Ei olisi oikeasti ollenkaan huono idea vääntää Fabaan tuollainen turnaus. Itselläni on kaapissa kaksi kokonaan metallista haltia-armeijaa ja uskoisin, että varsinkin vanhemmilta harrastajilta näitä löytyy pilvin pimein. Sellainen old-school fiilistely/illanviettoturnaus Ostium-tyyliin hotellissa metalliteemalla voisi olla oikein veikeä =). Nyt kun joku sankari vielä tarttuisi härkää sarvista ja toteuttaisi tällaisen, olisin ehdottomasti mukana.Huru-ukko kirjoitti:Niin
Minä vähän niinkuin vitsinä heitin tuon täysmetalli turnauksen. Fabassahan se olisi tosiaan helpompi järjestää, koska siinä on perinteisesti isot koneet metallia olleet aina ja taitaa joka rodulle olla kaikki figut metallisena valmistettu. Esimerkiksi wotrissa/lotrissa minua suuresti ärsyttää, kun osa ukoista on tehty vain muovisena ja muovi ei ole minusta figu ollenkaan :) Muuten niin mainio peli. No jos joku sai tästä idean oikeasti järjestää täysmetalli turnauksen, niin pidän peukkua pystyssä sille hankkeelle :)
Mutta itse aiheesta: olen aina ollut sillä linjalla, että jos figut ovat kuvaavia, ne menevät hyvin. Tämä koskee myös count as-armeijoita. Metsänhenkiarmeija, jossa on wildisten tilalla kentaureita, on mitä mainioin ratkaisu, varsinkin jos se on hyvin toteutettu. Muutenkin pyrin käyttämään henkilökohtaisesti näissä asioissa maalaisjärkeä, joka tuntuu unohtuneen tyystin, kun keskustellaan siitä, kelpaavatko neliöbasella pomppivat demonit nelkytkoossa. Varsinkaan nelkytkoossa basen koolla ja basen muodolla on huomattavasti vähemmän väliä, kuin fantasiavastineessaan. Periaatteessa ymmärrän toki, että turnausjärjestäjä sanelee tapahtumansa säännöt, joita sitten kunnioitetaan. Turnauksiin ei kuitenkaan ole pakko osallistua ja komppien suhteen voi äänestää jaloillaan. Kavereiden kanssa pelaillessa en kuitenkaan vaivautuisi edes mainitsemaan asiasta, jos näkisin kytkoossa jollain figulla neliöbasen.