessa, jahka löydän sen verran aikaa.
Pelaajaparit on myös arvottu ja arvonnan on suorittanut täysin ulkopuolinen nostelemalla hatusta nimiä. Nekin laitan sitten kun ennätän.
Joo meikäläisen virhe, luin ekaksi että kaaos ukot lasketaan siihen mukaan..... :DDark Servant kirjoitti:Marsuarmeijalla tarkoitan ihan lojalisteja. Kaaoskätyrit lasken erikseen. Eli jos on 6 marsupelaajaa ja kaksi kaaosmarsupelaajaa, niin siitä saadaan 8 pelaajaa. Eli vain 6 marsupelaajaa, jos ei lasketa kahta kaaosmarsupelaajaa mukaan.^^Anzku kirjoitti:Olen hieman uuno tässä, jos tarkoitat marsuarmeijalla speissuja nii mun laskujeni mukaan niitä on 8, joista kaksi on pettureita =D (Mitä katoin etusivulta) blood angelit ja dark angelit ovat speissuja, mutta hieman eri säännöillä.Dark Servant kirjoitti:Ilmoittautumisaika päättyy nyt!
pilkun nussintaa....