HORDES MkII field test
- The Captain
- Valvoja
Re: HORDES MkII field test
Hyvän määrän typoja onnistuivat saamaan tähän tuoreimpaan saapumiserään. Jaa että Woldwarden saa castia kontrolloivan warcasterinsa loitsuja? Puuttuuko Molik Karnin Fate Wardista pari sanaa ("and damage" vai onko siellä yksi "rolls" liikaa? Vaikka tykkään, että pitävät kansan ajan tasalla siitä, mitä muutoksia on tulossa, niin pelottaa ajatella, pysyykö laatu samana loppuun saakka vai skarppaako oikolukuosasto ennen painokoneita.
Pinna lisää MATia tai THRiä sinne tänne suurimmalta osin. Vähän satunnaisen näköisesti vieläpä. Kaipa ne sitten harkitsevat niidenkin petojen osalta, joita ei parannettu, että ansaitsevatko sen MAT6:n tai THR9:n, tai ehkä totesivat jo, että eivät. Ken tietää. Pinna MATia on kumminkin yllättävän iso muutos suuntaan tai toiseen. Thresholdin korotusta en osaa arvioida, kun en itse ole Hordesilla pelannut - minkä verran pelaajat yleensä jättävät furya pedoille lojumaan, eli heitätetäänkö niitä Threshold checkejä normaalisti niin paljon, että pelaajalla on varaa varautua muuhunkin tulokseen kuin epäonnistumiseen? Vaikka pieni sisäinen todennäköisyysmatemaatikkoni osaakin laskea THR8:n ja 9:n eron, sisäinen nopanheittäjäni osaa kyllä arvata, että autofail se on joka tapauksessa siinä vaiheessa, kun kuutiot kalahtavat pöytään...
Pinna lisää MATia tai THRiä sinne tänne suurimmalta osin. Vähän satunnaisen näköisesti vieläpä. Kaipa ne sitten harkitsevat niidenkin petojen osalta, joita ei parannettu, että ansaitsevatko sen MAT6:n tai THR9:n, tai ehkä totesivat jo, että eivät. Ken tietää. Pinna MATia on kumminkin yllättävän iso muutos suuntaan tai toiseen. Thresholdin korotusta en osaa arvioida, kun en itse ole Hordesilla pelannut - minkä verran pelaajat yleensä jättävät furya pedoille lojumaan, eli heitätetäänkö niitä Threshold checkejä normaalisti niin paljon, että pelaajalla on varaa varautua muuhunkin tulokseen kuin epäonnistumiseen? Vaikka pieni sisäinen todennäköisyysmatemaatikkoni osaakin laskea THR8:n ja 9:n eron, sisäinen nopanheittäjäni osaa kyllä arvata, että autofail se on joka tapauksessa siinä vaiheessa, kun kuutiot kalahtavat pöytään...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tätä minäkin pelkään. Jopa siinä määrin että en muista että olisin kertaakaan, ikinä joutunut THR-checkiä heittämään :PThe Captain kirjoitti:Vaikka pieni sisäinen todennäköisyysmatemaatikkoni osaakin laskea THR8:n ja 9:n eron, sisäinen nopanheittäjäni osaa kyllä arvata, että autofail se on joka tapauksessa siinä vaiheessa, kun kuutiot kalahtavat pöytään...
Tosin se voi johtua siitä että jos olen heittänyt furya enemmän kehiin kuin pystyn imppaamaan niin peli on joko voitettu minun vuorolla tai hävitty vastustajan vuorolla.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Taas päivitys yksiköihin. Skorne sai tällä kertaa (niitä kaivattuja?) buffeja vissiin aika paljon.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Ja Doom&Gloom heput saavat näpäytyksen :) Kumma kun ei luottoa riitä vaikka masiina mk2 onnistui iha mukavastiTheEmu kirjoitti:Taas päivitys yksiköihin. Skorne sai tällä kertaa (niitä kaivattuja?) buffeja vissiin aika paljon.
Ainu vika vaa että näitä pdf:iä alkaa olla hiukka inhottavasti. v-mäistä pitää pelin aikana ny mitä...4 PDF:ää auki pelkästään yksikköjä varten? Ugh.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Noh viralliset lopulliset säännöt tulevat luultavasti sitten yhtenä isona pdf:nä Prime mk2:n kanssa samoihin aikoihin.tneva82 kirjoitti:Ja Doom&Gloom heput saavat näpäytyksen :) Kumma kun ei luottoa riitä vaikka masiina mk2 onnistui iha mukavastiTheEmu kirjoitti:Taas päivitys yksiköihin. Skorne sai tällä kertaa (niitä kaivattuja?) buffeja vissiin aika paljon.
Ainu vika vaa että näitä pdf:iä alkaa olla hiukka inhottavasti. v-mäistä pitää pelin aikana ny mitä...4 PDF:ää auki pelkästään yksikköjä varten? Ugh.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Odottelenkin niitä kuin kuuta nousevaa mutta olisi se kiva röllejäni testailla sitäkin ennen ;-) Ja pelatessa olisi kiva tarkistella vihunkin statteja.Pariah kirjoitti: Noh viralliset lopulliset säännöt tulevat luultavasti sitten yhtenä isona pdf:nä Prime mk2:n kanssa samoihin aikoihin.
Miksei voi ylläpitää yhtä päivitettyä PDF:ää alusta alkaen?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Kaapelikala
Tuolloin ei näkisi muutoksia yhtä hyvin - ja niistä aiheutuneita hajoiluja. Toki joku kolme carniveania on vähän liikaa, jos se sai vain yhden matin ja tresholdin lisää.tneva82 kirjoitti:Miksei voi ylläpitää yhtä päivitettyä PDF:ää alusta alkaen?
Muutokset voisi julkaista erillisenä. Esmes erillisenä tiedostona jossa näkyy myös MITÄ muuttui. Nyt paremminkin hankalaa kaivaa noita muutoksia kun pitää rivi riviltä verrata. Julmettu estä kesti kauaa löytää esmes mitä Alten Ashleyllä muuttui(RNG-2").Kaapelikala kirjoitti:Tuolloin ei näkisi muutoksia yhtä hyvin - ja niistä aiheutuneita hajoiluja. Toki joku kolme carniveania on vähän liikaa, jos se sai vain yhden matin ja tresholdin lisää.tneva82 kirjoitti:Miksei voi ylläpitää yhtä päivitettyä PDF:ää alusta alkaen?
Tai nykyinen PDF+päivitetty kokonaissetti. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä tuollainen ja pistää sivuille.
-
Der Dexter
helpompaa se on kokonaiskuva hahmottaa, kun on jälkikäteen muutetut erillisenä, vaikkei muutoksia olisikaan kerrottu/kerrattu, ja noiden funktiohan tulee kohtapuoliin olemaan myös "viralliset" sheetit, että sillai kovin tarkoituksenmukaista niiden on olla tuossa formaatissa
Aliquando Insanire Iucundum Est
Uuh virallinen tulee olemaan yksi pdf joten miten 4 erillistä jotka sisältävät samoja entryjä eri tekstillä on tarkoituksenmukaista? Paremminkin jatkuvasti ylläpidettävä päätiedosto olisi tarkoituksenmukaista koska sitten virallista julkaisua varten olisi se valmiina.Der Dexter kirjoitti:helpompaa se on kokonaiskuva hahmottaa, kun on jälkikäteen muutetut erillisenä, vaikkei muutoksia olisikaan kerrottu/kerrattu, ja noiden funktiohan tulee kohtapuoliin olemaan myös "viralliset" sheetit, että sillai kovin tarkoituksenmukaista niiden on olla tuossa formaatissa
edit: http://www.scribd.com/doc/24291444/Hord ... 12-17-2009
hurraa. jollain hordesin pelaajalla näköjään ohjelma jolla muokata pdfiä ja teki homman itse :)
No vielä ei ole lopullista versiota, mutta Skorne ainakin vaikuttaa huomattavasti mukavammalta pelata. SPD-bonarien poistumisen takia ei välttämättä suoraan paremmalta, mutta ainakin järkeviä vaihtoehtoja on paljon enemmän. Skornen osalta sanoisin foorumien keskusteluilla olleen varsin paljon vaikutusta. Aiemmissa päivityksissä Skorne sai vain muutaman hassun stattimuutoksen, mutta palaute johti nyt viimein merkittäviin ratkaisuihin vaikka "sisäisessä pelitestissä Skorne pärjästi erinomaisesti".tneva82 kirjoitti:Ja Doom&Gloom heput saavat näpäytyksen :) Kumma kun ei luottoa riitä vaikka masiina mk2 onnistui iha mukavastiTheEmu kirjoitti:Taas päivitys yksiköihin. Skorne sai tällä kertaa (niitä kaivattuja?) buffeja vissiin aika paljon.
Muuten montaa mieltä voisi olla masiinankin field testin tuloksesta lähinnä Cygnarin osalta. Se vain ei näy niin selkeästi, koska Cygnarilla masiinafaktiona on paljon enemmän valinnanvaraa kuin Skornella. Jos molemmilla olisi yhtä paljon huonoa ja keskinkertaista kamaa, niin Skornesta ei saisi juuri mitään irti. Cygnarilla taas vastapainona erinomaisia valintoja kuitenkin on suht paljon. (ja selvennyksenä, että edellä puhun turnaustasolle vakavista virityksistä, muuten peleissä lähes kaikki menee ihan mukavasti)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kylläpä lyötiin melkoisesti kapulalla päähän. En ole pitkään aikaan pelannut Hordes/Masiinaa kun olin erakossa Helsingissä, mutta nyt Huittisten metropoliassa missä skene on eloisa pääsin testailemaan pitkästä aikaa. Olen vaan sivusilmässä seuraillut masiinan mk2, missä tehtiin sitä mitä pitikin että jaskoja boostattiin koska onhan ne nyt awesome. Nyt sitten suuntasin kaverille pelaamaan pitkästä aikaa ja sain kuulla että Hordesissakin on jo Mk2 testi päällä. Slammaanpa ensin tällä Seraphillani, sitten sivusta lennän joukkosi yli ilman free strikejä, pack mentalityllä pieksen ukkoja jonka jälkeen thaggella shedder popcornilla reavaan furyt omaan taskuun. Ai ei vai?
Nojoo, hauskaa se oli niin kauan kuin kesti. Legioona oli aika saakelin hyvä factio, enkä voi ihmetellä miksi nerffitikku osui niin kovaa omaan kanttiin. Alotin pelaamaan tällä enkä tiennyt pelistä oikein mitään mutta silti suurin osa peleistä tuli voitettua. Täytyy vaan toivoa että jotain asioita muutetaan, koska esim. eLylythin featti aiheutti suurta ragea. Eihän se ollut ennenkään mikään älytön, nyt se on vaan melkoisen huono. Onneksi Seraphit ovat edelleen poikaa. Strafe ei ole niin älytön, eikä voi enää slämmätä mutta ne kestävät enemmän, ovat heavyja ja lisää furya ja strenaa ja mat.
Ehkä se on korkea aika lukea mitä ihmettä ne free striket tarkoittavat. Täytyy ottaa vähän pelejä alle ja testailla. Vaikea sanoa vielä juuta eikä jaata, mutta ensikokemukset ovat että mautonta nerffattiin ja huonoa(lue:skornea) buffattiin. Onko jollain vielä kokemuksia mk2 hordes vs. masiina?
Nojoo, hauskaa se oli niin kauan kuin kesti. Legioona oli aika saakelin hyvä factio, enkä voi ihmetellä miksi nerffitikku osui niin kovaa omaan kanttiin. Alotin pelaamaan tällä enkä tiennyt pelistä oikein mitään mutta silti suurin osa peleistä tuli voitettua. Täytyy vaan toivoa että jotain asioita muutetaan, koska esim. eLylythin featti aiheutti suurta ragea. Eihän se ollut ennenkään mikään älytön, nyt se on vaan melkoisen huono. Onneksi Seraphit ovat edelleen poikaa. Strafe ei ole niin älytön, eikä voi enää slämmätä mutta ne kestävät enemmän, ovat heavyja ja lisää furya ja strenaa ja mat.
Ehkä se on korkea aika lukea mitä ihmettä ne free striket tarkoittavat. Täytyy ottaa vähän pelejä alle ja testailla. Vaikea sanoa vielä juuta eikä jaata, mutta ensikokemukset ovat että mautonta nerffattiin ja huonoa(lue:skornea) buffattiin. Onko jollain vielä kokemuksia mk2 hordes vs. masiina?
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Noh, pari peliä olen masiinaakin vastaan pelaillut ja voittoprosentti on aika tasoissa ja pelit ovat olleet jännittäviä. En ainakaan oman kokemuksen valossa väitä masiinaa ylivoimaiseksi, mutta toisaalta ei niitä pelejä nyt niin paljon takana ole että voisin varmuudella mitään väittää.
In the heat of the blight/
En nyt ihan äkkiseltään väittäisi Skornea hirveesti buustatuksi. MkI:een verrattuna parempia modeleita ovat ehkä pMorghoul (eipä kummoinen vieläkään), Makeda, Xerxis, Cyclops Brute, Titan Gladiator, Arquarii, Cetrati ja Paingiver Master Tormentor. Kaikki muu on joko vähän tai vähän enemmän huonompaa. Mutta satoihan sitä nerffiä aika lailla kaikkialle, joten ei Skorne nyt ihan lyöty ole. Parempaa toki odotellessa...Zerath kirjoitti:Vaikea sanoa vielä juuta eikä jaata, mutta ensikokemukset ovat että mautonta nerffattiin ja huonoa(lue:skornea) buffattiin.
PS. Tolta buffattujen ukkojen listalta omistan ite pMorghoulin ja Gladiatorin. Go figure =)
Musta vaikutti, että bronzeback aika hyvä :) Hyperagressive (saa liikkua jos sitä ammutaan), combo strike joka oli ennen gladiaattorilla, 5 Furya ja muut titaanit ei frenzyä nom nom... Voi olla että circus finlandia listaa pitää alkaa ulkoiluttaan (3 titaania ja yks kidutettu vauvanorsu + kouluttajat) :)
ai niin ja ainut asia jota toivon tältä hordes MK2:lta on että se typerä pyörre on korvattu korteissa jollain vähän helpommin käsitettävällä jutulla... pthyi...
ai niin ja ainut asia jota toivon tältä hordes MK2:lta on että se typerä pyörre on korvattu korteissa jollain vähän helpommin käsitettävällä jutulla... pthyi...
Aika lailla on Hordes (ja varsinkin Skorne) muuttunut siitä mitä field testin alussa olivat (ja mitä tuossa kommentoin joulukuussa). Oikeastaan kaikki pedot ovat aika hyvällä mallilla, mutta muualla onkin sitten enemmän ongelmia. No vielä tulossa on ainakin yksi päivitysversio ennen lopullisia kortteja...
Muuten ehdottomasti samaa mieltä sen damagespiraalin suhteen. Taitavat olla pahasti vähemmistössä siitä tykkäävät.
Muuten ehdottomasti samaa mieltä sen damagespiraalin suhteen. Taitavat olla pahasti vähemmistössä siitä tykkäävät.
Täytyy sanoa, että hyvin laiskasti olen seuraillut field testiä. Pääsen varmaan loppuviikosta tutustumaan kunnolla masiinan mk2 sääntöihin kirjan myötä. Sen mitä olen Legioonaa katsellut, mitään dramaattista muutosta en ole sielläkään havainnut.
Lähinnä ihan asiallista viilailua.
Thagrosh saattaa jopa olla piirun verran parempi kun viholliset controllilla automaagisesti ottavat -2 strenaan ja fog of warin voi upkeepata. Raptorit vaikuttavat oikeastaan mukavemmilta nyt, kun saivat poisoned attackin jousiinsa vaikka menettivät toisen miekkahyökkäyksen. Myöskään minun pelaamiani shreddreitä, serapheja, carniveania tai Typhonia ei mielestäni ole onnistuttu pilaamaan. Typhon olikin ihan mauton peto alkujaan.
Lähinnä ihan asiallista viilailua.
Thagrosh saattaa jopa olla piirun verran parempi kun viholliset controllilla automaagisesti ottavat -2 strenaan ja fog of warin voi upkeepata. Raptorit vaikuttavat oikeastaan mukavemmilta nyt, kun saivat poisoned attackin jousiinsa vaikka menettivät toisen miekkahyökkäyksen. Myöskään minun pelaamiani shreddreitä, serapheja, carniveania tai Typhonia ei mielestäni ole onnistuttu pilaamaan. Typhon olikin ihan mauton peto alkujaan.
Shredderistä tulikin lähinnä vaan vähän heikompi matalan Deffin ja Armin kautta, mutta silti se on kahden pisteen peto joka antaa loistavan animuksen, 2 furyä ja ainakin eThagroshin sekä Vaylin kanssa lyö kohtuu kovaakin. Muuten Legioonan meininki tuntui muuttuneen lentosirkuksesta spray-assassinaatioksi (taisi tämän vuoden ekan isomman ulkomaisen coninkin voittaa kuuden sprayn lista, eThagrosh, 2x Carni, Typhon plus sälät).
Itse olen ehkä enemmän spiraalin puolella, koska jaakkojen damagegridi toimii paremmin epäorgaanisilla kohteilla, kun taas pedoille spiraali tuo omaa persoonallisuuttaan. Tosin nyt kun niin monella pedolla nousi damagepisteiden määrä että mahtaakohan perus-spiraali enää mahtua korttiin esim. Mulgilla.
Itse olen ehkä enemmän spiraalin puolella, koska jaakkojen damagegridi toimii paremmin epäorgaanisilla kohteilla, kun taas pedoille spiraali tuo omaa persoonallisuuttaan. Tosin nyt kun niin monella pedolla nousi damagepisteiden määrä että mahtaakohan perus-spiraali enää mahtua korttiin esim. Mulgilla.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Se spiraali on siistin näkönen joo, mutta mää en meinaa ikinä tajuta, että mitä siitä pitäis tussata ja erityisesti se ärsyttää, että siitä ei nopeesti tajua mikä on minkäki biistin status. Pitää kattoo silmät kierossa sitä ja ottaa toinenki aivosolu käyttöön. Not sho shweet :)
Tulipa muuten "viimeinen versio ennen kortteja" sitten julki.
http://privateerpress.com/hordes-mkii-model-update
Nähtävästi oli vakoojia reilu viikko sitten puokin turneessa, kun totaalisen mauton Mordikaar+Ferox combo nerffattiin. Mitä meninkään tekemään!
http://privateerpress.com/hordes-mkii-model-update
Nähtävästi oli vakoojia reilu viikko sitten puokin turneessa, kun totaalisen mauton Mordikaar+Ferox combo nerffattiin. Mitä meninkään tekemään!