"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Games Workshopin rautainen sensuuri iskenyt taas?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Samsonite

Games Workshopin rautainen sensuuri iskenyt taas?

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

Tässä seikkaillessani figuurinettikauppojen synkissä maisemissa, huomasin että PP:ssä, Boostepissä, ylipäätään missään minkään suomalaisen nettikaupan sivuilla jossa jälleenmyydään GWn nappeja, ei näkynyt figupaketin kantta eikä kuvia itse paketin sisällöstä. Lisäksi Boostepin sivuilla lukee "valmistaja ei salli kuvan näyttämistä" Mistä tässä nyt on kyse?
cadavera vero innumera
ZyDec0

Re: Games Workshopin rautainen sensuuri iskenyt taas?

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Juurikin siitä, mitä siinä luki. GW on näet käsittääkseni kieltänyt kaikkia jälleenmyyjiä julkaista GW:n omia kuvia tuotteistaan näiden nettikaupoissa. En kyllä ymmärrä mikä järki tässä on. Kuitenkin esim. boksin kannen skannaaminen ja sen kuvan laittaminen nettiin on sallittua.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

ZyDec0 kirjoitti:Juurikin siitä, mitä siinä luki. GW on näet käsittääkseni kieltänyt kaikkia jälleenmyyjiä julkaista GW:n omia kuvia tuotteistaan näiden nettikaupoissa. En kyllä ymmärrä mikä järki tässä on. Kuitenkin esim. boksin kannen skannaaminen ja sen kuvan laittaminen nettiin on sallittua.
Tarvitseeko GW järkeä tekemisiinsä?-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Samsonite

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

Bhuh, ei tullut katsottua tuolta... Paniikki! Kumpaan kommentoin! Alea iacta est. Tänne. Modet tehköön asialle jotain.

Siis aivan perseestä mennä tuonne Games Workshopin raskastakin raskaammille sivuille ja katsoa sieltä millaisia nappeja ovat. Ja vaikuttaa heräteostoksiin aika pahasti... Hienoa GW, hienoa.
ZyDec0 kirjoitti:En kyllä ymmärrä mikä järki tässä on.
Ne haluaa vaikeuttaa varmana mun elämää! No voittoa varmaankin. Jos rahat ei mene nettikauppoihin, niin ne menevät varmaankiin suoraan GW:lle.
cadavera vero innumera
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Samsonite kirjoitti:Ne haluaa vaikeuttaa varmana mun elämää! No voittoa varmaankin. Jos rahat ei mene nettikauppoihin, niin ne menevät varmaankiin suoraan GW:lle.
Tai jollekin figuvalmistajalle, joka sentään luottaa tekeleidensä laatuun sen verran, että kehtaa näyttää kuvan asiakkaallekin ennen ostopäätöstä...
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Teräratas kirjoitti:Tai jollekin figuvalmistajalle, joka sentään luottaa tekeleidensä laatuun sen verran, että kehtaa näyttää kuvan asiakkaallekin ennen ostopäätöstä...
Nyt en täysin ymmärrä kommenttiasi. GW:n sivu-uudistuksen myötä premiumista on saatavilla enemmän ja parempia kuvia kuin koskaan aikaisemmin.

Myönnettäköön, että kielto käyttää virallisia kuvia tuntuu aluksi vähän oudolta ratkaisulta. Kivijalkakaupoissa asiointiin kannustaminen on sinänsä järkevä veto, mutta nettikaupan muroihin kuseminen ei välttämättä ole se optimaalisin tapa toimia..
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tämä veto karkoittanee harrastajia - joko kokonaan tai sitten muitten firmojen peleihin. GW Historicalsia ei taitane kielto vielä koskea (tosin niitä ei juuri kivijalkakaupoista taida saadakaan). Omasta perspektiivistäni näen tämän vain hyvänä asiana, vaikka tämä lisänneekin eniten Warmachinen/Hordesin pelaajia enkä PP:n tuotteisiin itse koe juuri minkäänlaista vetoa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

jullevi kirjoitti:Kivijalkakaupoissa asiointiin kannustaminen on sinänsä järkevä veto, mutta nettikaupan muroihin kuseminen ei välttämättä ole se optimaalisin tapa toimia..
Itse en kyllä kummoisesti ymmärrä, miksi noita ihmisiä pitäisi kummoisesti kannustaa noihin kivijalkakauppoihin. Itsellä on ainakin sellainen käsitys ja kokemuskin, että kyllä tuolta nettikaupoista tulee aina suurempia ostosmääriä tehtyä kuin mistään kivijalkaliikkeistä. Enkä nyt puhu tietty vaan pelkästä hinnasta, samat eurot se valmistajafirma käärii taskuunsa kuitenkin. Kyllä minusta se on ainakin paljon vaikeampaa kävellä seitsemän konkereettisen laatikollisen kanssa sinne kaupan tiskille, katsella kuinka paljon tavaraa on oikeasti tulossa ostettua, ja sitten vielä surkutella kun setelit lähtee lompakosta suorittamaan luonnollista kiertokulkua, kuin vain klikkailla vain linkeistä lisää rivejä nettikaupan ostoskoriin, ja näppäillä pari lukua pankkitositteen kenttiin. Siinä vaiheessa katumiskynnys kun on vielä paljon suurempi, kun pitäisi lähteä laatikoita ulkomaille palauttamaan, kuin vain yksinkertaisesti viedä takaisin hyllyyn kaupassa. :/

Tiettyhän se on kivempi uusille pelaajille, päästä niitä laatikoita hypistelemään, mutta harvoinpa ne nyypät muutenkaan pareman tiedon puutteessa netissä ostoksia tekee.
Järjenkäyttö sallittu!
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Onneksi vielä sentään maelstromissa näkyy kuvat...
Magnumit on täällä aina valmiina.
jasca
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jasca »

Nopealla vilkaisulla vaikuttaisi siltä, että noi maelstromin kuvat ei ole GW:n kuvia.
Kylis

jasca kirjoitti:Nopealla vilkaisulla vaikuttaisi siltä, että noi maelstromin kuvat ei ole GW:n kuvia.
Nähtävästi, kun tarkemmin tutkailin, mutta blisterien kuvat tiesin olevan maelin omia.
Haddock

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Silveri kirjoitti:Tämä veto karkoittanee harrastajia
Miksikäs näin? Eiköhän keskivertoharrastaja tiedä miltä sen tilattavan kaaosritari- tai speismariiniboksin on tarkoitus näyttää jo etukäteen, oli kyseessä aloittelija tai ei. Jos taas Villen synttäreille lahjaa etsivä Tiina-täti menee ostelemaan figuja (olettaen että täti osaa edes käyttää verkkokauppaa ;) ), ei se nyt hirveästi auta onko kuvassa mariini piikeillä vai ilman, tai jopa ei kuvaa ollenkaan, kun täti ei näistä muoviukkeleista kuitenkaan mitään ymmärrä. Korkeintaan vähän useampi harrastaja valitsee sen Maelstromin ostopaikaksi, kun siellä on kuvat tuotteista niiden halvempien hintojen lisäksi. Jolloin ainoat jotka ottavat tästä takkiin ovat verkkokaupat ilman kuvia.

Blisterien kuvat eivät muutenkaan hirveästi auta, kun sisällä on vain epämääräinen kasa kiilteleviä metallinpaloja. Ja jos figu(i)sta on tarjolla vaihtoehtoskulpteja, voi sitten vain arvailla mitä sieltä on pakkaajan käteen sillä hetkellä sattunut.
tneva82

Haddock kirjoitti:Miksikäs näin?
Noh. Kyllä miekin esmes tykkään nähdä mitä mie olen tilaamassa ennenkuin tilaan. Jos ei kaupan sivuilta näe niin ostokynnys nousee kummasti.

Ja ei en pahemmin perusta ratkaisusta katso GW:n sivuilta. Niitä hitaita ja surkeasti suunniteltuja sivuja ei halua katsoa vahingossakaan saati sitten tarkoituksella.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Itse ainakin tiedän jo aika hyvin, mitä olen ostamassa. Yksiköistä on nähnyt niin reilusti kuvia jo GW:n sivuilla, WD:ssä, armeijakirjassa tms.
Ainoastaan "toi blisteri näyttää siistiltä, heräteostanpa sen" -ostokset voivat kenties jäädä vähemmälle, mutta yleensä ostoskorin sisällöstä on jo aika varma mielikuva ennen nettikaupan avaamistakaan.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
tneva82

Galeios kirjoitti:Itse ainakin tiedän jo aika hyvin, mitä olen ostamassa. Yksiköistä on nähnyt niin reilusti kuvia jo GW:n sivuilla, WD:ssä, armeijakirjassa tms.
Ainoastaan "toi blisteri näyttää siistiltä, heräteostanpa sen" -ostokset voivat kenties jäädä vähemmälle, mutta yleensä ostoskorin sisällöstä on jo aika varma mielikuva ennen nettikaupan avaamistakaan.
'GW:n sivut liian hitaita ja huonosti suunniteltuja että niitä viitsisi selailla. Ja viimeksi taisin ostaa WD:n high elffien kirjan julkaisun yhteydessä. Eli ne kuvat olisi kyllä tarpeeseen.
Kylis

Kummallista, että kaikki sanovat gW:n sivuja hitaiksi... Mulla meinaan toimii kyseiset sivut ilman minkäänlaista hitautta ja käytössä on vielä yhden megan yhteys, jota käyttää 5 tietokonetta.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

jullevi kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:Tai jollekin figuvalmistajalle, joka sentään luottaa tekeleidensä laatuun sen verran, että kehtaa näyttää kuvan asiakkaallekin ennen ostopäätöstä...
Nyt en täysin ymmärrä kommenttiasi. GW:n sivu-uudistuksen myötä premiumista on saatavilla enemmän ja parempia kuvia kuin koskaan aikaisemmin.
Kyllä minä yleensä odotan, että myyjä esittelee minulle tuotteen jonka olen aikeissa hankkia. Jos myyjä ei pysty tuotetta esittelemään, jää se luultavimmin hankkimatta. Käytännössä, josa haluan fantasiapeikon, etsin mieleisimmän näköisen minkä kaupasta tai parista löydän, ei minua huvita jokaisen figuvalmistajan sivuja penkoa, jo pelkissä nettikaupoissa on kirjoa ihan tarpeeksi.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Eikös tätä vastaavaa käytäntöä ole harrastaneet jo jotkut muutkin firmat? Muistaakseni esmes Vallejon maalibokseista on vain skannattuja kuvia nettikaupoissa. Vai olenko ihan väärässä?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Fae kirjoitti:Itse en kyllä kummoisesti ymmärrä, miksi noita ihmisiä pitäisi kummoisesti kannustaa noihin kivijalkakauppoihin.
Uusien pelaajien rekrytoinnin takia. Pelipöytä ja maalattu roipe silmien edessä inspiroivat enemmän kuin tuote nimeltä "loota örkkejä" nettikaupassa. Näkyvyyden arvo on suurempi kuin moni tajuaakaan. Esimerkiksi muropaketti ruokakaupan hyllyn päätypaikalla tai käytäväpyramidina myy helposti viisi kertaa enemmän kuin tismalleen sama loota muiden seassa. Demottu peli vetää väkeä ihan eri lailla kuin mystinen aloituspaketti netissä.

Kyllähän valmistaja saa aina rahansa, myytiinpä boksi mitä kautta tahansa. "Tutustutaan liikkeessä, ostetaan netistä" -yhtälössä tyhjin arpa jää vain kauppiaalle, joka maksaa keskustaliiketilan vuokran, myyjien palkat ja ne demopöydät. Ei kukaan pyöritä puotia jatkuvasti tappiolla, ei edes GW omiaan. Kun edustus katukuvasta häviää, vähenee myös pelaajakunnan uusiutuminen. Siksi valmistajat tahtovat antaa etuja firmoille, jotka kantavat rekrytoinnin kustannukset. Kääntäen, annetaan harjanvartta nettikaupoille, jotka hyödyntävät valmiita apajia minimikustannuksilla.

Pienemmät valmistajat puolestaan ovat niin onnellisia kaikesta näkyvyydestä, että tarjoavat promokuvat ihan kenelle vain ilmaiseksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”