40K-liiga: Assault on Teutoburg
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
Dark Servant
Re: 40K-liiga: Assault on Teutoburg
Minä olen oman kantani asiasta laittanut, joten te muut saatte asiasta keskustella ja esittää omat mielipiteenne. Ehkäpä painavin on Antin mielipide, mikäli tuntee kokeneensa vääryyttä.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Siis tapahtuiko tämä vaihto kranu heitinten välillä kesken pelin vai ennen pelin alkua?
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
Siis sain tietooni listan virheellisyyden ottelun jälkeen, josta ilmoitin sitten eteenpäin. Eli matsissa minulla oli 2 kranunheitintä liikaa ja 1 heavy stubber liian vähän, jos vertaa sääntöjenmukaiseen listaan.
Imo sanoisin vain, että vahinkoja sattuu ja that's it. Tässä nyt kuitenkin on kyseessä (toivottavasti) ensisijaisesti hauskanpidon takia pyöritettävä turnaus, jossa nyt ei ehkä tarvitsisi ottaa tällaisista tahattomista virheistä hirveitä pultteja. Itse olen tässä ensisijaisesti sosialisoitumassa ja liikuttelemassa pikku-ukkoja ruohomatolla ja vasta varsin toissijaisesti pelaamassa mitään rahasta :p. Tavallaan tietysti toivoisin asenteen olevan pelaajille yhteinen, mutta mielipiteensä tietysti jokaisella.
Aikuisia ihmisiä tässä kaikki ollaan ja tuskin kukaan nyt oikeasti tahallaan listojaan vääntää laittomiksi, jotta pääsee voittamaan pelejä. Siis oikeasti, ei tätä pidä ottaa liian vakavasti. Jos virheitä huomataan, ne korjataan ja tokkopa siinä sen enempää. Jos rahatilanne on niin huono, ettei saa enää nuudeleita jääkaappiin, on helpompiakin tapoja hankkia rahaa, kuin lähteä voittamaan pikku-ukkoturnausta. On se vitonen minullekin iso määrä rahaa, mutta ei niin iso, että unohtaisin, miksi oikeasti pelaan tätä peliä.
Aikuisia ihmisiä tässä kaikki ollaan ja tuskin kukaan nyt oikeasti tahallaan listojaan vääntää laittomiksi, jotta pääsee voittamaan pelejä. Siis oikeasti, ei tätä pidä ottaa liian vakavasti. Jos virheitä huomataan, ne korjataan ja tokkopa siinä sen enempää. Jos rahatilanne on niin huono, ettei saa enää nuudeleita jääkaappiin, on helpompiakin tapoja hankkia rahaa, kuin lähteä voittamaan pikku-ukkoturnausta. On se vitonen minullekin iso määrä rahaa, mutta ei niin iso, että unohtaisin, miksi oikeasti pelaan tätä peliä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Minusta tuossa on oikea asenne ja ajattelutapa. Tahtoisin uskoa että tämä oli vahinko, eikä tahallinen tapa. Sanoisin että unohdetaan tämä ja koitetaan olla tarkkaavaisempia siinä, ettei tule ihan sitä überlistaa tehtyä.
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
/läiskii kaikkia ruutanalla^^Anzku kirjoitti:Minusta tuossa on oikea asenne ja ajattelutapa. Tahtoisin uskoa että tämä oli vahinko, eikä tahallinen tapa. Sanoisin että unohdetaan tämä ja koitetaan olla tarkkaavaisempia siinä, ettei tule ihan sitä überlistaa tehtyä.
No kai se nyt hitto vie oli vahinko. :) Let it slip. Seba sen jo sanoikin. Vahinkoja sattuu. Ette kai te nyt ole maailmoja valloittamassa tai miljoonia keräämässä tässä.
- Teonanacatl
Muovileluilla leikkiminen - SERIOUS BUSINESS.Rune kirjoitti:/läiskii kaikkia ruutanalla^^Anzku kirjoitti:Minusta tuossa on oikea asenne ja ajattelutapa. Tahtoisin uskoa että tämä oli vahinko, eikä tahallinen tapa. Sanoisin että unohdetaan tämä ja koitetaan olla tarkkaavaisempia siinä, ettei tule ihan sitä überlistaa tehtyä.
No kai se nyt hitto vie oli vahinko. :) Let it slip. Seba sen jo sanoikin. Vahinkoja sattuu. Ette kai te nyt ole maailmoja valloittamassa tai miljoonia keräämässä tässä.
No ei, vahinkoja käy ja tekevälle sattuu. Tuleepa mieleen vaikkapa taannoinen FB-megabattle, jossa pelasin vahingossa Thorek-peruslordihybridiä. Ja taisi niistä Staff of Sorceryjen stackautumisestakin häikkää tulla kesken pelin...:)
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
No johan, nyt täällä on jo kaiken maailman suippokorvaisia menneisyyden metsien olentoja osallistumassa keskusteluun :)
Toistan kantani asiaan: mielestäni linjaus, että haasteita ei saa heittää, koska pelätään kirsikanpoimintaa, antaa vaikutelman enemmän tai vähemmän vakavasti otettavasta meiningistä. Luonnollisesti oletusarvoista on se, että kaikki pelaavat hauskuuden, eikä rahan takia. Kuitenkin, kun on ilmaan päästetty olettamus, että joku ottaa tämän vakavasti, niin se on sitten ilmassa. On selvää, että paikallinen henki on hauskanpidon puolella, koska listatkin näyttävät pääpiirteittäin mukavuus-armeijoilta, eivätkä über-juusto-tupla-jetcouncil-tapan-kaikki-tavaralta. Mikä on erittäin arvostettavaa ja toivoisin, että siinä pysyttäisiin, mutta jotenkin olin aikaisemmissa keskusteluissa ymmärtänyt, että on otettu askel vakavampaan suuntaan. Jos olen väärin ymmärtänyt tämän, niin olen pahoillani.
Tämä on nyt kuitenkin omalta osaltani viimeinen sana aiheeseen, antaa Antin sanoa mielipiteensä ja turnausjärjestäjän päättää.
P.S. Mielestäni nämä pelit ovat niin tasapainottomia ja arpaan nojaavia, ettei kovin vakavien turnausten järjestämisessä oikeasti ole järkeä, mutta ilmeisesti sitä kuitenkin tapahtuu...
Toistan kantani asiaan: mielestäni linjaus, että haasteita ei saa heittää, koska pelätään kirsikanpoimintaa, antaa vaikutelman enemmän tai vähemmän vakavasti otettavasta meiningistä. Luonnollisesti oletusarvoista on se, että kaikki pelaavat hauskuuden, eikä rahan takia. Kuitenkin, kun on ilmaan päästetty olettamus, että joku ottaa tämän vakavasti, niin se on sitten ilmassa. On selvää, että paikallinen henki on hauskanpidon puolella, koska listatkin näyttävät pääpiirteittäin mukavuus-armeijoilta, eivätkä über-juusto-tupla-jetcouncil-tapan-kaikki-tavaralta. Mikä on erittäin arvostettavaa ja toivoisin, että siinä pysyttäisiin, mutta jotenkin olin aikaisemmissa keskusteluissa ymmärtänyt, että on otettu askel vakavampaan suuntaan. Jos olen väärin ymmärtänyt tämän, niin olen pahoillani.
Tämä on nyt kuitenkin omalta osaltani viimeinen sana aiheeseen, antaa Antin sanoa mielipiteensä ja turnausjärjestäjän päättää.
P.S. Mielestäni nämä pelit ovat niin tasapainottomia ja arpaan nojaavia, ettei kovin vakavien turnausten järjestämisessä oikeasti ole järkeä, mutta ilmeisesti sitä kuitenkin tapahtuu...
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
11.9.2009
Pelaajat: Lauri vs. Joni
Armeijat: Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaati (SM) vs. Blood Angels
Tulos: Pirullisen tiukan ja hetken jo toivottomalta näyttäneen jälkeen Keisari osoitti Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaatin oikeamielisyyden. Eli voitin pistein 6-5, vaikka 5. vuorolla olin varma tappiostani, niin Kapteeni Tafurin raivokas meleegrindaus väänsi pelin vielä voitoksi.
Kapteeni ja Komentoryhmä pätivät, tappoina Death Company, Kappalainen, Assault Termokset, Taktinen ja Land Speeder. Vindicatorit eivät vaihteeksi osunut yhdelläkään laukauksella. Hieno matsi, jotenkin jäi tunne, että Jonin olisi pitänyt voittaa se, mutta näin kävi.
Kiittää ottelusta.
Pelaajat: Lauri vs. Joni
Armeijat: Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaati (SM) vs. Blood Angels
Tulos: Pirullisen tiukan ja hetken jo toivottomalta näyttäneen jälkeen Keisari osoitti Al-Ikbalin Marttyyrien Prikaatin oikeamielisyyden. Eli voitin pistein 6-5, vaikka 5. vuorolla olin varma tappiostani, niin Kapteeni Tafurin raivokas meleegrindaus väänsi pelin vielä voitoksi.
Kapteeni ja Komentoryhmä pätivät, tappoina Death Company, Kappalainen, Assault Termokset, Taktinen ja Land Speeder. Vindicatorit eivät vaihteeksi osunut yhdelläkään laukauksella. Hieno matsi, jotenkin jäi tunne, että Jonin olisi pitänyt voittaa se, mutta näin kävi.
Kiittää ottelusta.
Viimeksi muokannut Entrooppi, Pe 11.09.2009 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
-
Stone Fist
No niin nyt kun asia on minunkin tietoisuuteen kantautunut niin annan oman mielipiteeni asiasta. Mietin tuota tasuriksi vääntämistä kun kuitenkin turnauksesta on kyse, mutta hetken mietittyäni en aio viedä Miikaa oikeuteen joten annan asian olla.
-Put your trust in stone and iron - stone and iron have always been true friends of the Dwarfs.
-
Sami Jumppanen
Itse pelaan lähinnä jännityksen takia, toiseksi voitin takia 8-D . Ja vaikka se raha onkin ihan kiva ajatus tuolla viiden pelin päässä, niin se ei oikeastaan liikuta minua... ...vielä.Gilaelin kirjoitti:Imo sanoisin vain, että vahinkoja sattuu ja that's it. Tässä nyt kuitenkin on kyseessä (toivottavasti) ensisijaisesti hauskanpidon takia pyöritettävä turnaus, jossa nyt ei ehkä tarvitsisi ottaa tällaisista tahattomista virheistä hirveitä pultteja. Itse olen tässä ensisijaisesti sosialisoitumassa ja liikuttelemassa pikku-ukkoja ruohomatolla ja vasta varsin toissijaisesti pelaamassa mitään rahasta :p. Tavallaan tietysti toivoisin asenteen olevan pelaajille yhteinen, mutta mielipiteensä tietysti jokaisella.
Itse tuosta lista sotkusta, niin en näe, että siinä on tapahtunut vilppiä ainakaan tarkoituksella. Omien virheiden huomaaminen voi olla aika vaikeaa (tämän tiedän kokemuksesta).
Wuuush!! Wuush!!
Figumaailma myrskyää xD
Vai että tälläistä... No miekin hiukan heristän sormeani.
Emmie oikeastaan jaksa lähtee ketään lynkkaamaan moisten asioiden suhteen. Ja kerta itse asianomainen, eli Antti antoi jo lausuntonsa, niin mulle passaa hänen toive/ päätös.
Figumaailma myrskyää xD
Vai että tälläistä... No miekin hiukan heristän sormeani.
Emmie oikeastaan jaksa lähtee ketään lynkkaamaan moisten asioiden suhteen. Ja kerta itse asianomainen, eli Antti antoi jo lausuntonsa, niin mulle passaa hänen toive/ päätös.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
-
Dark Servant
Asia on nyt siis loppuunkäsitelty. Miika Kettusen ilmoittamat muutokset armeijalistaansa astuvat voimaan, jotta listasta tulee laillinen.
Jatketaan sitten verissäpäin tappelemista pelipöydillä. Huomenna eeppinen tonttu-marsumatsi.
Jatketaan sitten verissäpäin tappelemista pelipöydillä. Huomenna eeppinen tonttu-marsumatsi.
Pelaajat: Topi vs. Ismo
Armeijat: Caos Marine vs. Salamanteri
Tulos: Voittaja Topi Caos marineilla.
Armeijat: Caos Marine vs. Salamanteri
Tulos: Voittaja Topi Caos marineilla.
-
Dark Servant
Pelaajat: Timo vs. Sebastian
Armeijat: SM vs. Eldar
Tulos: Voittaja Timo pistein 6-5
Jälleen eeppinen taistelu, jossa Eldareilla oli kotikenttäetu (maastona pelkkää metsää n. 8 kappaletta). Eldarien kehittyneemmästä teknologiasta ei ollut vastusta Space Marineiden puhtaalle tahdolle tappaa vihollinen. Vaikka Pathfinderit piilottelivat metsissä, niin Devastaattorien massiivinen tulitus pilkkoi niin puita kuin Eldareitakin. Lisäksi kahden taktisen ryhmän yhteinen rynnäkkö Eldarien Scorpioniryhmää kohtaan osoittautui tuhoisaksi Eldareille. Kaiken kukkuraksi yhdessä vaiheessa yksinäinen kersantti hyökkäsi neljän Pathfinderin kimppuun ja ajoi nämä pakoon ajaen näitä takaa ja pakottaen perääntymään vielä lisää ennen kuin sai massiivisen osuman päähänsä. Kaikkein eeppisin ja pelin ratkaisevin taistelu oli Farseerin ja Warlockien sekä yhden taktisen ryhmän välinen lähitaistelu, joka kesti jotain kolme vuoroa. Warlockit kaatuivat yksitellen, samoin taktinenkin koki tappioita. Mutta lopulta oli jäljellä enää Farseer yhdellä haavalla ja yksi perustaktinen käsikähmässä. Jos Farseer olisi saanut viimeisen taktisen hengiltä, olisi peli päättynyt tasan, mutta näin ei sitten käynyt.
Toisaalta taas marsujen hyppyreppuryhmä ei suorittanut ollenkaan ennen kuolemaansa.
Armeijat: SM vs. Eldar
Tulos: Voittaja Timo pistein 6-5
Jälleen eeppinen taistelu, jossa Eldareilla oli kotikenttäetu (maastona pelkkää metsää n. 8 kappaletta). Eldarien kehittyneemmästä teknologiasta ei ollut vastusta Space Marineiden puhtaalle tahdolle tappaa vihollinen. Vaikka Pathfinderit piilottelivat metsissä, niin Devastaattorien massiivinen tulitus pilkkoi niin puita kuin Eldareitakin. Lisäksi kahden taktisen ryhmän yhteinen rynnäkkö Eldarien Scorpioniryhmää kohtaan osoittautui tuhoisaksi Eldareille. Kaiken kukkuraksi yhdessä vaiheessa yksinäinen kersantti hyökkäsi neljän Pathfinderin kimppuun ja ajoi nämä pakoon ajaen näitä takaa ja pakottaen perääntymään vielä lisää ennen kuin sai massiivisen osuman päähänsä. Kaikkein eeppisin ja pelin ratkaisevin taistelu oli Farseerin ja Warlockien sekä yhden taktisen ryhmän välinen lähitaistelu, joka kesti jotain kolme vuoroa. Warlockit kaatuivat yksitellen, samoin taktinenkin koki tappioita. Mutta lopulta oli jäljellä enää Farseer yhdellä haavalla ja yksi perustaktinen käsikähmässä. Jos Farseer olisi saanut viimeisen taktisen hengiltä, olisi peli päättynyt tasan, mutta näin ei sitten käynyt.
Toisaalta taas marsujen hyppyreppuryhmä ei suorittanut ollenkaan ennen kuolemaansa.
Pelaajat: Miika vs. Kari
Armeijat: Eldar vs. CSM
Tulos: Kari tuhosi tontut.
Armeijat: Eldar vs. CSM
Tulos: Kari tuhosi tontut.
...And walls close in...
Non nii.
Kausi auki viimestenkii osalta.
Pelaajat: Pekka Tiihonen vs Joel Jänis
armeijat: demonit vs marinet
Voittaja Peki, demonit
Kiitokset vihulle todella tiukasta ja erittäin viihdyttävästä pelistä ( vaikka loc kaatu jo 2 vuorolla ).
Oli tiukkaa mättöä loppuviivalle asti.
Kausi auki viimestenkii osalta.
Pelaajat: Pekka Tiihonen vs Joel Jänis
armeijat: demonit vs marinet
Voittaja Peki, demonit
Kiitokset vihulle todella tiukasta ja erittäin viihdyttävästä pelistä ( vaikka loc kaatu jo 2 vuorolla ).
Oli tiukkaa mättöä loppuviivalle asti.
Nurinaa, ainaista nurinaa...
-
Dark Servant
Pelaajat: Timo ja Anssi
Armeijat: SM vs. Dark Angels
Voittaja: Timon SM
Armeijat: SM vs. Dark Angels
Voittaja: Timon SM
-
Dark Servant
Uudet peliparit on arvottu. Arvonta suoritettiin siten, että ensimmäisen kierroksen voittajat paritettiin keskenään ja häviäjät taas keskenään. Mutta koska jako ei mennyt tasan, yksi voittaja (se, joka jäi voittajien arvonnasta yli) kohtaa yhden häviäjän. Tulevaisuudessa, kun tai jos tulee monimuotoisuutta pisteiden suhteen, paritus suoritetaan pistemäärän perusteella. Eli ne joilla on isoimmat pisteet paritetaan keskenään jne., mutta kuitenkin niin ettei kukaan pelaa toista kertaa samaa vastustajaa vastaan.
Lisäksi, koska ylioppilaskirjoitukset puskevat joillakin nyt tällä kierroksella pahasti päälle, olen päättänyt pidentää toista kierrosta viikolla, jotta kaikki pääsisivät pelaamaan. Toinen kierros alkakoot!
Lisäksi, koska ylioppilaskirjoitukset puskevat joillakin nyt tällä kierroksella pahasti päälle, olen päättänyt pidentää toista kierrosta viikolla, jotta kaikki pääsisivät pelaamaan. Toinen kierros alkakoot!
-
Sami Jumppanen
Melonit saa uusintamatsin...