"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim call-to-arms (10.08.2009)

Jyväskylän peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Mysterous

Mordheim call-to-arms (10.08.2009)

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Elikkäs ensi maanantaina (10.08.2009) olisi tarkoitus pelailla Mordheimiä fantasiapeleillä Kello 11:00-16:00. Kaikki harrastajat paikanpäälle ottamaan veristä matsia niin moninpelin kuin kaksinpelinkin muodossa.

Jos homma lähtee oikein rullaamaan niin katsotaan että saataisiinko ihan mortikan kampanja pyörimään.
wasara

Re: Mordheim call-to-arms (10.08.2009)

Viesti Kirjoittaja wasara »

Tulen paikalle, todennäköisesti mukanani tuon Possessedit tai Undeadit, mutta ei ole mahdottomuus jos kentälle heilahtaa joku yllärivalintakin...
"Over clouds my mind will fly, forever now I can't think why
My body tries to leave my soul, or is it me I just don't know"
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Toivon mukaan kampanja alkaa vasta syyskuussa koska itse saan vasta tällöin figuni kaupunkiin. Ne jotka eivät tiedä niin olen melko innokas kampanjan vetäjä niin voisin hyvin mordheim kampanjankin vetää.
wasara

Tervetuloa kylille! :)

Juu, kampanjaa voi aloitella sitten kun sopiva ajankohta on. Ja olisi tosiaan hienoa, jos kampanjan vetäjäksi intoa on. Täällä on kyllä Mordheimin pelaajia, mutta tahtoo olla vähän hiljaista ollut viime aikoina pelailut.
Z7-852

Itse olen todennut että vetävä kampanja auttaa kun antaa vähän pelaajille porkkanaa. Mutta itselläni on todellakin vain 500gp porukoita kaksin kappalein ja ei lainkaan laajennusta näihin. Toisaalta minun vetämistä kampanjoista tulee kamalia horde selviytymis tarinoita. Kaupunkiin mennään 10 jannun tiimillä ja ulos tullaan 2:lla jannulla jos tullaan ulos laisinkaan. Eli minulla ukkojen kokemusten karttuessa määrä vähenee kuten se sääntökirjan säännöillä lähinnä meneekin.

Minulla on vain valitettavasti vanha printti sääntökirjasta enkä ole vähään aikaan tätä pelannut.
Creeser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Creeser »

Kamppanja kiinnostaisi itseänikin. Pitäisi vaan katsoa nuo pelipäivät ja ajat jotenkin sopivaksi. Itselläni kun on viikot 16 asti töitä/koulua. Viikonloput toimivat itselläni paremmin, mutta joskus myös arjet.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

http://www.takomoalkutuli.fi/
Z7-852

Itse kun pääsen kotiutumaan jyväskylään niin vietän varmaan kolme neljästä viikonlopusta sielä ja toisinaan lähen sitten Pyhtäälle, mutta eihän tämä estä muita pelaamasta pelejä viikonloppuisin.
Nyt olen pyöritellyt päässäni kaikkea kivaa tekemistä kampanjaan aina tarinasta lähtien.

Pelityyppi olisi lähinnä sääntövetoinen kampanja, johon lisään viikottain juoni käänteitä. Käytännössä tämä tarkoittaa että kirjoitan 20 sivua pitkän sääntövihkosen, missä selitän miten peli toimii virallisen lautapelin ulkopuolella (aka roolipeliosuus), jolloin pj:n (siis minä) ei tarvitse olla paikalla tai kirjoittaa hirvittäviä fluffi pätkiä nettiin. Pelaajien tiimien pärjäämisestä riippuen vaikeutan/helpotan pelaajien peliä ettei kukaan pääse liian voimakkaaksi tai tipahda pelistä kokonaan pois. Tällöin ei ole kellään kiva pelata.

Pelillisiä elementtejä en pahemmin muuttele. Toisaalta sen takia ettei niitä tarvitse ja toisaalta sen takia että en ole pelannut mordheimiä niin paljoa että osaisin tarkasti tulkita sen peliteholliset muutokset verrattuna eri warbandeihin.
Muutamia muutoksia silti ehdottaisin joita ovat mm. pakollisten puukkojen poisto, kuolleiden mahdollinen loottaus ja paljon muutoksia ostokäyttäytymiseen.
wasara

Viime aikoina ollaan pelailtu muuten ihan perussääntösetillä, mutta käytetty lisäksi Joensuun porukoitten erinomaista komppilistaa. Eli muutama pieni hienosäätö mm. kahden aseen käyttämiseen yhtäaikaa, kriittisiin osumiin ja pari uutta skilliä.
Tuo PDF löytynee varmaan täältä Sotustakin vielä jostain (Mordheim komppeja -nimellä, muistaakseni), mutta mullakin tuo on tallessa.
Ehdottaisin, että tulevassa kampanjassa nämä sääntömuutokset olisivat mukana.

Roolipelimäisyys kuulostaa oikein hyvältä!

Peliajoista omalta kohdaltani tiedän jo nyt sen, että syksyllä/talvella olen todennäköisesti aika paljon viikonloppuja ja muitten "normaalien" ihmisten peliaikoina töissä, mutta vastaavasti olen just värkkäillyt kotooni oman pelitilan käyttökuntoon eli kaksinpelejä varten löytyy minulta sit tilat ja maastot.
Moninpelimatsit on tietty ihan käytännön syistä helpointa ja järkevintä pelata tuolla Fantasiapeleillä, siellä on oikein hyvät puitteet pelata, maastoa on runsaasti.
Z7-852

Joensuun mordheim sääntöjä olen kyllä katsonut, mutta en ole pelitestannut niitä joten en ole ottanut kantaa niihin. Tietenkin luotan niitä pelitestanneisiin ihmisiin sen verran että ne voisi (tekijöiden luvalla) siirtää omaan projektiini.

[ZEdit]Tarkoitat varmaan näitä sääntöjä.[/ZEdit]
Z7-852

Pyörittelin tässä nyt ajan vuoksi sääntöjä tuohon mordheim kampanjaan ja halukkaat saavat tämän hetkiset raakaleet sähköpostilla jos huolivat.
Jos joku on asiaa seurannut niin aijon tehdä kokonaisen sääntökirjan kampanjaa varten (n. 30 sivua) mikä selittää kaikki uudet säännöt ja osan vanhoistakin uusissa kuoseissa.

Sisällys luettelo on seuraava:

Koodi: Valitse kaikki

Phases:
A: Create a search party
B: Play scenerio
	B1: Roll for scenario
	B2: Play the scenario
C: Count outcome
	C1: Count Campaing points
	C2: Injuries
	C3: Allocate experience
D: Exploration phase
	D1: Check for thiefts
	D2: Search the dead
	D3: Search the valuables
	D4: Check the multiples
E: Settlement phase
	E1: Chooce and roll the settlement
	E2: Play settlement action points
F: Update warband chart
G: Item summery
Selkeennyksiä:
C1: Count Campaing points. Jokainen pelaaja valitsee itselleen kampanjan alussa objektiivin mitä tavoitella. Näitä on kaikkiaan 7kpl. Kun teet jotain objektiiville sopivaa (esim. protectors of weak tappaa pahis ryhmän heron) niin saat pisteitä. Kun saa tarpeeksi pisteitä niin saa kivan ranbom boonuksen. Kun on tarpeeksi pisteitä niin voittaa kampanjan.

D1: Check for thiefts. Tappeluiden ajaksi tavarat, joita ei käytetä kyseissä tappelussa, laitetaan vaunuihin lepäämään. Nämä vaunut sitten voi huonolla tuurilla tulla ryöstetyksi. Eli tämä tarkoittaa ettei paljoa kultaa/kamaa kannata säilöä koska se lähtee kävelemään omineen.

D2: Search the dead. Sen sijaan että etitään aarteita (ei etitä siis wyrdstoneja koska fluffi on eri vaan kultalusikoita) niin voidaan näiden sijasta ettiä taistelussa kuolleiden ruumiita, jotka voi lootata.

E: Settlement phase. Tappelun jälkeen kävellään kylään jossa on ranbom rakennuksia, missä voi puuhastella kaikkea ranbom kivaa normaalin tavaran oston/myynnin ja palkkauksen lisäksi.

Muuta uutta:
mm. Nälkäkuolemat, orjat/siviilit, riippuvuudet ja paljon esineitä.
Hired swordit korvataan special heroilla ja hencemaneillä. Olen todennut että hired swordit ovat aivan liian halpoja. Freelancer kaikkine kamoineen maksaisi muuten yli 200 gc, mutta nyt se on hikiset 50 gc + upkeep jota saat maksaa 9 peliä että kaveri saa maksettua varusteensa. Vaikka ei ole hero niin on tämä nyt vähän väärin. Tämän takia nämä korvataan special heroilla, joita kohdellaan sääntöjen mukaan (lähes) samanlaisina kuin muitakin heroita. Ovat kalliimpia mutta ei ole upkeeppia. Tähän erityisesti haluaisin kommentteja.

Campaing points ja settlement sääntöjä on testattu paikallissa kampanjoissa, mutta vaunut ovat nykyisessä muodossa uusi lisäys. Kun saan nämä peli kuntoon ja muutto sinne on valmis niin voisi potkaista tämän hyvin liikkeelle. Tietenkin kun kampanjan aikana huomataan että joku sääntö (esim. campaing point bonus) on huonosti tasapainotettu niin niitä voidaan lennosta viilailla. Samoin viilailua voi tehdä ennen kampanjan alkua.

Nyt ideoita, kommentteja ja mielipiteitä kampanja ajatuksistani.
Z7-852

Tietoja

Wasaralle lähettelin noita kampanja sääntöjen raakileita, mutta ei ole vielä antanut mitään kummenmpaa kommenttia asian tiimoilta. Niitä on tullut taas vähän laajennettua ja korjailtua, mutta yhä olisi hienoa tietää tuleeko tähän kuinka pelaajia ja jokainen pelaaja voisi lukaista kampanja sääntöjen raakileet läpi niin saisi vähän korjauksia sinne minne tarvitsee ja laajennukset muualle. Ei ole liian kiva kirjoittaa koko juttua täysin yksin.
wasara

Pahoittelut, en tosiaan vielä ole ehtinyt kunnolla syventyen lukea settiä läpi, mutta ainakin silmäilyllä vaikutti tosi hyvälle. Luen ne nyt tarkemmin viikonlopun aikana ja minä ainakin mielelläni kampanjaa pelaan. Eiköhän niitä muitakin pelaajia löydy kun vähän potkii väkeä hereille ;)
Jänis

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Moro,

Voisin kyllä koittaa sovittaa aikatauluani niin, että pystyisin ottaa osaa kamppanjaan. Sen verran kiinostais. Voisin osallistua skaveneilla tai mersenareilla.
Creeser
Viesti:

Mielelläni tulisin kamppanjaa pelaamaan. Nyt kun olen taas koulussa, niin aikataulua voin joustaakkin viikolla. Mukaan tulen varmaan petolaumallani.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

Z7-852

Eli nyt on undead (wasara), beastmen (creeser), mercanaries (jänis) ja itseläni witch hunterit että saadaan edes yksi hyvis armeija listaan. Tietenkin voisi pelata myös kahdella armeijalla vuoro päivinä koska eiköhän opiskelun ohella pysty kahtakin joukkuetta pelaamaan. Ei kuitenkaan yksittäinen mordheim peli kestä kun n. tunnin verran ja siihen tuo minun omat kampanja lisät ehkä puoli tuntia.

Vielä en ole lopullisia kampanja ohjeistuksia kirjoittanut, mutta varmaan menee siten että maksimissaan yksi virallinen kampanja peli viikossa (vain tästä saa kampanja pointsit) ja maksimissaan tämän lisäksi kaksi epävirallista peliä, joilloin voi rahaa ja expoa yrittää kerätä. Tämän lisäksi jos kirjoitat taistelusi jälkeen fluffi pätkän kampanjan nettisivuille niin saat ranbom boonuksen, jos teksi on erittäin hyvä (tai englanniksi) niin saat kaksi ja jos jää kirjoittamatta niin saat jonkun pienen sakon. Bonukset eivät ole mitään isoja eivätkä todellakaan ratkaise turnauksen voittajaa. Syy miksi antaisin englannin kielisestä fluffi pätkästä enemmän pisteitä on se että voin sen sitten liittää kampanja opukseen ja sen ulkonäkö olisi tyylikkäämpi. Sitten kun se on tosi hieno niin saa sellaisen hyvän kampanja .pdf tiedoston jota voi jakaa vertaisverkoissa ja pelata useamminkin samaa kampanjaa (aloittaa vain aina alusta).
Mysterous

Jups, Middenheimin karpaasini ovat kiillottaneet vasaransa ja valmiina turpakäräjille. Mitä nyt olen noita kampanja sääntöjä lukenut niin tuovat todellakin sitä syvyyttä pelaamiseen mistä itse pidän, pelaamisen suhteen olen käytettävissä kouluajan ulkopuolella (kuten varmasti valtaosa muistakin).
wasara

Mulla on ainakin omat työajat semmoiset, että voi olla vähän hankala sumplia peliaikoja (varsinkin kun just lähtee käyntiin myös Blood Bowl -liiga jossa aika runsaasti pelejä) mut toisaalta hyvänä puolena se, että voin pelejä pelata kotonani, pelitilaa löytyy just ja just kaksinpeliin, maastoa runsaasti.

Kampanjaan voin tarvittaessa osallistua muillakin porukoilla kuin Undeadeilla - tarvittaessa voin heittäytyä vaikka hyvikseksikin jos tarvitsee tasapainotusta warband-valikoimaan.
Creeser
Viesti:

Peliajat minulla on sinäänsä joustavia, kun koulussa lorvin käytännössä puoli vuotta tehden omia juttuja. Joten ajallisesti minulle käy arkenakin milloin vaan.
-H.P. Lovecraft

Z7-852

Sunnuntaina pysyvä muutto Jyväskylään. Samoin sääntöprojekti edennyt kohtuullisen tehokkaasti (ei kylläkään vielä valmis koska yksin tälläisen väsääminen on hidasta eli apu kelpaisi).
Ehdottaisin että voisi ensi maanantaina Fantsun lautapeli-illassa tai tiistaina figuillassa tavata pelaajien kesken ja alustavista keskustella kampanjan säännöistä ja sääntömuutoksista sekä koko homman aloittamisesta.

Uusia sääntöjä olen tässä kirjoitellut. Seuraavassa jotain listaa.
Ei ase rajoituksia alun jälkeen (kaikki voivat käyttää kaikkia aseita ilman erikoisskillejä).
Serius wound table fiksattu julmemmaksi ja helpotukseksi annettu mahdollisuus sitoa haavoja taistelun jälkeen (esineet)
Itemeitä hirveästi
Skillejä paljon lisää
Mahdollisuus ostaa leaderin sen kuoltua
Mysterous

Re:

Z7-852 kirjoitti:Sunnuntaina pysyvä muutto Jyväskylään. Samoin sääntöprojekti edennyt kohtuullisen tehokkaasti (ei kylläkään vielä valmis koska yksin tälläisen väsääminen on hidasta eli apu kelpaisi).
Millaiselle avulle on tarvetta? Voin jonkinverran lainata auttavaa kättäni, kunhan muistat palauttaa sen (hekoheko).
Z7-852 kirjoitti:Ehdottaisin että voisi ensi maanantaina Fantsun lautapeli-illassa tai tiistaina figuillassa tavata pelaajien kesken ja alustavista keskustella kampanjan säännöistä ja sääntömuutoksista sekä koko homman aloittamisesta.
Lautapeli-ilta kuulostaa paremmalta, jos ottaa jonkin oikein kevyen pelin (tasoa carcassonne) niin voi pelin ääressä jutustella kampanjasta. Figupelejä pitää vetää niin hampaat irvessä.
Z7-852 kirjoitti:Uusia sääntöjä olen tässä kirjoitellut. Seuraavassa jotain listaa.
Ei ase rajoituksia alun jälkeen (kaikki voivat käyttää kaikkia aseita ilman erikoisskillejä).
Serius wound table fiksattu julmemmaksi ja helpotukseksi annettu mahdollisuus sitoa haavoja taistelun jälkeen (esineet)
Itemeitä hirveästi
Skillejä paljon lisää
Mahdollisuus ostaa leaderin sen kuoltua
Serious woundien julmennus kuulostaa siltä ihteltänsä, mutta leadereiden uudelleenostaminen luullakseni tasapainottaa tätä. Uudet esineet +, uudet skillit +, haavojen sitominen +. Aserajoituksien poistosta en osaa sanoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jyväskylä”