Scifi universumien erot?
Re: Scifi universumien erot?
http://www.youtube.com/watch?v=T7uD2V55LAg
Tää selittää aika hyvin miksi stormtrooperien panssari on niin saamatonta.
Tää selittää aika hyvin miksi stormtrooperien panssari on niin saamatonta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Minkä niistä? Leffakäsikirjoitus tehtiin ensin ja kirja sen pohjalta, joskin kirja julkaistiin hieman ennen elokuvaa. Wikipedia on kuningas. :PHuru-ukko kirjoitti:Luin alkuperäisen Tähtien sota kirjan. Kirja oli kai kirjoitettu ennen elokuvia, koska siinä oli muutamia eroja.
-
SuurAmiraali
http://starwars.wikia.com/wiki/Stormtrooper_armor
tossa ois tommonen sivu joka kertoo ettei ne kaikki stormtrooper panssarit ihan hyödyttömiä ole. esim autogun ei varmaan tehois ellei osu tosi hyvin, ja lasgun:kin varmaan heikommin. niiden aseet kun on sen verran suuritehoisia et sen takia leffoissakin kuolevat helposti.
tossa ois tommonen sivu joka kertoo ettei ne kaikki stormtrooper panssarit ihan hyödyttömiä ole. esim autogun ei varmaan tehois ellei osu tosi hyvin, ja lasgun:kin varmaan heikommin. niiden aseet kun on sen verran suuritehoisia et sen takia leffoissakin kuolevat helposti.
Siis, et varmaan tajunnut vitsiä. Niiden panssareiden pitäisi olla kestäviä, mutta kuudennessa elokuvassa Ewokit hakkasivat niitä rikki kepeillä.SuurAmiraali kirjoitti:http://starwars.wikia.com/wiki/Stormtrooper_armor
Edit: Jännä, ei tullut tekstiä jonka olin kirjoittanut, noh, oma netti lagannut jo hyvän aikaa. Eniwei, piti sanomani että:Drakojan kirjoitti:Siis, et varmaan tajunnut vitsiä. Niiden panssareiden pitäisi olla kestäviä, mutta kuudennessa elokuvassa Ewokit hakkasivat niitä rikki kepeillä.SuurAmiraali kirjoitti:http://starwars.wikia.com/wiki/Stormtrooper_armor
No muttakun ewokit on söpömpiä kuin wookiet joten vaihdetaan otukset muttei käsikirjoitusta. Storm troopereilla ei tosin koskaan ole ollut mainittavaa sotahistoriaa jos elokuvien pohjalta katselee, ainoat huippuhetket on olleet episodi kakkosen loppurytinä, avaruustaistelut (niissä sentäs saatiin vahinkoa aikaan kapinallisille) ja AT-AT:n takaa tykittäminen. Muutoin ovat ottaneet turpiin niin droideilta, ewokeilta kuin sankareiltakin.
Viimeksi muokannut Mysterous, To 17.09.2009 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Da Big Boss
Ja heittämällä kiviä niitä päin. Evokithan jaksavat heittää isoja kiviä btw.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
-
SuurAmiraali
No Leffat nyt on aina leffoja eikä ne niin ns realistisia ole oikein koskaan et ns pahikset oikeesti vois pärjätä.
Et ite lähtisin miettimään mielummin oheiskirjallisuuden ja muiden ns faktojen pohjalta ja jättäisin leffojen tapahtumat omaan arvoonsa, tai ainakin voi suhteuttaa.
Episodeissa II ja III pärjäävät koonisotilaat ihan kohtuullisesti, ja stormtroopereiden pitäis ikäänkuin olla niistä jalostetumpi organisaatio, joista osa koostuu klooneista.
Kyl stormtrooper pieksis Ig soltun mennen tullen.
Et ite lähtisin miettimään mielummin oheiskirjallisuuden ja muiden ns faktojen pohjalta ja jättäisin leffojen tapahtumat omaan arvoonsa, tai ainakin voi suhteuttaa.
Episodeissa II ja III pärjäävät koonisotilaat ihan kohtuullisesti, ja stormtroopereiden pitäis ikäänkuin olla niistä jalostetumpi organisaatio, joista osa koostuu klooneista.
Kyl stormtrooper pieksis Ig soltun mennen tullen.
Ottaen huomioon, että Star Wars -universumi pohjaa ennen kaikkea niihin leffoihin eikä niinkään paljon sen oheistuotteisiin, on väitteesi vähintäänkin korni.
Nyt on otettava huomioon, että IG:n perussolttu voi jäädä henkiin (ja taistelukunnon kärsimättä) omassa maailmassaan vaikka suorasta singon osumasta, ja Stormtrooper hyytyy jos heitetty kivi siihen osuu omassaan, niin laittaisin kyllä rahani likoon IG:n soturin puolesta... :)SuurAmiraali kirjoitti:Kyl stormtrooper pieksis Ig soltun mennen tullen.
Ainakin, jos molemmat sotisivat meidän maailmassamme. (Emme tietenkään voi tietää, ovatko kaikki endorin (kuu)kivet +5 Stones of Slayingejä, mikä toki muuttaisi asiaa merkittävästi.)
Savage World Showdownissa Storm Trooperit on tosi kovia.
Se on kiistaton todiste siitä, että kyseinen systeemi ei ole realistinen :)
Se on kiistaton todiste siitä, että kyseinen systeemi ei ole realistinen :)
Tähtien Sota, a new hope -elokuvan alkupuolella vanha Ben katsoo java hiekkakulkijan jäännöksiä ja toteaa, "Vain imperiumin sotilaat osaavat ampua noin tarkasti." Ehkä sankareilla on sitten vain jatkuvasti niin hyvä tuuri.
Luumumehu on soturien juomaa
Aa, mutta se lieneekin enemmän sarkastinen kommentti? Ladon seinä ja silleen...
Vanha Ben olikin kierompi mies, kuin osasin arvatakaan.
No muistaakseni se javojen hiekkakulkija ei ollut ihan siitä pienimmästä päästä...
Sama kuin ampuisi ohi tähtituhoojasta.
No en osaa sanoa, miten oman maailmamme jalkaväen aseet toimisivat 40k maailmassa, mutta ainakin niiden panssarivaunut on ihan surkeita. Esimerkiksi Suomen Leopard 2a4 ampuisi vaivatta kahden tai kolmen jonossa kulkevan Leman Russ taisteluvaunun läpi ja vieläpä täydestä vauhdista. Eivät ole vakainta keksineet sitten vuonna 40000, pimeänäkölaitteista puhumattakaan. Parhaat toisen maailman sodan aikaiset vaunutkin voisivat ihan tosissaan ottaa matsia 40 kilosten vastaavia vastaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Onhan niillä aivan älyttömän kehittyneet laitteet. Niihin pirskotetaan pyhää öljyä ja luetaan hymnejä, että toimisivat. Suitsukkeen polttaminen saakin pimeänäkökiikarin toimimaan paremmin. 40k ihmiset ovat tipahtaneet oman tekniikkansa ulkopuolelle. Siinä on kasa alkuasukkaita löytänyt ihmeellisiä taikakoneita, joita yrittävät käyttää. Kaikki automatiikka on imperiumille konehenkeä. Oooh. Siipimutterin pyörittäminen on heille seremonia, jonka suorittamalla pyhä levy irtoaa taikalaatikon kyljestä. Huolto-ohjekirja on heille virsikirja, josta lauletaan.
Tuppaa unohtumaan, että 40k universumi on takapajula, jossa on muinaisten ihmisten koneita käyttämässä mitään ymmärtämättömiä takkutukkia.
Tuppaa unohtumaan, että 40k universumi on takapajula, jossa on muinaisten ihmisten koneita käyttämässä mitään ymmärtämättömiä takkutukkia.
Taisi muuten olla tähän mennessä paras kuvaus 40k:n teknologiasta.
Tähän jotain alttareista, suitsukkeista ja laitteesta joka sanoo "Ping".
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Otetaan esimerkiksi joku iso avaruusalus tai tehdas tai mikä tahansa jättikokoinen laitos. Siellä voi olla ukko, jonka ainoa työ on tarkkailla pyhää neulaa pyöreän lasin takana. Jos neula kääntyy punaiselle, niin kone on vihainen, ja se pitää lepyttää rukoilemalla ja samalla pyörittää vieressä olevaa pyörää. Kone sihisee vihoissaan ja puhaltaa tulikuumaa höyryä, mutta sitten rukoileminen saa sen rauhoittumaan... ja sen ylipaineventtiilin kääntäminen, mutta sitähän ei kukaan enää ymmärrä koko valtakunnassa.