"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"tyttökaverilta" lisää

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Kaapelikala

Re: "tyttökaverilta" lisää

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Hyvältä näyttää.

Metallit vähän tylsiä. Suosittelen näiden washaamista esim. musta+reilusti vettä+pikkuisen astianpesuainetta-sotkulla. Hyvä ohje noiden tekoo täällä.

Ihon korostukset onnistuneet nätisti, samoin sarvet. Kynnetkin näyttävät näteiltä. Ainoa, mikä ei näytä aivan hyvältä on tuo valkoinen (paita?). Vähän sotkuista, vedä pari ohutta kerrosta kaveriksi.

Alusta toimii; yksinkertainen, mutta toimiva. Tuo yllättävän paljon eloa nappiin.

Jatka samaan malliin :D.
anniina00

Viesti Kirjoittaja anniina00 »

Kiitos ^^

Noille metalleille voin ehkä jotain tehdä, mutta sen paidan jätin tuollaseksi tarkoituksella. Ideana on että se on pellavaa tai sellaista vähän niinkuin semmonen säkki missä on joskus pidetty perunoita... Ja kuva korostaa sitä sotkuisuutta.
"Whether you think you can
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Jope kirjoitti:Neuvona voin sanoa, että jätä tuo vaaleanruskea korostus pois. Ei mitään hajua, miksi se olisi sen väristä.
Jänteet kenties? Tosin ihan ei täsmää kaikin puolin "anatomisesti" etenkään tuon lihaksen päällä ja värin pitäisi olla enemmän ehkä vaaleanharmahtavampi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Fierysigil[FIN]

Viesti Kirjoittaja Fierysigil[FIN] »

Silveri kirjoitti:Jänteet kenties? Tosin ihan ei täsmää kaikin puolin "anatomisesti" etenkään tuon lihaksen päällä ja värin pitäisi olla enemmän ehkä vaaleanharmahtavampi.
Vaaleaa oli koko liha korostukseltaan eräässä GW:n kaunokaisessa. Pidän parempana tapana jättää jänteitä maalaamatta, tai sitten korostaa samoin tavoin koko lihan. Täytyy myöntää, etten ole koskaan nähnyt ihotonta lihaa, josta olisin ne jänteet voinut erottaa...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tähän voisi kommentoida jotain sculptijoiden yleisestä anatomian osaamisesta ja lihasten toiminnan hahmottamisesta, mutta jätetään se nyt tästä ketjusta, koska täällä pitäisi keskittyä antamaan rakentavaa kritiikkiä ja kannustusta aloittavalle maalaajalle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
anniina00

Mielestäni näin tavalliselle tallaajalle, joka kuitenkin hoksaa, että jänteitä on, tuo on tarpeeksi täsmäävä väriltään ja paikoiltaan. En nyt jaksa niin tarkka olla. Ja kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä on tuollainen mutanttihahmo, jolla voi periaatteessa olla ihan mitä ikinä sille haluaa oman näkemyksen mukaan maalata.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Musta nuo vaaleet osat tuovat hyvin eloa tohon punaseen, toki paikoitellen ne voisivat olla vähän siistimmin maalattu mutta ei niitä pois kannata jättää.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Decoder

Viesti Kirjoittaja Decoder »

Kommentoin nyt vain uusimpia töitäsi kun olet ilmeisesti ottanut opiksesi monissa asioissa.
Spawn of chaos: Nahka/iho-osissa vaaleimpien ja tummimpien kohtien väliin kannattaa pistää vähintään yksi kerros lisää sillä nyt se lyö silmille. Vereslihalla olevat osat taas varsin näppärän näköisiä enkä oikein osaa sanoa mitä pitäisi muuttaa kun en tuollaista ole koskaan yrittänytkään maalata.
Damsel: Hieno, mutta enemmän kerroksia väliin ja kannattaa erotella yksityiskohdat paremmin. Metalleihin varjostuksia. Hiuksissa näyttää maali kuluneen paikoin pois, enkä suosittele drybrushausta. Silmät ja iho ovat onnistuneet oikein hyvin, mutta vähän pienempi pupilli voisi silmissä olla. Tämä ehdottomasti tähän mennessä paras figusi.
Kaamoksen mikälie mutantti: Pikkuisen takapakkia maalauksessa, mutta saattaa johtua huomattavasti yksityiskohdattomammasta figustakin. Paita siistimmäksi ja varjostuksia kehiin. Jos näiden jälkeen haluat sitä sotkuisuutta niin washaa vaikka maaleilla todella ohuella maali-vesi sekoituksella.
Maalikerrokset siis aina ensin siistiksi ja sitten eri efektejä lisäilemään (oma mielipiteeni) kuten sitä sotkuisuutta ja valo-,varjojuttuja.
Voi olla että kaikki on jo sanottu, mutta muistutanhan asiasta.
Lisää vaan tulemaan, siinähän sitä kehittyy.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

täh... olen maalannut noin 2 vuotta ja noin 100-200 modelia enkä ole päässyt tuohon tasoon... tosin voisi joskus yrittää tehdäkkin niitä highligtheja eikä käyttää vain washeja :P. Pienenä vinkki dewlan mud on kivan näköistä :D
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

jupu_ kirjoitti:täh... olen maalannut noin 2 vuotta ja noin 100-200 modelia enkä ole päässyt tuohon tasoon... tosin voisi joskus yrittää tehdäkkin niitä highligtheja eikä käyttää vain washeja :P. Pienenä vinkki dewlan mud on kivan näköistä :D
Se riippunee siitä maalaako kaikki figut yksilöinä(?), eikä vedä zombina kaikkia dipillä ja washia päälle ;)
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
DragonRider

Viesti Kirjoittaja DragonRider »

Nazgúl kirjoitti:
jupu_ kirjoitti:täh... olen maalannut noin 2 vuotta ja noin 100-200 modelia enkä ole päässyt tuohon tasoon... tosin voisi joskus yrittää tehdäkkin niitä highligtheja eikä käyttää vain washeja :P. Pienenä vinkki dewlan mud on kivan näköistä :D
Se riippunee siitä maalaako kaikki figut yksilöinä(?), eikä vedä zombina kaikkia dipillä ja washia päälle ;)
Ite näin teki helffi spearmenejen kanssa ;'((((( *sniff *sniff. No nyt alkaa yksilönä maalaus^^
mutta joo.
Erittäin hieno figu kun vielä ajattelee että ihan ensimmäisiä.värit vaan ei minun silmääni passaaa ja tekisin itse melko räikeen näköisesti (turkoosia ja kirkkaan keltaista,blood rediä yms,yms) mutta tämäkin on makuasia. Fakta on että se on hieno ;)
EDIT: SPAWNIA KOMMENTOIN!
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Oi, uusia maalareita!

Ja vieläpä sellaisia, jotka nimenomaan maalaavat eivätkä sudi kenttätavaraa. Sekä oppivat näin nopeasti! :) Tätä pitää hieman rakastaa. On tämäkin kun löytää aina uusia ja jänniä juttuja kun sattuu kerran kuukaudessa eksymään Sotun galleriaan katselemaan mitä löytyy.

Eli siis, sen kummemmin neuvoihin tai sellaisiin menemättä tai virheisiin tai hyviin puoliin puuttumatta sanon vain, että onnea hyvästä jäljestä näin nopeasti! Oletko muuten harrastanut piirtämistä, maalausta tai käsitöitä? Mietin vain, että sellainen tausta yleensä auttaa, ja jos näin, niin se myös näkyy.

Pitääkin alkaa käydä kääntymässä täällä hieman useammin. Silmät, korvat ja halu oppia auki vain, parin vuoden päästä saatetaan nähdä esim. ropeconin maalauskilpailuissa jotain oikein hienoa, jos arvaan yhtään oikein.

So, get on with it! :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
anniina00

Kiitos Rune Ihaninta kommentointia tähän mennessä. Tietenkin kaikki kommentit on tervetulleita, mutta on kiva kuulla jos joku tykkää ja/tai kannustaa.

On tullu piirtämistä ja käsitöitä harrastettua ja niinkun joku sanoi varmaan meikkaamisestakin on apua. Yrittäkääpä laittaa kajaalia tai ripsiväriä silmään kun ootte liikkuvan auton kyydissä ;D.

Tossa muistin, että siinä damsel paketissahan oli kaks figua ja vielä hevonen. Olin jo täysin unohtanu ja valittelin ettei oo mitään kivaa maalattavaa :D. Eli sitä voi odotella tässä jossakin vaiheessa näkyvän täällä.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Marcholio

Viesti Kirjoittaja Marcholio »

anniina00 kirjoitti:
Tossa muistin, että siinä damsel paketissahan oli kaks figua ja vielä hevonen. Olin jo täysin unohtanu ja valittelin ettei oo mitään kivaa maalattavaa :D. Eli sitä voi odotella tässä jossakin vaiheessa näkyvän täällä.
Sitä odotellessa...
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...

ei millään pahalla mut silleen...
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

anniina00 kirjoitti:Yrittäkääpä laittaa kajaalia tai ripsiväriä silmään kun ootte liikkuvan auton kyydissä ;D.
*köhköh* Mitäs se kajaali on?
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Nazgúl kirjoitti:
anniina00 kirjoitti:Yrittäkääpä laittaa kajaalia tai ripsiväriä silmään kun ootte liikkuvan auton kyydissä ;D.
*köhköh* Mitäs se kajaali on?
Se kynä jolla tökitään mustaa silmien ympärille.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
anniina00

Kajaali on sellanen meikkikynä, jolla piirretään silmiin rajaukset :)
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Jotenkin huomaa että ollaan figupelifoorumilla kun porukka ei tiedä mikä kajaali on... :D

Itse figuista, mahtavaa että lähdetään kokeilemaan korostuksia samantien, lisäksi jälki on yllättävän tasaista. Varsinkin damsel on onnistunut, muissa paistaa pohjamaali hiukan läpi. Mistä johtuu että tytöt ovat automaattisesti parempia maalaamaan?
anniina00

Joo saattaa hyvinkin paistaa pohjamaali, alunperin maalasin aika huonoilla maaleilla nyt ollaan niitä vähän ohennettu. Ja saattaa olla että laiskuus iski, mikä on kohtuu normaalia kun minusta puhutaan :D

Eikös tytöillä oo yleensä parempi käsialakin? Ehkä niihin on sama syy. Liekkö johtuu siitä, että tytöt tykkää näteistä jutuista. Olisko tytöt yleensä tarkempia kaikessa, pojat ehkä vähän suurpiirteisiä.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Marcholio

Viesti Kirjoittaja Marcholio »

anniina00 kirjoitti:Eikös tytöillä oo yleensä parempi käsialakin? Ehkä niihin on sama syy. Liekkö johtuu siitä, että tytöt tykkää näteistä jutuista. Olisko tytöt yleensä tarkempia kaikessa, pojat ehkä vähän suurpiirteisiä.
Voi hyvinkin olla totta. Elämä vaan on epäreilua.
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...

ei millään pahalla mut silleen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”