Minkälainen tapahtuma kiinnostaisi? 10-11.10. tapahtuu!
Re: Minkälainen tapahtuma kiinnostaisi? 10-11.10. tapahtuu!
Nyt ois jonkinlaisen laskukaavan perusteella yhteensä noin viisi kiinnostunutta. Vielä toinen mokoma ja jotain tapahtuu. Minkäänlainen järkkäily ei oikein motivoi, jos kiinnostusta ei ole. Toisaalta taas tapahtumia voisi olla paljon enemmän, jos voisi luottaa osallistujia riittävän. Eli itse kustakin koko touhu on kiinni!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Miuta toki kiinnostaisi kovastikin tulla sinne hihhuloimaan, mutta kun tuon huoltajuuskiistan pistin männäviikolla oikeuteen niin ei mitään tietoa olenko tuossa vaiheessa saanut lapset asumaan meille ja yksinhuoltajuuden.
Kivalta kuulostaa ja mieluusti tulisin mukaan, kun en ole hetkeen masiinaa ehtinyt pelata. Tiedän tosin vasta 1.10 tai korkeintaan viikkoa aikaisemmin tuon viikonlopun työvuorot, joten en uskalla vielä luvata mitään.
Rats keep running!
Alustavien laskelmien mukaan nuo päivät pitäisi olla vapaana. Eli nyt uskaltaa kiinsotuksensa ilmaista. Jonkin sortin Tagteam turnaus kiinostaisi itseä toki tavallinen turnaus olisi myös bueno. :D
Nothing to see here move along noob.
Mua kinnostaa kaikki maholliset masiinahäppeningit :P
Tonnin turnaus vois olla vaihteeks ihan mielenkiintonen, mutta kaikki kelpaa.
Tonnin turnaus vois olla vaihteeks ihan mielenkiintonen, mutta kaikki kelpaa.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Jos vaan on töistä vapaata, niin se geneerinen 750pts. turnaus toimii aina, samoin myös mahdolliset tagteam ideoinnit. Kaippa sitä jotain kampanjaakin voisi tulla pelailemaan tahi jotain muuta. Kumminkin kiinnostusta olisi, katsoo vaan onko miten vapaata.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Mahdollisesti olisin tulossa, riippuen ihan että mitä tapahtuu. 500 pts turneeseen tulisin ihan varmasti pelaamaan, muita ainakin kattelemaan ellei mitään yllätyksiä tule.
Muutama kiinnostunut tullut sitten edellisen katsauksen, mutta vielä hieman enemmän toivoisi ennen lopullisia ratkaisuja. Suht hyvältä joka tapauksessa näyttää osallistujien suhteen. Omaa statustaan saa mieluusti päivittää, jos nyt jo pystyisi näkemään paremmin kuukauden päähän.
Pohdin tässä mahdollisuuksia saada tapahtuma järjestettyä ja myös vastaamaan ajatuksia edellä. Päädyinkin seuraavanlaiseen konseptiin:
Lauantaina
Kasvavan pistekoon (500-750-1000) turnaus. Pelaaja saa tehdä kuhunkin pistekokoon kaksi listaa, mutta 500 ja 750 pojoa eivät saa sisältää yhtä samaa casteria edes normaalina/eeppisenä. Sen sijaan 1000 pisteessä nuo kaksi alempien pistekokojen casteria toimivat yhdessä. Pelataan kolme kierrosta ja mikäli tämän jälkeen jäljellä on vielä kaksi tappiotonta pelaajaa, pelaavat he ylimääräisen 500 pisteen pelin.
Sunnuntaina
Useammalla pöydällä pelattava kampanja, jonka yksityiskohdat selviävät osallistujamäärän mukaan. Kuitenkin astetta vapaamuotoisempaa pelailua ja 500 pojon lista riittää osallistumiseen.
Näin väellä on mahdollisuus osallistua vain jompaan kumpaan päivään, mikäli aikataulut eivät natsaa koko viikonloppuun. Molemmat päivät voidaan myös vetää läpi hyvin vaihtelevankokoisilla pelaajamäärillä, kun ennakkoilmoja ei liikaa ole. Pientä viilausta tuohon voi vielä tehdä tarvittaessa, joten sana on vapaa! Pistetään "virallinen" versio ja varsinainen ilmoittautuminen auki ens viikolla.
Lauantaina
Kasvavan pistekoon (500-750-1000) turnaus. Pelaaja saa tehdä kuhunkin pistekokoon kaksi listaa, mutta 500 ja 750 pojoa eivät saa sisältää yhtä samaa casteria edes normaalina/eeppisenä. Sen sijaan 1000 pisteessä nuo kaksi alempien pistekokojen casteria toimivat yhdessä. Pelataan kolme kierrosta ja mikäli tämän jälkeen jäljellä on vielä kaksi tappiotonta pelaajaa, pelaavat he ylimääräisen 500 pisteen pelin.
Sunnuntaina
Useammalla pöydällä pelattava kampanja, jonka yksityiskohdat selviävät osallistujamäärän mukaan. Kuitenkin astetta vapaamuotoisempaa pelailua ja 500 pojon lista riittää osallistumiseen.
Näin väellä on mahdollisuus osallistua vain jompaan kumpaan päivään, mikäli aikataulut eivät natsaa koko viikonloppuun. Molemmat päivät voidaan myös vetää läpi hyvin vaihtelevankokoisilla pelaajamäärillä, kun ennakkoilmoja ei liikaa ole. Pientä viilausta tuohon voi vielä tehdä tarvittaessa, joten sana on vapaa! Pistetään "virallinen" versio ja varsinainen ilmoittautuminen auki ens viikolla.
Pirskatti. Nyt kyllä suunnitelma käyttää cygnareita koki pienoisen takaiskun. En ole edes varma saanko 1000 pisteen LAILLISTA armeijaa kasaan niistä. Noh pitää kokeilla. Ainakaan ei haittaa vaikka olisikin harvinaisen tehoton lista. Se ny on tuttua muuteskin ;-)Celebdae kirjoitti:Lauantaina
Edit: Just ja just saan jos ehdin maalata squirren, sentinelin ja long gunnerit. eStryker, pCaine, sentinel, lancer, hunter, centurion, squire, gun mage adept, journeyman, 6xstormblade, 6xswordknight, 10xstormguard, 6xlong gunner, field mechanicit ja 6xtrencher. Tuskin tuolla mitään voitetaan mutta minkäs teet. Ei ole valinnanvaraa figujen suhteen ;-) Ongelma: Missä vaiheessa ehdin maalata nuo :-/
Mites yöpymisen suhteen? Ei sinänsä ei ole kriittinen koska jos ei muu auta niin otetaan ropeconin temppu uusintakäyttöön ja nukutaan taas autoon järkätyssä pedissä mutta kunhan tarkistan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Niin no multa löytyy kyllä Cygnaria (ja Skornea) lainaan jonkun verran kuka vaan kaipaa, jos pääosin maalaamaton tavara kelpaa. Toi sun lista ei muuten ihan täysin susi ole, jos siihen pienehköjä muutoksia tekisi (Caine + eStryker on ihan kiva yhdistelmä - meikäläisen lempicasterit!). No toki jos kaiken pitää olla maalattuna, niin menee vaikeeksi, mutta sanoisin tuosta kokoelmasta saavan yhtä hyvän listan tonniin kuin pienempiinkin peleihin.
Majoituksen suhteen eiköhän jotain keksitä. Toteutus riippuu siitä kuinka moni sitä majoitusta kaipaa.
Majoituksen suhteen eiköhän jotain keksitä. Toteutus riippuu siitä kuinka moni sitä majoitusta kaipaa.
Millaisia muutoksia? Figujen suhteen paha tehdä muutoksia paitsi castereissa(lisävaihtoja on pStryker, eCaine ja pNemo). Muuten tuossa onkin trencherien snipua, officeria ja kranaattiveikkoa lukuunottamatta jokainen figu joka löytyy.Celebdae kirjoitti:Niin no multa löytyy kyllä Cygnaria (ja Skornea) lainaan jonkun verran kuka vaan kaipaa, jos pääosin maalaamaton tavara kelpaa. Toi sun lista ei muuten ihan täysin susi ole, jos siihen pienehköjä muutoksia tekisi (Caine + eStryker on ihan kiva yhdistelmä - meikäläisen lempicasterit!).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Minä kaipailisin majoitusta. Se on aika oleellinen juttu sinne pääsemiseni kanssa.
En tiedä käsitinkö jotain nyt ihan väärin, mutta elän uskossa että lauantain turnauksessa 1000 pojon pelissä kummatkin casterit ovat ne casterit joita tuli käytettyä 500 ja 750 pisteen peleissä? Ja joka kierrokselle saa olla kaksi listaa? Eli minulla on potentiaalisesti neljä eri casterivaihtoehtoa alempien pistekokojen peleissä. En kuitenkaan voi valita niitä ihan miten sattuu, koska jos valitsen casterit joiden pohjalta en ole rakentanut tonnin listaa, en pysty sääntöjen puitteessa osallistumaan viimeiselle kierrokselle? Tällöin ensimmäinen peli ratkaisee toisenkin pelin casterin, koska ei voi valita sitä toista vaihtoehtoa, koska täytyy pitää silmällä tonnin listaa? Olettaen siis että käyttää listavaihtoehdoissa eri castereita. Tietysti tätä ongelmaa ei tule jos rakentaa kummatkin listansa vain yhdelle casterille.
Tarkoituksellista? Jos ei, niin saisiko tonnin listan rakentaa sitten paikan päällä, pohjautuen aikaisempien kierrosten casterivalintoihin?
En tiedä käsitinkö jotain nyt ihan väärin, mutta elän uskossa että lauantain turnauksessa 1000 pojon pelissä kummatkin casterit ovat ne casterit joita tuli käytettyä 500 ja 750 pisteen peleissä? Ja joka kierrokselle saa olla kaksi listaa? Eli minulla on potentiaalisesti neljä eri casterivaihtoehtoa alempien pistekokojen peleissä. En kuitenkaan voi valita niitä ihan miten sattuu, koska jos valitsen casterit joiden pohjalta en ole rakentanut tonnin listaa, en pysty sääntöjen puitteessa osallistumaan viimeiselle kierrokselle? Tällöin ensimmäinen peli ratkaisee toisenkin pelin casterin, koska ei voi valita sitä toista vaihtoehtoa, koska täytyy pitää silmällä tonnin listaa? Olettaen siis että käyttää listavaihtoehdoissa eri castereita. Tietysti tätä ongelmaa ei tule jos rakentaa kummatkin listansa vain yhdelle casterille.
Tarkoituksellista? Jos ei, niin saisiko tonnin listan rakentaa sitten paikan päällä, pohjautuen aikaisempien kierrosten casterivalintoihin?
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Niin siis ideana on, että saa tehdä kaksi listaa, mutta käytännössä ne listat on pakko olla samalle casterille tehtyjä. Eli käytännössä valitset kaksi casteria ja niillä pelaat koko turneen (toisella ekan pelin, toisella tokan ja molemmilla vikan).
Tnevalle: hyviä pikkumuutoksia olisi esimerkiksi Sword knighteille UA, Trensuille myös, Long gunnerit täyteen tai ainakin kaheksaan ukkoon ja Rupert mukaan. Sentinel nyt ainakin mäkeen - ei mitään käyttöä Cainen kanssa samassa listassa. Mutta näitä voipi pohtia armeijalistat-osiossa, jos oot hankkimassa lisää figuja tai kelpuutat lainakalustoa.
EDIT: Ja tosiaan ei ketään taivasalle heitetä yöpymään, joten ei tarvi siitä huolehtia!
Tnevalle: hyviä pikkumuutoksia olisi esimerkiksi Sword knighteille UA, Trensuille myös, Long gunnerit täyteen tai ainakin kaheksaan ukkoon ja Rupert mukaan. Sentinel nyt ainakin mäkeen - ei mitään käyttöä Cainen kanssa samassa listassa. Mutta näitä voipi pohtia armeijalistat-osiossa, jos oot hankkimassa lisää figuja tai kelpuutat lainakalustoa.
EDIT: Ja tosiaan ei ketään taivasalle heitetä yöpymään, joten ei tarvi siitä huolehtia!
Ei se ny varsinaisesti taivasalla olisi ollu ;-) Auton sänky oli itseasiassa varsin mukava. Nukuin paremmin kuin koskaan ropeconissa ja sunnuntaina olikin suorastaan inhimillinen olo :DCelebdae kirjoitti:EDIT: Ja tosiaan ei ketään taivasalle heitetä yöpymään, joten ei tarvi siitä huolehtia!
Mutta radikaali ajatus: Kun nyt lopulliset Mk. II säännöt on ulkona(kuten kootuissa keskusteluissa käy ilmi) miten olisi jos tämä tapahtuma olisikin Mk. II tapahtuma? Suomen ensimmäinen Warmachine Mk. II tapahtuma(ainakin oletan ettei aikaisemmin ole moista ollu :D)!
Ok aika vähän jäisi aikaa mutta väliäkö tuolla?-)
Itse en kyllä kannata Mk2 tapahtumaa, koska se sulkee Hordesin kokonaan pois.
In the heat of the blight/
Hmm hyvä pointti. Noh koska se on 2 päiväinen josko toisella päivällä Mk2 ja toisella Mk1?Pseudok kirjoitti:Itse en kyllä kannata Mk2 tapahtumaa, koska se sulkee Hordesin kokonaan pois.
Noh ymmärrän kyllä jos tuota ei tapahdu(ellei sitten Hordes Mk2 testiversio tule parin päivän sisällä?-) Joku varmaan voisi illalla pelata Mk2 testipeliä ainakin. Pääsisipä testaamaan ainakin tuota tuolloin.
Eiköhän vedetä ihan mk1-hengessä ainakin varmuudella lauantai. Sunnuntain osalta voipi katsoa, mutta jos(/kun) Hordes-väkeä paikalle tulee, niin pysytään siinä. Menee meikältä joka tapauksessa muutama tovi toipua tuosta mk2:n finaaliversiosta...
NONIIN! Tapahtuman konsepti likimain edelläkuvattu ja järjestäminen varmistui. Lisätietoja ja ilmoittautuminen
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 11&t=89067
Nyt mukaan kaikki. Viimeisiä (tai viimeinen?) mahiksia päästä vielä kokeilemaan mk1:n ihanuuksia turnauksessa lauantaina. Sunnuntaina kiinnostuksen mukaan voidaan aloittaa mk2-testailu.
Nyt mukaan kaikki. Viimeisiä (tai viimeinen?) mahiksia päästä vielä kokeilemaan mk1:n ihanuuksia turnauksessa lauantaina. Sunnuntaina kiinnostuksen mukaan voidaan aloittaa mk2-testailu.
Dodih. Nyt olisi viimeisiä hetkiä ilmoittautua mukaan. Linkki yllä. Kuka vielä vitkuttelee, voi joutua turnauksesta sivuun mikäli ei saada tasamäärää pelaajia.Celebdae kirjoitti:NONIIN! Tapahtuman konsepti likimain edelläkuvattu ja järjestäminen varmistui. Lisätietoja ja ilmoittautuminen
Kaikki tänään ilmoittautuvat ovat kuitenkin varmuudella mukana. Sen jälkeen tarvittaessa sovelletaan systeemiä, että pariton pelaaja on jonotuslistalla niin kauan, että saadaan vielä yksi mukaan jne.