"tyttökaverilta" lisää
Re: "tyttökaverilta" lisää
Jaah tässä kävikin sillä tavalla, että meille tarttu vanhempien luota matkaan tollanen suurennuslasilla varustettu pöytälamppu. Tässä aloin harjottelemaan yhellä goblinilla sen kanssa maalaamista. Odotettavissa joko surkeaa tai hyvää jälkeä riippuen siitä osaako tuolla katsoa :D. Ainaki nyt tuntu melko sohimiselta. Saas nähdä mitä tästä tulee.
Alsaka osti tossa joku päivä mulle lasten muovailuvahaa et saan harjotella sculptausta. Ensimmäinen kokeilu squigista oli lähinnä naurettava enkä sitä kehtaa postata. Tarkotus oli siis että jos vähän nuilla oppis niin sitten siirtyy nopeemmin kuivuviin massoihin. Lampusta siis mahollisesti tähänkin hyötyä.
Silmät vieläki ristissä kun hetken maalasin suurennuslasin kanssa :D
Alsaka osti tossa joku päivä mulle lasten muovailuvahaa et saan harjotella sculptausta. Ensimmäinen kokeilu squigista oli lähinnä naurettava enkä sitä kehtaa postata. Tarkotus oli siis että jos vähän nuilla oppis niin sitten siirtyy nopeemmin kuivuviin massoihin. Lampusta siis mahollisesti tähänkin hyötyä.
Silmät vieläki ristissä kun hetken maalasin suurennuslasin kanssa :D
"Whether you think you can
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Heippa
Pari juttua halusin sanoa.
Ensinnäkin hienoa työtä keep up teh good work! Kannattaa maalata paljon figuja eikä jäädä nysväämään jotain yksittäistä koska sillä tavalla oppii enemmän ja saa hyviä fiiliksiä, kun tulee valmista jälkeä.Toinen pointti on se, että ei saa olla tyytyväinen omiin töihinsä (tai no saa, mutta u know mitä meinaan), koska silloin et kehity. Mieti aina miten voisit tehdä paremmin. Voi olla myös fiksua tehdä "helppoja" juttuja ensin, eli perusasiat kuntoon. Tekniikkaa voi hioskella rauhassa just jollain viittasankareilla jossa saat highlightata kangasta.
Sitten: Mainitsit uuden pöytälampun... Kannattaa panostaa myös valoon ja hankkia kirkasvalolamppu jossa on mahdollisimman täydelllinen aallonpituus. Sillä värit näkyvät raa'asti oikein ja jälki on parempaa.
Täällä puhutaan aina siitä, miten maalia pitäisi ohentaa niin ja niin paljon. Mun mielestä tärkeempää alussa on opetella hallitsemaan maalia pensselissä ja oppia etenkin huomaamaan koska se kuivuu pienen pensselin päähän. Tarkkaile sitä pensseliä. Maali kuivuu siihen pikkuiseen alle minuutissa. Mitä ohuemmaksi ohennat maalia sen parempaa jälki on, mutta sen hankalammaksi sen maalin hallinta menee.
Eli kiteytetysti tässä paras ohje minkä ikinä saat. Maalaa paljon figuja ja pyri parantamaan aina vähän edellisestä.
Ai niin ja washaaminen ei oo xiittausta.
Pari juttua halusin sanoa.
Ensinnäkin hienoa työtä keep up teh good work! Kannattaa maalata paljon figuja eikä jäädä nysväämään jotain yksittäistä koska sillä tavalla oppii enemmän ja saa hyviä fiiliksiä, kun tulee valmista jälkeä.Toinen pointti on se, että ei saa olla tyytyväinen omiin töihinsä (tai no saa, mutta u know mitä meinaan), koska silloin et kehity. Mieti aina miten voisit tehdä paremmin. Voi olla myös fiksua tehdä "helppoja" juttuja ensin, eli perusasiat kuntoon. Tekniikkaa voi hioskella rauhassa just jollain viittasankareilla jossa saat highlightata kangasta.
Sitten: Mainitsit uuden pöytälampun... Kannattaa panostaa myös valoon ja hankkia kirkasvalolamppu jossa on mahdollisimman täydelllinen aallonpituus. Sillä värit näkyvät raa'asti oikein ja jälki on parempaa.
Täällä puhutaan aina siitä, miten maalia pitäisi ohentaa niin ja niin paljon. Mun mielestä tärkeempää alussa on opetella hallitsemaan maalia pensselissä ja oppia etenkin huomaamaan koska se kuivuu pienen pensselin päähän. Tarkkaile sitä pensseliä. Maali kuivuu siihen pikkuiseen alle minuutissa. Mitä ohuemmaksi ohennat maalia sen parempaa jälki on, mutta sen hankalammaksi sen maalin hallinta menee.
Eli kiteytetysti tässä paras ohje minkä ikinä saat. Maalaa paljon figuja ja pyri parantamaan aina vähän edellisestä.
Ai niin ja washaaminen ei oo xiittausta.
Todella hyvältä näyttävät ensimmäisiksi figuureiksi, voin suoraan myöntää että parempia ovat kuin omat ensimmäiseni :P Maalit selvästi pysyvät omilla alueillaan, joka on jo hyvä merkki tulevaisuuden kannalla koska usein aloittelevilla maalareilla menee aikaa jo tuon opettelussa. Suurennuslasin kanssa maalaamisesta: mikäli display-figuja aiot maalata niin silloin moista kannattaa harjoitella käyttämään ehkä enemmänkin, mutta normaaliin pelikäyttöön suurennuslasin käyttö on hieman yliampumista.
Skulptaamisesta: yleensä jos lähtee kokonaan uutta figuuria skulptaamaan on hyvä lähteä kestävästä pohjasta, eli esim. humanoidissa pohjalle kannattaa rakentaa runko vaikkapa rautalangasta, lihakset ym. yksityiskohdat vaativat useamman käsittelykerran että ne saa hyvin esille skulptatessa, eli lopullista muotoa ei heti kannata lähteä hakemaan vaan tekee hyvän pohjan ensin kuntoon. Yleensä rakennetaan ensin suurinpiirteisesti jäsenten muoto kuntoon, ja lihakset ym. skulptataan sitten vasta päälle kun runko on saanut kuivua ensin hyvin. Tämän takia myös esim. Green Stuffia tai muuta vastaavaa massaa jolla alat harjoittelemaan ei kannata kerralla sekoittaa isompaa erää vaan skulptaaminen kannattaa tehdä pienemmissä erissä ja aluksi opetella mihin eri työkaluja tarvitaan (tähänkin hommaan pääsee paremmin sisään jos hankkii kunnon skulptaussetin, nämäkään kun eivät kovin hirvesti nykyään maksa, joitain euroja valmistajasta riippuen).
Skulptaamisesta: yleensä jos lähtee kokonaan uutta figuuria skulptaamaan on hyvä lähteä kestävästä pohjasta, eli esim. humanoidissa pohjalle kannattaa rakentaa runko vaikkapa rautalangasta, lihakset ym. yksityiskohdat vaativat useamman käsittelykerran että ne saa hyvin esille skulptatessa, eli lopullista muotoa ei heti kannata lähteä hakemaan vaan tekee hyvän pohjan ensin kuntoon. Yleensä rakennetaan ensin suurinpiirteisesti jäsenten muoto kuntoon, ja lihakset ym. skulptataan sitten vasta päälle kun runko on saanut kuivua ensin hyvin. Tämän takia myös esim. Green Stuffia tai muuta vastaavaa massaa jolla alat harjoittelemaan ei kannata kerralla sekoittaa isompaa erää vaan skulptaaminen kannattaa tehdä pienemmissä erissä ja aluksi opetella mihin eri työkaluja tarvitaan (tähänkin hommaan pääsee paremmin sisään jos hankkii kunnon skulptaussetin, nämäkään kun eivät kovin hirvesti nykyään maksa, joitain euroja valmistajasta riippuen).
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
- Kaapelikala
Skulptausohjeita:
[url}http://www.miez.nl/putty-n-paint/tutes/ ... _tut01.pdf[/url] <- HYVÄ, kannattaa lukea
http://www.satyrsculptingstudio.com/dow ... -class.pdf
http://www.paintingclinic.com/clinic/gu ... lpting.htm
http://www.ebobminiatures.com/sculpting/sculpting.htm
http://www.stormthecastle.com/miniature ... atures.htm
Massoista muovailuvaha on ihan hyvä aluksi, isompien mörköjen pohjiin voi käyttää muovailuvaha+liima-komboa. Tosin ei taida olla kauhean hyvää. Milliputty on itsestään kovettuvaa, kuivuttuaan kivikovaa ainetta. Kneadatite Blue/Yellow (Green Stuff) on purkkamaista, itsestään kovettuvaa, tarttuu joka paikkaan ja kuivuttuaan hieman elastista ja kestää kuumuutta n. 200 C asti ja kestää painetta. FiMo on paistettavaa, kovettuu kivikovaksi, helppo työstää.
Suosittelen FiMo-paketin hankkimista, koska tuota voi käyttää vaikka mihin. Eikä se edes ole kauhean kallistakaan.
Edit: Kamppeita saa melko huokealla esim. Heresy Miniaturesilta Isosta Britanniasta. Näillä on about kaikkia massoja ja työkaluja (esim. työkalusettejä ja timanttiviiloja.)
Ja laita niistä tekeleistä kuvia, valitus saa puurtamaan entistä enemmän.
[url}http://www.miez.nl/putty-n-paint/tutes/ ... _tut01.pdf[/url] <- HYVÄ, kannattaa lukea
http://www.satyrsculptingstudio.com/dow ... -class.pdf
http://www.paintingclinic.com/clinic/gu ... lpting.htm
http://www.ebobminiatures.com/sculpting/sculpting.htm
http://www.stormthecastle.com/miniature ... atures.htm
Massoista muovailuvaha on ihan hyvä aluksi, isompien mörköjen pohjiin voi käyttää muovailuvaha+liima-komboa. Tosin ei taida olla kauhean hyvää. Milliputty on itsestään kovettuvaa, kuivuttuaan kivikovaa ainetta. Kneadatite Blue/Yellow (Green Stuff) on purkkamaista, itsestään kovettuvaa, tarttuu joka paikkaan ja kuivuttuaan hieman elastista ja kestää kuumuutta n. 200 C asti ja kestää painetta. FiMo on paistettavaa, kovettuu kivikovaksi, helppo työstää.
Suosittelen FiMo-paketin hankkimista, koska tuota voi käyttää vaikka mihin. Eikä se edes ole kauhean kallistakaan.
Edit: Kamppeita saa melko huokealla esim. Heresy Miniaturesilta Isosta Britanniasta. Näillä on about kaikkia massoja ja työkaluja (esim. työkalusettejä ja timanttiviiloja.)
Ja laita niistä tekeleistä kuvia, valitus saa puurtamaan entistä enemmän.
Jep olen jo jotain lukenut ym tosta sculptauksesta, siksi tota lasten muovailuvahaa hankinkin, että saa harjoitella ensin. Tein tossa kesällä tollasesta valkosesta massasta keijun, ja huomasin et kuivu vähän turhan nopeeta mun taitoihin nähden. Sillon ostin jotku ihan halpis muoviset työkalutkin, enemmän tarkkuutta saa sitte ihan vaikka kotoa löytyvillä esineillä.
Noilla kahella massalla varmaan kattelen onko mussa yhtään potentiaalia tohon hommaan. Ja kuinka paljon mulla löytyy kiinnostusta.
Maalaan maalaamisen vuoksi noita figuja, osa saattaa tulla ihan vaan esille kotiin osa on pelikäytössä. Ainakin siihen nähden mikä täällä kelpaa kommentoijille tuo suurennuslasi ei oo yhtään yliampumista.
Omiin töihin ainaki osaan oon tyytyväinen mut se ei tarkota etten vois kehittyä. Kun yhen saan valmiiks en siihen enää koske. Näenpähän sitten vuosien päästä oman kehityksen. Maalaan sen verran ku innostusta riittää, välillä enemmän välillä vähemmän.
Edelleenkään en halua washata ainakaan nyt.
Noilla kahella massalla varmaan kattelen onko mussa yhtään potentiaalia tohon hommaan. Ja kuinka paljon mulla löytyy kiinnostusta.
Maalaan maalaamisen vuoksi noita figuja, osa saattaa tulla ihan vaan esille kotiin osa on pelikäytössä. Ainakin siihen nähden mikä täällä kelpaa kommentoijille tuo suurennuslasi ei oo yhtään yliampumista.
Omiin töihin ainaki osaan oon tyytyväinen mut se ei tarkota etten vois kehittyä. Kun yhen saan valmiiks en siihen enää koske. Näenpähän sitten vuosien päästä oman kehityksen. Maalaan sen verran ku innostusta riittää, välillä enemmän välillä vähemmän.
Edelleenkään en halua washata ainakaan nyt.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Mikset?anniina00 kirjoitti:Edelleenkään en halua washata ainakaan nyt.
Washien, inkien tms. käyttö on ehkä oleellisin asia figumaalauksessa, eikä se ole mikään oikotie onneen. Jokikinen pro-figumaalaaja käyttää näitä tekniikoita.
Suosittelen myös tutustumaan eri artikkeleihin, mitä netistä aiheen tiimoilta löytyy.
Esim. coolminiornot.com:in arkisto riittää varmasti alkuun ja useaksi seuraavaksi vuodeksikin. Kannattaa aloittaa niistä beginner-tason teksteistä.
Edit: esimerkki hyvästä cmon:in aloittelijatason ihonmaalausartikkeilsta kannattaa katsoa myös niitä ratingeja (eli alle 7:n artikkeleita ei kannattane hirveästi katsoa)
Suosittelen myös tutustumaan eri artikkeleihin, mitä netistä aiheen tiimoilta löytyy.
Esim. coolminiornot.com:in arkisto riittää varmasti alkuun ja useaksi seuraavaksi vuodeksikin. Kannattaa aloittaa niistä beginner-tason teksteistä.
Edit: esimerkki hyvästä cmon:in aloittelijatason ihonmaalausartikkeilsta kannattaa katsoa myös niitä ratingeja (eli alle 7:n artikkeleita ei kannattane hirveästi katsoa)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
itse en ole mikään hyvä maalaamaan mutta dippaamalla saa paljon parempia figuja mitä ite saisin maalaamalla, pitää viellä washia testata kunhan se postiin saapuu, pitää myös kaverilta kysästä miten sitä käytetään
Itekkin ajattelin ensin olla käyttämättä washeja, mutta kokeilinpa vähän aikaa sitten ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Eli kannattaa harkita tulevaisuudessa.
Eiköhän täällä olekkin jo kaikki washeihin liittyvä tieto kun puolet koko topicin viesteistä käsittelevät washeja...
Mutta jos ei halua vielä niin se on minusta ihan ookoo. Itseasiassa kannattaa ehkä ensin opetella käyttämään maaleilla ainakin perus tekniikoita hyvin ja vasta myöhemmin ottaa washit kehiin aivan kuin olet nyt tehnytkin. Washien liian aikainen käyttöönotto vaikuttaa hidastavasti kehittymiseen ainakin itselläni. Eli joko olen outo tai oikeassa.
Odottelen uusia tuotoksia innolla.
Eiköhän täällä olekkin jo kaikki washeihin liittyvä tieto kun puolet koko topicin viesteistä käsittelevät washeja...
Mutta jos ei halua vielä niin se on minusta ihan ookoo. Itseasiassa kannattaa ehkä ensin opetella käyttämään maaleilla ainakin perus tekniikoita hyvin ja vasta myöhemmin ottaa washit kehiin aivan kuin olet nyt tehnytkin. Washien liian aikainen käyttöönotto vaikuttaa hidastavasti kehittymiseen ainakin itselläni. Eli joko olen outo tai oikeassa.
Odottelen uusia tuotoksia innolla.
-
Seinähullu
Ajattelin paasata washien hyödyllisyydestä, mutta jos et halua keskustella aiheesta, niin ei sitten :P. Viimeksi kun kävin katsomassa tätä blogia, täällä oli vain ne orcit ja gobbot. Kyllä leuka loksahti kun selasin ketjua läpi ja huomasin Damselin. Hurjaa kehitystä, yritän itsekkin vähentää tuota "5-10 jätkää samaan aikaan maaleihin" tyyliä. Thumbs up, keep up the good work, jne. :).
Kiitos kiitos, ja kiitos erikseen ettet paasannut :). Alkokin jo kyrpiä, kun porukalle ei kelpaa ettei kaikki halua washata.Seinähullu kirjoitti:Ajattelin paasata washien hyödyllisyydestä, mutta jos et halua keskustella aiheesta, niin ei sitten :P. Viimeksi kun kävin katsomassa tätä blogia, täällä oli vain ne orcit ja gobbot. Kyllä leuka loksahti kun selasin ketjua läpi ja huomasin Damselin. Hurjaa kehitystä, yritän itsekkin vähentää tuota "5-10 jätkää samaan aikaan maaleihin" tyyliä. Thumbs up, keep up the good work, jne. :).
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Nyt kun tarkemmin muistelen, niin silloin kun itse aloittelin harrastusta, olin monta vuotta inkkejä vastaan. Pidin niitä ihan huijauksena oikeastaan siihen asti, kun ostin kokeilumielessä ensimmäiset washini. Että eipä siinä mitään, se voi olla jopa hyväksi kun keskittyy aluksi pelkkään perus maalaukseen ja sitten vasta myöhemmin ottaa käyttöön lisää tekniikoita, jos silloinkaan. Maalaustekniikoita kyllä riittää, eikä kukaan varmaan käytä aktiivisesti kaikkia, vaan pelkästään niitä mistä pitää.
Poikakaveri löysi vanhempiensa luota sellasen pelin ku Hero Quest. No sehän tietenki halus raahata sen kotia ja keksi et maalaan niitä ukkoja eikä mulla ollu mitää sitä vastaan. Löysinki siitä heti mieleisen Zombien, minkä maalata. Tässä se sitte olis, ensimmäinen tuotos.
Anteeksi en saanu parempaa kuvaa aikaseksi. Voin vielä yrittää jos pyydetään.
Anteeksi en saanu parempaa kuvaa aikaseksi. Voin vielä yrittää jos pyydetään.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
imo aika tökerö gore effekti
Hieno figu! Veri toimii hyvin, eikä sitä ole laitettu liikaa. Maalit ohuita ja ihon ihan jees vaikkakin voisi enemmän laittaa varjostuksia ja korostuksia. Kuva on vähän sumea, joten kasvot ei näy kunnolla, mutta muutem hyvä figu. Jos vielä sais takaa kuvan...
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
ei millään pahalla mut silleen...
Vinkki: Tosi aidon näköisen veri efektin saat supertummalla punaisella joka on erittäin paljon ohennettu. Vedä ohuimalla pensselillä jonka omistat tätä seosta ohuina viivoina terästä ylöspäin (niin, että suurin osa vedoista lähtee lyhyeltä alueelta siitä kohdasta mikä osa terästä osui vihollista) niin, että terän reunassa viiva on hiukan paksumpi ja ohenee ylöspäin vedettäessä. Ohennettu maali päästää alla olevaa väriä läpi jolloin näyttää aidommalta.
Hienosti tehty tuo alusta. Oikeenlaiset highlightit jeah !
EDIT: HeroQuest on parhautta :D
Hienosti tehty tuo alusta. Oikeenlaiset highlightit jeah !
EDIT: HeroQuest on parhautta :D
Viimeksi muokannut finmirage, Su 18.10.2009 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Fierysigil[FIN]
Finmirageen viitaten, aloita veri reilusti tummemmalla punaisella ja vedä viivoja pois päin kirveen iskukohdasta. Nyt tuo näyttää siltä, että se on asettanut kirveen maahan ja viillellyt hiirtä sen päällä, tiputtaen veret kirveeseen näyttääkseen kovemmalta mitä on (eli tappanut jonkun). Muuten ihan hieno nappula.
Noh eipä ole tullut koskaan tapettua ketään niin en osaa noihin verikommenteihin vastata. Itse ehkä lähinnä ajattelin, että se on jostakin saanut verisen lihakirveen (tai mikä tuo nyt ikinä onkaan), mutta se ei ole VIELÄ tappanut ketään.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
-
Fierysigil[FIN]
Kyllä, tukka ja iho upeita, pöksyt ja takki hyvää jälkeä. Metallikin vielä ihan nättiä. Parannettavaa veressä ja silmissä. Basessa oleva veri kyllä menee.
- Kaapelikala
Eipä tossa mitään sanottavaa pl. metalli. Metalli tylsä, veri jännää. Metalliin kokeile hyvä ihminen väripesua CMoN:n artikkeleissa on yksi "metallic metal"-artikkeli, jossa kaveri maalaa ritarin haarniskan metalliväreillä hyvän näköiseksi. Ei väripesu ole huijausta, jos sitä ei huijaukseen käytä.
Iho onnistunut, vaatteet onnistuneet, hiukset hienot. Silmät ja hampaat onnistuneet myöskin, tosin silmissä on jotain jännää.
Iho onnistunut, vaatteet onnistuneet, hiukset hienot. Silmät ja hampaat onnistuneet myöskin, tosin silmissä on jotain jännää.