Tarinakisa-ketju 09-10

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Vilkku92

Re: Tarinakisa-ketju 09-10

Viesti Kirjoittaja Vilkku92 »

Häkä-Ässä kirjoitti:Minä en suoraan sanoen tiedä rikkoivatko nämä leirit jo olemassaolollaan perusteellisesti jotain kieroa sopimusta, mutta sinänsä tämä internointi on tilanteen vaatiessa hyväksyttävä keino, kunhan se toteutetaan ihmisarvoperiaatteiden mukaan, kuten suomalaisittain Karjalassa. Ravitsemustilanne joka oli yleisesti huono, johti kuolemiin, mutta pahimmin tämäkin koetteli yllättävän suurilukuiseksi muodostunutta sotavankien joukkoa.
No kun tästä edes kerrottaisiin koulussa. Minun historiankirjassani asiasta ei mainittu mitään, kuten ei myöskään myöhemmistä Suomessa asuville saksalaisille tarkoitetuista leireistä. Joille muuten tungettiin pikkulapsiakin.
Häkä-Ässä kirjoitti:Ja koska se suomalaistaminen tarkoitti em. sivistystä ja elintason kohentumista, en näe sitä rikoksena ihmisyyttä vastaan vaikka joku neuvostokasvatuksen saanut täytyikin ehkä raahata väkisin mm. koulunpenkille.
Totta, kyllähän tsaarin nyt piti sivistää suomalaisia ja kohottaa elintasoamme raahaamalla meidät suomalaiskasvatuksen saaneet väkisin koulunpenkille.

Kaikkihan noita leirejä pystyttivät, ja osasivat muutkin sivistää uutta väestöään. Mutta silti suomalaiset nähdään puhtaina pulmusina, jotka eivät koskaan kenellekkään mitään pahaa tehneet vaikka muut tekivätkin. Olen isänmaallinen, arvostan veteraanien panosta enkä näe Jatkosotaakaan itsessään pahana, mutta salailusta ja valehtelusta en pidä. Pitäisi sitä jo vähitellen hyväksyä, että omatkin kädet ovat likaantuneet.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.

Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Drumavatic´ kirjoitti:
Kolmastoista kirjoitti:
Drumavatic´ kirjoitti:Voi MattiMatti! Mitä menit tekemään? Lisää mainoksia!
Missä? Ei näy.

Hanki ABP, jos ne häiritsevät. Pääsee kaikesta turhasta kilkkeestä eroon.
On jo, ei toimi, siis tuolla ylhäällä Google-mainokset.
Toimii muuten, ainakin minulla. Ei mitään google-palkkeja ole näkynyt kohta vuoteen missään, kun hoksasin lisätä ne manuaalisesti ABP:n filtteriin.
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Kolmastoista kirjoitti:
Drumavatic´ kirjoitti:
Kolmastoista kirjoitti:
Drumavatic´ kirjoitti:Voi MattiMatti! Mitä menit tekemään? Lisää mainoksia!
Missä? Ei näy.

Hanki ABP, jos ne häiritsevät. Pääsee kaikesta turhasta kilkkeestä eroon.
On jo, ei toimi, siis tuolla ylhäällä Google-mainokset.
Toimii muuten, ainakin minulla. Ei mitään google-palkkeja ole näkynyt kohta vuoteen missään, kun hoksasin lisätä ne manuaalisesti ABP:n filtteriin.
Mites nää lisätään, kun koetin etsiä asetuksista ei mitään löytynyt. Kyllä se muutamilla sanoin kuvaamittomilla "yar!Matey!" sivustoilla on toiminut muttei oikein missään muualla.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Drumavatic´ kirjoitti:Mites nää lisätään, kun koetin etsiä asetuksista ei mitään löytynyt. Kyllä se muutamilla sanoin kuvaamittomilla "yar!Matey!" sivustoilla on toiminut muttei oikein missään muualla.
Arr. Vielä kun muistaisin.

Joissakin sivuelementeissä ainakin toimii niin yksinkertaisesti, että siirtäessäsi hiiren kyseisen elementin päälle, ilmestyy johonkin laitaan haalean läpikuultava "estä"-painike. Sitä klikkaamalla suodatin ottaa elementin muistiin ja piilottaa sen aina kaikilla sivuilla.
Kuvamainoksiin taas ainakin toimii mainoksen kysyminen ja "Estä kuva AdBlockilla".
Google-palkkiin spesifisti en osaa nyt kyllä neuvoa antaa. Jotenkin se kuitenkin on kadonnut näkyvistä itselläni, loogisesti ajatellen sen pitäisi siis olla mahdollista toteutua sinunkin tapauksessasi. :D

Mitään en takaa, mutta omalla koneellani on näin toiminut.

PikaEdit: Muistinpa myös vielä yhden seikan. Estäessäsi elementtejä sinulle aukeaa ikkuna, joka antaa valita, kuinka ison osan koodista estät. Suosittelen lämpimästi valitsemaan mahd. suppean vaihtoehdon, aiemmin EMP:n palkin kanssa kikkaillessani hävitin ensin kaiken graafisen näkyvistä koko foorumilta vahinkopainalluksella.
Viimeksi muokannut Kolmastoista, Ti 08.12.2009 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skidi

Viesti Kirjoittaja Skidi »

Minä latasin ton härvelin. Se ei auttanut yhtään. Tajusin vihdoin, että esimerkiksi tuon ärsyttävän EMP-bannerin sai torjuttua viemällä hiiren sen päälle, jolloin bannerin nurkkaan ilmestyi pieni nappi "estä". Painoin siitä ja lisäsin suodattimen. Sinne lähti se mainos.

SkEdit: Jahas, Kolmastoista ehti ensin. No, minulla toimii tuo samalla tavalla.
Viimeksi muokannut Skidi, Ti 08.12.2009 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Skidi kirjoitti:Minä latasin ton härvelin. Se ei auttanut yhtään. Tajusin vihdoin, että esimerkiksi tuon ärsyttävän EMP-bannerin sai torjuttua viemällä hiiren sen päälle, jolloin bannerin nurkkaan ilmestyi pieni nappi "estä". Painoin siitä ja lisäsin suodattimen. Sinne lähti se mainos.
Joo. Eihän tuosta paljoa apua suomessa ole ulkomaisine suodattimineen ennen omaa kustomointia. Sillä kuitenkin halutessaan saa kyllä kaiken häiritsevän näkyvistä.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Drumavatic´ kirjoitti: Mites nää lisätään, kun koetin etsiä asetuksista ei mitään löytynyt. Kyllä se muutamilla sanoin kuvaamittomilla "yar!Matey!" sivustoilla on toiminut muttei oikein missään muualla.
Mulla ainakin ihan Näytä elementit kohdassa saa estettyy noita elementtejä. Sieltä sit etsit sen google kohan ja estät sen. Saman saa myös tehtyä oikealla naksulla mainoksen päällä ja siitä "estä mainos"
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Mitä mitä, kyllä mie ainakin ampuisin vaikka 12 ryssää ihan helposti sodassa. Ehkä rampagekin tulisi saatua, jos hyvin käy. Killtacular vähintään.

Sitten jos tulevissa sodissa aseissa olisi kunnon sihti sen... metallipiikin tai jonkun muun yhtä tyhmän juttelin sijaan (miksi niitä kutsutaan? Rautatähtäin?), niin tulisi perfectionkin rinnalle roikkumaan.
Minkälainen sihti muka aseessa pitäisi olla ellei rautatähtäin? Et sinä näe millään oikealla tähtäimellä mitään, eikä teknologia varmaan ehdi tekosilmiin ympättyyn tähtäykseen asti sotilasaikanas. Rautatähtäin on tehokas, halpa, ja turvallinen laite (Kaikkiin lisätsydeemeihin Simo Häyhä sanoi hyvin.)

Lisäksi sinä mitään saa alas. Ensin pitäisi taisteluvermeissä rintamalle siirtyä (Ei jaksa liian raskasta.), sitten taistelussa sykkiä (Ei jaksa kahta metriä enempää juosta.), havaita vihollinen (Hei onko tuo patsas mun edessäni vihollinen vai ei? En mä nää.), tähdätä aseella (En mä tähtäin läpi mitään nää. Ammumpa sokkona.), ja lopuksi hallita asetta laukaistessa (Pojat mulla hajos solisluu rekyylistä.)
Vilkku92 kirjoitti:Mutta silti suomalaiset nähdään puhtaina pulmusina, jotka eivät koskaan kenellekkään mitään pahaa tehneet vaikka muut tekivätkin.
Ainahan ne omat joukot on puhtaita pulmusia (Paitsi siis Saksalaiset, jotka käytännössä ei voi edes veteraanejaan muistaa ilman että aletaan huudella natseiksi.) Kuinka paljon Jenkit teki pahoja sodassa, ja silti niitä pidetään jonain enkeleinä. Jenkithän teki kuitenkin sodan pahimpia tekoja (Jenkit tappo pommituksissaan eniten siviilejä koko sodassa, vaikka atomipommeja ei lasketa mukaan. Saksalaisten koko sodassa Britanniaan tekemissä pommituksissa kuoli vähemmän väkeä, kuin jenkkien yhden yön pommituksessa Tokioon.), ja silti niitä ei käytännössä saa haukkua. Nykyään tiedetään että myös Jenkit ampu vankeja, ja tappo siviilejä, mutta eihän niistä itketä, mutta saksalaisia haukutaan koko ajan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Nummi

Äää! Ei minulla mitään estä nappia sinne ilmesty, tosin minulla on muistikuva että josksu olen nähnyt semmoisen napin siellä yläkulmassa. En ymmärrä, olisikohan asetuksissa vikaa. Me must Check.
halko

Half-breed kirjoitti: Ainahan ne omat joukot on puhtaita pulmusia (Paitsi siis Saksalaiset, jotka käytännössä ei voi edes veteraanejaan muistaa ilman että aletaan huudella natseiksi.) Kuinka paljon Jenkit teki pahoja sodassa, ja silti niitä pidetään jonain enkeleinä. Jenkithän teki kuitenkin sodan pahimpia tekoja (Jenkit tappo pommituksissaan eniten siviilejä koko sodassa, vaikka atomipommeja ei lasketa mukaan. Saksalaisten koko sodassa Britanniaan tekemissä pommituksissa kuoli vähemmän väkeä, kuin jenkkien yhden yön pommituksessa Tokioon.), ja silti niitä ei käytännössä saa haukkua. Nykyään tiedetään että myös Jenkit ampu vankeja, ja tappo siviilejä, mutta eihän niistä itketä, mutta saksalaisia haukutaan koko ajan.
Voittajat sanelee säännöt ja ovat niitä parhaita. Tiedä sitten jos natsit olis voittanut, niin puhuttaisiinkos sitten kuinka mahtavat arjalaiset taistelivat barbaarisia jenkkejä ja ryssiä vastaan ja selviytivät uhreina voittajina. Tääkin nyt riippuu tietenkin vähän kertojista, mutta pointtija nyt kummiski se, että jenkit vei ja ne niin kovia ettei niistä voi puhua pahaa.

Tulee mieleen yksi uutinen jossa mies oli laittanut hakaristilipun parvekkella ja häntä uhattiin sakoilla
Nummi

halko kirjoitti:Tulee mieleen yksi uutinen jossa mies oli laittanut hakaristilipun parvekkella ja häntä uhattiin sakoilla
Ohhoh, mites nyt noin?

Edit: Äh kerpele, latasin semmoisen Manual ABP:n mutta aina kun olen manuaalisesti estänyt mainokset, ne ilmestyvät seuraavalla sivulla/kun päivittää saman sivun, takaisin! Murr...
Häkä-Ässä

Viesti Kirjoittaja Häkä-Ässä »

Venäläistämispolitiikan päämääränä ei ollut sivistää suomalaisia eikä kohottaa heidän elintasoaan, pikemmin sulauttaa Suomi, sen kansa, kaikkien muiden vähemmistökansojen ohella täysin venäläisiksi, koska se oli muodissa ja se helpottaisi aristokraattien maanostoa Suomen alueelta lomailua varten.
Näitä ei voida rinnastaa Jatkosodan suomalaistamiseen, jossa karjalaisten suhtautuminen oli myönteistä.
"Yeah, most of my boys... they would drain the blood from an innocent child and drink it before going into battle."
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Da Big Boss, oletko unohtanut kokonaan tuon Sataa sanaa -kilpailun? Ja oikeasti, eikö kukaan halua paikkaani jatkotarinan viimeistelijänä? Minä en keksi mitään. Pää tyhjä. Empty. Kaikki muutin tarinat ovat pysähtyneet, Stealthsuittikin ihan täysin jumissa.
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Oho, perhana pääsi unohtumaan koko homma. Teenpäs ketjun sille äänestykselle.

Joo, mää en keksi mitään. Tai oikeastaan, en kehtaa tehdä mitään kun oma teksti on niin surkeata. Ja ideatkin on loppu.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Half-breed kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Mitä mitä, kyllä mie ainakin ampuisin vaikka 12 ryssää ihan helposti sodassa. Ehkä rampagekin tulisi saatua, jos hyvin käy. Killtacular vähintään.

Sitten jos tulevissa sodissa aseissa olisi kunnon sihti sen... metallipiikin tai jonkun muun yhtä tyhmän juttelin sijaan (miksi niitä kutsutaan? Rautatähtäin?), niin tulisi perfectionkin rinnalle roikkumaan.
Minkälainen sihti muka aseessa pitäisi olla ellei rautatähtäin? Et sinä näe millään oikealla tähtäimellä mitään, eikä teknologia varmaan ehdi tekosilmiin ympättyyn tähtäykseen asti sotilasaikanas. Rautatähtäin on tehokas, halpa, ja turvallinen laite (Kaikkiin lisätsydeemeihin Simo Häyhä sanoi hyvin.)
Rautatähtäin on ihan huono. Ei ees räiskintöjä pysty pelaamaan kun ei osaa ampua. Ja ne tyhmät viivat, miksi ne on siellä.
Half-breed kirjoitti:Lisäksi sinä mitään saa alas. Ensin pitäisi taisteluvermeissä rintamalle siirtyä (Ei jaksa liian raskasta.), sitten taistelussa sykkiä (Ei jaksa kahta metriä enempää juosta.), havaita vihollinen (Hei onko tuo patsas mun edessäni vihollinen vai ei? En mä nää.), tähdätä aseella (En mä tähtäin läpi mitään nää. Ammumpa sokkona.), ja lopuksi hallita asetta laukaistessa (Pojat mulla hajos solisluu rekyylistä.)
Ja miehän ammun patsaita vain MacGyver aseella (P90), jossa se sihti on harvinaisen huono. Muutenkin, saihan Jar Jar Binkskin killing freanzyn ja over killin. Saan miekin ja vielä enemmän.

Multa hajos solisluu. Hohoo, antoiko joulupukki sulle huumorintajun joululahjaksi vähän etuajassa?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Vilkku92

Viesti Kirjoittaja Vilkku92 »

Häkä-Ässä kirjoitti:Venäläistämispolitiikan päämääränä ei ollut sivistää suomalaisia eikä kohottaa heidän elintasoaan, pikemmin sulauttaa Suomi, sen kansa, kaikkien muiden vähemmistökansojen ohella täysin venäläisiksi, koska se oli muodissa ja se helpottaisi aristokraattien maanostoa Suomen alueelta lomailua varten.
Näitä ei voida rinnastaa Jatkosodan suomalaistamiseen, jossa karjalaisten suhtautuminen oli myönteistä.
Wikipedia kirjoitti:Suur-Suomi-aatteen kulta-aikaa oli 1910-luku. 20-luvulla aatteen suosio hiipui, mutta nousi vielä hetkeksi suosioon jatkosodan aikana. Jatkosodan loppu käytännössä sammutti Suur-Suomi-aatteen, koska sen toteuttamiselle ei enää ollut poliittisia eikä sotilaallisia edellytyksiä. Neuvostoliitto oli voittanut sodan ja laatinut Suomelle ankarat rauhanehdot, jossa muun muassa Suomen alue entisestään pieneni. Lisäksi kansallissosialismin ja fasismin kaatumisen jälkeen nationalistis-ekspansiivisia ajatuksia ei enää katsottu hyvällä. Suur-Suomi-aatetta kannattaneet Akateeminen Karjala-Seura ja IKL lakkautettiin. Osaltaan asiaan vaikutti luultavasti myös se, että itäkarjalaiset eivät olleet miehitysaikana yksimielisesti tukemassa Suomen aluelaajennushanketta, vaan suuri osa heistä suhtautui suomalaisiin kuin miehittäjiin: välinpitämättömästi saadessaan olla rauhassa ja vihamielisesti jouduttuaan paineeseen. Itäkarjalaiset olisivat mieluummin ottaneet suomalaisilta vastaan materiaalista kuin "hengellistä" apua, aivan kuten heimosodissakin.
Niin mitä sinä sanoit karjalaisten myönteisestä suhtautumisesta?
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.

Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Nummi

Eikös Iron-Father voisi kirjoittaa jatkoa? Kun jäi silloin välistä.

PS: sain ABP:n toimimaan. Piti laittaa automaattinen ABP pois päältä ja valita oikea osoite manuaalisessa estämisessä.
Häkä-Ässä

Viesti Kirjoittaja Häkä-Ässä »

En luullakseni edes puhunut sen tarkemmin Itä-Karjalasta, mutta näistäkin juuri etniset karjalaiset, joita oli vain reilu kolmannes Itä-Karjalan väestöstä, suhtautuivat pääosin myönteisesti suomalaisiin. Etenkin vanhempi väestö, joilla esim. ei ollut takanaan neuvostoyhteiskunnan kasvatusta. Luonnollisesti tilanne oli kuitenkin sota ja miehityshallinto, ja näissä asetelmissa kaiken kaaoksen keskelle joutunut väestö on epäluuloinen.
Mutta syy mikä johti Itä-Karjalan valtaukseen oli reaalipoliittinen, ei siellä keskitytty mihinkään ideologiseen aivopesuun. Tarpeelliseksi katsottiin mm. palauttaa yksityisomistusoikeus, jakaa kolhoosit yksityiseen viljelyyn, koulujen, kauppojen, liikkeiden ripeä perustaminen, terveydenhuoltojärjestelmän suuri jälleenrakennus ja kattavan sosiaalijärjestelmän luominen, kaikki keskellä sotaa. Vielä lähtiessäkin jätettiin väestölle kahden viikon ruokatarpeet, jotka puna-armeija sittemmin rosvosi.

En yritä väkisin selittää suomalaisia myyttisiksi sankareiksi, mutta kaikkien miehityshallintojen suorasta keskenään rinnastamisesta en ole samaa mieltä. Eikä minua kenenkään teidän isänmaallisuus juuri kiinnosta.
"Yeah, most of my boys... they would drain the blood from an innocent child and drink it before going into battle."
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Sitten jos tulevissa sodissa aseissa olisi kunnon sihti sen... metallipiikin tai jonkun muun yhtä tyhmän juttelin sijaan (miksi niitä kutsutaan? Rautatähtäin?), niin tulisi perfectionkin rinnalle roikkumaan.
Rautatähtäin on ihan huono. Ei ees räiskintöjä pysty pelaamaan kun ei osaa ampua. Ja ne tyhmät viivat, miksi ne on siellä.
Kuka tässä peleistä on puhunut? Tässähän on ihan IRL-tapauksesta puhuttu. Muutenkin peleissä rautatähtäinten ero oikeaan maailmaan on vain heikompi resoluutio, ja silmän tarkentumisen puute.
El Capitan kirjoitti:Ja miehän ammun patsaita vain MacGyver aseella (P90), jossa se sihti on harvinaisen huono. Muutenkin, saihan Jar Jar Binkskin killing freanzyn ja over killin. Saan miekin ja vielä enemmän.
No se rähinä ei edes oikeaa rähinää vastaa, joten jos joku höpöhöpö-tyyppi onnistuu pistämään väkeä poikki-ja-pinoon, niin se ei tarkoita että sä voisit.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
halko

Mä muuten vihaan microsoftia (vaikka silti käytän sitä koko ajan...)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”