"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Speed Freeks 1500 pistettä. (Nyt myös 1000p.)

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
minä

Speed Freeks 1500 pistettä. (Nyt myös 1000p.)

Viesti Kirjoittaja minä »

pöö!
Eli mahdollisimman toimiva speed freeks armeija suunnitelmissa, tälläinen syntyi, kertokaas mielipiteitä ja jos olen laskenut pisteitä väärin niin kertokaa.

HQ
Wazdakka 180
Ajelee ja hajoittaa tankkeja ja muuta kovaa

Troops
12 Ork Boyz
-Nob with powerklaw and bosspole
-Trukk
=147

12 Ork Boyz
-Trukk
=147

12 Ork Boyz
-Nob with powerklaw
-Trukk
=142

12 Ork Boyz
-Nob with powerklaw
-Trukk
=142

pojat muodostaa armeijan rungon, ajelee trukilla vihollisten linjoihin

6 Warbikers
-Nob with power klaw and bosspole
=190

6 Warbikers
-Nob with power klaw and bosspole
=190

Vähän kestävämpiä ja dakkavoimaisempia, antaa pojille vähän tukea

Fast Attack

2 Deffkopta
-TL rokkit launcha
-Big bomma
=120

2 Deffkopta
-TL rokkit launcha
-Big bomma
=120

2 Deffkopta
-TL rokkit launcha
-Big bomma
=120
metsästää tankkeja sun muuta. Big bommat muita massa armeijoita vastaan

1498 pistettä, kahdelle poika ryhmälle laitettu bosspolet.
Viimeksi muokannut minä, Ma 07.09.2009 19:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Nazgúl

Re: Speed Freeks 1500 pistettä.

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Hehe! Satuin heti kattomaan tänne kun laitoit listan :P

Se mikä ekana pistää listassa silmään, niin mitään kunnon tykitystä ei listastasi irtoa. Helikopterit voi saada alas hyvällä säkällä jopa nopeasti, minkä jälkeen kaikki raskaat yksiköt pitää mettästää klaweilla. Tähän olisi hyvänä lääkkeenä vaikkapa parin kannonin osto, tykittävät pienessäkin määrässä ilkeästi blastia ja voivat tiputella pikkuisia tankkeja. Muuten teema toteutettu varsin mainiosti!
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
minä

Moi vaan!

Listasta irtoaa vain big shoota tulitusta, mikä on tosiaan aika huono juttu, mutta ajattelin, että kun ei ne kumminkaan kerkiä paljon ampumaan kun vastustajan puolella ollaan vuorolla 2. Kannoneita voisi ottaa, mutta kun jos vastustajalla on diipailijaa, scouttailijaa tai jotain, jolla pääsee vastustajan puolelle, kanonit ovat aika varmasti mennyttä, kun ei omalla puolella ole paljon ketää auttamassa. Deffkoptilla tarkoitus hyödyntää assault vuoron liike, jetbikejä kun ovat, eli coverissa piilossa ja sitte sieltä ulos ja ammutaan, eli ei ne toivottavasti ihan heti tipu.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

minä kirjoitti:Deffkoptilla tarkoitus hyödyntää assault vuoron liike, jetbikejä kun ovat, eli coverissa piilossa ja sitte sieltä ulos ja ammutaan, eli ei ne toivottavasti ihan heti tipu.
Tämä liike on vain eldar jetbikeilla, eikö?
Lista on musta ihan mallikas, ottakaa huonioon että wazdakka on jo 4 kannonia :D. Miten meinasit wazdakkaa peluuttaa? Ite oon tykänny pitää yksin niin voi rauhassa turbooostaa ja ampua, ja vaikka kiertää vastustajan sivustaan, t6 ja 3+ coveri kuitenkin kestaa aika paljon.
minä

joo, yksin kulkee, kun ei muut oikein pysy perässä :) muistaakseni se olisi ollut kaikilla, tarkistanpas sääntökirjasta... Ja eihän sitä ollut, nojaa, ei ne sitä tartte, olkoon kamikaze yksikkö :) Näin siinä kyä kun on eldareillakin pelannut... Kysynpä nyt kun olen juuri saanut tämän uuden jännän sääntökirjan, enkä kohtaa löytänyt, että voiko turbobuustata vain kerran pelissä vai aina kun haluaa? Missään ei kielletä mutta ei kyllä oikein selvennettykään...
Alkio

Viesti Kirjoittaja Alkio »

minä kirjoitti:joo, yksin kulkee, kun ei muut oikein pysy perässä :) muistaakseni se olisi ollut kaikilla, tarkistanpas sääntökirjasta... Ja eihän sitä ollut, nojaa, ei ne sitä tartte, olkoon kamikaze yksikkö :) Näin siinä kyä kun on eldareillakin pelannut... Kysynpä nyt kun olen juuri saanut tämän uuden jännän sääntökirjan, enkä kohtaa löytänyt, että voiko turbobuustata vain kerran pelissä vai aina kun haluaa? Missään ei kielletä mutta ei kyllä oikein selvennettykään...
Vaikka joka vuoro voi turboboostailla, tosin sillon jää sen damagen tekeminen aika heikoille.. :) Tosin wazdakka kyllä ammuskelee silti.

Suosittelisin noita bosspoleja kyllä noihin trukkiryhmiin, nopeasti tippuvat pois fearlesista ja sitten onkin jo helpommin helisemässä moraalit. Itse en näkis anti-tankin puuttumista niin suurena ongelmana, ku koko armeija kuitenki pyrkii iholle ja nopeasti, prätkien pitäis päästä klawilla puhkomaan tankkeja suht nopeasti kuitenkin, ja turboboostatessa 3+ coveri kyllä auttaa noita mopoilijoita. Trukit on kyllä mahdollisesti helisemässä vihollisen tulituksessa, mutta säästyypä noi parhaimmat damageyksiköt tulitukselta..

Wazdakkan liittäisin kyllä johonkin moporyhmään, kun kaikki mopot voivat kyllä turboboostata joten kyllä ne mukana pysyvät.. Yksin meinaan on aikamoinen kohde vihollisen tulitukselle ja nopeasti kuolee kun ei ole immuuni instant deathillekkään.
Dörb
minä

Kiitos!

vosin laittaa pojille bosspoleja, Ja kyllä suurin osa armeijaa ehjänä perille pääsee, kun trukeilla tai mopilla kulkevat. Lisäksi deffkoptat on riehumassa vihollispuolella, joten jos trukkeja ampuu, niin kopterit pääsee riehumaan vapaasti :)

Tjaa-a pitää koittaa, luultavsti IG:tä ja tauta vastaan ainakin wazdakka voisi kulkea ryhmässä.
Mr_Fogg

Viesti Kirjoittaja Mr_Fogg »

Koptat haluavat joka ryhmään yhden buzzsawin. Koptilla on scoutti ja scoutti liikkeelläkin saa turbobuustata. Mahdollistaa hienosti ensimmäisen vuoron chargen heikkoihin ryhmiin ja erityisesti vielä paikallaan oleviin tankkeihin, jos olet saanut aloituksen. 3 strena 7 automaattista hittiä 10 takapeltiin on aika pop. Pisteet saweihin bigbommeista. ei ne niin välttämättömiä ole. Jää vielä muutama piste yli.

Trukki ryhmille ehdottomasti bosspolet.

Ja itse harkitsisin mopo bossin ottamista mukaan ja tälle kaveriksi pieni nobbiker ryhmä. Yks trukki ryhmä vaihtoon ja bossi tilalle. Sitten hiukan jämä pisteitä ja yks mobo ryhmä pois ja tilalle 3 nobbikeä, clawi, painboy+muuta pientä härpäkettä, että ovat eriävällä varustuksella. Pari kymmentä pistettä kalliimmalla yhtä monta woundia omaava ryhmä, joka kestää oikeasti jotain. Itse harkitsisin yhden kopta ryhmän pudottamista ja näillä pisteillä pari nobia ja clawi vielä lisää tähän ryhmään. Aiheuttavat todellista päänvaivaa vastustajalle ja imevät tulta puoleensa, niin muut pääsevät turvallisemmin perille.
minä

Ai scout liikkellää saa turbo buustata? Jos näin on pitää buzzawia harkita. Big bommat vaikuttavat mielenkiintoisila, kun voi joko scoutata tai inflata, niin ne pääsee tiputtamaankin.

Bosspolet voisin laittaa juu.

Mopobossi olisi kiva, mutta se ja nobit pudottaa armeijan lukumäärää sen verran, että ei taida olla järkevää, sillä jos vastustaja tuhoaa kaiken muun, niin ei paljon auta että warbossi ja nobit tappaa porukkaa siellä täällä. Tavalliset mopotkin kestävät kyllä turbobuustin ja t5 turvin aika paljon omastamielestäni, ja voi hyökätä useaan eri kohteeseen.
minä

Re: Speed Freeks 1000 pistettä.

Tässä olisi 1000 pisteen lista, kommenttia?

HQ:
Wazdakka 180

Troops:

12 ork boyz
-Trukk
=147

12 ork boyz
-Trukk
=147

12 ork boyz
-Trukk
=147

6 Warbikers
=190

Fast Attack
Deffkopta
-Rokkit launcha
-Bigbomma
=60

Deffkopta
-Rokkit launcha
-Bigbomma
=60

Deffkopta
-Rokkit launcha
-Bigbomma
=60

991 pistettä.
Nazgúl

Re: Speed Freeks 1500 pistettä. (Nyt myös 1000p.)

Pakkoko se Wazdakka on joka listaan tunkea :P

Eikös trukkiin saisi vielä jotain uppia noilla yheksällä pojolla? Tässä listassa nyt on edelleen heikommin AT:ta, että jos lasket panssaritulen vain BS2 rokettien varaan, niin voi melkoisen epävarmaa olla tuo p.torjunta. Oletan tietenkin että käytät viidesosan armeijan pisteistä (mopot) kunnon lähistelyyn.

minä

4 rokkittia wazdakkalta, 3 re-rollattavaa deffkoptilta... Luulisi AT tulen piisaavan :)
Wazdakka on örkki codexin paras bossi, ja sillä saa mopot trooppiin, jotka on parempia kuin normi pojat. Trukkeihin voisi jotain pientä uppia tunkea, katsotaan...
Nazgúl

Ekkai sinä pidä yhtä 180 pts neljän roketin nappia vain tankkien tulittamista varten. Kyllähän se syö niitä lähiksessäkin, mutta voi päätyä kovin sidotuksi sittemmin. Ja sitten voipi äkkiä valua pari woundia kun alkaa lyöntejä viuhua... Muttei siitä enempää

minä

Wazdakka on sellainen tankintuhoaja, joka kyllä hajoittaa niitä lähiksessäkin, ja ainakin IG sotilaita meni se 2 ja puoli squadia pelkälle wazdakkalle, joten kyllä se lähistelytaitojensakkin takia listassa on :)
minä

laitanpa tässä nyt tälläisen 500 pisteen liastan, jota olisi tarkoitus testata viimeistään ensi viikonloppuna Nazgúlia vastaan. Kompatti patrolli, vai mikä se oli, eli HQ ei pakollinen, ja vain 1 trooppi pakollinen. Tälläinen normi "iholle ja nopiasti" lista.

Troops

12 ork boyz
-Trukk
=147

12 ork boyz
-Trukk
=147

12 ork boyz
-Trukk
=147

Fast Attack

Deffkopta
-TL rokkit launcha
-Bigbomma
=60

501 pistettä, tyyppejä 36+3 trukkia ja 1 kopteri.
Kannattaisiko ottaa kopta ja yks trukki ryhmä pois, ja mopoja tilalle?
Nazgúl

Niin mutta kun 2½ Inf.Squadia maksaa 125 pistettä, niin siinä jää örkki tappiolle jos niille kuolee. IMO tonniin vähän liian kallis jamppa, kun saisit toisen moporyhmän vaihdossa, (eihän se toki enää olisi trooppi) mikä olisi isompi uhka armeijalleni. Eikä varmaan yksi poikamobi edelleen lisää olisi yhtään huono sekään.

minä

No niin, mutta kun guardsmanit on huonoja ampumaan ja lähistelemään, niin ei ole mitään hätää. Sitäpaitsi wazdakka on tärkeä sen takia, että saa ne mopot trooppiin, ja tuopa se sitä AT tultakin.
minä

Eikö kellään muulla ole mitään sanottavaa?
Viimeksi muokannut minä, Ti 08.09.2009 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”