"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tomb Kingejä 2250p ETC

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Tomb Kingejä 2250p ETC

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Jälleen kerran tuli tehtyä se virhe että hommasin figuja ennen army bookkia, eli WoC lensi roskakoriin sillä säännöt eivät innostaneet ja tilalle tuli Tomb Kings.

Itse en ole turnauksissa pyörinyt useampaan vuoteen joten olen "hieman" ulkona nykyisestä skenestä, mutta muutaman härskisti proxytetyn pelin jälkeen lista muotoutui seuraavanlaiseksi.
Suurimmaksi ongelmaksi muodostui meikäläisellä kestävien ja kovaa lyövien jamppojen kaato, kyseessä saattaa olla "en vain osaa"-aspekti tai sitten en ole vain löytänyt oikeita aseita niitä vastaan. Myöskin Tomb Kingien käyttökelpoisten yksikköjen määrä on hävyttömän pieni, tässä armeijassa on melko pitkälti kaikki mitä voi käyttää ampumatta itseään jalkaan. Tämän myötä myöskin listojen variaatio on valitettavan pieni, ainakin oman pienen pääni sisällä.

Tomb King - 243 points
Destroyer of eternities
Light Armour

Yhden priestin Staff of raveningin vaihto Cloak of Dunesiin Kingille hyvinkin mahdollinen, ehkä jopa todennäköinen testien myötä. Ajatuksia Destroyerista, paperilla helvetin kova mutta onko pisteidensä arvoinen? Wardia kaipaa kovasti mutta sillon luovutaan aseesta.

Liche Priest - 168 points
Staff of ravening
Steed

Liche Priest - 173 points
2x Scroll
Steed

Liche Priest - 173 points
Hieratic Jar
Scroll
Steed

3 Priestiä taitaa olla se ainoa peluutettava combo mitä Kingeiltä löytyy herojen saralta. En huomannut ETC komppia lukiessani mainintaa bound spelleistä tai Hieratic Jarista, oletuksena eivät siis vie noppia (korjatkaa toki mikäli olen väärässä)

Core :

20 Skeleton Warriors - 230 points
Full Command, Warbanner, Light Armour, Shield
Kestää ja kestää, yllättävänkin paljon

16 Skeleton Warriors - 148 points
Standard, Champion, Bows
Näille lisärankki jostain, mistä? Champion ja Standard siksi että toimivat myös close combatissa.

3 Chariots - 120 points

3 Chariots - 120 points

3 Chariots - 120 points
Melkoisen no-brainer valinta, peluutin myös 2x4 yksikköjä lipuilla mutta kaikinpuolin huonompi valinta kuin 3x3

2 Tomb Swarm - 90 points
Lue edellinen. Toisen voisi mahdollisesti vaihtaa neljään jousilurkkiin, mutta yksikön käyttökyky tippuu huomattavasti.

Special :

20 Tomb Guard - 310 points
Full Command, Icon of Rakaph

Tomb Scorpion - 85 points

Tomb Scorpion - 85 points
Edelliset no-braineria, taitaapi löytyä jokaisesta TK listasta ja vielä syystä.

3 Carrions - 72 points
Flyerit eivät taida viedä rankkeja mikäli oikein muistan(rulebookki ei lähistöllä). Mikäli vievät niin koko kasvaa viiteen

Rare :

Screaming Skull Catapult - 110points
Skull Of Foe
Melko pakollinen, kuinka tarpeellinen Skull Of Foe on nykyisessä turnausskenessä? Paperilla edelleen kova, mutta kyllähän se maksaakin
The small boys have come to see me hang
TheEmu

Re: Tomb Kingejä 2250p ETC

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Eikö Kingille mahdu Destroyerin kanssa vielä se kimpautuswardi? Se on muistaakseni aika pelattu yhdistelmä. Hierophantilla näkee kanssa usein lentoviittaa että pääsee karkuun mistä vaan, mutta ilmankin pärjännee.

Flyerit sinänsä vie rankit, mutta skirmarit ei (eli Carrionit ei vie). Nämä olisi hyvä kuitenkin nostaa viiteen modeliin (capturoi quarterin, sekä rikkoo yksikön, jos niitten päälle fleeaa).

Pisteitä varmaan saisi Tomb Guardista, ei 20 varmaan ihan pakollinen niillä oo? Vastaan on ainakin useammin tullut jotain 15 modelin yksiköitä niitä kuin 20:n. Skulls on tietty hyvä katapultille, jos vastustaja sattuu testaamaan paniikkia, mutta ITP kuitenkin jyllää aikalailla turnauksissa.

Omat muutosehdotukset:
- Kingille wardi tai lento
- Skeleboksi täyteen (20)
- Carrionit viiteen modeliin
- Pisteet näihin muutoksiin viidestä Guardista ja tarvittaessa vaikka Skull of the Foesta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Tohtori-SyFilis kirjoitti: En huomannut ETC komppia lukiessani mainintaa bound spelleistä tai Hieratic Jarista, oletuksena eivät siis vie noppia (korjatkaa toki mikäli olen väärässä)
Eka boundi on 1 käytetty noppa, seuraavat aina 2. Jari vie normaalisti 2 noppaa eli joudut jättään esim toisen kingin boundin väliin sillä vuorolla kun käytät sen. Ja skirmaajat ei vie rivejä.

Listasta sen verran et kannattaa kattoa maken lista ja jotai kommenttei siitä pari sivua takaperin armeijalistat-osiosta. Lento on kungelle aika selkee valinta, itse olen myös flail of skullsin suosijien leirissä. Skulls of foe on vähän siinä rajoilla haluaako sen, siitä ainaki voi tarvittaessa tinkiä.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Tohtori-SyFilis
Viesti:

TheEmu kirjoitti: Nämä olisi hyvä kuitenkin nostaa viiteen modeliin (capturoi quarterin, sekä rikkoo yksikön, jos niitten päälle fleeaa).
Tosiaan, elän vielä niin kuudennessa edikassa että tuommosia pikkuseikkoja muista :P

Tomb guardia en lähtisi pienentämään tuosta, omien kokemusten pohjalta yksikkö tosiaan tarvitsee ne kolme rankkia, tai ainakin kaksi (mikä ei olisi saletti juttu 15 hahmolla).
Aco kirjoitti:
Tohtori-SyFilis kirjoitti: En huomannut ETC komppia lukiessani mainintaa bound spelleistä tai Hieratic Jarista, oletuksena eivät siis vie noppia (korjatkaa toki mikäli olen väärässä)
Eka boundi on 1 käytetty noppa, seuraavat aina 2. Jari vie normaalisti 2 noppaa eli joudut jättään esim toisen kingin boundin väliin sillä vuorolla kun käytät sen.
Jees, eli staff of ravening lähtee lätkimään ja tilalle 2 carrionia. Hooray.
Listasta sen verran et kannattaa kattoa maken lista ja jotai kommenttei siitä pari sivua takaperin armeijalistat-osiosta. Lento on kungelle aika selkee valinta, itse olen myös flail of skullsin suosijien leirissä. Skulls of foe on vähän siinä rajoilla haluaako sen, siitä ainaki voi tarvittaessa tinkiä.
Näköjään tahattomasti tullut kopioitua tuo maken lista, sen verran yhtäläisyyksiä löytyy. Mutta toisaalta, suppeassa ovat valinnat kingien kanssa.
Itse en flail of skullsista niinkään perusta. Skulls of foe voisi vaihtua Kingin viittaan, mikäli turnauksissa tosiaan pyörii noita ITP armeijoita liiaksikin.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

No mun mielestä kun vertaillaan destroyeria ja flailia niin kannattaa ottaa huomioon se koko paketti. Kalloflailin kaa saa vielä collarinkin mikä lisää kungen kestokykyä käytännössä puolella. Lisäksi kalloflaili imo tarjoaa vastauksia paremmin TK:n ongelmiin (tähtimato ja muut lohmut, sankarit) sekä häviää sangen harvassa tilanteessa destroyerille.

Mutta vähemmän kokemuksia itellä tosta destroyerista tosin, joku viisaampi voi heitellä omia hajatuksiaan.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Aco kirjoitti:No mun mielestä kun vertaillaan destroyeria ja flailia niin kannattaa ottaa huomioon se koko paketti. Kalloflailin kaa saa vielä collarinkin mikä lisää kungen kestokykyä käytännössä puolella. Lisäksi kalloflaili imo tarjoaa vastauksia paremmin TK:n ongelmiin (tähtimato ja muut lohmut, sankarit) sekä häviää sangen harvassa tilanteessa destroyerille.
Itse en lähtisi tähtimatoja tahi vastaavia haastelemaan kunkulla vaikka löytyisikin se 4+ wardi, melko varmasti kuolo korjaa ja pikaisesti. Eli mikäli jokin todella kovaa lyövä onnistuu tulemaan kunkkuun kiinni niin mieluusti poimitaan champalla se haasteeseen eikä vaaranneta 370pistettä, ja samalla sitä ainoaa oikeasti lyövää nappia armeijassa.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Tohtori-SyFilis kirjoitti: Itse en lähtisi tähtimatoja tahi vastaavia haastelemaan kunkulla vaikka löytyisikin se 4+ wardi, melko varmasti kuolo korjaa ja pikaisesti. Eli mikäli jokin todella kovaa lyövä onnistuu tulemaan kunkkuun kiinni niin mieluusti poimitaan champalla se haasteeseen eikä vaaranneta 370pistettä, ja samalla sitä ainoaa oikeasti lyövää nappia armeijassa.
Ei se sulje toki tähtimatoa ongelmana, en sitä tässä nyt hakenut. Se on vaan tasan ainoa juttu koko kirjassa jota esimerkkimme tähtimato edes vähän jännittää. Tekisi mieli heitellä kliseitä, kuten esim että champpa on kans hengissä vaan joka toinen vuoro, 4+ wardilla kunge selviää yhden pitempään, mut taidan jättää väliin koska toi sun metas nyt oli vähän turhan suppea.

Ja Tuhoajalla on toki Saa Pelaa -logo kaiverrettuna sen kahvaan, eipä sitä kieltämään.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Aco kirjoitti:Ei se sulje toki tähtimatoa ongelmana, en sitä tässä nyt hakenut. Se on vaan tasan ainoa juttu koko kirjassa jota esimerkkimme tähtimato edes vähän jännittää. Tekisi mieli heitellä kliseitä, kuten esim että champpa on kans hengissä vaan joka toinen vuoro, 4+ wardilla kunge selviää yhden pitempään, mut taidan jättää väliin koska toi sun metas nyt oli vähän turhan suppea.
Ja tämänkin lisäksi mua kiinnostaa että miks ihmeessä tähtimato pelkäis sitä flail of skullssia enemmän kuin 4x autohittaavaa killing blow hyökkäystä, joiden kanssa saa myöskin sen wardin mikäli tahtoo? Tuskin minkään takia, sillä kunkku on lähes varmasti jauhelihaa yhdenkään kovempaa lyövän kohtaamisen jälkeen, mutta nyt killing blow toimii hyvänä peloitteena (ellei sitten tätä nykyä löydy joka armeijasta sen ignoraavia esineitä?). Flaili on myöskin hyvä pelkästään useampi woundisia kohtaan, destoyer niittää tasaisesti kaikkea.

Wardeja en harrasta lähinnä sen takia että ne antavat turhaa turvallisuuden tunnetta, tällä hetkellä tietää erittäin hyvin että mikä on tappavaa ja mikä ei, kenraali on yksi niitä asioita joita ei tahdo riskeeraa 4+ heitolla (Tomb Kingien tapauksessa siis). Kunkulle tulee Cloakki destroyerin lisäksi, kun pieniä aivojani hieman raksuttelin ja siihen päädyin.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Lol dragoni on immuuni kb:lle.

Ei mut tosissaan, toivon että ajatuksista oli apua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”