"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figujen laatu huonontunut??

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Rishadan
Viesti:

Figujen laatu huonontunut??

Viesti Kirjoittaja Rishadan »

Onko kellään muu miettinyt, että onko Citadelin figujen laatu heikkenemään päin?

Tilasin tossa fantasiapeleistä läjän tomb kingsejä ja rupesin heti kokoamaan niitä ja huomasin, että joka ainoassa figussa oli tuhat pientä valuvirhettä. No okei ne ei nyt haittaa mitään kun ne saa helposti otettua pois mutta sitten paloja yhteen koettassani huomasin, että esim. Ushabtien kädet eivät sopineetkaan figulle täydellisesti vaan niitä piti alkaa vääntämään ja kääntämään saadakseen ne paikalleen. Olen myös huomannut että osa figuista ei sovi alustoilleen vaan niiden se jaloissa oleva metalli juttu on niin pitkä/paksu, että figu ei mene alustaan vaan rikkoo sen. Huomasin myös, että tomb kingillä ei ollut paikkaa kädelle olleenkaan (niitä figuja joilta on puuttunut käsi/jalka on ollut myös liikkeellä). Näitä pieniä mutta ärsyttäviä virheitä on nykyään mitä useammassa figussa.

kukaan samaa mieltä??
"Vade retro, alter ego!"
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Täysin samaa mieltä. En nyt tiedä olivatko asiat ennen erityisesti paremmin mutta kyllä tähän hintatasoon olisi syytä odottaa hieman viimeistellympää jälkeä. Turhauttavaa väkertää tuntikausia jos haluaa tusinan verran metallifiguja siististi kasaan ja kaikki valuvirheet pois. Eivätkö pienet kiinalaiset voisi putsata figujamme etukäteen? (<-- huono vitsin tynkä)
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Noniin, nyt kun asia tuli kerrankin mieleen sotussa ollessani, niin lisäänpä sen tähän perään kun kuuluu alkup. aiheeseen hyvinkin läheisesti, eli:

Muovin laatu.

Aivan ensimmäinen uusi rhino minkä ostin (vai taisipa olla predator) oli tehty semmoisesta tumman harmaasta muovista. Semmosta jämäkkää ja mukavaa työstää.

Nyt kun olen ostanut kolme chaos rhinoa, on jokainen ollu semmoista melkeen valkoista muovia, todella helposti rikkimenevän oloista, siis tuo tumman harmaa olisi vain taipunut, mutta tämä valkoinen tuntuu että se napsahtais poikki ennenkun on päässyt kunnolla edes vääntämään sitä.

Toisekseen, mikä tässä uudessa valkoisessa (siis on tämäkin silti harmahtavaa, ei vitivalkoista) muovissa häiritsee, on tavallaan... Noh, todella vaikea selittää, mutta tuntuu että jotain valurasvaa on palanut muoviin kiinni. Siis pitäis saada siitä joku kuva tms, äsh, en nyt osaa sitä kuvailla, mutta ei siinä muuta mitään, muttakun se vaikuttaa maalaukseen. Etenkin kun nuo rhinot pohjamaalasin Mastonilla, niin se näkyy erittäin hyvin läpi siitä pohjamaalista. Siis se maali on siinä normaalisti kyllä, mutta se kuvio näkyy siinä. Ja ei, ei pesut eikä pH 13 töhkässä liottaminen irroita tuota, valussa tullut ilmeisesti ihan muoviin itseensä.

Todella ärsyttävää. Jotenkin tuntuu myös, että se tummemman harmaa oli paljon valuvirhe vapaampi. Siis osat oli hyvät ja tarkat, kun harva se osa niin joutuu poisteleen valuvirheitä noissa vaaleemmissa muoveissa.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

no jos ne muotit tehtäisiin sellaisiksi, että pikku poropeukalot eivät tarttis niitä siistiä, niin hinta olis siinä 20€ per metalli ukko. Muovi ukkojen hinta kaksinkertaistuisi, kun muotin pitäisi olla superkunnossa, ja siinä pitäisi joku kokoajan tarkkailla ruisku painetta ja muovi lämpötiloja. Lisää stressiä aiheuttaa figujen monimutkaisuus, verrattuna vanhoihin.
Myönnettäköön, että monta asiaa voisi tehdä paremmin, mutta mielestäni figu puolella on asiat hyvin.. GW markkinointi jne sääntö säätö on sitten eri asia..
Moi
Hope is a serum that never heals
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

No aikasemminhan sai kaksi tankkia jollakin 50 mk:lla ja miettii mitä ne nyt maksavat ... :(
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Niinpä, meidän pikku porupeukaloiden on turha valittaa! Sietäisimme olla onnellisia että meille ylipäätään tehdään figuja. On aina jotenkin liikuttavaa kuinka me alan harrastajat puolustelemme liikemiehiä, jotka elävät rahoillamme.

Ei saa ottaa vakavasti, olen väsynyt ja niinpä menenkin nukkumaan.. (sitäpaitsi tänään koulun harkkatöissä tuli otettua bentsodiatsepaameja ja kofeiinia sekaisin) Moi!
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Weekender, se tummanharmaa muovi on jotenki kovempaa ja siten valaa paremmin, eli ne muoviosat on parempia. Se vaaleampi on kai sitten pehmeämpää tai jotain eikä se oikein muotoudu kunnolla muottiin. Tai jotain. Itse inhoan sitä vaaleaa sorttia ja iloitsen aina kun sattuu eteen sitä tummempaa.

En kyllä ole huomannut mitään muuta huonoa puolta siinä vaaleassa kuin että se on vähän pehmeämpää ja että siitä ei oikein näe yksityiskohtia. Mutta kun se kerran on pehmeää, niin se saattaa ehkä helpommin kuplia spray-maalien liuottimista. En oikein muista onko itselleni käynyt näin.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Saattaa myös olla, että myynnin kasvaessa GW:n laadunvalvonta alkaa olla liian vähäväkistä, ja muotitkin kuluvat nopeasti. Itselle on ainakin tullut eteen kumman usein ukkoja, joissa muotti on siirtynyt pois paikaltaan. Ei minua valujätteet haittaa, mutta puolen millin railo naaman keskellä alkaa jo potuttamaan.

Ja muovisarjoissa mä olen tottunut japanilaisten parhaisiin valmistajiin (Bandai, Tamiya, Hasegawa), joten niistä en mene sanomaan mitään. ;)
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Olen itsekkin huomannut siinä valkeammassa muovissa huonoja puolia, tuntuu välillä ettei maalit siihen tarttuisi ollenkaan vaan maali muodostuisi muovin päälle tipoiksi.
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Mulle tuli kerran Dark Elf figu jolta puuttui pää kokonaan.
Soitin fantsuun ja ilmotin että figu on käyttökelvoton koska en ole aikeissa kasata undead armeijaa. Ne oli kilttejä ja lähetti mulle kyllä uuden figun.
Taisi olla kyllä jo viime edikan aikana.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Minulla oli samoja ongelmia tuon Tomb Kingien army dealin kanssa. Jokaisessa muovi spruessa oli järkyttävät saumat, ihan niinkuin muotit eivät olisi olleet kohdakkain. jälkeenpäin ostetuissa regiment boxeissa ei tuota ongelmaa ole ollut. Myös armydealissa tulleet metallifigut olivat täynnä valujätettä ja saumajälkiä, myös tk figun kauluksessa olevat detailit olivat menneet täysin piloille ja olivat valujätteen peitossa. Catapultin kokoamiseen vaadittiin melkein litra pikaliimaa ja paketti green stuffia, ensimmäinen vastaantullut modeli minkä kasaaminen oli lähestulkoon mahdotonta valuvirheiden takia. Jälkeenpäin ostamistani Bone giantista ja casket of soulsista ei noita valujämiä löytynyt oikeastaan yhtään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Onko GW muuttanut jo muovien laatua? Viimeisimmät muoviukot joita ostin ovat LOTR Rohanilaisia mutta en mä niissä ole huomannut mitään huonoja puolia.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Gorkiporki kirjoitti:Onko GW muuttanut jo muovien laatua? Viimeisimmät muoviukot joita ostin ovat LOTR Rohanilaisia mutta en mä niissä ole huomannut mitään huonoja puolia.
No ainakin kaikki TK:n muivi figut ovat tuota harmaata muovia.
Darkheart

Viesti Kirjoittaja Darkheart »

Mul ei kauheesti oo tollasia juttuja käyny kerran tai pari tais joillakin ukoilla olla selvä raja kulkemassa koko figun poikki sen enempää ei oo huonosti käyny.
Kaikki loppuu aikanaan, vain aika ei milloinkaan
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Jos GW heittää kaikki huonoimmat figut armydealiin...?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

LAndE kirjoitti:Jos GW heittää kaikki huonoimmat figut armydealiin...?
Jaa meinaat että ne palkkaa jonku vinosilmän sinne lajitteleen Army Deal -arvoset (tai arvottomat) kamat eri laariin ja hyvälaatuset regiment kelposet eri laariin? Something just doesn't feel right here..
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Ja army dealithän tulee myyntiin heti kun armeija julkaistaan, eli välttämättä kaikkia boxeja ja blistereitä ei olla vielä julkaistu samaan aikaan (eli veikkaisin että ihan ensimmäiset figut lätkäistään ad boxeihin).
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Itse saan väkertää boarien kanssa että saan pään paikalleen ettei jää yli ammottavia aukkoja possun niskaan.

Ja gwee ajattelee nostaa hintoja pyh
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

Luutnantti L. kirjoitti:Saattaa myös olla, että myynnin kasvaessa GW:n laadunvalvonta alkaa olla liian vähäväkistä, ja muotitkin kuluvat nopeasti. Itselle on ainakin tullut eteen kumman usein ukkoja, joissa muotti on siirtynyt pois paikaltaan. Ei minua valujätteet haittaa, mutta puolen millin railo naaman keskellä alkaa jo potuttamaan.

Ja muovisarjoissa mä olen tottunut japanilaisten parhaisiin valmistajiin (Bandai, Tamiya, Hasegawa), joten niistä en mene sanomaan mitään. ;)
tuo railo naamassa tuntuu olevan jokaisessa 5.edition nurglen kaaostaikurissa...
kaikissa neljässä mitä olen nähnyt on sellainen, lieneekö viallinen muotti sitten..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Omat suosikkini ovat tau stealth suitit, yksityiskohtia vähemmän kuin monissa muovifiguissa ja figut täynnä pieniä koloja ja röpelöä (uuden vuoden tinassa antaisi paljon rahaa).
Toinen suosikkini on etherealini, joka blisteristä otettaessa omasi mukavan kraaterin siinä oikeanpuolimmaisen jalan ethereal merkin kohdalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”