Perinteisesti frenzya ja sillä aikaan saatua katsomoon tuuppaamista vastaan suojaudutaan stand firmillä ja sidestepillä. Totta on, että molemmat mahdollistavat aivan laitaa pitkin juoksemisen ilman pelkoa surfailusta. Ne eivät kuitenkaan suojaa frenzyn mahdollistamaa kaksoisblokkia vastaan. Stnd firm -mies seisoo kiltisti paikoillaan ja antaa ulfwernerille kaksi kahden nopan blokkia. Sidestep on tässä suhteessa vähän parempi, koska sen avulla voi sentään johdatella frenzy-pelaajan epäedulliseen asemaan. Silti sidesteppaajakin joutuu ottamaan vastaan kaksi blokkia.
Koska perinteiset anti-frenzy-menetelmät suojaavat vain katsomosurfaukselta, eivät kaksoisblokissa loukkaantumiselta, olen tuuminut, että fend voisi olla niille kilpailukykyinen vaihtoehto. Fend pelaaja ei voi hölkätä pitkin sivurajaa vaan hänen on pysyttävä yhden ruudun päässä reunasta, jos tahtoo välttää surfaamisen. Se on kuitenkin yksi ruutu enemmän kuin skillittömällä pelaajalla, mutta myönnettäköön, että huonommin kuin stand firmillä ja sidestepillä. Fendin selvä etu on kuitenkin se, että frenzy-pelaaja ei pääse lyömään kahta kertaa. Oikeastaan voisi sanoa, että fend kumoaa frenzyn. Se antaa osittaisen suojan katsomoon joutumiselta ja täyden suojan kaksoisblokeilta. Tässä mielessä fend on siis monipuolisempi vaihtoehto, ehkä parempikin.
Standfirmin, sidestepin ja fendin paremmuuden ratkaisee epäilemättä se, kuinka paljon niistä on hyötyä muuten kuin frenzyä vastaan. Tässäkin suhteessa fend voisi olla aika vahvoilla. Minulla ei ole kokemusta aiheesta mutta arvelisin, että sillä saa tapettua vastustajan lyömäpelin aika tehokkaasti, kun blokattu fend-pelaaja pääsee aina pois lyöjänsä iholta (ei tarvi heittää dodgeja) ja ketjublokit, joissa edellinen lyöjä on seuraavan avustaja, käyvät mahdottomiksi. Laita fend-mies örkkihäkin eteen, niin häkki ei etene edes blokkityönnön vertaa vuorossa.
Kelailen tällaisia, koska liigassamme on aika monta frenzy-pelaajaa ja minun täytyy jotenkin vastata uhkaan. Mitä skilliä itse suosisitte näistä kolmesta? Miksi?
Frenzyä vastaan: skillivaihtoehtoja
-
Iso Vihree
Frenzyä vastaan: skillivaihtoehtoja
Darkelf assassin puts the "ass" into assassin.
Re: Frenzyä vastaan: skillivaihtoehtoja
Koska Stand Firm ei onneksi enää ole yhtä mauton kuin ennen, niin sanoisin Sidestepin olevan aika vahvoilla. Frenzyn pahin puoli on nimen omaan se, että lyönnin jälkeen on aina pakko seurata kävi kohteelle miten kävi. Sidestepilla vihulaisen voi houkutella todella huonoon asemaan - kuten vaikka itse sinne katsomon viereen. Stand Firm taas on kova sana, jos ukolla on pohjalla jo esimerkiksi Guard.
Fendiä en ole itse päässyt vielä kunnolla hyödyntämään ja luulisinkin sen toimivan lähinnä annettuna usealle pelaajalle. Paras puoli toki on se, että kyseessä on general-skilli ja sen saa melkein kaikille helposti. Vaikea olisi kuitenkaan nähdä Fendiä annettavaksi jollekulle tähtipelaajalle, kun muut vaihtoehdot yksinkertaisesti ovat niin paljon mehukkaampia. Blockilliselle linjamiehelle taas - miksipä ei.
Fendiä en ole itse päässyt vielä kunnolla hyödyntämään ja luulisinkin sen toimivan lähinnä annettuna usealle pelaajalle. Paras puoli toki on se, että kyseessä on general-skilli ja sen saa melkein kaikille helposti. Vaikea olisi kuitenkaan nähdä Fendiä annettavaksi jollekulle tähtipelaajalle, kun muut vaihtoehdot yksinkertaisesti ovat niin paljon mehukkaampia. Blockilliselle linjamiehelle taas - miksipä ei.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Itse peluutin pitkään fendillä gutter runneria. Syynä juurikin tuo frenzyn yleisyys. Kyllähän se esti tuon seuraamisen, mutta monesti taidon todellinen anti oli melko vitsi. Useimmiten sitä sai käyttää blitzi-blockin yhteydessä ja silloinhan blitzaava pelaava saa vain jatkaa liikettä. Eli jumittaa fend pelaajan laidan ja itsensä väliin.
Kyllä mä itse sanoisin sen sidestepin olevan parempi tuohon. Sidesteppaavaa pelaajaa ei haluaisi millään blockata frenzy-pelaajalla, eli voi olla suhteellisen paljon enemmän turvassa.
Kyllä mä itse sanoisin sen sidestepin olevan parempi tuohon. Sidesteppaavaa pelaajaa ei haluaisi millään blockata frenzy-pelaajalla, eli voi olla suhteellisen paljon enemmän turvassa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Joo kyllä tuo side step on tuohon hommaan paljon parempi taito. Jos tuo nyt ei ole yksinään jossain vihollislinjojen keskellä ja ympäröitävänä, niin eipä se frenzyttäjä sitä halua lyödä. Väittäisin side steppiä yhdeksi pelin parhaista skilleistä. Jos siis pelaajalta vaan löytyy pääsy agi-taitoihin niin ehdottomasti side step mukaan heti kun mahdollista.
Fend ei ole myöskään mikään ihan turha taito. Parhaiten tuo päässee oikeuksiinsa halvoilla linjureilla, joille saa vain G-skillejä. Näiltä loppuvat järkevät valinnat taidoissa melkein heti ja tuo auttaa todella paljon linjan pelaamista: Kun blockeja ei voi seurata perässä, hidastuu vastapuolen liike mukavasti. Lisäksi Fend syö välillä toimintoja vastapuolelta, kun sen työnnön heittäneen blockaajan olisikin pitänyt olla apuri seuraavaan blockiin -> ylimääräinen pelaaja tilanteeseen tai 1d block/ei blockia. Auttaa myös liikkumisessa säästämällä dodgeja, kun blockattu pelaaja ei olekaan automaattisesti vastustajan zonella.
Fendiä en kuitenkaan ottaisi pelaajalle, jonka ei ole tarkoitus ottaa ikinä blockia vastaan (gutter, catcherit, wardancer jne). Näille hyöty on vähäinen ja taitonousut haluaa käyttää agressiivisempiin skilleihin.
-Roope
Fend ei ole myöskään mikään ihan turha taito. Parhaiten tuo päässee oikeuksiinsa halvoilla linjureilla, joille saa vain G-skillejä. Näiltä loppuvat järkevät valinnat taidoissa melkein heti ja tuo auttaa todella paljon linjan pelaamista: Kun blockeja ei voi seurata perässä, hidastuu vastapuolen liike mukavasti. Lisäksi Fend syö välillä toimintoja vastapuolelta, kun sen työnnön heittäneen blockaajan olisikin pitänyt olla apuri seuraavaan blockiin -> ylimääräinen pelaaja tilanteeseen tai 1d block/ei blockia. Auttaa myös liikkumisessa säästämällä dodgeja, kun blockattu pelaaja ei olekaan automaattisesti vastustajan zonella.
Fendiä en kuitenkaan ottaisi pelaajalle, jonka ei ole tarkoitus ottaa ikinä blockia vastaan (gutter, catcherit, wardancer jne). Näille hyöty on vähäinen ja taitonousut haluaa käyttää agressiivisempiin skilleihin.
-Roope
Sinulla näyttää olevan ongelma norska-tiimin kanssa. Frenzyä ja MB+PO:ta spämmäävä norskatiivi on pelin parhaimpia AV7-8 tiimien tappajia. Muutama fend ei muuta tilannetta miksikään. Suosittelen vaihtamaan örkkeihin, kääpiöihin tai nurgleen jos pelin voittaminen on sinulle tärkeää.Iso Vihree kirjoitti:Koska perinteiset anti-frenzy-menetelmät suojaavat vain katsomosurfaukselta, eivät kaksoisblokissa loukkaantumiselta, olen tuuminut, että fend voisi olla niille kilpailukykyinen vaihtoehto.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
-
Iso Vihree
No, kaksi tasuria on norsea vastaan tullut, toinen gobboilla ja toinen welfeillä, joten en nyt aivan surkeasti ole pärjännyt. Paikallisessa liigassa AV7-tiimien eloa helpottaa koko lailla se, että pelaajat eivät voi kuolla tai loukkaantua. Tosin tyrmäämöön päätyy sitten taas tavallista helpommin. Mielenkiinnolla odotan, miten liigan kääpiöt tulevat pärjäämään, jahka aloittavat.
Tuohon anti-frenzyyn palatakseni, en sitten lopulta ottanut mitään mainituista vaan hankin perusskillejä. Tiimissä kuitenkin oli jo vanhastaan sidesteppaaja, joten pääsin sen tehoa näkemään käytännössä frenzy-porukkaa vastaan. Vakuutti. Norseille oli kaikenlaista harmia siitä, että berserkki kulkeutui vääriin paikkoihin. Katsomotyönnöltäkin raivopään pelasti vain putkeen heittämäni kaksi ykköstä. Sidestepillä pääsi myös mukavasti häkin sisään ikään kuin ilmaiseksi. Täytyy sanoa, että olen aika myyty. Sivuaskel on seuraava asia, joka tiimissäni opitaan, ehkä sitäkin seuraava.
Tuohon anti-frenzyyn palatakseni, en sitten lopulta ottanut mitään mainituista vaan hankin perusskillejä. Tiimissä kuitenkin oli jo vanhastaan sidesteppaaja, joten pääsin sen tehoa näkemään käytännössä frenzy-porukkaa vastaan. Vakuutti. Norseille oli kaikenlaista harmia siitä, että berserkki kulkeutui vääriin paikkoihin. Katsomotyönnöltäkin raivopään pelasti vain putkeen heittämäni kaksi ykköstä. Sidestepillä pääsi myös mukavasti häkin sisään ikään kuin ilmaiseksi. Täytyy sanoa, että olen aika myyty. Sivuaskel on seuraava asia, joka tiimissäni opitaan, ehkä sitäkin seuraava.
Darkelf assassin puts the "ass" into assassin.