"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Paljonko maksaa figun maalauttaminen?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jos

Paljonko maksaa figun maalauttaminen?

Viesti Kirjoittaja Jos »

Niin kyllä, tiedän että se riippuu figusta ja maalajasta, mutta onko jotain suuntaa antavaa liksaa esim. paljolla sinä (olettaen että olet yleisesti tunnustettu osaavaksi maalaajaksi) olisit valmis maalaamaan jonkun Green Knightin tai Morgiana Le Fay:n kaltaisen figun jollekin toiselle omilla välineilläsi? (nuo esimerkit ovat lähinnä henkilökohtaisen kiinnostuksen takia)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Olen itse maalannut jonkin verran figuja tilauksesta. 25-28mm skaalassa hinta on yleensä pyörinyt n. 4-20 e:n hujakoilla per figuuri - mikäli figuun pitää panostaa todella paljon, hinta tyypillisesti nousee mutta mikäli figuuri on kiinnostava tai kiva, hinta laskee. 15mm figuureita olen yleensä maalannut hintaan 1e (0,5) per jalkamies, 2e (1e) per ratsumies (suluissa olevat hinnat ovat kaverihintoja). Ainakin jälkimmäiset (ei kaverihinnat) ovat ihan perustaksaa maalausmarkkinoilla.

Kuten varmasti tiedätkin, yksinkertaisemmat unitit, väriteemat ja yksityiskohdat tulevat halvemmaksi.

28mm -skaalan figujen maalaushinnat vaihtelevat tietääkseni Suomessakin todella paljon. Joillakin maalareilla on tuntitaksa, toiset taas pyytävät könttäsummaa riippumatta siitä, kuinka paljon aikaa maalaukseen itse asiassa kuluukaan.

Kannattaa myös huomata, että ammatikseen maalaavat (jotka haluavat päästä edes siedettävälle tuntitaksalle) pyytävät varmasti paljon enemmän. Tällaisia ihmisiä ei tosin Suomessa liene ensimmäistäkään. Moni rahasta maalaava on luultavasti vain innokas harrastaja joka haluaa hieman lisätienestiä. Englannissa törmäsin useampaankin figupelaajaan, joka maalautti figuurinsa innokkailla ja suht´ taitavilla mutta pienellä taksalla maalaavilla lapsukaisilla/varhaisteineillä.

OT: jos haluat morganan tai green knightin maalautetuksi, olen kyllä kiinnostunut. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Day kirjoitti:Olen itse maalannut jonkin verran figuja tilauksesta. 25-28mm skaalassa hinta on yleensä pyörinyt n. 4-20 e:n hujakoilla per figuuri - mikäli figuun pitää panostaa todella paljon, hinta tyypillisesti nousee mutta mikäli figuuri on kiinnostava tai kiva, hinta laskee. 15mm figuureita olen yleensä maalannut hintaan 1e (0,5) per jalkamies, 2e (1e) per ratsumies (suluissa olevat hinnat ovat kaverihintoja). Ainakin jälkimmäiset (ei kaverihinnat) ovat ihan perustaksaa maalausmarkkinoilla.
Ei noilla hinnoilla vielä päivätyötänsä kannata lopettaa :D

Varmaan vähintään kymmenen kertaa enempi pitäs pyytää, jos nyt ei ihan 5 minuutissa yhtä figua maalaa...
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Niihän sitä pitäisi. Mutta kuten totesin, noiden 15mm -figuurien hinnat ovat markkinahintaisia, ehkä hieman alle. Niitä kun voi maalata n. 32 figuuria kerralla, jolloin tarvittava aika figuuria kohti vähenee huomattavasti.

Sama pätee tietysti suuremmankin skaalan figuureihin. Eikä juuri millään maalaushinnoilla kannata ikinä päivätyötään lopettaa - etenkin jos tekee jotakin muuta kuin siivoaa...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Ite oon joskus kavereille ilmaseks maalannut figuja kun ei ole omia löytynyt, joskus oon myös pientä korvausta saanut. Sit kun vielä vähän kehityn, niin ajattelin et vois joksikin kesäks alkaa maalaamaan ihmisille armeejoita (esim. coniin lähtijöille), hinta olis jotain 50-100e luokkaa per 1000pt.

Mut hinnat kyl helposti pompsahtaa lähelle sataa euroa (siis yksittäisestä figusta) jos alkaa ihan GD tasoisilla maalaajilla maalauttamaan. Mun mielestä Daykin vois pyytää isompaa taksaa, toi vaikuttaa aika pienelle hinnalle sun maalausjäljestä (etenkin toi 4e).
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Tuli vielä mieleeni: helppo tapa tutkiskella maalauksen hintaa on mennä selaamaan cool mini or not:in (http://www.coolminiornot.com) huutokauppoja. Siellä myydään maalattuja figuureita, hinnan suhdetta maalausjälkeen voipi hyvin vertailla useiden myytävien figujen perusteella.
Viimeksi muokannut Day, To 10.04.2003 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Kysyin tuota koska asia kiinnosti ihan yleensäkin ja myös siksi, koska huomasin, että on mahdollista saada vielä vanhoja charruja. Eli nuo figut tulee varmaan jossain vaiheessa hankittua ja olen harkinnut, että maalauttaisin ne jollain sen homman osaavalla, kun oma maalausjälki on mitä on, mutta pitää katsoa miten siinä kehittyy, kun olen vasta aloittanut harrastuksen.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Yksi puolituttu tuossa makseli juuri kuukausi takaperin high elf-armeijansa maalauksesta jollekin brittilässä asustelevalle gd-tason maalinsutijalle. Kaveri jakoi maalaustason 4'ään eri tasoon, nelonen oli sellanen near-gd lähinnä charruihin, sisältää konversiot ja scenit baset. Tilaus oli about 80 figun HE-armeija, 4 charrua parhaalla mahdollisella tasolla, kaikki muu kolmosta.

Näin sieltä tulleet high elf archerit ja olivat kyllä varsin kauniita, ne olivat 3-tasoa hänen mittakaavassaan, ja samaa tasoa kuin parhaimmat näkemäni character-figut. Ilmaista lysti ei ollut, 2250 euroa taisi olla kotimaanvaluutaksi käännettynä kyseisten 80 figuurin hinta, siihen sisältyivät kyllä figuuritkin kun niitä ei ole mitään järkeä postitella.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Heh heh, onneksi edes joillakin on millä mällätä niin pysyvät maalarit leivän syrjässä kiinni. Toisaalta varsin nopeaan saa koota/konvertoida/maalata että noillakaan hinnoilla mitenkään erityisen hyville ansioille pääsee.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Kyllähän jos tollasen väsää kuukaudessa niin kyllä se menee kuukauspalkasta ja uskoisin että toi on verotonta...
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Väkipyörä

No ei kai käsityöt/taide ole Suomessa mitenkään verovapaata aluetta?
Mikä ei tapa, ärsyttää!
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Veikkaampa että meni pimeesti...
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Väkipyörä

Tietenkin se meni, ellei kyseessä ole kaveri, joka mainostaa laajalti ja on isommissakin piireissä tunnettu. Pienimuotoisempi toiminta nyt on lähinnä marjanpoimintaan verrattavaa..

Ja ei, en halua kannustaa ketään rikolliseen toimintaan.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Siinä on joku raja paljonko täytyy ansaita ennen kun siitä tulee veroja. se oli jotain lähellä 2000 euroo (tosiaan melko villi arvaus..). Noin siis ainakin kesätöistä alaikäisille... :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Dru Perim

Re: Paljonko maksaa figun maalauttaminen?

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Ohessa on Maddogin tässä threadissa: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=8171
antama laatumaalaushintalista:

"ajoneuvot ja chariotit 15e kpl, isot ajoneuvot 20e
0-20figun infantryunitit 20e, isommat tai vaikeasti maalattavat 30e
cavalry tai motskat 0-10 kpl unitit 30e, tai sopimuksen mukaan vähemmällä. riippuu cavalryn tyypistä ja vaikeudesta.
dreadit ja battelsuitsit 20e kpl, pikkuiset 10e kpl
lohharit 30e
charrut 10e, nopeasti maalattavat 5e kpl"

-Dru Perim
Drengi

Viesti Kirjoittaja Drengi »

spjarv kirjoitti:Ilmaista lysti ei ollut, 2250 euroa taisi olla kotimaanvaluutaksi käännettynä kyseisten 80 figuurin hinta, siihen sisältyivät kyllä figuuritkin kun niitä ei ole mitään järkeä postitella.
Ihan naurettavaa
Drengi

Re: Paljonko maksaa figun maalauttaminen?

Viesti Kirjoittaja Drengi »

Dru Perim kirjoitti: "ajoneuvot ja chariotit 15e kpl, isot ajoneuvot 20e
0-20figun infantryunitit 20e, isommat tai vaikeasti maalattavat 30e
cavalry tai motskat 0-10 kpl unitit 30e, tai sopimuksen mukaan vähemmällä. riippuu cavalryn tyypistä ja vaikeudesta.
dreadit ja battelsuitsit 20e kpl, pikkuiset 10e kpl
lohharit 30e
charrut 10e, nopeasti maalattavat 5e kpl"
Ei voi olla. Joku ihan tosissaan maksaa tollasia hintoja saadakseen figunsa maalattua tasokkaasti. Ostakaa hyvät ihmiset noilla rahoilla lisää figuja ja harjoitelkaa.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

@ drengi:

Nuo Maddogin hinnat ovat ihan lapsellisen halpoja. "Yleiset" hinnat ovat vähintään kaksi tai kolme kertaa kalliimmat.

Kannattaa ottaa huomioon, että kaikilla ei ole aikaa tai kiinnostusta harjoitella. Joillain on myös riittävästi rahaa jotta saavat hankittua laadukkaita figuureita. Yleensä harjoittelu vie pirusti aikaa ja rahaa, en yhtään pidä mahdottomana että joku maksaa maalauksesta saadakseen jonkun erikoisemman figunsa maalattua todella tasokkaasti.

Kyllä mm. Ninnun maalatut figut ovat tietääkseni aina conissa menneet hyvin kaupaksi enkä epäile hetkeäkään etteivätkö ne tulisi myydyksi tänäkin vuonna.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Ninnu vaan ei taida myydä mitään tävä vuonna, figut vielä miellyttävät silmää niin että ei viitsi luopua niistä... :-)

Mutta muuten voin allekirjoittaa Dayn kommentit. Hinnoissa lähdetään puhumaan 20 eurosta ylöspäin jos minut haluaa suostutella maalaamaan mitään. En aktiivisesti markkinoi itseäni enkä meinaa tehdä elantoa maalauksella. Jos on joku kiinnostava projekti jossa voin testata uusia tekniikoita niin mielummin maalaan jonkun muun figuja kuin omiani. :-D

Vakavasti ottaen kannausta kyllä ihmisiä ihan itse maalaamaan figunsa, siksipä pidänkin Ropeconissa maalausopetusta ja luentoja, osa niistä on suunnattu ihan aloitteijoillekin. Aina minulta on voinut myös kysyä vinkkejä ja mielelläni neuvon ihmisiä siinä. Ei kuullosta kauhean hyvältä liiketoimintastrategialta jos vain rahaa olisi tekemässä. :-P Ymmärrän kyllä toki niitäkin joilla ei ole kärsivällisyyttä tai aikaa maalata figujaan.

Loppujen lopuksi eivät kaikki palvelut ole kaikille tarkoitettuja, joittenkin ihmisten mielestä on ihan järjetöntä maksaa 2000-3000 euroa puvusta ja parista paidasta, osa taas arvostaa laadukasta jälkeä ja räätälillä mittoihin tehtyjä vaatteita. Siksipä on tarjontaa josta jokainen voi valita käyttääkö erilaisia palveluita vai ei.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Spoon

Viesti Kirjoittaja Spoon »

Hei maksaa ihmiset kaiken näköisestä muustakin "turhasta" vappuna on paljon karikatyyrien maalaajia liikkeellä. Ja kyllä minä voisin jonkin verran maksaakin jollekki njoka maalaisi minun näköisen figun minulle...siinäpä olisikin hyvä liikeidea...
Waaaaaagh
-------------------------------------
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”