"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä ihmeen daemonic possession???

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
DaSkarnikS

Mikä ihmeen daemonic possession???

Viesti Kirjoittaja DaSkarnikS »

Ainakin CSM:nien tankeille saatavissa oleva daemonic posssesion päivitys mitä se tekee??? Selailin sääntistä mut en löytäny sitä mistään...
There Shall Be a New Dawn And a New Day When We Will Rise And They Will Be Driven Into The Darkness Forever
'Neljäviitonen

Re: Mikä ihmeen daemonic possession???

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Armeijakohtaiset päivitykset yms. löytyvät yleensä ihan codexista.
Sivunumeroa en kykene antamaan, mutta samasta paikasta löytyy kuin muutkin wargearit.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

'Neljäviitonen kirjoitti:Armeijakohtaiset päivitykset yms. löytyvät yleensä ihan codexista.
Sivunumeroa en kykene antamaan, mutta samasta paikasta löytyy kuin muutkin wargearit.
Chaos Codex sivu: 87
DaSkarnikS

Viesti Kirjoittaja DaSkarnikS »

Okei, kiitti... Olen kyllä selailllut codexia, mutta ei ole nähtävästi sattunut silmään. Niissä codexeissa on välillä tärkeitäkin sääntöjä niin oudoissa paikoissa, että tahtoo mennä aivan sekaisin (mistä etsiä?!?), ja kirjoittajat unohtavat ne (page 45) viittaukset sieltä sun täältä....
There Shall Be a New Dawn And a New Day When We Will Rise And They Will Be Driven Into The Darkness Forever
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

DaSkarnikS kirjoitti:Okei, kiitti... Olen kyllä selailllut codexia, mutta ei ole nähtävästi sattunut silmään. Niissä codexeissa on välillä tärkeitäkin sääntöjä niin oudoissa paikoissa, että tahtoo mennä aivan sekaisin (mistä etsiä?!?), ja kirjoittajat unohtavat ne (page 45) viittaukset sieltä sun täältä....
Uudet Codexit ovat kieltämättä hieman hanurista, eivätkä ole enää niin selkeitä. Viittauksia eri sivuille ja niin edespäin.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

NorjanPaavi kirjoitti:
DaSkarnikS kirjoitti:Okei, kiitti... Olen kyllä selailllut codexia, mutta ei ole nähtävästi sattunut silmään. Niissä codexeissa on välillä tärkeitäkin sääntöjä niin oudoissa paikoissa, että tahtoo mennä aivan sekaisin (mistä etsiä?!?), ja kirjoittajat unohtavat ne (page 45) viittaukset sieltä sun täältä....
Uudet Codexit ovat kieltämättä hieman hanurista, eivätkä ole enää niin selkeitä. Viittauksia eri sivuille ja niin edespäin.
Jep, Vehicle Upgradet kaikki otsikon alla "Vehicle Upgrades" Wargear osiossa onkin aika epäloogista, eikö totta?

Suurin osa uusista codexeista on kyllä huomattavasti selkeämpiä kuin esim Eldarit, joilla ei edes ole yhtenäistä wargearosastoa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Uudessa IG kodeksissa ei kerrota onko Russin pääase turret, pintle vai hull-mounted. Niin epäselviä nämä uudet kirjat on.
Deetwo

Haizelhoff kirjoitti:Uudessa IG kodeksissa ei kerrota onko Russin pääase turret, pintle vai hull-mounted. Niin epäselviä nämä uudet kirjat on.
Ei noita ole oikeastaan missään kirjassa.
Sponsoneita lukuunottamatta lähes kaikki ase-mountit pitää itse päätellä modelin perusteella.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Mutta tuohan luo vain vapautta. Jos joku haluaa tehdä leman russin, jossa pääase on rungossa kiinni ja se heavy bolter turretissa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Ratovaari kirjoitti:Mutta tuohan luo vain vapautta. Jos joku haluaa tehdä leman russin, jossa pääase on rungossa kiinni ja se heavy bolter turretissa.
Entä jos joku rupee valittaa turnauksessa, että sä et voi ampua sun russia tonne, kun se on liimattu kiinni, ja näin selvästi hullmounted. Tai joku rupee tekeen turret mounted death strike missilejä. Ei se nyt kovinkaan vakavaa ole, mutta kyllä musta GW lepsuu vähän liikaa.
Deetwo

Ratovaari kirjoitti:Mutta tuohan luo vain vapautta. Jos joku haluaa tehdä leman russin, jossa pääase on rungossa kiinni ja se heavy bolter turretissa.
Niin paitsi että vaikka noita mountteja ei missään suoraan sanota, ei niissä ole silti mitään tulkinnanvaraa.
Kokoamisohjeet ja codexin kuvat kyllä näyttää aikalailla selkeästi mikä on missäkin kiinni oikeasti.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Deetwo kirjoitti:
Niin paitsi että vaikka noita mountteja ei missään suoraan sanota, ei niissä ole silti mitään tulkinnanvaraa.
Kokoamisohjeet ja codexin kuvat kyllä näyttää aikalailla selkeästi mikä on missäkin kiinni oikeasti.
Kuvat ja kasaus ohjeet on ihan yhtä valideja sääntöjen lähteitä kuin fluffi... Eli jos vaan pysyttäis niissä säännöissä, joita sitten sovelletaan vastustajan kanssa.

Vai meinaatko, että hyvän maun rajoissa tehty konversio on sallittu vain ja ainoastaan jos sen voi tehdä kasausohjeiden mukaisesti ja/tai jos siitä on kuvia kodeksissa?

Eli kyllä niissä on tulkinnan varaa. Sitä paitsi onhan GW:kin julkaissut kuvan leman russista, jolla on pää ase hull mountissa ja heavy bolter turretissa. Samaan tapaan kuin mitä Ratovaari jo mainitsi.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Deetwo

Guardsniper kirjoitti:Kuvat ja kasaus ohjeet on ihan yhtä valideja sääntöjen lähteitä kuin fluffi... Eli jos vaan pysyttäis niissä säännöissä, joita sitten sovelletaan vastustajan kanssa.
Jep, mutta kun kerran sääntöä ei ole, niin täytyy turvautua muihin keinoihin. Siis sillä periaatteella että sen pääseen olisi tarkoitus olla turretissa ja niin edespäin.
En kyllä oikeastaan tiedä mitä järkeä niitä olisi laittaa muulla tavalla kuitenkaan.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Deetwo kirjoitti:
Guardsniper kirjoitti:Kuvat ja kasaus ohjeet on ihan yhtä valideja sääntöjen lähteitä kuin fluffi... Eli jos vaan pysyttäis niissä säännöissä, joita sitten sovelletaan vastustajan kanssa.
Jep, mutta kun kerran sääntöä ei ole, niin täytyy turvautua muihin keinoihin.
Ja näistä "muista keinosta" on vähän niin kuin pakko sopia aina tapauskohtaisesti vastustajan/tapahtuman järjestäjän kanssa. Eikä niistä voi heittää jotain omaa sääntöä perstuntumalla esim. sen takia, että olisi kuullut naapurin Lassen toimivan jollain tietyllä tavalla tai koska Marsin asema Aurinkoon sattuu olemaan sopiva tai jostain muusta sääntöihin mitenkään liittymättömästä syystä.
Deetwo kirjoitti:Siis sillä periaatteella että sen pääseen olisi tarkoitus olla turretissa ja niin edespäin.
En kyllä oikeastaan tiedä mitä järkeä niitä olisi laittaa muulla tavalla kuitenkaan.
Konversioita on aina kiva väsätä. Joskus vaikka vähän hullumpiakin. :)
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Figujen ihan yleensäkin tulisi olla "oikean" näköisiä näin true los:n aikakautena. Hämärät konversiot niin vehicleissä, kuin ihan perus ukkeleissakin on vähän ongelmallisia nykyään, jos verenmaku suussa painamiseksi menee.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
skajge

Viesti Kirjoittaja skajge »

Haizelhoff kirjoitti:Tai joku rupee tekeen turret mounted death strike missilejä.
Nehän kuuluu aina kiinnittää turrettiin! :D
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”