"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

O&G:n suunnittelu

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Riikinkukko

O&G:n suunnittelu

Viesti Kirjoittaja Riikinkukko »

Olen päätynyt tekemään 500 pisteen armeijan örkkejä ja goblineita. Kaverien menossa kisa 10.syyskuuta -09 - 10.heinäkuuta -10. Armeijassani on 40 nigth goblinia, nigth goblin bigboss, night goblin shaman ja trolli. Figut ovat peräisin skull passista. En ole aiemmin O&G pelannut, mutta valitsin armeijan sen takia koska minulla oli figuja ja O&G figut olivat hienoja ja O&G oli mielenkiintoinen. Mitäköhän figuja kannattaisi seuraavaksi hommata? Shamaania ja Trollia en kai käytä... Olen miettinyt tavallisia örkkejä ja jonkunlaisia ratsastajia, olisiko ne kannattavia hankintoja?

EDIT. Suunnitelma alempana!
Viimeksi muokannut Riikinkukko, Ke 30.09.2009 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myyra

Re: O&G:n suunnittelu

Viesti Kirjoittaja Myyra »

joku örkki ainakin kannattanee hommata kenraaliksi jakamaan parempaa ld:tä. Ja kyllä örkkien fast cavallary ainakin on ihan kohtalaista, joten ei sen hommaaminen mitenkään huono idea ole.
minä

Viesti Kirjoittaja minä »

Night goblineita jos käytät niin fanaticeja. Joku örkki yksikkö voisi olla mukava, vähän parempi lähis yksikkö. Ja mikset shamaania käytä? Osaa olla tehokaskin, mutta onhan se huvittavaa jos päänsä räjäyttää.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Riikinkukko

Juu kyllä mä fanaticeja hankin gobboille. Olen miettinyt örkki uniittia, ja goblin wolfridereita? Sudet ainakin nopeita. Kannattaako bolt throweria käyttää 500pts pelissä?
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

kannattaa--- ottaisin toisenkin
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Shamaani puolestaan ei ole kannattavaa väh. 50 pisteen hintaisena pikku-uhkana, kun ei saa pelissä pakosti edes kahta taikaa läpi.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Eitsi

Viesti Kirjoittaja Eitsi »

Squighoppereita tietty! Ihan törkeen kovia. 5 kappaleen yksikkö lyö sen 10*S5 iskua. Tuli juurikin 500pisteen lista väkerrettyä "kaveriturnaukseen" ja nämä ylisuorittivat lähes kokoajan!

Viiden susiratsastajan poppoo musikantilla on vain 71p, näitä voisi tuoda vihollisen flankkiin.

Yksi örkkipoppoo johon örkkikenraali jakamaan liippaa vahvalla panssarilla, pari NG lootaa joissa fanaticit. Jos haluat, örkkiblokkia voisi myös pienentää ja laittaa pojille 2 choppaa. Tässä tapauksessa haluat itse rynnäköidä etkä tulla rynnäköidyksi. Gobbot eteen lihamuuriksi ja örkit perään kun gobbot juoksee/rynnäköi/säätää. Jos varmemmalla linjalla haluat pysyä niin ota hw+shield.

Shammyä en itsekkään lähtisi välttämättä peluuttamaan ollenkaan. Noi pisteet voi käyttää paljon järkevämmin ottamalla esim. doomiksen tai toisen sankarin. Tähän voisi miettiä esimerkiksi ngobboheroa great weaponilla. Halpa kuin mikä, eikä harmita pätkääkään jos se kuolee.

+Pari chukkaa. Ensimmäinen vähän enemmän panssaroitu yksikkö teurastaa sut muuten.
Figu päivässä pitää naiset loitolla.
O: Vanhoja Goblineita, varsinkin fanoja.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Örkeillä kannattaa ottaa joko koko kenttä täyteen halpoja jalkaväkilaatikoita tai sitten minimilaatikot night gobboja fanaticeillä eikä mitään muuta jalkaväkeä. Loput slotit täyteen chukkia, rareen pari doom diveriä ja full magic. Maagit puskaan ja jalkaa taivaalta niskaan. Coreen voi ottaa myös susiratsastajia marsseja blokkaamaan, jos pisteitä riittää.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Riikinkukko

Ostinpa fanaticeja! Käyttöön tulee näillä kaksi eli molempiin ryhmiin yksi... Kaverien kanssa perustetaan myöhemmin yhteinen blogi tai jokin sen tapainen johon lisäilemme figua. Armeijat ovat näillä näkymin minun O&G ja kavereitten lizardmanit ja empire. Seuraava hankintani tosin taitaa olla armybook, susiratsastajia, örkkiryhmä ja ehkä boltthroweri tai kaksi.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Miksi full magic? Gobbojen spellit on hankalia castia, ja örkkimaagit ovat kalliimpia jotka eivät myöskään suorita kunnolla. Lisäksi O&G:n magiaa boostivat magic itemit on kuraa ja/tai ylikalliita ja/tai liian riskialttiita. Suosittelen että pysytte ihan mättölinjassa vaan, kuitenkin rupee kyrsimään jo ekan miscastin jälkeen... Kannattaa muuten kokeilla noilla night goblineilla nettejä pienemmässä pelissä, voivat olla ihan kovia jos teet compo-chargen örkkilootan tai squig hopperien kanssa.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Niin noh, onhan ne itse taiat kuitenkin aika mukavia. Ainoat ottamisen arvoiset arcanet taitavat olla sienet ja WAAAGH! paint.
Yksi shamaani (Tai kaksi, joista toinen rullakuski) on aika hyvä valinta, mutta ei missään tapauksessa näin pieneen peliin. Näin pienessä pelissä on niille pisteille paljon parempaakin käyttöä.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

sienet on kuraa... räjäyttää aina käyttäjänsä pään :D
Nazgúl

jupu_ kirjoitti:sienet on kuraa... räjäyttää aina käyttäjänsä pään :D
Tai vetää loitsun irrestiblellä läpi, se on vähän nopista kiinni ;P

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Komppaan jupua. 8 kertaa olen sieniä käyttänyt, joista 5 on aiheuttanut miscastin ja 4 on tappanut maagin. Eikä yhtään sieni-irkkua. On varmaan vaan huono tuuri ollut, jokanen päättäköön että ottaako...
Nazgúl

Kaikillahan on aina muutama noppa, joista tulee ykkönen aina pahoissa paikoissa. Omassa kulhossa ainakin muutama mokoma on, mutta älkää heitelkö niitä, värittäkää punasella ja antakaa kaverin heittää "onnennoppinanne". Vaiko...

Riikinkukko

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Komppaan jupua. 8 kertaa olen sieniä käyttänyt, joista 5 on aiheuttanut miscastin ja 4 on tappanut maagin. Eikä yhtään sieni-irkkua. On varmaan vaan huono tuuri ollut, jokanen päättäköön että ottaako...
5+4=9...

Tässä olisi alustava suunnitelma listasta, ei pisteitä, mutta listan pitäisi olla alle 500pts

Orc Big Boss
-light armour
-shield
-great axe

15 Orc Boyz
-shield
-full command

20 n goblins
-fanatic
-musician

5 spider riders
-musician

5 squig hoppers
-toivotaan, että päästän itse lähikseen, jolloin saisi ehkä jotain aikaan...

1 spear chukka
-tiputan kokonaan pois tai otan toisenkin, koska yksi oli toimivuudeltaan melko epävarma kun pelasin empireä vastaan.

KOMMENTEJA! Kiitos. Big bossille jotain bonuksia aseeseen?
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Riikinkukko kirjoitti:
Skarsnik, the Lord kirjoitti:Komppaan jupua. 8 kertaa olen sieniä käyttänyt, joista 5 on aiheuttanut miscastin ja 4 on tappanut maagin. Eikä yhtään sieni-irkkua. On varmaan vaan huono tuuri ollut, jokanen päättäköön että ottaako...
5+4=9...
Eli Skarsnik on käyttänyt 8 kertaa noitä sieniä joista 5 on johtanut miscastiin ja 4 noista miscasteista on tappanut käyttäjän. Lasku itsessään on oikein mutta tuollaista laskua ei oikein saa muodostettua tuosta lainauksesta kait...

Netit noille goppoille ihan jänniä vehkeitä...
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Dark Elf69 kirjoitti:
Riikinkukko kirjoitti:
5+4=9...
Eli Skarsnik on käyttänyt 8 kertaa noitä sieniä joista 5 on johtanut miscastiin ja 4 noista miscasteista on tappanut käyttäjän. Lasku itsessään on oikein mutta tuollaista laskua ei oikein saa muodostettua tuosta lainauksesta kait...
Kun ottaa huomioon, että se boglin ei voi kuolla niihin sieniin ilman miscastia, niin on se aika selvä miten tuo on menny.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Riikinkukko kirjoitti: Tässä olisi alustava suunnitelma listasta, ei pisteitä, mutta listan pitäisi olla alle 500pts

Orc Big Boss
-light armour
-shield
-great axe

15 Orc Boyz
-shield
-full command

20 n goblins
-fanatic
-musician

5 spider riders
-musician

5 squig hoppers
-toivotaan, että päästän itse lähikseen, jolloin saisi ehkä jotain aikaan...

1 spear chukka
-tiputan kokonaan pois tai otan toisenkin, koska yksi oli toimivuudeltaan melko epävarma kun pelasin empireä vastaan.

KOMMENTEJA! Kiitos. Big bossille jotain bonuksia aseeseen?
Bossille yritä saada martog's best basha. Spiderit kuolevat hyvin helposti, joten varmempi valinta olisi ottaa hämikset pois, pistää tilalle toinen chukka ja gobboille netit. Jos mahdollista niin örkkiyksikköä suuremmaksi, tai sitten kymmenen tyypin kokoiseksi ja aseistukseksi kaksi choppaa per örkki.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

aatami kirjoitti:Spiderit kuolevat hyvin helposti, joten varmempi valinta olisi ottaa hämikset pois
Ne on fastia, joten onko ihme jos ne putoaa nätisti. Lisäksi fastin tarkoitus ei ole huutaa "Qablaa!" ja juosta päin vihollista kuolemaan, vaan sillä tuetaan muuta linjaa, ja pudotetaan ärsyttäviä tukiyksiköitä jotka kestää lämää vielä heikommin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”