My 1250 pts WAAAGH! - Eli 1250 pisteen O&G armeija
My 1250 pts WAAAGH! - Eli 1250 pisteen O&G armeija
Noniin, rupesin taas tässä sähläilemään O&G listaa.
Tässä aluksi haluan sanoa, että armeijalista on koottu niin, että sivuajatuksena on että saisin täysin (Uudelleen)maalatun armeijan.
En nimittäin kehtaa mennä fantsuun sen näköisillä figuilla kuin mitä silloin joskus täällä näyttelin... Huh huh.
Armeija on nyt aluksi 1250 pisteen kokoinen, ja sitten lisäilen/muokkailen suurentaakseni tätä listaa aina kun olen saanut kaiken tarvittavan valmiiksi. Tällä samaisella listalla tulen varmaankin pelaamaan (Sen jälkeen kun olen kuunnellut neuvojanne) suurimman osan peleistäni fantsussa seuraavan parin kuukauden ajan kun olen saanut kaiken maalattua.
Noh, tässä itse lista:
HERO:
Black orc big boss
- Heavy armor
- Boar
- Enchanted shield
- Martog's best basha
- Talisman of protection
Armeijan kenraali.
150 pts
Tuo 1+ armor save houkutteli sen verran että päätin testailla. Tämän on tarkoitus olla yhdessä örkki ryhmässä jakamassa LD:tä
Orc shaman
- Boar
- Lvl 2
- WAAAGH! Paint
- 1 Dispel scroll
- Collar of Zorga
156 pts
Tämä häröilee jossain, varmaan samassa yksikössä kenraalin kanssa.
Orc Battle Standard Bearer
- Light armor
- Boar
- Mork's spirit totem
163 pts
Tämän pistän siihen örkkiyksikköön missä shamaani ja kenraali eivät ole.
CORE:
25 Orc boys
- Shields
- Full command
180 pts
25 Orc boys
- Shields
- Full comman
180 pts
2 snotling bases
40 pts
2 snotling bases
40 pts
SPECIAL:
Orc boar chariot
80 pts
15 Black orcs
- Shields
- Full command
248 pts
= 1237 pts...
Mitäs olette mieltä?
Tässä aluksi haluan sanoa, että armeijalista on koottu niin, että sivuajatuksena on että saisin täysin (Uudelleen)maalatun armeijan.
En nimittäin kehtaa mennä fantsuun sen näköisillä figuilla kuin mitä silloin joskus täällä näyttelin... Huh huh.
Armeija on nyt aluksi 1250 pisteen kokoinen, ja sitten lisäilen/muokkailen suurentaakseni tätä listaa aina kun olen saanut kaiken tarvittavan valmiiksi. Tällä samaisella listalla tulen varmaankin pelaamaan (Sen jälkeen kun olen kuunnellut neuvojanne) suurimman osan peleistäni fantsussa seuraavan parin kuukauden ajan kun olen saanut kaiken maalattua.
Noh, tässä itse lista:
HERO:
Black orc big boss
- Heavy armor
- Boar
- Enchanted shield
- Martog's best basha
- Talisman of protection
Armeijan kenraali.
150 pts
Tuo 1+ armor save houkutteli sen verran että päätin testailla. Tämän on tarkoitus olla yhdessä örkki ryhmässä jakamassa LD:tä
Orc shaman
- Boar
- Lvl 2
- WAAAGH! Paint
- 1 Dispel scroll
- Collar of Zorga
156 pts
Tämä häröilee jossain, varmaan samassa yksikössä kenraalin kanssa.
Orc Battle Standard Bearer
- Light armor
- Boar
- Mork's spirit totem
163 pts
Tämän pistän siihen örkkiyksikköön missä shamaani ja kenraali eivät ole.
CORE:
25 Orc boys
- Shields
- Full command
180 pts
25 Orc boys
- Shields
- Full comman
180 pts
2 snotling bases
40 pts
2 snotling bases
40 pts
SPECIAL:
Orc boar chariot
80 pts
15 Black orcs
- Shields
- Full command
248 pts
= 1237 pts...
Mitäs olette mieltä?
Viimeksi muokannut aatami, Ke 16.09.2009 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Re: My 1250 pts WAAAGH! - Eli 1250 pisteen O&G armeija
Kenraalin ja shamaanin kamat on laittomia ensinnäkin. Sen lisäksi frenzyävä shamaani sialla ei kyllä kuullosta hyvältä idealta vaikka sitä miten päin katsoisi. Sehän chargeaa yksinään sieltä yksiköstä vihuja päin. Muuten tuo lista nyt näyttää siltä, että tuskin pääsee koskaan closikseen asti, mutta jos tällainen ihme sattuisi tapahtumaan, kannattaisi varmaan olla toinen örkkipoikayksikkö upittuna big uneiksi. Tosin ei taida pisteet antaa myöten sellaiseen.
Miksi kaksi kasaa snotlingeja? Ota vaikka toinen tuosta kasasta pois ja lisää borcceja 2kpl lisää. Rankbonukset tulee näillä kavereilla tarpeeseen. Kannattaisi myös harkita characterin lisäystä tähän yksikköön. Tietysti voisit käyttää vapautuvat pisteet lisätäksesi susi/hämisryhmän yleistä häröilyä ja sotakoneiden pelottelua varten. Mutta snotlingit (ainakin toinen kasa) pois.
Oletko harkinnut doomista tai chukkia? Nyt armeijasi jää melko paljaalle ja vastustajalla ei ole mitään syytä lähteä kohti. Sotakoneet ovat myös hyvä vastaus niihin superkoviin ritariyksikköihin, joita örkkipojusi eivät pysty edes naarmuttamaan.
Savage orc shaman on liian kallis tämänkokoiseen matsiin ja tuskin saa mitään aikaan. Gobbo tilalle. Tai edes staff pois ja rullia tilalle. Kolmella dispelnopalla ei paljoa juhlita.
Oletko harkinnut doomista tai chukkia? Nyt armeijasi jää melko paljaalle ja vastustajalla ei ole mitään syytä lähteä kohti. Sotakoneet ovat myös hyvä vastaus niihin superkoviin ritariyksikköihin, joita örkkipojusi eivät pysty edes naarmuttamaan.
Savage orc shaman on liian kallis tämänkokoiseen matsiin ja tuskin saa mitään aikaan. Gobbo tilalle. Tai edes staff pois ja rullia tilalle. Kolmella dispelnopalla ei paljoa juhlita.
Figu päivässä pitää naiset loitolla.
O: Vanhoja Goblineita, varsinkin fanoja.
O: Vanhoja Goblineita, varsinkin fanoja.
- jupu_pupu_mies
Mork's spirit totem köhköh...
vaihtaisin örkki shamaanin ngobbo shamaaniksi 2 rullalla (leveliä) näin jäisi pisteitä vaikka bolttiksiin ja jos black örkit ottaisit pois ja tilalle doomis ja örkkejä isommiksi tai sitten boltteri.
vaihtaisin örkki shamaanin ngobbo shamaaniksi 2 rullalla (leveliä) näin jäisi pisteitä vaikka bolttiksiin ja jos black örkit ottaisit pois ja tilalle doomis ja örkkejä isommiksi tai sitten boltteri.
Myyra kirjoitti:Kenraalin ja shamaanin kamat on laittomia ensinnäkin.
Perusteita?
Et taida siis tietää paljon O&G:stä (Tai frenzystä).. Ok.Sen lisäksi frenzyävä shamaani sialla ei kyllä kuullosta hyvältä idealta vaikka sitä miten päin katsoisi. Sehän chargeaa yksinään sieltä yksiköstä vihuja päin. Muuten tuo lista nyt näyttää siltä, että tuskin pääsee koskaan closikseen asti, mutta jos tällainen ihme sattuisi tapahtumaan, kannattaisi varmaan olla toinen örkkipoikayksikkö upittuna big uneiksi. Tosin ei taida pisteet antaa myöten sellaiseen.
Hankin juuri snotlingeja joten haluan niitä kokeilla.Eitsi kirjoitti:Miksi kaksi kasaa snotlingeja? Ota vaikka toinen tuosta kasasta pois ja lisää borcceja 2kpl lisää. Rankbonukset tulee näillä kavereilla tarpeeseen. Kannattaisi myös harkita characterin lisäystä tähän yksikköön. Tietysti voisit käyttää vapautuvat pisteet lisätäksesi susi/hämisryhmän yleistä häröilyä ja sotakoneiden pelottelua varten. Mutta snotlingit (ainakin toinen kasa) pois.
Chukkia olen harkinnut joo, mutta minulle ei niistä ole valitettavasti ole yleensä ollut hyötyä. Korkeintaan 2 tapettua modelia pelin aikana per chukka. Tämä voi tosin vain johtua huonosta noppaonnesta/taktikoinnista...Oletko harkinnut doomista tai chukkia? Nyt armeijasi jää melko paljaalle ja vastustajalla ei ole mitään syytä lähteä kohti. Sotakoneet ovat myös hyvä vastaus niihin superkoviin ritariyksikköihin, joita örkkipojusi eivät pysty edes naarmuttamaan.
Savage orc shamanin tilalle joko gobbo shamaani tahi örkki shamaani. Örkin saatan pitää vain sen takia, että olen itse konvannut siitä suht. hienon modelin.
Onko se gobboksi vaihtamisesta saatu pistehinta niin über hyvä bonus?
Örkkien lippuvalikoima on ihan viemäristä...jupu_ kirjoitti:Mork's spirit totem köhköh...
Loppuun vastasin jo kait.
- Half-breed
Kummallakin on liikaa tavaraa yhdestä esinekategoriasta.aatami kirjoitti:Myyra kirjoitti:Kenraalin ja shamaanin kamat on laittomia ensinnäkin.
Perusteita?
Et taida itse tietää Frenzystä mitään. Tarvitset aika paljon lossia magiaan, ja täten joudut näkemään vihollisen heittääksesi taikoja, jolloin viholliselle ei ole temppu eikä mikään liikuttaa jonkin yksikkönsä maagin rynnäkkökantamalle saadakseen maagin pois ryhmästä tapettavaksi.aatami kirjoitti:Et taida siis tietää paljon frenzystä.Myyra kirjoitti:Sen lisäksi frenzyävä shamaani sialla ei kyllä kuullosta hyvältä idealta vaikka sitä miten päin katsoisi. Sehän chargeaa yksinään sieltä yksiköstä vihuja päin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Säännöissä lukee (sivu 52)
Eli minä voin helposti estää tuon yksin charagauksen chargaamalla örkkiyksiköllä... Vai onko O&G:n perimmäinen tarkoitus sittenkin kikkailla perus-örkeillä vihollisen ympärille ja odotella?"In the declare charges part of the movement phase, after the charges of all non-Frenzied troops have been declared.. Sitten tulee se perus losin tarkastus jne jne jne... "
Vielä kun tarkista örkkien movespeedin ja possujen movespeedin niin saatat päästä lähelle karmeaa totuutta.
Ohhoh.. Tuotapa en huomannut. Noh, pitääpä muokata listaa.
Kumpaa siis te suosittelette, vaihtoa perus örkkishamaaniksi vai gobbo shamaaniksi?
Kumpaa siis te suosittelette, vaihtoa perus örkkishamaaniksi vai gobbo shamaaniksi?
- wolf-rider
2 N Gobbo Shamaania rullilla... sanoisin minä. Vihu ei saa spellei läpi nii voisit joskus päästä vaikka closiksee.
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Pistä vaan se maagi tavalliseksi örkiksi. Säästät 5p. Muutenkin Big on parempi kuin Little.
Listasta onkin sitten paljon sanottu eikä sitä loppujen lopuksi edes olekkaan paljoa. Turha mennä lisää mitään sanomaan kun ei kaipaa mitään muuta muokattavaa kuin herojen kamojen muokkaaminen. Nuo on vieläkin laittomat.
Listasta onkin sitten paljon sanottu eikä sitä loppujen lopuksi edes olekkaan paljoa. Turha mennä lisää mitään sanomaan kun ei kaipaa mitään muuta muokattavaa kuin herojen kamojen muokkaaminen. Nuo on vieläkin laittomat.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Haluaisin tietää miten ne ovat laittomia..?El Capitan kirjoitti:Pistä vaan se maagi tavalliseksi örkiksi. Säästät 5p. Muutenkin Big on parempi kuin Little.
aatami kirjoitti:Haluaisin tietää miten ne ovat laittomia..?El Capitan kirjoitti:Pistä vaan se maagi tavalliseksi örkiksi. Säästät 5p. Muutenkin Big on parempi kuin Little.
Vihjeenä kenraalin talismaanit ja shamaanin arcanet.Half-breed kirjoitti: Kummallakin on liikaa tavaraa yhdestä esinekategoriasta.
No väh, olinpas unohtanut tuon säännön käyttäessäni näitä perus jokaisen rodun kamoja... And again, it's a fail.<Randomi> kirjoitti:aatami kirjoitti:Haluaisin tietää miten ne ovat laittomia..?El Capitan kirjoitti:Pistä vaan se maagi tavalliseksi örkiksi. Säästät 5p. Muutenkin Big on parempi kuin Little.
Listasta onkin sitten paljon sanottu eikä sitä loppujen lopuksi edes olekkaan paljoa. Turha mennä lisää mitään sanomaan kun ei kaipaa mitään muuta muokattavaa kuin herojen kamojen muokkaaminen. Nuo on vieläkin laittomat.Vihjeenä kenraalin talismaanit ja shamaanin arcanet.Half-breed kirjoitti: Kummallakin on liikaa tavaraa yhdestä esinekategoriasta.
Edit: Listaa muokattu nyt näin:
Kenraalin ja shamaanin kamoja muutettu, shamaani perus örkiksi ja +2 mustaörkkiä.