Tarinakisa-ketju 09-10
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: Tarinakisa-ketju 09-10
Joo-oh, antiikkia. Juuri sellasta niin. Paha niitä on saada aitona melkein 70 vuoden jälkeen. Yhtä helppoo kun saada pelattua NES pelejä ilman emulaattorin apua.
AVGN on muuten hauska heppu kun tarjoaa meille aikamatkan menneisyyteen. Niin pelien kuin leffojenkin osalta. Mistä muualtakaan miekin oisin leffoistani kuullut? Njaa, varmaan Nostalgia Criticiltä. Perhana, olin ihan kokonaan unohtanut suurimman osan noistakin hyvistä leffoista.
Ed Wood jr on kuitenkin heppu, jonka jokaisen pitäisi tietää. Tai ainakin tutustua joskus. Ei ole toista samallaista elokuvaohjaajaa. Vähintäänkin kannattaa katsoa Tim Burtonin Ed Wood nimisen elokuvan vuodelta 1994(?). Yksi parhaimmista leffoista mitä on. Onkohan se muuten IMDB:ssä TOP150 parhaat leffat listassa? Olisi syytä olla.
BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
AVGN on muuten hauska heppu kun tarjoaa meille aikamatkan menneisyyteen. Niin pelien kuin leffojenkin osalta. Mistä muualtakaan miekin oisin leffoistani kuullut? Njaa, varmaan Nostalgia Criticiltä. Perhana, olin ihan kokonaan unohtanut suurimman osan noistakin hyvistä leffoista.
Ed Wood jr on kuitenkin heppu, jonka jokaisen pitäisi tietää. Tai ainakin tutustua joskus. Ei ole toista samallaista elokuvaohjaajaa. Vähintäänkin kannattaa katsoa Tim Burtonin Ed Wood nimisen elokuvan vuodelta 1994(?). Yksi parhaimmista leffoista mitä on. Onkohan se muuten IMDB:ssä TOP150 parhaat leffat listassa? Olisi syytä olla.
BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Sinuhea on hyvin usein luettu kirjoitusajankohtansa aatteiden ja tapahtumien valossa vertauksena toisesta maailmansodasta (heetit natsi-saksa yms.). Kirja on julkaistu 1945, joten ajatus ei oikeastaan ole kovin kaukaa haettu. Tästä saa hyviä lähtökohtia äikänesseisiin, äidinkielenopettajat valuvat kultaista mahlaa kun olet perehtynyt tähän yleiseen tulkintatapaan. Kristinuskosta puhuminenkaan ei ole mitenkään kumma ajatus, olihan Waltari itsekin ollut aikanaan teologian ylioppilas ja osasi sijoittaa töihinsä raamatullista tematiikkaa.Drakojan kirjoitti: Uskonnoliset kiistat kun ovat kantava teema, minulla tuli heti Atonista mieleen kristinuskon jumala. Miksiköhän? Onko tällä haettu jotain? Pitää laittaa mustiin äikän esitelmää varten, omat ajatukset kun ovat aina plussaa. Loppua kohden homma jotenkin on alkanut hyytymään, se on vain sitä samaa ristien ja sarvien taistelua ja lopulta heetiläisten hyökkäys.
Hyvänä pointtina myös se, että kaikki Waltarin historialliset romaanit ovat suorastaan raivopäisen todenmukaisia ja antavat miljööstään historioitsijatkin vakuuttavan kuvan (mitä nyt hietakirppuja ei ollut vielä esihistoriallisessa Egyptissä...). Suosittelen, että jatkat urakkaa ja siirryt Sinuhen jälkeen muihin Waltarin jättieepoksiin. Elämänlaatusi paranee ja sinusta tulee parempi ihminen.
Miten minusta tuntuu, että tällä alueella puhutaan naurettavan vähän kirjallisuudesta, vaikka nimenomaan sen pitäisi olla tarinoitsijoille tutuin taiteenala?
- - Ja Klaus Kinski oli paras Nosferatu koskaan.
Tosiaan, tälä alueella ei ole puhuttu ammattikirjailijoista ja heiden kirjoistaan mitään muuta kuin SinuHe:stä.
Itse olen ollut aika hiljainen kirjallisuus osastolla nyt, mitäs nyt Sofian Maailma tuli luettua ja pari muuta kirjaa aloitettua, muuten olen kyllä aika ahkera lukija, kävi samaten kuten äidille, heti kun jäi koukkuun kirjallisuuteen, alkoi ateistinen (Tai pikemminkin ei-kristillinen) näkökanta hivuttautua mieleen. Toisin sanoen, rupesin ajattelemaan nykyfilosofin näkökulmasta.
Olen muutoksesta ihan tyytyväinen, voisin sanoa jopa että olen "valaistukseen" tyytyväinen. Jooh, en nyt siis haasta riitaa Uskovaisten kanssa. Jotenkin ajatteleminen selkenee.
Tuo Sofian Maailma oli kyllä järisyttävä kirja, aivan täyttä asiaa vaikka noin pitkän aikaa sitten kirjoitettu. (1991)
Jooh, mutta en nyt jaksa ruveta virtaamaan mietteitäni ja alitajuntani höpötyksiä tänne, muutenkin vaikea kun on pukea niitä ajatuksiksi.
Tuli tuossa muuten Lauantaina ihan kuvanoton paikka, Olin tekemässä listaa ja, noh, tässä lopputulos: Noh TÄH!? Photopönttö väittää ettei sivustoani ole olemassa! VOihan Saamari!
Itse olen ollut aika hiljainen kirjallisuus osastolla nyt, mitäs nyt Sofian Maailma tuli luettua ja pari muuta kirjaa aloitettua, muuten olen kyllä aika ahkera lukija, kävi samaten kuten äidille, heti kun jäi koukkuun kirjallisuuteen, alkoi ateistinen (Tai pikemminkin ei-kristillinen) näkökanta hivuttautua mieleen. Toisin sanoen, rupesin ajattelemaan nykyfilosofin näkökulmasta.
Olen muutoksesta ihan tyytyväinen, voisin sanoa jopa että olen "valaistukseen" tyytyväinen. Jooh, en nyt siis haasta riitaa Uskovaisten kanssa. Jotenkin ajatteleminen selkenee.
Tuo Sofian Maailma oli kyllä järisyttävä kirja, aivan täyttä asiaa vaikka noin pitkän aikaa sitten kirjoitettu. (1991)
Jooh, mutta en nyt jaksa ruveta virtaamaan mietteitäni ja alitajuntani höpötyksiä tänne, muutenkin vaikea kun on pukea niitä ajatuksiksi.
Tuli tuossa muuten Lauantaina ihan kuvanoton paikka, Olin tekemässä listaa ja, noh, tässä lopputulos: Noh TÄH!? Photopönttö väittää ettei sivustoani ole olemassa! VOihan Saamari!
Hei! Eloa tänne!
Onkos muilla tuo Photopönttö laginut? Nyt se on kahtena peräkkäisenä päivänä väittänyt ettei galleriaani ole olemassa.
Onkos muilla tuo Photopönttö laginut? Nyt se on kahtena peräkkäisenä päivänä väittänyt ettei galleriaani ole olemassa.
- Half-breed
Minullakin lagasi tuossa pari viikkoa sitten, mutta seuraavana päivänä onnistui jälleen photopönttöön pääsy. Kokeile siis huomenna jos se toimisi.Drumavatic´ kirjoitti:Hei! Eloa tänne!
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Da Big Boss
En ole, ei edes mitään niihin viittaavaa ole tiedossa. Mun tieto rajoittuu maailmansotiin jotka masentavat, ja kaikenlaiseen turhaan, kuten Tsernobyliin, joka myös masentaa.El Capitan kirjoitti:BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
Tiesittekö että tosimies kuuntelee pink floydia?
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Pink Floyd koostuu koneäänistä ja turhasta mikrofonimiksauksesta, ei ne mitään oikeata musiikkia soittanu.Da Big Boss kirjoitti:En ole, ei edes mitään niihin viittaavaa ole tiedossa. Mun tieto rajoittuu maailmansotiin jotka masentavat, ja kaikenlaiseen turhaan, kuten Tsernobyliin, joka myös masentaa.El Capitan kirjoitti:BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
Tiesittekö että tosimies kuuntelee pink floydia?
Älkää vaan hälyttäkö Skidiä tänne, se rupeaa saarnaamaan Pink Floydin parhaudesta.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Nyt jäi hyvin epäselväksi onko tuo "ei" eikaan vai toiseen kysymykseeni... Mutta herran jestas sentään. Sie et tii Draculaa ja Frankensteiniä.Da Big Boss kirjoitti:En ole, ei edes mitään niihin viittaavaa ole tiedossa.El Capitan kirjoitti:BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
Pink Floid. Se on kyllä aika mielenkiintoista musiikkia. Kassakone kilisee, joku muu yhtä häiritsevä juttu taustalla ja sitten jotain, mitä joku voisi sanoa jo musiikiksi. Minä luulin, että 65 days of static on omituinen bändi kun tahallaan sekottelee äänenlaatuaan biiseissään hyvästä huonoon, mutta jösses vieköön Pink Floidin osalta. Se ihan sekasin se bändi.
Yhden biisin olen loppuun asti kuullut ja se tuntui ihan kolmelta eri biisiltä yhdistettynä yhteen. En tykännyt lainkaan ja ihmettelen, miten kukaan voi tykätä siitä kassakoneesta.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Minulla alkaa oikeasti mennä hermo konsolien moninpelin kanssa. Kuka helvetin idiootti keksi että olisi harvinaisen hyvä idea lopettaa servereiden ylläpito, ja estää pelaajia itse etsimästä peliä? Tänään meni aamusta tunti ennen kuin löytyi L4D:stä peli jota pystyi pelata. Tätä ennen peli iski minut pelaamaan koko ajan jonnekin johon yhteys oli paska (Varmaan purkanpurijoiden kanssa.) Se pelikin jonka pystyi pelaamaan loppuun onnistuin pelaamaan loppuun, kun peli arpoi minut hostiksi edellisen lopetettua peli, kun evotti koko muun jengin kuoliaaksi.
Siis oikeasti mikä helvetin idea tuossa on? Jos joku pelaajista itse on se hosti, niin hänhän saa ihan naurettavat edut lagin kanssa. Lisäksi koko peli elää ja kuolee pahimmillaan hänen kanssa. Esmes satun ampumaan isännän 30s pelin alkamisesta, niin isäntä päättää lopettaa pelin (Tapahtunut oikeasti.) Helvetin hauskaa muita pelaajia kohtaan. Serveri pitäisi pelin aina kuosissa, eikä serverillä ole sisaruksia jotka menisivät samalla nettiin ja hidastaisivat kaikkien pelaamista.
Sitten tuo pelien haku. Mikä siinä on nyt vialla? Onko joillekin idiooteille (Jenkeille.) muka ylitsepääsemätöntä katsoa eteentulevasta listasta se itselle sopivin peli, niin pitää laittaa pelihaku joka heittää randomilla ekaan vastaantulevaan peliin? Kun peli heittää randomilla johonkin peliin, niin se heittää ihan uskomattomasti välissä. Helvetti minä olen joutunut heikon yhteyden peliin, kun kaikki muut päällä olleet pelit oli hyvässä yhteydessä. Mikä järki tuossa on? Lisäksi kun sen pelin voi valita itse, niin se on helpompaa päästä juuri sellaiseen peliin kuin sinä haluat. Helvetti minä mitään deathmatchia halua pelata, joten kiitti peli kun sellaiseen minut tungit.
Onko pelifirmojen johtajien ÄÖ:t laskeneet PHB:täkin alemmas (Onko se mahdollista?), vai mikä idioottikohtaus niihin on iskenyt?
Siis oikeasti mikä helvetin idea tuossa on? Jos joku pelaajista itse on se hosti, niin hänhän saa ihan naurettavat edut lagin kanssa. Lisäksi koko peli elää ja kuolee pahimmillaan hänen kanssa. Esmes satun ampumaan isännän 30s pelin alkamisesta, niin isäntä päättää lopettaa pelin (Tapahtunut oikeasti.) Helvetin hauskaa muita pelaajia kohtaan. Serveri pitäisi pelin aina kuosissa, eikä serverillä ole sisaruksia jotka menisivät samalla nettiin ja hidastaisivat kaikkien pelaamista.
Sitten tuo pelien haku. Mikä siinä on nyt vialla? Onko joillekin idiooteille (Jenkeille.) muka ylitsepääsemätöntä katsoa eteentulevasta listasta se itselle sopivin peli, niin pitää laittaa pelihaku joka heittää randomilla ekaan vastaantulevaan peliin? Kun peli heittää randomilla johonkin peliin, niin se heittää ihan uskomattomasti välissä. Helvetti minä olen joutunut heikon yhteyden peliin, kun kaikki muut päällä olleet pelit oli hyvässä yhteydessä. Mikä järki tuossa on? Lisäksi kun sen pelin voi valita itse, niin se on helpompaa päästä juuri sellaiseen peliin kuin sinä haluat. Helvetti minä mitään deathmatchia halua pelata, joten kiitti peli kun sellaiseen minut tungit.
Onko pelifirmojen johtajien ÄÖ:t laskeneet PHB:täkin alemmas (Onko se mahdollista?), vai mikä idioottikohtaus niihin on iskenyt?
- Da Big Boss
Enmää niien tekijöistä tiedä mitään, ainoastaan niiden tarina ja kaikenlainen muu siitä on tiedossa. Pari sivua taaksepäin määhän valitin Twilightin ''vamppyyristä'', koska se ei ollut klassisen kaltainen esim. Dracula, kaikkien isä.El Capitan kirjoitti:Nyt jäi hyvin epäselväksi onko tuo "ei" eikaan vai toiseen kysymykseeni... Mutta herran jestas sentään. Sie et tii Draculaa ja Frankensteiniä.Da Big Boss kirjoitti:En ole, ei edes mitään niihin viittaavaa ole tiedossa.El Capitan kirjoitti:BTW, Big Boss. Kai sie kuitenkin Bela Lugosin ja Boris Karloffin tiiät? Et kai sie kuitenkaan mikään vihannes sentään ole?
Frankenstein on legenda. Pikkuisempana tuli nähtyä piirretty, ja sitten pelotti. Voi että.
Pink floyd on juuri siun luettelemien syiden takia hyvä =) Enmää tiedä miksi, on se omituisuus vain hyvää ja omalaatuisuus. Ja ei ole ihme että minun kaltainen hörhö tykkää siitä.
Money, its the root of all evil today.Half-breed kirjoitti: Onko pelifirmojen johtajien ÄÖ:t laskeneet PHB:täkin alemmas (Onko se mahdollista?), vai mikä idioottikohtaus niihin on iskenyt?
Viimeksi muokannut Da Big Boss, La 21.11.2009 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Nyt sulta meni miun pointti vähän ohi. Bela Lugosi oli eka miekkonen, joka sai kunnian näytellä Draculaa 30-luvulla. Vai oliko? Koska se Espanja versio nyt julkaistiinkaan? Samaan aikaan niitä kuitenkin kuvattiin.... Boris Karloff oli sitten samalla vuosikymmenellä Frankensteinin hirviö kun Lugosi kieltäytyi roolista.Da Big Boss kirjoitti:Enmää niien tekijöistä tiedä mitään, ainoastaan niiden tarina ja kaikenlainen muu siitä on tiedossa. Pari sivua taaksepäin määhän valitin Twilightin ''vamppyyristä'', koska se ei ollut klassisen kaltainen esim. Dracula, kaikkien isä.
Frankenstein on legenda. Pikkuisempana tuli nähtyä piirretty, ja sitten pelotti. Voi että.
Eikö nää pitäisi tietää? Tuntuu vähän kuin joku sanoisi, että ei tietäisi kuka on Terminaattori.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Kaikki eivät ole niin kiihkeitä elokuvaskenen seuraajia kuin eräät. Minua itseäni ei liikuta yleensä tippaakaan, kuka näytteli jossain klassikkoelokuvassa jotain tiettyä hahmoa, jos itse näyttelijään ei ole erityistä kiinnostusta jotain kautta kehkeytynyt. En tiennyt kumpaakaan mainitsemistasikaan nimistä, ja nyt kuultuani voisin todeta, ettei juuri olisi kiinnostanut tietääkään :)El Capitan kirjoitti:Nyt sulta meni miun pointti vähän ohi. Bela Lugosi oli eka miekkonen, joka sai kunnian näytellä Draculaa 30-luvulla. Vai oliko? Koska se Espanja versio nyt julkaistiinkaan? Samaan aikaan niitä kuitenkin kuvattiin.... Boris Karloff oli sitten samalla vuosikymmenellä Frankensteinin hirviö kun Lugosi kieltäytyi roolista.Da Big Boss kirjoitti:Enmää niien tekijöistä tiedä mitään, ainoastaan niiden tarina ja kaikenlainen muu siitä on tiedossa. Pari sivua taaksepäin määhän valitin Twilightin ''vamppyyristä'', koska se ei ollut klassisen kaltainen esim. Dracula, kaikkien isä.
Eikö nää pitäisi tietää? Tuntuu vähän kuin joku sanoisi, että ei tietäisi kuka on Terminaattori.
Duh. Se taideasia pitäisi joku päivä jaksaa koota sanoiksi sekin. Katsoo nyt, kunhan jaksaa. Neljän rivin vastakommentit ovat paljon helpompia väsyneelle taideopiskelijahörhön mielelle.
On ne, ideat on lopussa ja samoja kierrätetään, ei niissä peleissä enää mikään muutu kuin näkö ja teho. Jollakin tapaa niitten on rahaa saatava.Half-breed kirjoitti:Minulla alkaa oikeasti mennä hermo konsolien moninpelin kanssa. Kuka helvetin idiootti keksi että olisi harvinaisen hyvä idea lopettaa servereiden ylläpito, ja estää pelaajia itse etsimästä peliä?
Tätä minäkään en ymmärrä, joku ihme slovakialainen varmasti.
Tänään meni aamusta tunti ennen kuin löytyi L4D:stä peli jota pystyi pelata. Tätä ennen peli iski minut pelaamaan koko ajan jonnekin johon yhteys oli paska (Varmaan purkanpurijoiden kanssa.) Se pelikin jonka pystyi pelaamaan loppuun onnistuin pelaamaan loppuun, kun peli arpoi minut hostiksi edellisen lopetettua peli, kun evotti koko muun jengin kuoliaaksi.
Pelaaja hostit ovat tosiaan paskoja, mutta tämä riippuu pelistä, esim, joissain peleissä servun nopeus ei kärsi hostista, vaan kaikilla on sama nopeus, hitaus on sitten pelaajan omassa netissä, ei servussa. Semmoiset jossa käytetään pelaajan omaa nettiä ovat joskus kyllä hyviä, koska se mahdollistaa enemmän vapauden pelaajamoderointiin. Esim, hackerit potkitaan nopeammin (jos on mahdollisuus) ja pingin voi säätää. Jos on valmis servu niin näinhän ei voi tehdä, mitäs ne hemmot siellä australiassa mistään hackereistä välittävät?
Koettu.
Jooh, tämä on se suurin hämmennys, siis, mitä etua oikeasti niille pelaajille tai pelintekijöille on siitä että ei voi valita itse pelihuonetta tai serveriä? Sehän vain paskantaa kaikkien elämän eikä helpota ollenkaan. Toisaalta jos ylimistöllä eli servun haltijalla on aivot paikallaan, on pelaajan tasoluokittelu, suojaus, yms. päällä, joten pelaajalle ei periaatteessa voi tulla huonoa peliä.
Sitten onkin asia erikseen jos jossakin pelissä jossa on 11 eri pelimoodia on automaattinen servun haku. MItäs ***** järkeä siinä nyt olisi. Toivottavasti semmoista ei ole olemassa.
Ehkä ne ovat niin ilkeitä että tekevät ensin hyvän pelin, sitten huonon jotta pelaajat toivovat jatkoosaa, ja sitten se jatko-osa on hieman vajaa, mutta maksaa maltaita. Sitä täydellistä peliä ei sitten tule ikinä. SCHAISE!
- Half-breed
Ei El capu ole mikään elokuvaskenen harrastaja. Se on vaan laiska, ajatuksia, ja liikaa puhetta vastustava tyyppi, joka haluaa vain katsoa leffaa eikä ajatella mitä ylipitkässä Fight Clubissa yritetään sanoa. Vanhat leffat oli kesti vähän yli tunnin, niissä ei ole yritetty lähettää sanomaa joka pitää kaivaa/järkeillä esiin, ja niissä ei ole liikaa puhetta. Siksi El capu on niistä niin kiinnostunut, ja itkee miten kaikkien pitäisi katsoa niitä, kun ne on niitä oikeita leffoja (Lyhyitä, vähän puhetta, ei ajatuksia tarvitse.)Kolmastoista kirjoitti:Kaikki eivät ole niin kiihkeitä elokuvaskenen seuraajia kuin eräät. Minua itseäni ei liikuta yleensä tippaakaan, kuka näytteli jossain klassikkoelokuvassa jotain tiettyä hahmoa, jos itse näyttelijään ei ole erityistä kiinnostusta jotain kautta kehkeytynyt. En tiennyt kumpaakaan mainitsemistasikaan nimistä, ja nyt kuultuani voisin todeta, ettei juuri olisi kiinnostanut tietääkään
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
No siis, miten mie tämän sanoisin? Emmie sentään kysy hankalia kysymyksiä kuten vaikkapa "Kuka on Lon Chaney sir/jr?". Jotenkin vain miusta on sillee, että se olisi jotenkin yleissivistystä tietää joitain juttuja. Kuten Lugosin tai Karloffin, tai ainakin osaa sanoa tunnistavansa kuvasta heidän näyttelemänsä hirviön (tässä kohtaa Dracula ja Frankesteinin hirviö), kuka on Terminaattori, E.T:n ja pojan etusormikättelyn (miksi sitä nyt kutsua) ja kuka on Tarantino?Kolmastoista kirjoitti:Kaikki eivät ole niin kiihkeitä elokuvaskenen seuraajia kuin eräät. Minua itseäni ei liikuta yleensä tippaakaan, kuka näytteli jossain klassikkoelokuvassa jotain tiettyä hahmoa, jos itse näyttelijään ei ole erityistä kiinnostusta jotain kautta kehkeytynyt. En tiennyt kumpaakaan mainitsemistasikaan nimistä, ja nyt kuultuani voisin todeta, ettei juuri olisi kiinnostanut tietääkään :)El Capitan kirjoitti:Eikö nää pitäisi tietää? Tuntuu vähän kuin joku sanoisi, että ei tietäisi kuka on Terminaattori.
Ehkä toi tunnistainen on paremmin sanottuna. Ne näytteliänimet ei pakosti jää aina päähän. Naamat kuitenkin muistaa aina paremmin...
Sama koskee vaikkapa musiikkia. Jos joku tulee sanomaan, että ei tiedä nimeltä vaikkapa Beatlesia, tunnista Elvis Presley pukua tai osaa sanoa, kenen biisi Thriller on. Tanssin osaaminen on sitten eri juttu, mutta kyllä biisi pitäisi olla kaikille tuttu. Tai Beat it vähintään.
Kirjallisuudestakin varmaan saisi samallaisia "pakko tietää" juttuja, mutta tässä tuleekin vastaan se, että kaikki eivät lue kirjallisuutta. Kovin moni tuskin elää ilman leffoja tai musiikia, että siinä nähden miusta ainakin on vähän eri juttu niiden osalta. Jos tosiaan kattoo leffan kaks puolessa vuodessa, sellanen casual jätkä/tyttö, niin sitten voin ymmärtää, että joku vanha voisi olla ihan hämärän peitossa. Arskan tietäminen kuitenkin on vielä siinä rajalla, että se pitää tietää.
Sitä mie mietin, miten urheilu menee tähän kastiin. Jumalan käsi on ihan legenda, mutta aina on niitä, jotka eivät sitä teidä. Heidät tunnetaan tyttöinä :).
Muistakko sie pelitekiän nimeltä Hideo Kojima? Vanhat leffat näyttävät, että sen tarinan voi kertoa paljon vähemmälläkin ajalla. Bride of the monster, The black cat, The raven, hmm... kuis pitkä se Dracula olikaan... 71min ja mitä muuta osaisinkaan mainita. Dr Jekyll and mr Hyde, sekään ei oo pitkä. Oho, olipas se pitkä. 95min.Half-breed kirjoitti:Ei El capu ole mikään elokuvaskenen harrastaja. Se on vaan laiska, ajatuksia, ja liikaa puhetta vastustava tyyppi, joka haluaa vain katsoa leffaa eikä ajatella mitä ylipitkässä Fight Clubissa yritetään sanoa. Vanhat leffat oli kesti vähän yli tunnin, niissä ei ole yritetty lähettää sanomaa joka pitää kaivaa/järkeillä esiin, ja niissä ei ole liikaa puhetta. Siksi El capu on niistä niin kiinnostunut, ja itkee miten kaikkien pitäisi katsoa niitä, kun ne on niitä oikeita leffoja (Lyhyitä, vähän puhetta, ei ajatuksia tarvitse.)
Mutta mutta, mie yritän sanoa, että leffan ei ole pakko olla +2h, että se olisi hyvä tai riittävän pituinen. +2h vaatii jo jonkun laista kestävyyttä, että sen jaksaa katsoa loppuun. Jos aloitat leffaillan vaikka siinä 21.00 maissa, niin leffa loppuu kaikkien mahdollisten taukojen kanssa joskus puolen yön tienoilla. Jos leffa tulee telkkarista, niin saattaa mennä huomisen puolellekin. Entä jos on aamu koulua tai töitä? Noihin aikaan sitä huvittaisi olla jo nukkumassa. Voishan sitä tietenkin aloittaa aikaisemmin sen katsomisen, mutta se nyt vain korjaa vain "osan" ongelmasta. 70min on todella lyhyt aika ja leffan jälkeen sitä jää ihmettelemään, että tässäkö tää sit oli? Se tosin saattaa johtua juuri siitä, että nykyään korkeintaan jotkut lastenleffat on niin lyhyitä, mutta kuitenkin. Niissä on vain se oleellinen, tärkeä ja kiinnostava asia. Kaikki paskanjauhanta on leikattu pois tai tiivistetty ja näin saatu leffasta paljon parempi.
Paljon mielummin minä katson lyhyen leffan, kuin pitkän leffan. Maa aikojen alussa, se on vain 80min. Mutta niin pirun hyvä. Bride of the monster, 71min. Ed Wood, pakko olla hyvä. Dr Jekyll and mr Hyde, 95min. Liian pitkä, jotain olisi voinut leikata pois. Ja voi jumakekka, jos joku tulee urputtamaan, että 95min ei ole liian pitkä leffan ajaksi. Mie tarkoitan ihan nyt jotain muuta. Kill Bill, leffan liian pitkä. Oikeesti, miksi se on kahdessa osassa? Voin luetella lisää hyviä leffoja, jotka on lyhyitä, mutta ei sille tuskin on tarvetta.
Puheesta puheen ollen. Olekko sie koskaan nähnyt 1930 vuoden Draculaa? Se ei ole mitään muuta kuin puhetta koko roska. Ketään ei purra, mitään ei lyödä... No okei, peili lyödään miehen kädestä ja yksi työnnetään alas rappusia. Uuuh, mikä äksön leffa. Katoppa kanssa ensi kerralla kun olet Porissa Dr Jekyll and mr Hyde. Sekin on suurimmaksi osaksi puhetta koko roska. Välissä Hyde kamppii väkeä ja leikkii apinaa, mutta ei se estä sitä olemasta blaa blaa blaa. Da Vinchi koodi, sen mainittikin aikaisemmin. Luettelenko lisää hyviä puhe-elokuvia? Lasketaanko Legend of Bagger Vance? Okei, saa riittää.
Vanhat leffat rokkaa uusiin verratuna ihan muista syistä, kuin siitä, että ne eivät ole "pitkiä", "niissä ei ole puhetta" tai "niissä ei tarvi ajatella". On niitä pitkiäkin, on niitä puheripuleja ja ajattelua vaativia, jos niin haluaa. Monessa leffassa on sanoma ja sillee. Efektitkin on niin maan upeita. Siitä lähtien, kun näin ekan kerran Apinoiden planeetan, en muista minkä niistä vanhoista, olen ollut sitä mieltä, että tietokone ei koskaan tule voittamaan niitä karvaotuksia ja pukuja, mitä nykyään nähdään. Miksi Lucas teki Wookiet tietsikalla? Muutenkin, The Thing on myös erinomainen näyte siitä, miten ne leffat pitäisi tehdä. Vetäisi joku ohjaaja homman old school maisesti ja käyttäisi stop-motion tekniikkaa niinkuin King Kongissa käytettiin silloin yhtenä elokuvien kulta-aikana, 30-luvulla.
Vanhoissa leffoissa nämä efektit on sellaisia, joka kiinnostaa. Miten ne on tehty? Miten ne teki tämän? Nykyään on helppoa. Tietokone. "Isi, miten Yoda tehtiin?". "Tietokoneella.". "Isi, miten King Kong tehtiin?". "Otettiin lelu ja tehtiin samaan tyyliin kuin piiretyissä. 21 kuvaa/sekuntti.". Vai kuinka paljon niitä otetaan, että saadaan kunnon liike aikaiseksi? Tai puhunko mie nyt ihan mitä sattuu? Noh, kai te kuitenkin tajuatte, mitä tarkoitan. Vois muuten joskus katsoa Invisible Manin uudestaan. Vähän on alkanut kiinnostamaan, miten ne jutut siellä on tehty.
Mitä sitten tulee siihen ajatteluun, niin sitä saa olla. Leffasta kuitenkin pitää saada nautinnollinen katsottavaksi ilman sitä. Muistatteko te Simpsonit ja South Parkin? Niissähän on tosi hauskat jaksot melkein joka kerta, mutta sisään on saatu sanomaa, jonka ajatteleva voi hoksata. Tarviiko mun alkaa luettelemaan oikeasti tälläisiä jaksoja? Tälläistä ajattelua leffaan. Minä haluan katsoa leffan ja nauttia siitä. Mahdollisesti huomata jotain siellä rivien välissä ja käyttää ajatusvoimani siihen. "Ajattelemisen" pitää tuoda se kirsikka siihen kakun päälle. Aivan kuten Simpsoneissa ja South Parkissa.
Fight Club sukkaa muistakin syistä kuin siitä, että siinä pitäisi "ajatella". Ajattelu on muutenkin niin kummallinen sana. Yhtä hyvin mie voin sanoa, että te ette katso Power Rangeria, Ed Woodia, Uwe Bollia, Ren ja Stimpyä 60-luvun Bätmänistä puhumattakaan niin, miten niitä tulisi katsoa. Te ette ymmärrä sitä. Te ette ajattele oikein. Käyttäkää sitä päätänne, niin ymmärrätte niiden todellisen potentiaalin. Kaikkihan noista kuitenkin on hyviä, osa loistaviakin ajatteli niitä miten vain. No okei, jos ajattelee sitä maailman parhaimpana leffana pokkaa piteän, niin sitten ollaan ihan hakuteillä.
Uskaltaakin tyrmätä ylempi sanomalla mitään asennointumisesta. Tarantinonkin leffat, kaikkien leffat ylipäätänsä, tarvii tietyn asenteen, että niistä voisi pitää.
Voidaanko muuten lopettaa tää "ajattelun" tuominen keskusteluun. Se on niin tyhmä sana siellä. Ajattelua saa oppikirjoja lukiessa ihan tarpeeksi. Leffan tulisi olla viihdyttävä ja sen "ajattelun" harrastaminen tuoda vain lisämaustetta huomatessaan, että hei, täähän on totta mitä tässä tapahtuu.
Ens kerralla Halffi puhus sellasta, mistä tiedät. Lopeta sen paskanjauhanta.
Viimeksi muokannut El Capitan, La 21.11.2009 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei noita teidän kilometriviestejä jaksa kukaan lukea :)
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Da Big Boss
Laiskuus on pahe. Ja mää tahdon Solaan fluffia. Nyt.
PÖYDÄNJALKA!!! PELÄTKÄÄ SEN ILKEÄÄ KOSKETUSTA!!!
PÖYDÄNJALKA!!! PELÄTKÄÄ SEN ILKEÄÄ KOSKETUSTA!!!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ei tuo ole miusta mikään pitkä vielä. Olisi se voinut paisua tuosta vielä. Mutta mutta, kiva kun huomasit salakoodin viestistäni.Weedeeo kirjoitti:Ei noita teidän kilometriviestejä jaksa kukaan lukea :)
DBB, miksi muuten kirjoitan aina nimesi aluksi BDD? Vaiha nimes BDD:ksi, niin mun ei tarvi kumitella, perkele. Kyllä sitä fluffia tulee. Mie tarvin muutaman jutun muutamalta jätkältä eka. Siitä puheen ollen, voisin kirjoittaa yhden fluffin, minkä on ollut tarkoitus kirjoittaa jo jonkun aikaa. Perkele vaan kun Barca pelaa. Mie haluun katsoa sen.
3-0 Barcalle. Atletico lähtee nollilla kotia.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Da Big Boss
Ba Dig Doss? :P
Jalkapallo on tylsää. Jääkiekko on kivaa, kun suomellakin ja Calgarylläkin menee hyvin. Parhautta! Jooh, hanki sie vain solaan fluffit, kun mie en välitä siitä tuleeko ne vielä, vaan siitä kuinka vahingoniloinen pääsen olemaan. Olen niin ilkeä. Nih. :)
Kirjoita vaan. Annas arvata, se kertoo varkaasta, joka esiintyy ropetuksissasi ja on kuulunut jatkua viime ropeconin jälkeen. Right?
Siis voi että, kun sattuu paljon tuohon polveen kun sen löi. Ja turnauskin meni hyvin, voitto, häviö ja tasuri. Onko kukaan kokeillut lähistelevää kaartia, joka koostuu veteraaneista? Miut ownattiin tänään sillä, ja pelasin örkeillä. Think about it.
Jalkapallo on tylsää. Jääkiekko on kivaa, kun suomellakin ja Calgarylläkin menee hyvin. Parhautta! Jooh, hanki sie vain solaan fluffit, kun mie en välitä siitä tuleeko ne vielä, vaan siitä kuinka vahingoniloinen pääsen olemaan. Olen niin ilkeä. Nih. :)
Kirjoita vaan. Annas arvata, se kertoo varkaasta, joka esiintyy ropetuksissasi ja on kuulunut jatkua viime ropeconin jälkeen. Right?
Siis voi että, kun sattuu paljon tuohon polveen kun sen löi. Ja turnauskin meni hyvin, voitto, häviö ja tasuri. Onko kukaan kokeillut lähistelevää kaartia, joka koostuu veteraaneista? Miut ownattiin tänään sillä, ja pelasin örkeillä. Think about it.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Miehän jatkoin sitä conin jälkeen. En paljoa tosin. Nyt se turina on jäänyt muiden rojektien jalkoihin.Da Big Boss kirjoitti:Kirjoita vaan. Annas arvata, se kertoo varkaasta, joka esiintyy ropetuksissasi ja on kuulunut jatkua viime ropeconin jälkeen. Right?
Nikkisi kuullostaa hyvältä. Vaiha se oitis! Älä pakota mua hypnotisoimaan sua samaan tapaan kuin Lugosi Draculassa ja White Zombiessa.
- Sinitähti
- Sinitähti