"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Levyä maastolen pohjaksi

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Creeser
Viesti:

Levyä maastolen pohjaksi

Viesti Kirjoittaja Creeser »

Päiviä. Pitäisi aloittaa isompi maastoprojekti ja tarvetta olisi jonkinlaiselle ohuelle, kovalle, levylle maastojen pohjaksi. Pahvi on nyt aika turhaa kun mokoma vääntyilee ja kääntyilee maalatessa.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

http://www.takomoalkutuli.fi/
Khorne Marien

Re: Levyä maastolen pohjaksi

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Kapalevy on ainakin itselläni toiminut erittäin hyvin. Itse olen saanut levyt kaverilta eli en tiedä mistä muualta sitä saisi... Askartelukulmasta kai täällä saa ainakin sitä. Kannattaa käydä tarkistamassa rautakaupoista. Itse tosin kun kävin starkissa niin eivät edes tienneet mikä on kapalevy... - .-"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ammattilaiset suosittelevat MDF eli kovalevyä. Sitä pitäisi löytyä lähes kaikista rautakaupoista ja on kuulemma helppoa työstää. Itse olen käyttänyt lähinnä balsalevyä, joka sopii kapalevyn tavoin pienempiin maastonkappaleisiin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

MDF (Medium Density Fibreboard) on hyvää, itse ainakin suosittelen, vaikken ole käyttänytkään. Jos tuota ostaa, kannattaa huomata, että MDF ja "kovalevy" eivät ole sama asia, joten MDF:n painottaminen on hyvä valinta. MDF on kuitulevyä, kovalevy yleensä lastuista. Tuo on sellaista ruskeaa, hiukan taipuisaa ja helppoa leikata terävillä työkaluilla.

Pahvi on jokamiehen vaihtoehto, tosin kannattaa valita vahvaa mieluiten kaksikerroksista, jossa kerrokset menevät ristiin. Tuo kylläkin maksaa turhan paljon.

Kapalevy vaihtoehto, mutta pahviin verrattuna hinta ja kestävyys heikompia.

MDF hyvää, tosin maksaa enemmän.
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

<mainos> Taistelutarvikkeesta löytyy MDFja kapalevyä kohtuuhintaan ja fiksuilla toimituskuluilla</mainos>
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”