"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Millä säännöillä aloittaa Ancient wargaming?

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Silveri

Re: Millä säännöillä aloittaa Ancient wargaming?

Viesti Kirjoittaja Silveri »

tneva82 kirjoitti:Itse tykkään 6mm ulkoasusta(massa effekti kompensoi kummasti detaljien puutetta ja esmes baccus6mm myy hyvin detaljoituja 6mm figuja) eikä hintakaan paha ole. Pendraken esmes myy 1.95-2.5 kertaisella hinnalla. Oma kukkaro kestää paremmin 6mm figut ;-)
No onhan tuo kieltämättä vakuuttavampi kun omat 10 figua/ständi -ratkaisuni kymppimillisinä. 20 unittia.. ei paha. Samurait tosin mättivät hieman pienemmissä yksiköissä, joten ehkä siihen 10 mm sopii paremmin, mutta kyllähän tuo hehkeältä kieltämättä näyttää.

Hintavertailua ei tosin voi tehdä tuolla tavalla. Itse laskin, että Pendrakenista saa 10 mm yksikön £3:lla, kun taas Baccuksesta 6 mm yksikkö (tuolla beissimissysteemilläsi) maksaa £4.90 (okei, jää pari ständiä yli, eli oikeasti £4.41). Voihan tietysti alustaa 2 riviinkin, jolloin yksikköhinnaksi jäisi £2.20, mutta massaefekti ei tällöin olisi yhtä hyvä.

Vertailuna sitten mitä 10 mm voi näyttää läheltä kuvattuna: http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ -tuo äijä on ihan vakuuttavaa jälkeä saanut aikaiseksi. Valtaosa noista figuista on Pendrakenia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

Corvus Belliä saa suomalaisesta verkkokaupasta (Boostep), jota heillä on välillä varastossakin jolloin toimitusaika on 1-2 arkipäivää. CB:llä on esimerkiksi Essexiin verrattuna pienen pieni valikoima ukkoja, mutta Imperial Romaniin löytyy kaikki tarpeellinen Earlyn ja Laten väliltä ja ukot ovat todella upeita ja pussit sisältävät riittävästi variaatioita.

Beissaamisessa suosittelen unohtamaan WMA:n ja toimimaan DBx:n systeemin mukaan. WMAta voi pelata DBx:n beisseillä (kunhan lisää pyöreän kenraalibeissin) mutta ei toisinpäin.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

6mm-pelaajia on kyllä jonkun verran; Helsingissä esim. on yksi makedonialaisarmeija DBM:een, ja itselläni on ikuisesti puolivalmis (DBA-kokoon kyllä löytyy tavaraa) DBM-Latinalaisliiga ~430 eKr. 6mm figuilla. Tulevaisuuden suunnitelmissa hankkia myöhäiskeskiajalle pikkumiehiä myös. Peliseuran puolesta ihan harkinnanarvoinen optio siis sekin. Baccuksen valikoima on laaja ja ainakin oma kokemukseni asiakaspalvelusta erittäin positiivista. Latinalaisen linjajalkaväen tein kahteen riviin (eli neljä strippiä per alusta), tällöin joukot näyttävät enempi triplex acies-tyylisesti linjoihin asettuneilta pöydällä. Ja saatoinpa vahingossa säästää rahaakin :)
mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

dead flesh penalty kirjoitti:DBM-Latinalaisliiga ~430 eKr. 6mm figuilla.
Olisiko kuvia? :)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

dead flesh penalty kirjoitti:Baccuksen valikoima on laaja ja ainakin oma kokemukseni asiakaspalvelusta erittäin positiivista.)
Ditto. Yleensä vastaukset tullu nopeasti(ainu poikkeus oli kun omistaja oli sairaslomalla ;-). Ja valikoima tosiaan laaja ainakin muinaiseen sodankäyntiin ja about 1600 luvulta alkaen. 1000-1600 lukujen välissä tosin ikävä aukko mutta ilmeisesti sinne on tulossa täydennystä. Tämän vuoden puolella kuulemma tulee esmes 11n vuosisadan viikingit, saxonit ja normannit.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Ruusujen sotain engelsmanneista saa kyhättyä l-eurooppalaista armeijaa kohtalaisesti 1350-1400lv lopulle, mutta sen useampia sarjoja periodille ei tosiaan taida Baccucsella olla vielä listoilla.
mvp kirjoitti:
dead flesh penalty kirjoitti:DBM-Latinalaisliiga ~430 eKr. 6mm figuilla.
Olisiko kuvia? :)
Ei :(

Mulla oli jotain pari vuotta (nämä kaverit tosiaan ovat melkoinen ikuisuusprojekti..) sitten muutama kuva -ekoista kokeiluista- verkossa kyllä. Kuitenkin kun äsken tarkistin niin photobucketin acconi oli poistunut ei-aktiivisena, eikä kopioitakaan näytä olevan tällä kovalevyllä. Enköhän spämmää niitä tuonne galleriaan kun taas saan vähän lisää maaleihin :)
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Voin itse aloittelava DBM/A-fanina että nuo death flesh penaltyn roomalaiset olivat kyllä aika järisyttävän hienoja, varsinkin kokoon nähden...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”