Vaihtoehtoiset figut GW peleihin

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
LAV-Kitsune-

Vaihtoehtoiset figut GW peleihin

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Innostuneena WHFB osion Mantic Games ketjusta aloin miettimään kuinka paljon muita tällaisia halvempia varteenotettavia vaihtoehtoja olisi tarjolla Games Workshopin peleihin. GW kun on alkanut nostamaan nuita hintojaan ylös enemmän ja enemmän.
Kerään tähän ketjuun listaa valmistajista jotka myös tekevät GW peleihin soveltuvia figuureja, mutta eivät ehkä ole tulleet niin vahvasti esille. Osa figuureista on halvempia, osa kalliimpia mutta kaikki käyvät vaihtoehdoksi vähän erilaiseen armeijaan. Jos listassa on jotain asiavirheitä niin viestitelkää vain niin korjaan asian kun vain kerkeän.

Vaihtoehtoisfigujen valmistajien lista: [*]Shadow Forge Naisfiguja
Viimeksi muokannut LAV-Kitsune-, Ti 13.04.2010 08:02. Yhteensä muokattu 15 kertaa.

Mysterous
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset figut GW peleihin

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Tällaiselle säikeelle onkin tainnut olla jo hyvän aikaa tarvetta. eM-4 miniatures tuottaa useita erillaisia metallifiguja ja todella halpoja muovifiguja. Esimerkiksi: Space Mariinin korvikkeita, imperial guard korvikkeita, jengiläisiä, robotteja/mechoja, faba örkkejä ja kääpiöitä sekä pieniä avaruusaluksia (joista en ole varma että sopivatko battlefleet gothiciin).
Maalausblogi taas pystyssä.

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Kaikkihan tämän varmaan tuntee, mutta laitetaan tää kuitenkin tänne kanssa.

Reapperi tekee aivan loistavan näköisiä ukkoja, joista ei tosin kannata lähteä tekemään armeijaa itselleen. Yllättävän moni käyttää näitä fikuja heroinaan ja siksi ne ovatkin loistavia. Kauniita ja erottuvan GW:n tai muiden valmistajien fikuista vallan mainiosti. Tekevät myös isoja otuksia, jotka eivät nekään ole mitään rumia.

Black Tree Design tekee sitten ihan kokonaisia armeijoitakin. Itsellä ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta yrityksestä, mutta eivät ainakaan ole hinnalla menneet pilaamaan fikujaan ja ovat kaiken lisäksi nättejä. Ainakin örkit ovat minun silmissäni paljon nätimpiä kuin GW:n omat.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

http://www.kallistra.co.uk/

Warmasteriin 10 millisiä ja Fabaankin löytyy figuja. Ei tosin erityisen halpaa. 7.5£, 8 metallifigua 28mm skaalassa, warmasteriin 5£, 4 standia. Halvempaa kuin GW mutta ei mitenkään järkyttävästi jos vertaa GW:n muoveihin. Tyyliltään näyttäisi olevan enemmän faban viitosedikkaa.

http://www.pendraken.co.uk/

Ei mitään iloa FB pelaajille mutta warmasterin pelaajille(hei on sekin GW:n peli :D) käypä linjasto about 50% hinnalla GW:n figuihin. Varsinkin jos tilaa isompia eriä jolloin voi saada alennusta sekä hintoihin että mahdollisesti posteihin eurooppaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

http://www.gamezoneminiatures.de/
Ökyhienoja vaihtisnappeja WHFB:hen. Hintataso akselilla halvahko-kalliihko ottaen huomioon, että kaikki on metallia.

http://www.avatars-of-war.com/
Hienoja vaihtisnappeja WHFB-sankareille. Tyyli sangen GW-uskollinen, jos se on tärkeää. Tyypit kympin tai reilun kympin zippe.

Omistan molempien figuja ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Battlefield Berlin ja Maelstrom Games muun muassa toimittavat kummaltakin.
Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116

LAV-Kitsune-

Päivitin ensimmäiseen viestiin mainitut valmistajat ja jatkan listan päivittämistä sikälimikäli joku tietää vielä lisää valmistajia. Muotoilen myös linkkejä ja kuvauksia näihin tuotteisiin vähän lisää heti kun kerkeän. Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Jotain sankareiksi käypiä nappeja:
Hasslefree miniatures
Eolith ent. Spyglass, joskin napit ovat Warhammeriin vähän turhan isoja
Freebooter miniatures. Werner Clocken firma, joka tekee nättejä nappeja
Dark Slave Miniatures
Enigma miniatures

Jotain randomia:
Darkson Designs Scifi WW2, True 28mm

Edit: Evoilin otn dark slaven kanssa. Nyt kunnossa.
Viimeksi muokannut Kaapelikala, Ti 29.09.2009 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuumi

Viesti Kirjoittaja Tuumi »

Kannattaneeko tuota forgeworldia pitää tuolla. On kuitenkin gw:n firma. :-)

LAV-Kitsune-

Tuumi kirjoitti:Kannattaneeko tuota forgeworldia pitää tuolla. On kuitenkin gw:n firma. :-)
Shh! Hys! Se on osa suurta salajuonta.
No ei, mutta ajattelin lisätä sen sinne sen vuoksi, koska tekevät kuitenkin erilaisia (sairaan paljon hienompia) versioita monista jo olemassa olevista figuista. Eli sellainen varteenotettava vaihtoehto niille joita kiinnostaa hienostella armeijan ulkonäöllä.

Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Otsikon muuten voisi vaihtaa esim. "Lista figuvalmistajista", ja listaan kertoo skaalan ja tyypin (scifi, fantsu, todellinen).

Olen kanssa vähän sitä mieltä, ettei Forgeworldia ehkä kannattane pitää tuossa listassa ainakaan noin ylhäällä kun on vielä pirun kalliskin.

Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Urban mammothilta löytyy aika hyviä vaihtoehtoja imperial guard armeijoihin. Ainakin viridiaanien puolelta, jos ei muualta.

http://urbanmammoth.com/
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"

Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Kaapelikala kirjoitti:Otsikon muuten voisi vaihtaa esim. "Lista figuvalmistajista", ja listaan kertoo skaalan ja tyypin (scifi, fantsu, todellinen).
http://theminiaturespage.com/man/

2077 firmaa, kannattaneeko lähteä kopioimaan.

Fabailijan kannattaa kenties selata Marblesia. Osa listoista on jo vanhentuneita, mutta saatetaan niitä joskus päivittääkin.

Omista armeijoistani löytyy ehkä eniten Grenadier/Mirlitonia, Ral Parthaa, West Windiä ja Heresyä. Foundry, Black Hat sun muut esiintyvät ajoittain. Pitäisi ehkä joskus tehdä oma lista laatikon sisällöstä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Dolmot kirjoitti:http://theminiaturespage.com/man/

2077 firmaa, kannattaneeko lähteä kopioimaan.
Voisi tuo TMP:n lista olla parempikin ja enemmän ajan tasalla oleva. Ei ole erityisen hyvä historiallistenkaan valmistajien penkomisessa, kun hakutoiminto ei ole kovinkaan ihmeellisellä algoritmilla varustettu.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

LAV-Kitsune-

Tuossa listassa on tosiaan erittäin paljon eri valmistajia, mutta monen figut ei oikein sovellu GW peleihin. Ajatuksenani oli pitää tätä listaa sitä varten, että siitä näkee nimenomaan GW peleihin soveltuvia figuvaihtoehtoja. Eli jos vielä löytyy jotain, niin huomioitavia seikkoja voisi olla mm. saatavuus, kielimuurit ja tottakai figujen soveltuvuus itse peliin.

Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Tuossa listassa on tosiaan erittäin paljon eri valmistajia, mutta monen figut ei oikein sovellu GW peleihin.
Jos vaihtaa paskat figut parempiin, miksei samantien vaihda paskoja pelisysteemiä parempiin? ;-)

LAV-Kitsune-

Diogenes kirjoitti:
LAV-Kitsune- kirjoitti:Tuossa listassa on tosiaan erittäin paljon eri valmistajia, mutta monen figut ei oikein sovellu GW peleihin.
Jos vaihtaa paskat figut parempiin, miksei samantien vaihda paskoja pelisysteemiä parempiin? ;-)
Pelaajien määrä lienee se suurin syy. Muutamia hyviä figupelejä olen kokeillutkin aikoinaan, mutta kun pelaajia oli minun lisäksi vain yksi, niin se peli lopahti vähän lyhyeen. ^.^

Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Pelaajien määrä lienee se suurin syy. Muutamia hyviä figupelejä olen kokeillutkin aikoinaan, mutta kun pelaajia oli minun lisäksi vain yksi, niin se peli lopahti vähän lyhyeen. ^.^
Tuo on toki se ongelma, joka onneksi nykyään on väistymässä. Aktiivinen käännytystyö tuottaa tulosta, paremmin ainakin kuin ovelta ovelle kiertäviltä Slaaneshin Todistajilta ;-).

Ilfierno

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Diogenes kirjoitti:
LAV-Kitsune- kirjoitti:Pelaajien määrä lienee se suurin syy. Muutamia hyviä figupelejä olen kokeillutkin aikoinaan, mutta kun pelaajia oli minun lisäksi vain yksi, niin se peli lopahti vähän lyhyeen. ^.^
Tuo on toki se ongelma, joka onneksi nykyään on väistymässä. Aktiivinen käännytystyö tuottaa tulosta, paremmin ainakin kuin ovelta ovelle kiertäviltä Slaaneshin Todistajilta ;-).
hahah, repes... :D

Onneksi pelaajakunta laajentuu pelien saralla, se on positiivinen juttu!

Hartman

Viesti Kirjoittaja Hartman »

Mitäs hittoa, Pig Ironia ei ole vielä kukaan maininnut?
http://www.pig-iron-productions.com/
Perhanan hienoja skifisolttuja kohtuulliseen hintaan.

jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

:O kai se on sitten lähdettävä ostamaan tavaraa blacktreedesignilta...

guoa kuvastava figu 5e, lokkia kuvastava figu 5e, vampyyrei 2ekpl, kotkia 5e jätti 7e... totatota

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”