"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metallimaaleilla metallia

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Metallimaaleilla metallia

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Voisko joku heittää jonkinlaisia ohjeita kuinka maalata hienoja metallipintoja ynms. metallimaaleilla?? Mun osaaminen kun rajottuu mustan päälle chainmaililla drybrushaamiseen...
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Juu toi tyyli on juuri hyvä armeijaa maalatessa, rivimiehille käy vallan mainiosti.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Jeps mutta ajattelin asteen verran pitemmälle... :)

Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

No, kaikkea mitä voi tehdä ei-metallimaaleilla voi tehdä myös metallimaaleilla. ts. kaikkea NMM:ssa yleensä käytettyjä tekniikoita ja metodeja voi aivan hyvin soveltaa myös metallimaaleihin. Kannattaa muuten ostaa vallejon metal medium, jos aikoo peuhata enemmän metallivärien kanssa - citadelin ja MP:n metallivärien valikoima on surkea eivätkä ne oikein sekoitu muihin ei-metalliväreihin. Sen seurauksena kovin kirkasta metallia ei oikein pysty tekemään (tai ainakaan minä en osaa). Metal medium sen sijaan sekoittuu muihin maaleihin, se on tehty juuri sitä varten. Sillä saa tehtyä oikein jänniä juttuja.

Mutta joo. Itse en osaa tehdä metalliväreillä yhtään mitään. Pitänee varmaan itsekin kokeilla jotain, jos vaikka oppisin!

Ymmärtääkseni ainakin VJ tietää vähän enemmän siitä, miten metallisävyjen hileisyys saadaan piiloon maalaamalla vuorotellen ohutta metalliamaalia ja inkkiä - en tiedä lainkaan, miten tekniikka mahtaisi toimia, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan ja oppimaan. Saattaa olla, että olen myös ymmärtänyt tekniikan täysin väärin, mutta ehkäpä VJ opettaa meitä muita. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Enpä usko että mun metallimetalli tekniikan kuvailemisesta tulee kukaan hullua hurskaammaksi. Pikaista blendaamista aina välillä inkillä washaten. Se hilemäisyys josta day puhuu taitaa osin johtua metallien yhteydessä käytetystä drybrushauksesta. Kannattaa muuten kokeilla muitakin inkkejä kuin ruskeita ja mustaa. Esimerkiksi purple ink on hyvää kullan varjostamiseen.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Noh en nyt tiedä ovatko nuo minun väsäämät metalli pinnat niin "hienoja" (tosin kehuaj on tullut). mutta tässä muutama neuvo. esim normi metallia maalatessa bolt gun/chainmail pohjalle, päälle musta ink. tämän päälle hieno drybrush boltgun/chainmaililla. lopuksi parit highlite kerrokset chainmailin/mithril silverin kautta puhtaaseen mithriliin. Kultaan periaatteessa sama eli aloitetaan tummalla kullalla, päälle brown tahi purple ink. sitten drybrush samalla kullalla kun tuo pohja ja sitten vaan muutama highlite kerros kohti mithril silveriä.

http://www.pbase.com/image/14798192

tuossa esimerkki kuva tuosta kullasta.
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

no noihan on ihan sairaan siistejä!
minä olen swamphead
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Oink. Kun sanoin hienoja metalli pintoja tarkoitin mitenkä saat maalattua niistä hienoja/ kauniita/ metallin näköisiä, en kaunista kaunista metallia :). (voiko sitä enää epäselvemmin selittää...)
Mä kun olen edelleen vakuuttunut siitä et NMM:llä saa metallista hienompaa kuin metalli maaleilla. Joku vois koittaa valaista mulle myös MM mailmaa...

Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

no niinkuin VJ ja Day jo tuossa aikaisemmin sanoi. Kaikkea mitä voi tehdä normi maaleilla voi tehdä myös metalli maaleilla. Eli voit kokeilla esim. noita nmm tekniikoita metallimaaleila jos sitä tarkoitit?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Zarathustrian kirjoitti: Eli voit kokeilla esim. noita nmm tekniikoita metallimaaleila jos sitä tarkoitit?
Ei en minä sitäkään tarkoita... Sitä vaan et mitenkä käyttää metallimaaleja! En mä saa niillä siedettävää jälkeä aikaseks... Sulta tuli jo aikasemmin pari hyvää neuvoa (tuli niitä kyl muiltakin :) ), kiitti niistä!

Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Machiavelli kirjoitti:
Zarathustrian kirjoitti: Eli voit kokeilla esim. noita nmm tekniikoita metallimaaleila jos sitä tarkoitit?
Ei en minä sitäkään tarkoita... Sitä vaan et mitenkä käyttää metallimaaleja! En mä saa niillä siedettävää jälkeä aikaseks... Sulta tuli jo aikasemmin pari hyvää neuvoa (tuli niitä kyl muiltakin :) ), kiitti niistä!
Jaa, no nyt selvisi. :) Noh metallivärejäkin kannattaa laimentaa hieman (varsinkin jos ne ovat päässeet kuivumaan niinkuin minulla) ja varmista ettei maalia ole liikaa pensselissä. Itse käytän valkoista primeriä figujen pohjalla joten tuo ink washi on pakollinen jos meinaa saada syvennykset näkyviin. eli tasainen siisti kerros alle, washi päälle. tuosta on sitten holppo jatkaa highliteillä jos metalliin haluaa enemmän panostaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”