Kaartilaisten varustaminen ja muita kysymyksiä.
Kaartilaisten varustaminen ja muita kysymyksiä.
Ensimmäinen kysymys: Onko mahdollista ottaa kaartilais/veteraani ryhmään enemmän kuin yhden raskas ase tiimin?
Toinen kysymys: Blasteja ampuessa, onko väliä mihin kohtaan kohde squadia kiekon laittaa, vai pitääkö ampujan nähdä se nimen omainen mies, jonka päälle kiekon keskus tulee?
Kolmas kysymys: Leman Russ ampuu mäen päältä boyzzeja, joiden edessä on toinen boyzzi ryhmä. Leman Russilla on kuitenkin esteetön näkyvyys taaempaan ryhmään. Saako taaempi ryhmä cover saveja edellä kulkevasta ryhmästä?
Neljäs kysymys: Katsotaanko tankin line of sighti sen nimen omaisen aseen kohdalta, jolla ammutaan, vai esim. leman russin tapauksessa aina kurkistusluukun kohdalta? Voiko korkea tankki näin ollen räiskiä esteettä kaikkea sen päältä näkyvää?
Viides kysymys: Saavatko kaikenlaiset isot tankit niitä 4+ cover saveja edellään kulkevista miehistä, vai voiko vihollinen tankin suuren koon vuoksi ampua sitä esteettä?
Näitä on tullut pähkäiltyä...
Toinen kysymys: Blasteja ampuessa, onko väliä mihin kohtaan kohde squadia kiekon laittaa, vai pitääkö ampujan nähdä se nimen omainen mies, jonka päälle kiekon keskus tulee?
Kolmas kysymys: Leman Russ ampuu mäen päältä boyzzeja, joiden edessä on toinen boyzzi ryhmä. Leman Russilla on kuitenkin esteetön näkyvyys taaempaan ryhmään. Saako taaempi ryhmä cover saveja edellä kulkevasta ryhmästä?
Neljäs kysymys: Katsotaanko tankin line of sighti sen nimen omaisen aseen kohdalta, jolla ammutaan, vai esim. leman russin tapauksessa aina kurkistusluukun kohdalta? Voiko korkea tankki näin ollen räiskiä esteettä kaikkea sen päältä näkyvää?
Viides kysymys: Saavatko kaikenlaiset isot tankit niitä 4+ cover saveja edellään kulkevista miehistä, vai voiko vihollinen tankin suuren koon vuoksi ampua sitä esteettä?
Näitä on tullut pähkäiltyä...
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Re: Kaartilaisten varustaminen ja muita kysymyksiä.
1: ei
2:on, pitää
3:juu
4:katsotaan, hyvin pitkälti juu
5:no ei, paitsi jos ne dudet peittää tarpeeksi siitä tankista
- Half-breed
3: Jos nyt oikeasti näet yli 50% vihollisen jannuista ihan esteettä sieltä mäen päältä sillä aseistuksella millä ammut, niin eihän ne mitään coveria saa, kun lossilla ei ole mitään tiellä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Jos vähänkin on ukkoja kohteen edessä/tiellä niin kohde saa coverit (50% siis ei ole mitään tekemistä asian kanssa)Half-breed kirjoitti:3: Jos nyt oikeasti näet yli 50% vihollisen jannuista ihan esteettä sieltä mäen päältä sillä aseistuksella millä ammut, niin eihän ne mitään coveria saa, kun lossilla ei ole mitään tiellä.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Kyllä yksiköstä täytyy olla vähintään puolet modeleista jonkin takana että coversaven saa.halko kirjoitti:Jos vähänkin on ukkoja kohteen edessä/tiellä niin kohde saa coverit (50% siis ei ole mitään tekemistä asian kanssa)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
s. 22 Firing through units or area terrain "If model shoots between gaps of the model in an intervening unit, the target is in cover, even if it's completely visible to the firer"Deetwo kirjoitti:Kyllä yksiköstä täytyy olla vähintään puolet modeleista jonkin takana että coversaven saa.halko kirjoitti:Jos vähänkin on ukkoja kohteen edessä/tiellä niin kohde saa coverit (50% siis ei ole mitään tekemistä asian kanssa)
Ja aika hankala on ampua yksikön läpi ilman että menee vähääkään kahden sen yksikön ukon välistä se ampuminen.
Edit: Tai sitten tuo "completely visible to the firer" kohta vain on hämännyt, nyt kun aattelee.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Tämä on totta, mutta yksiköstä pitää silti olla ainakin puolet sen toisen yksikön takana. Tämä on ihan normaali vaatimus kaikille coversaveille.halko kirjoitti:s. 22 Firing through units or area terrain "If model shoots between gaps of the model in an intervening unit, the target is in cover, even if it's completely visible to the firer"
Ja aika hankala on ampua yksikön läpi ilman että menee vähääkään kahden sen yksikön ukon välistä se ampuminen.
Tuohan nyt vain tarkoittaa lähinnä sitä, että yksikkö on cover savejen antamisen kannalta musta laatikko, johon kaikki sen modelit mahtuvat. Jos takana olevasta yksiköstä näkyy yli puolet tämän kuvitteellisen laatikon yli tai ympäri, niin ei niitä cover saveja silloin saa.
Siis mihinkäs nyt sanoit juu (4)? Meinaatko, että se katsotaan tankin kanssa sen päältä, vai nimenomaisen aseen kohdalta?Oberon kirjoitti:1: ei
Aina aseesta.Da Erppaz kirjoitti:Siis mihinkäs nyt sanoit juu (4)? Meinaatko, että se katsotaan tankin kanssa sen päältä, vai nimenomaisen aseen kohdalta?
Tämä selvä.Deetwo kirjoitti:Aina aseesta.Da Erppaz kirjoitti:Siis mihinkäs nyt sanoit juu (4)? Meinaatko, että se katsotaan tankin kanssa sen päältä, vai nimenomaisen aseen kohdalta?
Hitsi, tajusin juuri että en voi peittää tankkejani kaartilais-lihamuurilla...
- Half-breed
Et isoimpia, mutta pienemmät menee kyllä kaartilaisten taakse piiloon tarpeeksi. Tai sitten syötät steroideja kaartilaisille.Da Erppaz kirjoitti:Hitsi, tajusin juuri että en voi peittää tankkejani kaartilais-lihamuurilla...
Lemu Ryssät ja Pasiliskotkin?Half-breed kirjoitti:Et isoimpia, mutta pienemmät menee kyllä kaartilaisten taakse piiloon tarpeeksi. Tai sitten syötät steroideja kaartilaisille.Da Erppaz kirjoitti:Hitsi, tajusin juuri että en voi peittää tankkejani kaartilais-lihamuurilla...
- Half-breed
No sehän riippuu ihan pelitilanteesta. Katsot vastustajan näkökulmasta miten ne jantterit sen tankin peittää.Da Erppaz kirjoitti:Lemu Ryssät ja Pasiliskotkin?Half-breed kirjoitti:Et isoimpia, mutta pienemmät menee kyllä kaartilaisten taakse piiloon tarpeeksi. Tai sitten syötät steroideja kaartilaisille.Da Erppaz kirjoitti:Hitsi, tajusin juuri että en voi peittää tankkejani kaartilais-lihamuurilla...
Sun mielestä leman russit ja basiliskit on pienempiä tankkeja? Ok...Da Erppaz kirjoitti:Lemu Ryssät ja Pasiliskotkin?Half-breed kirjoitti:Et isoimpia, mutta pienemmät menee kyllä kaartilaisten taakse piiloon tarpeeksi. Tai sitten syötät steroideja kaartilaisille.Da Erppaz kirjoitti:Hitsi, tajusin juuri että en voi peittää tankkejani kaartilais-lihamuurilla...
Jos vertaa vaikka banebladeen tai muihin hirvityksiin, niin ohan ne aika pieniä.
"Life is like a baseball game: It helps if you' re wearing pants."
Niin noihan on niitä codexistakin löytyviä autoja mitä jokainen IG-pelaaja käyttää joka kerta. Ekana laitetaan listaan baneblade ja stormblade, sitten mietitään ottaako liittolaisiksi marineita thunderhawkissa vai warhound titaanin, näiden tiukkojen päätösten jälkeen arvotaan miten monta kymmentä penal legionin jäsentä armeijaan mahtuukaan. Jepjep.Phailman kirjoitti:Jos vertaa vaikka banebladeen tai muihin hirvityksiin, niin ohan ne aika pieniä.
Haloo.
Totta munassa! ;)Oberon kirjoitti:Niin noihan on niitä codexistakin löytyviä autoja mitä jokainen IG-pelaaja käyttää joka kerta. Ekana laitetaan listaan baneblade ja stormblade, sitten mietitään ottaako liittolaisiksi marineita thunderhawkissa vai warhound titaanin, näiden tiukkojen päätösten jälkeen arvotaan miten monta kymmentä penal legionin jäsentä armeijaan mahtuukaan. Jepjep.Phailman kirjoitti:Jos vertaa vaikka banebladeen tai muihin hirvityksiin, niin ohan ne aika pieniä.
Haloo.
3. Ei, koska tankki ampuu edessä olevan yksikön YLI.
s. 22 "Note that this does not apply if the shots go over the area terrain or unit rather than through it."
s. 22 "Note that this does not apply if the shots go over the area terrain or unit rather than through it."
The best close combat upgrade you can get for any Guardsman is another Guardsman. Seriously.
-Lord Cook
-Lord Cook