"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necroneilla aloitus

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Boar Bolter

Necroneilla aloitus

Viesti Kirjoittaja Boar Bolter »

Päätin sitten aloittaa tämän hurjan 'kytkoon pelaamisen, ja kaikesta lukemastani päätellen armeijavalintani necronit eivät välttämättä ole se paras vaihtoehto millä aloittaa, ja niitä on nerffattu riittämiin jne... Mutta koska tiedostan sen itsekin, niitä kommentteja ("vtun pälli oot valinnu paskan armeijan angst lol amatööri painu takasin pokemonkorttien ääreen") tähän ketjuun en kaipaa, vaan lähinnä että mitä tästä eteenpäin tulisi tehdä, mitä kannattaisi ostaa jne. Sääntökirja on nyt luvussa ensimmäistä kertaa, codexia en toistaiseksi omista mutta asia korjaantuu lähiaikoina. Kaikki neuvot ovat tervetulleita ja toivottuja, peli vaikuttaa todella mielenkiintoiselta eikä ole pahemmin vaikeasti lähestyttävä, varmaan useamman vuoden faba-jyystö auttaa tähän.

Kiitos jo etukäteen konkarit!

-Mikko
Blood Bowl 2010
W:6 D: 2 L:2
Nazgúl

Re: Necroneilla aloitus

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Jaa, minkälaisia neuvoja kaipaat? Melkeinpä sillä selviää yksinkin kun lukee sääntiksen ja Codexin (pariin otteeseen). Alkuun pääsee sillä kirjalla sekä Battleforcella + Lordilla. Se Faban tuntemus kyllä auttaa jossain määrin (auttoi minua nelosedikassa) joten isoja ongelmia et varmaan tule kohtaamaan.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Tietenkin jos et ole 100% varma vielä armeija valinnasta niin voi olla hyvä ostaa yksi warrior boxi ja maalailla sitä ja pohtia väriteemoja. Tämän kun voi tehdä jo ennen codexin ostoa kun joka tapauksessa tarvitset sen 2 warrior ryhmää vähintään. Uusilla säännöillä useamman.
Boar Bolter

Viesti Kirjoittaja Boar Bolter »

Kiitoksia ensimmäisistä vastauksista, lähinnä juuri tuo miten näillä lähdetään liikkeelle, eli ensimmäiset ostot sun muuta. Warrut ovat ostoslistalla. Kuinkas muut ryhmät/mallit, destroyerit vaikuttavat ihan kelvollisilta, montako niitä kannattaa hankkia? Noita warruja kahdessa boksissa tulee se24, sillä päässee alkuun.
Blood Bowl 2010
W:6 D: 2 L:2
Necron Immortal

Viesti Kirjoittaja Necron Immortal »

Necroneilla battleforce on hyvä alku, siihen loota warruja lisää ja lordi niin kelpaa peruspelaamiseen.
Destroyerit on hyviä, niillä 2x3 ryhmät näkyvät listoissa usein. Nämä saattavat kuitenkin haluta tomb spyderin kaverikseen,
jos haluaa pitää kauempana toisistaan. Monoliittia en ole kokeillut, mutta kehuja on saanut ja olen sitä vastaan pelannut,
joten sen olen hyväksi havainnut ja taitaa 1000+ peleihin olla ihan must. Ja jos dessuista tykkää, niin heavy dessuihin rakastuu.
Ovat paljon parempia kuin jotkut väittää. Ainut ongelma on pieni ryhmäkoko.
Z7-852

Jos ostat kerralla enemmän ja olet varma että haluat nämä niin kyllä battleforce on parempi valinta ja tulee halvemmaksi. Nykysäännöillä kun scoring unittejä pitää olla niin voisi jopa 2 battleforcea olla hyvä valinta niin siinä on warrioreita jo 2000pts armeijaan.

Kaikki muut yksiköt codexissa ovat jotenkuten käyttökelpoisia paitsi pariahit. Tietty wraithit ovat hyvin kyseenalaisia ja spydereistakaan ei kaikki tykkää, mutta kyllä molemmille löytyy paikkansa. Heavy dessut eivät mielestäni ole niin hyviä kun pienemmät veljensä heikommalla tulinopeudella. Tankit kuitenkin pyritään kaatamaan scarabeilla.

Yksi vielä mikä on must necron armeijaan on monoliitti.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Jep noh kerrompa oman starttini aikoinani necro-armeijaan.
Ensimmäisenä ostoksena tuli jo mainittu battleforce + warru boxi. Mielestäni 40 warrua on melko riittävä määrä ainakin 1500pts. peleissä. Itse pelaan jopa 2000pts. pelejä vielä 40 warrulla, mutta on sitten täysin makuasia tykkääkö pelata suuremmalla määrällä warruja. Seuraavana taisi tulla 5xDessu ja 3xHDessu. Itse tykkään pitää dessuja 5 porukassa (nopea ja tehokas iskuryhmä liikkumassa ympäri kenttää tuo vastustajalle miettimisen aihetta) ja 3 raskaampaa versiota ovat oiva tulituki siellä missä tarvitaan. 'nidejä vastaan pelanneena tyrantit ja fexit kyllä ovat oppineet karttamaan molempien dessujen tulta. Myös lähäriin pyrkivät 'nidi warriorit on mukava pysäyttää tuolla 5 normi dessun porukalla. Viimeiseksi silaukseksi omaan armeijaan hommasin 10 Immortalia ja Monoliitin. Monoliitti nyt on lähes must omasta mielestä ja suunnittelen jopa toisenkin ostoa isompiin peleihin. Itse tosin heitän monoliitin vasta 1500+ pts. peleissä. Immortaleista itsellä ei vielä ole kauheasti kokemusta, mutta yhden pelin kokemuksen mukaan tuntuvat toimivan melko mukavasti. Ainakin 'nidien pienet ja vähän isommatkin möröt tuntuvat kaatuvan melko näpsäkästi.

Aivan! Meinasin unohtaa. Warrioreiden mukana kun aina sattuu tulemaan Scarabeja. Näitä rapuja tulee automaattisesti se 10 jos ostat tuon battleforcen ja warruboxin. Itse pidän näistä oikein paljon ja nimittäisinkin ne yksiksi armeijani (tai ainakin pelityylini) kulmakiveksi. Myös itsestäänselvyysostos eli lordi jäi mainitsematta tästä listasta ja siihenkin täysin makuasia haluaako jaloilla vai dessukropalla kulkevan version.

Noin yleensä necroneilla pelaamisesta, ei todellakaan kannata menettää malttiaan vaikkei niitä voittoja ihan heti näkyisikään. Itse olen vajaa kymmenen peliä nidejä vastaan pelannut ja jos en nyt hirveästi valehtele niin omistan yhden niukan voiton. Joukot kun kerran ovat melko erikoistuneita tiettyihin hommiin taistelussa, vie aikansa kun oppii nämä roolit. Itsekkään todellakaan ole vielä kokenut necro pelaaja joten oppimista tässä itse kullakin on vielä edessä.

Huh, tulipa taas runoiltua.
- Arttu Peltonen
coiled one

Viesti Kirjoittaja coiled one »

Terve! Itsekin olen aloittelemassa necroneja enkä viitsinyt täysin uutta ketjua tehdä.
Mietin että pääsisikö tällä alkuun:

Necron lord
Necron Battleforce (28x warriors, joista 8 konvertoin Immortaleja, 3x destroyers, 7x scarab swarm)
yks warru loota lisää joista konvertoin Flayed oneja
codex
mitä tähänki kirjottas...
no vaikka: hell bent for leather
Emp

Viesti Kirjoittaja Emp »

^Warruja saisi olla lisää, jos kaikki warrut boxista konvaat Flayed oneiksi.
Wut.
Z7-852

perus trooppeja todellakin kannattaa olla ehkä 3 ryhmää (à 10-12) ja destroyereita kannattaa yleensä olla kaksi ryhmää ja siihen fastiin mahtuu tällöin scarabit.

Jos wraitheja haluaa käyttää niin kannattaa olla heavy dessuja korvaamaan se puutuva normi ryhmä.

Necroneilla ei valitettavasti montaa eri tyyppistä listaa saa aikaseksi, jolloin niillä aloittaminen on suhteellisen helppoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”