Ku'gath The Plaguefather + Nurgling Swarm
Ku'gath The Plaguefather + Nurgling Swarm
Estääkö mikään käyttämästä Ku'gath The Plaguefatheria esimerkiksi Tomb Spyderin lailla ampumista vastaan?
Eli luodaan Nurgling Base, liikutetaan se Plaguefatherin kanssa yksikköön, ja allokoidaan woundeja baseen/baseille (Ja luonnollisesti myös Plaguefatherille, mutta paljon vähemmän kuin jos jamppa olisi itsekseen.) To Wound heitettäisiin Plaguefatherin T6:lla yhden swarmin paikkallaollessa (Jos sama määrä Toughness arvoja, käytetään isompaa.)
Eli luodaan Nurgling Base, liikutetaan se Plaguefatherin kanssa yksikköön, ja allokoidaan woundeja baseen/baseille (Ja luonnollisesti myös Plaguefatherille, mutta paljon vähemmän kuin jos jamppa olisi itsekseen.) To Wound heitettäisiin Plaguefatherin T6:lla yhden swarmin paikkallaollessa (Jos sama määrä Toughness arvoja, käytetään isompaa.)
Re: Ku'gath The Plaguefather + Nurgling Swarm
Viimeksi kun katsoin, niin eipä näkynyt Kugathilla Indepentent Characteria, joten eipä sitä saa yksiköihinkään.
Vutvut? Emmä ole tollasta nähnyt, että käytetään ampumista vastaan parasta T:tä. Siis osumat jaetaan ukkojen kesken ja osuma otetaan kohteen t:llä (ainakin omien tietojen mukaan)To Wound heitettäisiin Plaguefatherin T6:lla yhden swarmin paikkallaollessa (Jos sama määrä Toughness arvoja, käytetään isompaa.)
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
- Varjonkutoja
halko kirjoitti: Vutvut? Emmä ole tollasta nähnyt, että käytetään ampumista vastaan parasta T:tä. Siis osumat jaetaan ukkojen kesken ja osuma otetaan kohteen t:llä (ainakin omien tietojen mukaan)
Eeei.. Vaan woundit jaetaan, ja sitten heitetään armor savet. Eli siis Juurikin tomb Spiderien tapauksessa toimii mainiosti :)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Ku'gath the Plaguefather on Unique Special Character. Sivu 49 sääntökirjasta, otsikko Special Characters, alaotsikko Unique: "Special characters can be either independent or upgrade characters, but each one of them is unique, so the player may not include multiples of the same special character in an army..."halko kirjoitti:Viimeksi kun katsoin, niin eipä näkynyt Kugathilla Indepentent Characteria, joten eipä sitä saa yksiköihinkään.
Ainoa arveluttava juttu lauseessa on tuo sana "can..." Kahdesta vaihtoehdosta Ku'gath ei ainakaan olisi upgrade character (The Changeling, Karanak The Hound of Vengeance.) joten hän olisi independent, ja saisi näinollen liittyä yksiköihin kunhan ovat saman jumalan edustajia. Sivulla 49 tosin myös sanotaan että Monstrous Creature Independent Characterit voidaan valita erikseen yksiköstä, joka ei koostu Monstrous Creatureista. Nuo nyt sulkevat tuon swarmin kanssa pelleilyn pois jokatapauksessa.
Special Characterit voivat olla joko Upgrade tai Independent Charactereita. Onko sitten vielä tuo kolmas mahdollisuus, eli onko Ku'gath Special Character joka ei ole noista kumpikaan? Eli käytännössä pelkästään tavallinen Special Character Monstrous Creature, joka kuitenkin on Unique, mutta ei Independent.
Sivu 19 sääntökirjasta, kohta Multiple Toughness Values.halko kirjoitti:Vutvut? Emmä ole tollasta nähnyt, että käytetään ampumista vastaan parasta T:tä. Siis osumat jaetaan ukkojen kesken ja osuma otetaan kohteen t:llä (ainakin omien tietojen mukaan)
Hitsi, mä on sitten ilmeisesti ymmärtänyt ihan väärin tuon kohdan, jotenkin vaan tuntuu järkevämmältä että jo ne osumat jaetaan. No eipä tälle allokoinnille ole tullut oikein tarvettakaan
No mutta tuo "unique" kohta on oman ymmärrykseni mukaan ihan yhtä tyhjän kanssa. Kun tuosta lauseenmuodosta (etenkin tuo "can") tulee mieleen sellaista selitystä (tai jotain, en mä osaa selittää). Kuten vaikka "Marsut voi olla mustia tai valkoisia mutta ne on kaikki marsuja". Koska jos Unique tekee ukoista automaattisesti IC:eitä (tai upgradeja), niin miksi sitten kaikille spessuille on annettu IC sääntö myös erikseen?
No mutta tuo "unique" kohta on oman ymmärrykseni mukaan ihan yhtä tyhjän kanssa. Kun tuosta lauseenmuodosta (etenkin tuo "can") tulee mieleen sellaista selitystä (tai jotain, en mä osaa selittää). Kuten vaikka "Marsut voi olla mustia tai valkoisia mutta ne on kaikki marsuja". Koska jos Unique tekee ukoista automaattisesti IC:eitä (tai upgradeja), niin miksi sitten kaikille spessuille on annettu IC sääntö myös erikseen?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
-
SpartanMk1
unique sääntö tarkoitaa vaan sitä että kyseistä nappia voi olla vain yksi per armeija.
Jos se on lisäksi IC se voi liittyä tai olla liittymättä erillaisiin ryhmiin.
Squad upit korvaa yhden jannun ryhmästä.
Jos se on lisäksi IC se voi liittyä tai olla liittymättä erillaisiin ryhmiin.
Squad upit korvaa yhden jannun ryhmästä.
- Guardsniper
Huom!Runic kirjoitti:Ku'gath the Plaguefather on Unique Special Character. Sivu 49 sääntökirjasta, otsikko Special Characters, alaotsikko Unique: "Special characters can be either independent or upgrade characters, but each one of them is unique, so the player may not include multiples of the same special character in an army..."
Character, joka on "independent" ei ole sama asia kuin character, jolla on erikoissääntö "independent character".
Sana independent määrittää yksikkö koon (yksi figu) kun taas erikoissääntö independent character antaa luvan liittää ko. ic:n toiseen yksikköön.
=> Spessut ei voi liittyä toiseen yksikköön, ellei toisin mainata (esim. IC erikossäännöllä)
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Ku'Gath ei ole character ollenkaan, vaan ihan pelkkä Monstrous Creature... Samaan tapaan kuin käytännössä kaikki muutkin MCt. Tällä hetkellä pelin ainoat IC MCt on Deceiver ja Nightbringer.Special Characterit voivat olla joko Upgrade tai Independent Charactereita. Onko sitten vielä tuo kolmas mahdollisuus, eli onko Ku'gath Special Character joka ei ole noista kumpikaan? Eli käytännössä pelkästään tavallinen Special Character Monstrous Creature, joka kuitenkin on Unique, mutta ei Independent.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"