Space Marine HQ - Siinäpä pulmaa
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Space Marine HQ - Siinäpä pulmaa
Tuossa olen pyöritellyt mielessäni Ultramarine armeijaan komentajavalintaa ja en oikein osaa päättää sitä mikä olisi kannattava HQ. Muu armeija on mekanisoitu shoota, eli vaunuja ja pari trooppia rhinoilla.
Kun vertaillaan noita HQ-valintoja:
-Chapter Master on auttamatta ulkona - se on kallis eikä tarjoa minulle Captainiin verrattuna muuta bonusta kuin Orbital Bombardmentin (vaikka se ei mikään huono olekaan, niin silti). Captain vaatisi siten mukaansa saattoporukan, eli toisinsanoen viiden marinen ryhmä razorbackilla. Tosin tällekin tulee jo hintaa sitten Kapteenin kanssa pitkältä kolmatta sataa pistettä (typerään Rhinoon kun ei saa kuin kymmenen matkustajaa ja jos ottaa yhdeksän, niin bye bye erikoisaseet).
-Librarian olisi yksi vahtoehto ja varustettuna esmes Smitellä ja Null Zonella voisi olla ihan pätevä vaihtoehto. Tosin muutoin se kärsii samasta ongelmasta kuin Captain ja Chaplain eli tarttisi lisämättäjiä mukaansa lähitaisteluun. Kappalainen varustettuna Jump packilla assault marineiden mukana voisi olla hyvinkin kustannustehokas, mutta on tällöin muutoin armeijan teeman vastainen.
-Master of the Forge olisi mielestäni myös varsin pätevä ja toimisi muun armeijan (mekanisoitu shoota) yhteydessä Conversion Beamerin kanssa mutta toisaalta jos jättää Masterin kävelemään itsekseen, niin varmaan kyseinen kaveri tulee keräämään tulta puoleensa kaikista AP2 aseista ja tippuu kohtuullisen nopeasti. Saattojoukkoon lisättynä kärsii sitten taas siitä että paketin hinta kasvaa.
Eli minkälaista HQ:ta ihmiset ovat peluuttaneet Marineilla ja minkälainen on ollut muu armeija ympärillä silloin? Kuinka kauan on yksinäinen HQ selvinnyt elossa?
Kun vertaillaan noita HQ-valintoja:
-Chapter Master on auttamatta ulkona - se on kallis eikä tarjoa minulle Captainiin verrattuna muuta bonusta kuin Orbital Bombardmentin (vaikka se ei mikään huono olekaan, niin silti). Captain vaatisi siten mukaansa saattoporukan, eli toisinsanoen viiden marinen ryhmä razorbackilla. Tosin tällekin tulee jo hintaa sitten Kapteenin kanssa pitkältä kolmatta sataa pistettä (typerään Rhinoon kun ei saa kuin kymmenen matkustajaa ja jos ottaa yhdeksän, niin bye bye erikoisaseet).
-Librarian olisi yksi vahtoehto ja varustettuna esmes Smitellä ja Null Zonella voisi olla ihan pätevä vaihtoehto. Tosin muutoin se kärsii samasta ongelmasta kuin Captain ja Chaplain eli tarttisi lisämättäjiä mukaansa lähitaisteluun. Kappalainen varustettuna Jump packilla assault marineiden mukana voisi olla hyvinkin kustannustehokas, mutta on tällöin muutoin armeijan teeman vastainen.
-Master of the Forge olisi mielestäni myös varsin pätevä ja toimisi muun armeijan (mekanisoitu shoota) yhteydessä Conversion Beamerin kanssa mutta toisaalta jos jättää Masterin kävelemään itsekseen, niin varmaan kyseinen kaveri tulee keräämään tulta puoleensa kaikista AP2 aseista ja tippuu kohtuullisen nopeasti. Saattojoukkoon lisättynä kärsii sitten taas siitä että paketin hinta kasvaa.
Eli minkälaista HQ:ta ihmiset ovat peluuttaneet Marineilla ja minkälainen on ollut muu armeija ympärillä silloin? Kuinka kauan on yksinäinen HQ selvinnyt elossa?
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Re: Space Marine HQ - Siinäpä pulmaa
Mekanisoitu Shoota täälläkin ja HQ:na kokeiltu kaikkea paitsi librariania.
Master of the forgea peluutin devojen kanssa tai soolona, ei se oikein mitään koskaan tehnyt. Taino okei paukutti se hammerhedejä ja russeja, mutta ei mielestäni ollut pisteidensä arvoinen.
Captain/masterilla oli niin kakat kamat Wysiwyg syistä etten viitsi sanoa tämän kustannustehokkuudesta mitään, mulla ei toiminut paremmilla kamoilla ja jollain paremmalla saattopoppoolla voi olla oikeinkin kova.
Kappalainen puolikkaan taktisen ryhmän kanssa mistä löytyy melta/flamer ja fisti kessu, rhino alla tietenkin. Tämä toimi, rerollit tekivät tästä ihan varteen otettavan lähisryhmän joka pystyy tappamaan myös tankkeja ja läimäämään massaa. Kappalaisella ainoa uppi oli digital wepons mikä on esim. plague marineita vastaan kovaa valuuttaa. Tykkään ja kappalaisessa on munaa.
EDIT: Ajattelin joskus peluuttaa kappalaista assault ryhmän kanssa joka on vaihtanut reppunsa rhinoon, sopisi varmaan sunkin teemaan.
Master of the forgea peluutin devojen kanssa tai soolona, ei se oikein mitään koskaan tehnyt. Taino okei paukutti se hammerhedejä ja russeja, mutta ei mielestäni ollut pisteidensä arvoinen.
Captain/masterilla oli niin kakat kamat Wysiwyg syistä etten viitsi sanoa tämän kustannustehokkuudesta mitään, mulla ei toiminut paremmilla kamoilla ja jollain paremmalla saattopoppoolla voi olla oikeinkin kova.
Kappalainen puolikkaan taktisen ryhmän kanssa mistä löytyy melta/flamer ja fisti kessu, rhino alla tietenkin. Tämä toimi, rerollit tekivät tästä ihan varteen otettavan lähisryhmän joka pystyy tappamaan myös tankkeja ja läimäämään massaa. Kappalaisella ainoa uppi oli digital wepons mikä on esim. plague marineita vastaan kovaa valuuttaa. Tykkään ja kappalaisessa on munaa.
EDIT: Ajattelin joskus peluuttaa kappalaista assault ryhmän kanssa joka on vaihtanut reppunsa rhinoon, sopisi varmaan sunkin teemaan.
No itse olen pelannut aina melkein Capteenia relic bladellä ihan normi taktikaalisessa, jossa on melta/plasma ja multimelta.
Kappalainen toimii aika hyvin terminatorpanssarilla tukemassa terminatoreita.
Kappalainen toimii aika hyvin terminatorpanssarilla tukemassa terminatoreita.
Magnumit on täällä aina valmiina.
-
vompovompatti
Omissa mariineissa on yleenäs mukana kapteeni. Aseet vaihtelevat hieman: On ollut combi plasman ja relic bladen kanssa (hieman kallis, mutta tainnut aina maksaa itsensä takaisin) ja se perinteinen halppis bolt pistol ja power weapon (joka on varma, mutta persoonaton).
Oma ehdotukseni on rakentaa mahdollisimman hieno nappi ja peluuttaa sitä wysiwyg:inä, kuten itse teen combi plasman ja relic bladen kanssa. Tulee hyvä mieli kun tietää että ainakin figu on jokseenkin uniikki.
Oma ehdotukseni on rakentaa mahdollisimman hieno nappi ja peluuttaa sitä wysiwyg:inä, kuten itse teen combi plasman ja relic bladen kanssa. Tulee hyvä mieli kun tietää että ainakin figu on jokseenkin uniikki.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Itse olen peluuttanut mekanisoidussa listassani (yleensä 4 tacticalia rhinoilla ja pari ryhmää terminatoreita) terminator librariania ja 5 terminaattorin saattoporukkaa assault cannonilla ja chain fistillä. Kohtalaisen kallis, mutta tuntuu toimivan ok. Ongelmaksi voi muodostua muun armeijan perässä pysyminen jos joutuu liikkumaan paljon. Kestää hyvin ja on joskus jopa selvinnyt pelistä hengissä (yleensä kuitenkaan ei, johtuen terminaattoreiden tavasta teleportata vihollisten lähelle). Libra tavallisella panssarilla ei ole oikein kestänyt ja tuntuu kuolevan vähän turhan nopeasti.
Lähitaistelukapteeni + komentoryhmä razorbackissa on hienon näköinen kentällä, mutta ei ole toiminut haluamallani tavalla. Todennäköisesti ongelma on kuitenkin kenraalissa eikä joukoissa. Kunhan saan aikaiseksi, niin pitää tehdä razorbackista se assault cannon versio ja kokeilla sillä.
Yksi vaihtoehto noiden kaikkien vaihtoehtojen (librarian, kapteeni, kappalinen ja master of forge) on tietysti ottaa moottoripyörä alle. Hieman parempi kestävyys kevyitä aseita vastaan ja kestää nopeastikin liikkuvan armeijan mukana. Lisäksi Master of Forge voi ampua conversion beamerin liikkumisen jälkeen, mikä parantaa sen toimintaa. Saattojoukon mukaan ottaminen on taas kalliimpaa noiden pyörien vuoksi.
Lähitaistelukapteeni + komentoryhmä razorbackissa on hienon näköinen kentällä, mutta ei ole toiminut haluamallani tavalla. Todennäköisesti ongelma on kuitenkin kenraalissa eikä joukoissa. Kunhan saan aikaiseksi, niin pitää tehdä razorbackista se assault cannon versio ja kokeilla sillä.
Yksi vaihtoehto noiden kaikkien vaihtoehtojen (librarian, kapteeni, kappalinen ja master of forge) on tietysti ottaa moottoripyörä alle. Hieman parempi kestävyys kevyitä aseita vastaan ja kestää nopeastikin liikkuvan armeijan mukana. Lisäksi Master of Forge voi ampua conversion beamerin liikkumisen jälkeen, mikä parantaa sen toimintaa. Saattojoukon mukaan ottaminen on taas kalliimpaa noiden pyörien vuoksi.
Peace of Blake be with you
-
Captain-Jake
Vulkan he stan + min/max meltat ja flamerit. Ainakin minä käyttäsin.
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
OK. Paperilla Conversion Beamer vaikuttaa ihan soivalta peliltä, mutta toisaalta 42" on aika pitkä matka jos haluaa saada täydet tehot siitä irti. Mietin vain että Masterin BS:llä sillä osuisikin varsin helposti ja poimisi kauempana olevat tankit, kun kantamakaan ei ole ongelma...DaBandito kirjoitti:Master of the forgea peluutin devojen kanssa tai soolona, ei se oikein mitään koskaan tehnyt. Taino okei paukutti se hammerhedejä ja russeja, mutta ei mielestäni ollut pisteidensä arvoinen.
Tätä en ollut ajatellutkaan, voisi toimia vaikka viiden assault marine ryhmä fleikalla ja ilmaisella Rhinolla ja kappalaisella... Ei ollenkaan huono pikkunyrkki. Tätä pitääkin ajatella tarkemmin.DaBandito kirjoitti:EDIT: Ajattelin joskus peluuttaa kappalaista assault ryhmän kanssa joka on vaihtanut reppunsa rhinoon, sopisi varmaan sunkin teemaan.
Terminator-armourinen libra termarien joukossa on varmastikin tehokas, mutta pisteissä valitettavan kallis. Toki isommissa peleissä varsin varteenotettava vaihtoehto, mutta toisaalta silloin termarikappalainenkin alkaa jo kiinnostaa.sheeple kirjoitti:Itse olen peluuttanut mekanisoidussa listassani (yleensä 4 tacticalia rhinoilla ja pari ryhmää terminatoreita) terminator librariania ja 5 terminaattorin saattoporukkaa assault cannonilla ja chain fistillä. Kohtalaisen kallis, mutta tuntuu toimivan ok.
Itse haluaisin pitää unitit mahdollisimman halpoina, ettei kaikki herkut ole yhdessä korissa. Härvelit on halpoja joten niitä kannattaa ottaa. Käytännössä joku powerweapon/powerfisti taitaa olla hieman pakko jos meinaan assaultteja voittaa...
Pyörä on kyllä oikeastaan ihan hyvä ajatus - coveriin pääsee huomattavasti nopeammin kuin jalkapatikassa. Tosin tällöinkin taitaa raskasasetulitus olla se mikä komentajan vie turhan helposti... No mekanisoituun shootaan pyörä ei ehkä istu ihan kuin nenä päähän, mutta toki sen kanssa pääsee helpommin combattiin kun sen aika tulee.sheeple kirjoitti:Yksi vaihtoehto noiden kaikkien vaihtoehtojen (librarian, kapteeni, kappalinen ja master of forge) on tietysti ottaa moottoripyörä alle. Hieman parempi kestävyys kevyitä aseita vastaan ja kestää nopeastikin liikkuvan armeijan mukana. Lisäksi Master of Forge voi ampua conversion beamerin liikkumisen jälkeen, mikä parantaa sen toimintaa. Saattojoukon mukaan ottaminen on taas kalliimpaa noiden pyörien vuoksi.
No tämä ei ollut kyllä sitä pohdiskelua mitä tässä haettiin.Captain-Jake kirjoitti:Vulkan he stan + min/max meltat ja flamerit. Ainakin minä käyttäsin.
Careful what you wish - You just might get it...
Itse lähtenyt saamantereilla aina sillä vulvanilla liikkeelle. toisena figuna näillä pelannut Master of Forgea Conversion Beamerilla ja pyörän selässä. Saattaa kuulostaa hassulta mut se on ollut tähän mennessä aina paras yksikkö. Tehnyt eniten tuhoa sekä yleensä ollut aina pelin lopussa hengissä. Eli sitä voi lämpimästi suositella vaikka saattakin jakaa mielipiteitä. Mutta pyörän avulla se pääsee aina etsimään sopivimman paikan ampua ja hakea sitä maximi etäisyyttä. lisäksi sillä on mahdollista ajaa maksimit ja saa coverin.
Ite olen tykästynyt kapteeniin relic bladella ja storm shieldillä. Jos haluaa pröystäillä, voi kaveriksi vielä tipauttaa digital weaponsit. Joko taktisten mariinien, tahi inhimillisen hintaisen komentöryhmän kanssa rhinoon. On toiminut hyvin ja saa korkeahkosta hinnasta huolimatta erittäin hyvin aikaiseksi.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey