"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Marineiden elinikä

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Egi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Egi »

manmangler kirjoitti:
Egi kirjoitti: Elektronisessa muodossa, epäilemättä ripattu jostain virallisesta lähteestä (oli mukana "Dark Millenium" 40k-roolipelikyhäelmän tiedostoissa vuodelta 2000). Teksti ei ole osunut silmään muissa lähteissä...
Itse en lähtisi silloin ihan kaikkea uskomaan jos ei GW omasta tuotteesta löydy. Onko tuo tiedosto netistä, sillä netistä löytää aina virallista tietoa.
Aivan. Netistä löytyy kaikkein virallisin tieto. Niin kuin tuo omanikin. Mainitsin kyllä että ei ollut osunut silmään muissa lähteissä (ja "kyhäelmästä" saa varmasti luotettavan kuvan), eli ei välttämättä ole GW:n äijien varta vasten kirjoittama.

Mutta ainakin antoi minulle pohdittavaa ja oman näkökulmansa aiheeseen. Tarinassa mainittiin myös Illumina josta ei minulla ollut hajuakaan ennen kuin tuon tekstin luin (kolmen vuoden kovalevyllä makaamisen jälkeen). Tiedostoista kyllä löytyy ihan groteskiakin kamaa mutta Emperor tarina sopi vielä näkemykseeni 40k maailmasta melko hyvin.
- Egi
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

manmangler kirjoitti: Jaa sinäkin kuulut siis joukkoon joka osti Genestealer kultti blisuja saadakseen niitä heavy weaponeita Imperial Guardille tai Space marineille.
Ei ollut ikävää hommaa kuten hirveää valikoimaa mistä valita. Vaan piti miettiä miten saatavilla olevat figut saisi omaan armeijaan käyttöön.
Taidan olla jopa vanhempaa kaartia, genestealer kultithan tulivat vasta Warhammer 40,000 (Rogue Traderhän oli tiputettu tittelistä jo Compendiumin aikoihin) Compilationin aikoihin (tai siis niissä WD:issä joista kirja koottiin) joka tuli ulos 1991.
On kyllä hyvin mahdollista, että kulttiblistereitä oli jo ennen tätä mutta en vain osannut kiinnittää niihin huomiota.
Itse pelasin alussa squateilla ja sen jälkeen mariineilla joilla pelailen vieläkin.
manmangler kirjoitti: Juu koitan kaivaa tuon WD 166 (tuolla kaapissahan se on niiden muiden seassa. On arkistot hieman sekaisin ja wd sarjana 124 lähtien sitä enne pari hassua ja välistä puuttu pari hassua. Muuten tuli mieleeni eihä se WD 166 ole juuri se jossa esitellään Space Wolwes ns uusia metalli figuja ekan kerran. Koska meinaan 16X ja 17X puuttuu. Samoin 132 jota kaipailen kipeästi.
Se on se missä on se Blanchen piirtämä BA komentaja kannessa, se sama kuva mikä oli 2nd edikan boxed setissä.
Sitaattini löytyy sivulla 12 olevasta jutusta The Primarchs.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

ankara halla kirjoitti: Taidan olla jopa vanhempaa kaartia, genestealer kultithan tulivat vasta Warhammer 40,000 (Rogue Traderhän oli tiputettu tittelistä jo Compendiumin aikoihin) Compilationin aikoihin (tai siis niissä WD:issä joista kirja koottiin) joka tuli ulos 1991.
On kyllä hyvin mahdollista, että kulttiblistereitä oli jo ennen tätä mutta en vain osannut kiinnittää niihin huomiota.
Itse pelasin alussa squateilla ja sen jälkeen mariineilla joilla pelailen vieläkin.
Itse ostin eka mariinit 1988 (muistaakseni) Fantasyn aloitin 1987(siis pelaamaan, Figuja jo aiemmin). Kaartin aloittelin kun ulos tuli tuo Compedium.

pahus tässä aina hakkaa päätään seinään miksei siihen aikaan ostanut niitä 3 xRhino ja 2 x lantikka bokseja. Koska tuli se mariinien 30 ukkeli boksi.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
ankara halla
Valvoja

Nyt alkaa jo mennä pahasti OT:ksi... :) :oops:
manmangler kirjoitti: Itse ostin eka mariinit 1988 (muistaakseni) Fantasyn aloitin 1987(siis pelaamaan, Figuja jo aiemmin). Kaartin aloittelin kun ulos tuli tuo Compedium.

pahus tässä aina hakkaa päätään seinään miksei siihen aikaan ostanut niitä 3 xRhino ja 2 x lantikka bokseja. Koska tuli se mariinien 30 ukkeli boksi.

Klassinen Imperial Space Marines setti! Se pakettihan on vanha kuin synti mutta kyllä se oli jo vuonna 1987 olemassa kun ekoja figujani ostelin. Minulla on vieläkin niitä vaaleamuovisia spruita jäljellä joista otan powerfistejä uudenkarheille assault mariineilleni (niisähän oli ihan käsittämätön määrä erilaisia käsiä mukana vaihtoehtoisiin asentoihin).

No joo, ehkä riittää tämä nostalgian tuulien muisteleminen. Alkaa tuntemaan itsensä wanhaksi... :)
Hyvä kuitenkin tietää, että meitä naavapartoja on muitakin!
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Juu OT:ta on kyllä :)

B&C:stä luin, että marinet todellakin vanhenisivat ja työn melko agressiivisesta luonteesta johtuen vain parhaimmat elävät pitkään.
manmangler
Viesti:

AnlaShok kirjoitti:Juu OT:ta on kyllä :)

B&C:stä luin, että marinet todellakin vanhenisivat ja työn melko agressiivisesta luonteesta johtuen vain parhaimmat elävät pitkään.
No ainakin Space Wolves 2nd edition codeksisa puhutaan ikääntymisestä johtuvasta Hampaiden kasvausta(Long Fangs), sitä en muista muutuiko hiuksienkin väri(on tuo kotona ja olen töissä). Ja nehän oli jo päässyt eroon siitä nuorempien hulluudesta (ragnar ulvoo kaikki chargaa).

OT
siis en ole aino jolla Bitsboksissa pyörii nuita osia. On niin 2nd kun 3rd edikan marinet saanet Pfistejä, lippaita ja jopa bolttereita yms. Juu ikää kertyy.

Se WD on koitan kaivaa tänään, mutta sen muistan että pelon takia primarkit heiteltiin ympäri maailmaa. Joten ei ihan pikkumies se Emperor.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

Titan Legionssin Codex Titanicuksessa on kertomus ork-waaghin syntymisestä, siitä kuinka Gork ja Mork heräävät. Tässä yhteydessä mainitaan Emperor niin että syntyy vaikutelma hänen olevan samalla tasolla örkki - ja kaaosjumalien kanssa.
Codex Titanicus kirjoitti: Gork struggled towards awareness. After centuries of dormancy it was a long process. He sensed other powers in the warp trying to interfere. He blocked a subtle tendril from Slaanesh, ignored a baleful warning from the Emperor, discounted the triumphant cry of Khorne. He reached out with his millenia-old mind and gathered the strength of his people. Soon he would be awake and active. A body of steel had been prepared for him. A time of blood and iron was approaching.
Useassa muussa kohdassa mainitaan kanssa Emperorin mystisistä voimista, esim.
Codex Titanicus kirjoitti: The Emperor bent his thoughts to the task. Across Human space, within the range of the Astronomicon, Imperial Tarot began to foretell disaster. Commanders consulting them found all the signs of impending catastrophe on a cosmic scale.

In the Segmentum Obscura, Battlefleets were recalled and prepared for war. On the homeworlds of the Adeptus Astartes, Space Marines reached for their weapons, knowing their time of destiny was near. On the edges of the Eye of Terror, the Titan Legions of the Adeptus Mechanicus roused their ancient war machines. Having surveyed his Empire and seen it was ready the dying immortal within the Golden Throne prepared himself for the conflict to come.
Tuosta jälkimmäisestä saisi kuvan että astronomicon on paljon muutakin kuin navigointi-apu. Todella hyvä tarina kokonaisuudessaan, kannattaa lukea jos kiinnostaa 40Kn tapahtumien jumalalliset taustavoimat.
manmangler
Viesti:

Swiftwind kirjoitti: Todella hyvä tarina kokonaisuudessaan, kannattaa lukea jos kiinnostaa 40Kn tapahtumien jumalalliset taustavoimat.
Juu nyt minä pidä suuni kiinni. Itselleni Jumal oleto tarkoittaa että ajatus murskaa vaikka ziljoona planeetttaa miljoonasosa sekunnissa. Nuo kaaos yms vaikuttaa omassa ajatus maailmassa lesser-god tai gretest daaemon hepuilt muttei God luokan. :roll:

Tuo titanicus on muutenkin hyvä kirja. ööö onko tuo uudemman vai se vanhan (eli soft vai hardbook) Itse mietin juuri meinaan Hardbook.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Mistä sais Codex titanicuksen?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

manmangler kirjoitti:
Swiftwind kirjoitti: Todella hyvä tarina kokonaisuudessaan, kannattaa lukea jos kiinnostaa 40Kn tapahtumien jumalalliset taustavoimat.
Juu nyt minä pidä suuni kiinni. Itselleni Jumal oleto tarkoittaa että ajatus murskaa vaikka ziljoona planeetttaa miljoonasosa sekunnissa. Nuo kaaos yms vaikuttaa omassa ajatus maailmassa lesser-god tai gretest daaemon hepuilt muttei God luokan. :roll:

Tuo titanicus on muutenkin hyvä kirja. ööö onko tuo uudemman vai se vanhan (eli soft vai hardbook) Itse mietin juuri meinaan Hardbook.
40K-maailmassa jumalolennot näyttävät toimivan vähän hienovaraisemmin, esim. viittaus Imperial Tarotin ja Astronomiconin käytöstä. Tai käyttävät jotain palvelijaansa välittämään voimaansa fyysiseen maailmaan, champion of chaos -tyyliin.

Tarinassa Gork pelkästään kiinnostumalla yhdestä planeetasta ja tarkkailemalla sitä tosin aiheuttaa myrskyjä ja maanjäristyksiä..

Kirja on Codex Titanicus GW Product Code 0353 jos jotain sanoo. Softcover - versio, A4 - kokoa. Eli se Titan Legions Boxin mukana tullut.. ehkäpä niitä vois kysellä GWltä jos sattuis olemaan varastossa, epäilen kyllä vahvasti.

Näin tosi-OT:na, kirja taitaa olla GW:n viimeinen tuote jossa tulee virallisia, jopa uusia, sääntöjä Squateille. Nyyh.
Mont´au

Viesti Kirjoittaja Mont´au »

Muuten jos Emperor on jumala niin miten horus sai haavotettua sitä kuolettavasti, niin että se joutu Golden throneen? (jos se ois jumala se ois varmaan parantunut kokonaan)
´´War never changes´´
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Mont´au kirjoitti:Muuten jos Emperor on jumala niin miten horus sai haavotettua sitä kuolettavasti, niin että se joutu Golden throneen? (jos se ois jumala se ois varmaan parantunut kokonaan)
Tässä ko tapauksessa:

Jumala (eli Emperor) ei olekkaan niin kaikkivoipa kuin hänen kehyskertomuksensa (raamattu) väittää... :?
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
ankara halla
Valvoja

tiipou kirjoitti:
Mont´au kirjoitti:Muuten jos Emperor on jumala niin miten horus sai haavotettua sitä kuolettavasti, niin että se joutu Golden throneen? (jos se ois jumala se ois varmaan parantunut kokonaan)
Tässä ko tapauksessa:

Jumala (eli Emperor) ei olekkaan niin kaikkivoipa kuin hänen kehyskertomuksensa (raamattu) väittää... :?
Sotavasaran häpeämättömänä Keisari -fanina sallinette minun esittää vaihtoehtoisen teorian... :)

1) Keisari ei iskenyt Horusta vastaan koko voimallaan, suosikkipoika kun oli. Horuksella ei ollut tälläisiä tunteellisia estoja.

2) Tässä vaiheessa Horus ei ollut yhden, kahden tai edes kolmen jumalan avatari vaan neljän. Kaikki kaaosjumalat syöttivät hänelle voimaa.

3) Horuskaan ei pystynyt vahingoittamaan kuin Keisarin ruumista. Keisarin todellinen voima oli aina ollutkin hänen psyykkinen mahtinsa, ei fyysinen.

4) Golden Throneen sidottuna Keisari pystyy ylläpitämään (tai tarkemminottaen ohjaamaan) Astronomiconia jota ilman ei ihmisten imperiumi nykymuodossaan olisi mahdollinen.

Ja asiaa sivuten, Keisarihan siis ei ole staasissa (kuten esim. Guilliman) kuten jotkut vasaralaiset ovat erehtyneet luulemaan. Golden Throne on ainutlaatuinen "kone" (jos sitä siksi voi kutsua) joka ylläpitää Keisarin ruumista "elossa" sen kärsimistä vaurioista huolimatta.
Staasissa ruumis säilyisi sellaisenaan, oltuaan Golden Thronessa semmoiset 10,000 vuotta mm. Keisarin lihakset, verisuonet ym. ovat surkastuneet olemattomiin ja muuta sen sellaista.
Golden Throne siis ei ole staasi.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Mistähän sais ton Rogue Trader kirjan? Jotkut sanoo että valtavilla armeijoilla ei oikeen voinu pelata.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
ankara halla
Valvoja

Andromedus kirjoitti:Mistähän sais ton Rogue Trader kirjan? Jotkut sanoo että valtavilla armeijoilla ei oikeen voinu pelata.
Eipä varmaan oikein mistään. Ehkä jostain divareista saattaisi löytyä. :|

Eivätkä armeijat olleet sen suurempia kuin nykyäänkään (figuuri määräisesti) mutta säännöt olivat huomattavasti yksityiskohtaisemmat. Siis huomattavasti.
Peli oli muutenkin erilainen kuin nykyään, hidastempoisempi ja detailipainotteisempi. Kun Rogue Trader tiputettiin otsikosta peliä oli jo viilattu yksinkertaisempaan suuntaan (tämä Compendiumin aikainen versio on lähinnä omaa sydäntäni) joka käytännössä tarkoitti, että mm. satnnaiset kohtaamiset "hirviöiden" kanssa oli poistettu ja ns. roolipeli elementti (yksittäisten pelinappuloiden kehitys, ei siis pelkästään charrujen) oli myös saanut kirveestä.
Kakkos edikan myötä peliä yksinkertaistettiin ja nopeutettiin aivan käsittämättömän paljon. Jopa siihen pisteeseen ettei hyvin monella tavalla kyseessä ollut oikeastaan enää edes sama peli kuin nimensä puolesta.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Compendiumin ja Compilationin aikana oli peli pelattavin, oli hyvät armylistat ja niitä oli paljon. Figuja sai mukavasti ja olivat vielä edullisempia (tälläisellä hinta tasolla ei mun viikkorahoilla olisi tullut pelaamista aloitettua)

Ekana lössinä oli tietty mk6 marinet ja aluksi pelasimme rope tyylisesti RT:n säännöillä. oli kivaa.

Armeijana keräsinkin sitten Eldareita mutta marinet on vieläkin tallessa. (eldarit ei)

Tuosta tuli mieleen.. ne alkuperäiset kokemus studit ovat marinen otsassa eikä niiden olkapää panssarissa kuten mielestäni jossain on selitetty. Olkapäässä on studit sen takia kun Heresyssä materiaalit oli sekundaa ja sitä olkalaattaa piti vahvistaa jollain.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”